Sivu 1, 96:sta

Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 3.8.2012 20:16
Kirjoittanut __mikke__
''Huikean suureksi on tämäkin paisunut, laitetaan kiinni ja nopein tekee uutta tilalle...Sami
Ylläpitäjä''

Tehty!

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 6.8.2012 13:08
Kirjoittanut FOX151
Onnistuuko alemman ohjauslaakerin vaihto kotikonstein?

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 6.8.2012 16:15
Kirjoittanut jot
kyllä

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 6.8.2012 16:37
Kirjoittanut huskq
kuis toi tollanen vaahtomuovinen ilmanputsari putsataan oikeaoppisesti?
voiko sen vaan pestä vaikka fairilla ja huuhdella sitten kunnolla?

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 6.8.2012 18:04
Kirjoittanut HegeX_
Putsarille tarkotettua pesuainetta. NoToil on parasta kuulemma, ainaki itellä on sitä! ;)
Purkin kylestä ohjeet. Putsaria ei saa kiertää, puristamalla kuivataan.

Öljyämistä voi helpottaa laittamalla putsarin johonkin pussiin ja kaataa sinne öljyä pieni loraus, jossei riitä ni on helppo lisätä vähäsen, puristelee putsaria pussissa kunnes öljyä on tasasesti jokapuolella putsaria. NoToilia suosittelen! On biohajoavaa ja luonto ystävällistä! ;)

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 6.8.2012 18:40
Kirjoittanut Palis
HegeX_ kirjoitti:Putsarille tarkotettua pesuainetta. NoToil on parasta kuulemma, ainaki itellä on sitä! ;)
Purkin kylestä ohjeet. Putsaria ei saa kiertää, puristamalla kuivataan.

Öljyämistä voi helpottaa laittamalla putsarin johonkin pussiin ja kaataa sinne öljyä pieni loraus, jossei riitä ni on helppo lisätä vähäsen, puristelee putsaria pussissa kunnes öljyä on tasasesti jokapuolella putsaria. NoToilia suosittelen! On biohajoavaa ja luonto ystävällistä! ;)


Ja jos haluaa öljytä oikein: Kaada öljy _puhtaaseen_, kannelliseen astiaan. Upota putsari täysin öljyyn ja puristele ylimääräiset pois. Kansi kiinni tai toista seuraavalla putsarilla sama. Anna putsareiden öljyn kuivahtaa ennekun laitat kiinni.

ps. Meillä on tälläinen topic viewtopic.php?f=25&t=58834

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 6.8.2012 23:11
Kirjoittanut CRhonkkeli
Näyttääpi, että edellinen omistaja on saanut etuvanteen väännettyä vähän mutkalle kotarista.. Vissiin ne Käärme Kustaan reitit ovat melko kivikkoisia, kun piti myyntipuheitten mukaan pyörä olleen pelkästään mökkimopona hiekkateillä.. :paha:

Huomasin tuon etuvanteen venkouden vasta nyt, kun tuli ajettua vähän lujempaa ja kovassa vauhdissa rupes etupää selvästi "vatkaamaan" ja ajo oli oikeastaan vähän holtitonta. Ei se pahasti ole mutkalla, kun ajoi niin huomas, että abauttiarallaa 1cm se vanne vemputti sivuttaissuunnassa.

Eli kysymys kuuluu, saako tuota mitenkään oikaistua tai jotain? Vai pitääkö tässä uusi vanne hommata? :s

Ja tuo mittari se hauska laite vasta onkin. Nimimerkki "Mantsapoika" jo siihen osasi sanoa, että siinä etupään sensorissa voi olla vikaa kun ei tunnit juokse sekä nopeutta näytä. Kuuluuko samaan oireeseen sellainenkin, että mittaristo kyllä lähtee päälle ja sammuu kohta itsestään. Tällaista oireitta tuossa omassa mopedissa on..

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 6.8.2012 23:36
Kirjoittanut Anssi_L
FOX151 kirjoitti:Onnistuuko alemman ohjauslaakerin vaihto kotikonstein?


