Sivu 93, 96:sta

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 6.7.2015 21:57
Kirjoittanut SimplemÄÄn
Kevaripuoli on alempana.

Mittaappas puristukset ennenku sähköjen kans alat jumpaamaan jos kipinäkin tulee. Ettei vaan olisi kiinni leikannut.. Tai tarkista ainakin aukoista männän ja sylinterin kunto silmämääräisesti.

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 9.7.2015 18:39
Kirjoittanut v-v__
Kysyn nyt täälläkin eli osaisko joku kertoo mahd. syitä miks yz426f ei lähde käyntiin edes työntämällä vaikka on puristuksia,kipinä tulee,ja saa bensaa. Lähti aluksi huonosti käyntiin ja ei pysynyt käynnissä kun pumppaamalla kaasua kunnolla ja ajaessa tuntui laiskalta vähän niinku olis jarru päällä ajanu, ei ollu vetoja suuntaan eikä toiseen. Yläkerran ku purin nii en löytäny mitään omituista muuta kun karstaa imuventtiileissä ei jälkiä pytyssä/männässä eikä venat kanna. Kaasarin putsasin,vaihoin kannentiivisteen ja venttiilivarren kumit mutta ei lähde vieläkään käyntiin.

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 9.7.2015 21:39
Kirjoittanut SimplemÄÄn
Ajotukset hampaan pielessä? Kuinka vanhaa bensaa tankissa?

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 9.7.2015 22:38
Kirjoittanut v-v__
Bensa on uutta, mutta mietin että onko imunokan ratas päässyt liikkumaan nokka akselissa pikkusen ku ei mee merkit kohilleen oikeen kunnolla. hampaan siirrolla nimittäin liikkuu jo liikaa :s

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 9.7.2015 23:22
Kirjoittanut Anssi_L
Tulpan varmaan kokeilit vaihtaa heti? Pytyn ulkopuolella tuleva kipinä ei aina kerroa kaikkea. Onko mahdollista, että nokkaketju olisi venynyt niin paljon, että sen takia olisi ajoitus pielessä?

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 12.7.2015 12:50
Kirjoittanut Sappu
Mistä johtuu keulassa väljyys, kun ajaessa keula kevenee ja etupyörä irtoaa maasta, tuntuu "klonksahdus". Etupyöränlaakeri ei ole väljä, ohjauslaakerissa ei tunnu väljyyttä kun ravistaa. Keulaputkissa? Mikä?

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 12.7.2015 13:13
Kirjoittanut .Juho
Tuntuuko välystä, kun puristat etujarrukahvaa ja yrität töniä pyörää eteenpäin ja taaksepäin?
Jos tuntuu, niin silloin ohjausakselin laakereissa on väljää tai ohjausakselin mutteri on löystynyt.

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 16.7.2015 20:19
Kirjoittanut Like2run4fun
Osaattekos sanoa ketä tekee Turun alueella iskarin huoltoja?

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 16.7.2015 20:58
Kirjoittanut FMF
Saako tuota nro ysiä tarvikeosana yksittäin piikkiseen Hondaan? Orkkis maksaa taas niin että heikompaa hirvittää.

Kuva

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 17.7.2015 11:56
Kirjoittanut Anssi_L
Voi olla, ettei ihan helposti löydy tarvikkeena, ei ole varsinaisesti kulutusosa. Jostain vanteita rakentavasta puljusta voisi kysellä, jos sattuisivat käyttämään tarpeeksi samanlaista kuin Honda.

Katoin tosta: http://www.bikebandit.com/oem-parts/200 ... #sch415830 ja jenkeissä pari kybää, ei kai se nyt hunttia voi täälläkään maksaa?

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 20.7.2015 1:17
Kirjoittanut niinvarmaanjoo1
Jos joltain tutulta löytyy sorvi niin ei tommosta montaa minuuttia kestä veistää. ;)

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 26.7.2015 16:29
Kirjoittanut robbani
Sellaiseen ongelmaan tarvitsisin apua että tein pyörääni koneremonttia (ktm 450 sx-f 2009) ja purin nokka-akselit ja otin ketjun pois. En huomannut katsoa vasta kun nokat oli jo pöydällä että en löydä ajoitus merkkejä nokka-akseleista. Nokkaketjun pyörässä on merkki mikä kertoo kun mäntä on yläkuolon kohdassa. Mitenköhän nyt osaan laittaa nokka-akselit oikeeseen asentoon?

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 26.7.2015 20:45
Kirjoittanut Anssi_L
Ihan ekaksi suosittelen hakemaan KTM-kauppiaalta Repair Manual-CD:n. Maksaa pari kybää. Näyttäisi siltä, että ajoitus on oikein kun kone on yläkuolokohdassa ja nokka-akselissa olevien laippojen (nokkien välissä) viisteet ovat vaakasuorassa.

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 26.7.2015 21:37
Kirjoittanut robbani
Voiko kone toimia siten että nokat olisivat toisiansa vasten.
Muistelin että olisi ollut siten kun kannen avasin. Voi olla että muistan väärin.

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 26.7.2015 21:53
Kirjoittanut Anssi_L
Voi toimia, kampura pyörähtää kaksi kiekkaa kun nokka-akselit yhden, joten nokka-akseleille on kaksi "oikeaa" asentoa yläkuolokohdassa.