Huolto & korjaus

littlehondacr-rider
Pyörä:
Husqvarna cr125 2011
Paikkakunta:
pudasjärvi
Liittynyt:
26.6.2012 2:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut littlehondacr-rider » 6.9.2012 7:23

yamari kirjoitti:Paljonkos kiertokangen vaihdattaminen maksaa?

http://www.24mx.fi/motocross/p/kiertoka ... -osat/k12/
http://www.24mx.fi/motocross/p/kiertoka ... -osat/k12/ siinä on 2 vaihtoehtoa. ;)
se ei pelaa joka pelkää, se ei aja joka ei uskalla ;)
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 6.9.2012 13:27

Tohon sanoisin että ei kannata miettiä mitä se maksaa, vie sinne missä se tehdään hyvin.
Voin sanoa että ketutti avata kone uudestaan ja keräillä petilaakerin rullia pöydältä kun kampiakselissa oli ollut kiertarin vaihdon jäljiltä heittoa nelinkertaisesti yli sallitun. Maksoi 50e se ensimmäinen vaihto. Toinen kerta maksoikin sitten kyseiselle liikkeelle arviolta yli 800 euroa :roll:
yamari
Liittynyt:
14.4.2011 20:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut yamari » 6.9.2012 16:07

Itselläni ei ole tietoa paikasta mihin voisin viedä kierttarin vaihtoon. Onko tämä siis tarpeellista kun petarit on mennyt?
Kervine
Liittynyt:
3.9.2002 8:59
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Kervine » 6.9.2012 18:50

Uusi akseli maksaa parisataa niin ihan turhanpäiväistä hommaa koko kangen vaihtaminen. Kerran kun purkaa limput palasiksi ja kasaa niin pysyy sen jälkeen suorana just sen ensimmäiset 10 minuuttia.
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 6.9.2012 20:20

Moi, Sellanen kyssäri että meni yksi muovimäntä takajarrusta halki ja se pitäisi vaihtaa.
Elikkäs mitä täytyy tehä et saan otettua vanhan pois ja uuden tilalle? Pyörähän on ktm sx 85.
Sappu
Pyörä:
Ktm exc 200 -04, exc 250 -14
Liittynyt:
14.4.2009 18:51
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Sappu » 6.9.2012 20:24

Kervine kirjoitti:Uusi akseli maksaa parisataa niin ihan turhanpäiväistä hommaa koko kangen vaihtaminen. Kerran kun purkaa limput palasiksi ja kasaa niin pysyy sen jälkeen suorana just sen ensimmäiset 10 minuuttia.


Tuleeko uus akseli valmiiksi kasattuna ja tasapainotettuna?
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Hsippe » 6.9.2012 20:25

yamari kirjoitti:Itselläni ei ole tietoa paikasta mihin voisin viedä kierttarin vaihtoon. Onko tämä siis tarpeellista kun petarit on mennyt?


No se kangen alapää on pyörinyt tasan yhtä monta kiekkaa kun ne petaritkin. Ja se on siellä limppujen välissä yksin aikas kovilla ja monesti pettää ennenkuin petarit.
Mutta oma on pelis, teet mitä lystäät.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut jot » 6.9.2012 20:41

kiertokangen alapäässä on neulalaakeri, että ei ny ihan noin ole verrattavissa petilaakereihin jotka on joko kuula tai rullalaakereita. Mutta joo kannattaa vaihtaa jos kerran motti on auki.
yamari
Liittynyt:
14.4.2011 20:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut yamari » 6.9.2012 22:14

Elikkä etsin asianosaavan kiertokangen vaihtajan. kampiakseli setti, onko ihan kuraa kannattaako edes miettiä? http://www.mc-scatter.com/product_info. ... Ej3gLLN_7E
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut everton » 6.9.2012 22:49

Laadusta en osaa sanoa, mutta halpa se ainakin on.
yamari
Liittynyt:
14.4.2011 20:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut yamari » 7.9.2012 9:19

Nimenomaan, sitä mietinkin että onko kannattavaa kun uusi kiertokanki (Prox) maksaa 120 ja rapiat ja jos koko kampura setti on samanhintainen niin onko jossain jotain mätää? :D Ja niin vielä että kestääkö kiertokangen vaihdettu kampiakseli samanlailla kuin uusi?
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 201262 » 7.9.2012 13:45

Jouduin laittamaan juuri tuollaisen Physic merkkisen kampuran, kun ei muuta löytynyt tähän hätään, en ole mitään hyvää niistä kuullut, nähtäväksi jää...Ja kyllä vaihdettu veivi kestää, jos sen kunnolla tekee.
M-Racer
Liittynyt:
28.9.2008 17:38
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut M-Racer » 7.9.2012 15:01

Tosta sitten videota katseluun miten nelarin kone niputetaan ;)
JiiPee1305
Pyörä:
Honda crf250r '11
Liittynyt:
24.7.2012 22:16
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JiiPee1305 » 7.9.2012 15:05

Monesti koneistamoltakin saa täyttä kuraa takaisin kun tasapainotus on jätetty puolitiehen, kaverin pyörän kampurassa oli koneistamon jäljiltä kymppi heittoa. Loppupelissä itekkin helppo vaihtaa kanki ja tasapainottaa jos on vehkeet. Henkoht helppoa kun metallialalla työskentelen ja kaikki on pajalla rässistä lähtien. Parin satkun sisään yleensä suhkot helposti pääsee.
Ja nuo tarvikekampuratkin kannattaisi heittokellolla katsoa. Muistelen että youtubestakin joskus löytyi videoita kun pakastavedetty wisecon kampura heitti useamman kympin, en ikimaailmassa laittaisi paikoilleen...
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 7.9.2012 15:46

8ade8 kirjoitti:Moi, Sellanen kyssäri että meni yksi muovimäntä takajarrusta halki ja se pitäisi vaihtaa.
Elikkäs mitä täytyy tehä et saan otettua vanhan pois ja uuden tilalle? Pyörähän on ktm sx 85.


Elikkäs samaa kysysin vielä kun ei vastausta tullut.