Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Huolto & korjaus

Pyörä:
gas gas 125, Ktm exc 250
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
9.2.2009 18:07
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut robbani » 26.7.2015 21:45

Okei. Kiitos paljon avusta :)
Pyörä:
gas gas 125, Ktm exc 250
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
9.2.2009 18:07
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut robbani » 1.8.2015 14:59

Olen netin kahlannut läpi muttei oikein tunnu löytyvän luotettavaa lähdettä mihin suuntaa männänrenkaat kuuluu laittaa. Pyörähän on siis ktm 450 sxf 2009
Pyörä:
gas gas 125, Ktm exc 250
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
9.2.2009 18:07
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut robbani » 1.8.2015 15:09

Tuommoisen löysin. Tuo on hondan crf konelle mutta voiko laittaa samaan asentoon kotarissa. Tuossahan IN merkintä tulee imuun päin eli puristusrenkaan katko tulisi suoraan pakoaukkoa päin
Liitteet
Screenshot_2015-08-01-14-48-05-1.png
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300 , CR 250
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 20:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 2.8.2015 20:32

Nelitahtisissa vaan ei ole pakoaukkoa joten silläkään ei ole merkitystä.
Oleellista ei ole se mihin ilmansuuntaan mikäkin katkos osoittaa, vaan se että ne eivät osu samaan kohtaan. Eli pyrit laittamaan niin vastakkaisiin kohtiin kuin mahdollista ja sillä selvä. Joten tuo ohje pätee mainiosti.
Galleria: http://www.motot.net/galleria/kayttaja83302
Pyörä:
CR250R 1993 / CR125R 1993
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
20.10.2012 15:14
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut aabohax » 20.8.2015 22:27

Mikähän on passeli 2t bensa/öljyseos, pyöränä 1993 cr250 ja öljy motul 800 / castrol power1?
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 20:57
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut PKS » 21.8.2015 9:13

itse käytän 2,5-3 % seosta
Liittynyt:
25.8.2012 9:37
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut ripekosk » 24.8.2015 19:57

Mikähän mahtaa olla ongelmana kun crossipyörän takarenkaan(19") sisäkumi ei pysy paikoillaan? Venttiili menee vinoon ja kumi ratkeaa venttiilin vierestä. 3 kertaa tämän tehnyt. Ulkorengas on uusi, sisäkumit on olleet 6mm ja 4mm. Paine aina yli kilon. Viime kerralla asennettiin toinen rengaslukko, eli nyt on 2 rengaslukko, paine 1,5 kiloo ja silti venttiili menee vinoon :x Samalla vanteella aikaisemmin toiminut normaalisti. Pyörä YZ125 -13.
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300 , CR 250
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 20:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 25.8.2015 20:50

Käytätkö jotain rengasrasvaa/voidetta? Se nimittäin ei katoa sieltä vanteen välistä mihinkään, eli luistaa tosi helposti. Jos käytät niin korvaa se jatkossa fairyvedellä tai vastaavalla pois haihtuvalla aineella niin, että rengas ''liimautuu'' vanteeseen kiinni.

Toinen on että jos rengaslukko on liian löysällä tai siitä on kulunut se kuminen pinta sieltä ulkoreunoilta puhki, eli lukon metallirunko painaa ulkorengasta vasten.
Jos käytät jotain ''sairaan nopeita ja värikkäitä'' muovilukkoja niin mun mielipide on viskata ne niin pitkälle kuin mahdollista.

Ja sit vielä vinkki. Laita venttiilin mutteri vain sormilla puoleen väliin venttiiliä, että renkaan luistaessa vanteella se ei heti repäise venttiiliä irti sisäkumista, vaan pääsee taittumaan vinoon. Siitä näkee myös ennalta jos rengas on luistanut vanteella.
Galleria: http://www.motot.net/galleria/kayttaja83302
Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 18:54
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Shape » 25.8.2015 21:24

Kannattaa myös varmistaa, että vannelukko/lukot ovat riittävän leveitä vanteelle. En usko, että se renkaan asennuspasta olisi syypää, jos vannelukko on kunnollinen ja oikean kokoinen.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Liittynyt:
25.8.2012 9:37
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut ripekosk » 1.9.2015 19:58

Siinä oli toinen rengaslukko jotenkin väärin asennettu. Mutta ei se nyt tainnu silti auttaa. heti ekalla vedolla vinos kun venttiilin mutteri oli auki, niin sen näki heti siitä. Joka kerta liikkeessä tehty vaihdot ja siellä käyttävät asennuspastaa. Uusi rengaslukko oli joku tinkelitankeli, toinen on alkuperäinen, saattaa hyvinkin olla kulunut. Pitäisikö nuo molemmat ny sitte viä koittaa vaihtaa?
Liittynyt:
6.7.2005 9:07
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut pan51 » 2.9.2015 6:36

Itse väittäisin että ei se päällyskumi pyörähdä vanteella, vaan sisuskumi pääsee pyöryhtäämään vähän siellä sisällä. Tapahtuu etenkin jos radalla on terävää jarrupattia. Ja myöskin toisilla ulko-/sisärengas yhdistelmillä tapahtuu enemmän kuin toisilla, sekä jos käyttää talkkia vähentämässä renkaiden välistä kitkaa.

Tuonhan korjaa hetkessä. Pyörä pukille, ilmat pois renkaasta, vaihde päälle, riuska pyörätys renkaasta toiseen suuntaan ja taas on venttiili suorassa. Ai niin, sitten ilmat renkaaseen.
Liittynyt:
29.10.2011 15:19
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 4.9.2015 18:01

Sellainen pika galluppi että kuinka usein huollatatte/huollatte iskareita?
Liittynyt:
25.8.2012 9:37
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut ripekosk » 12.9.2015 21:15

Vaihdoin uudet perus rengaslukot, leveydeltään 1.85. sama lukema oli vanteessa. Ja uuden normaali paksusen sisäkumin kun vanha jälleen paukahti. Vedin tussilla viivan vanteesta renkaaseen ja eikun ajamaan. Tulos oli, että ulkorengas oli pysynyt paikallaan ainakin tällä kertaa, mutta venttiili oli vinossa elikkä sisäkumi sielä taitaa liikkua. Ideoita? :) Sisärenkaan paksuudella ei taida olla merkitystä kun on kokeiltu normaalia, 4mm ja 6mm:stä. Tosin edellisistä tapauksista ei ole varmuutta mikä on liikkunut. Onko esim. vannenauhalla merkitystä?
Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 18:54
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Shape » 12.9.2015 21:58

Ahaa, eli ongelmana ei välttämättä olekkaan ollut liikkuva ulkorengas. :lol: Mulla alkaa nousemaan kädet ylös. Mietinpä vain, onko sulla kuinka löysä runko ulkorenkaassa? Jossei se ole riittävän jäykkä, niin pääseeköhän ulkorengas antamaan liikaa periksi alhaisilla paineilla, ja siksi se sisärengas lähtee pikkuhiljaa liikkumaan.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 13:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 13.9.2015 9:33

mantsapoika kirjoitti:Sellainen pika galluppi että kuinka usein huollatatte/huollatte iskareita?


Saattaa joskus mennä se 50h, välissä eteen ulompien kammioiden öljynvaihto itse.