Ainakin Yamahan manuaalissakin on oikein ohje miten itse laakeri hakataan irti taltalla juuri siten kuin jokaiselle tee-se-itse-mekatsulle tulisi muutenkin ekana mieleen. Skoolin irrottaminen emäputkesta voi olla vähän vaikeampaa jos pinta johon pitäisi kalauttaa on kapea. Tuollainen työkalu auttaa: http://www.bikebandit.com/park-tool-ste ... ce-remover

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 6.8.2012 23:53
Kirjoittanut OA243
CRhonkkeli kirjoitti:Näyttääpi, että edellinen omistaja on saanut etuvanteen väännettyä vähän mutkalle kotarista.. Vissiin ne Käärme Kustaan reitit ovat melko kivikkoisia, kun piti myyntipuheitten mukaan pyörä olleen pelkästään mökkimopona hiekkateillä.. :paha:

Huomasin tuon etuvanteen venkouden vasta nyt, kun tuli ajettua vähän lujempaa ja kovassa vauhdissa rupes etupää selvästi "vatkaamaan" ja ajo oli oikeastaan vähän holtitonta. Ei se pahasti ole mutkalla, kun ajoi niin huomas, että abauttiarallaa 1cm se vanne vemputti sivuttaissuunnassa.

Eli kysymys kuuluu, saako tuota mitenkään oikaistua tai jotain? Vai pitääkö tässä uusi vanne hommata? :s


Tota, pinnojen kireyttä säätämällä... :s Vai menikö multa nyt jotain ohi? Jos toi on ainoo vika mikä käytetyssä pyörässä on niin kannattais hyppiä riemusta ilmaan.

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 7.8.2012 10:46
Kirjoittanut _Sylin_teri_
Olisko teillä mitään vinkkiä pinnojen kiristykseen kun nipat on jumissa? Pinnaa oon kokeillu pitää kiinni kaksilla lukkopihdeillä, mutta ei se nippa vaan liiku. On ilmeisesti edellisellä omistajallakin ollut sama ongelma kun varmaan puolet pinnoista on löysällä takapyörässä :s

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 7.8.2012 10:50
Kirjoittanut FOX151
Anssi_L kirjoitti:
FOX151 kirjoitti:Onnistuuko alemman ohjauslaakerin vaihto kotikonstein?


Ainakin Yamahan manuaalissakin on oikein ohje miten itse laakeri hakataan irti taltalla juuri siten kuin jokaiselle tee-se-itse-mekatsulle tulisi muutenkin ekana mieleen. Skoolin irrottaminen emäputkesta voi olla vähän vaikeampaa jos pinta johon pitäisi kalauttaa on kapea. Tuollainen työkalu auttaa: http://www.bikebandit.com/park-tool-ste ... ce-remover


Hondan manuaalissa ei ollut ohjeita a tuohon. Katsoin yhden videon kyseisestä hommasta ja siinä painettiin puristimella akseli pois alemmasta t-palasta. Sovitus on siis aika tiukka. Irtihän sen saa, jos ei muuten niin väkivalloin, mutta kuinka kiinni? Täytyypä etsiä yammun manuaalia netistä.

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 7.8.2012 11:35
Kirjoittanut Anssi_L
_Sylin_teri_ kirjoitti:Olisko teillä mitään vinkkiä pinnojen kiristykseen kun nipat on jumissa? Pinnaa oon kokeillu pitää kiinni kaksilla lukkopihdeillä, mutta ei se nippa vaan liiku.


CRC->lämpö->kylmä->rälläkkä ja uudet pinnat

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 7.8.2012 11:37
Kirjoittanut Anssi_L
FOX151 kirjoitti: Katsoin yhden videon kyseisestä hommasta ja siinä painettiin puristimella akseli pois alemmasta t-palasta. Sovitus on siis aika tiukka. Irtihän sen saa, jos ei muuten niin väkivalloin, mutta kuinka kiinni? Täytyypä etsiä yammun manuaalia netistä.


Akselia ei tarvinnut omassa laakerinvaihdossa irrottaa t-palasta, laakeri lähti akselia pitkin. Uusi paikoilleen niin että t-kappale pakastimessa kylmäksi ja laakeri uunissa kuumaksi. Sisäskoolissa oli sen verran pintaa että olisi pystynyt naputtelemaankin.

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 7.8.2012 11:42
Kirjoittanut FOX151
Täytyy kokeilla, kiitos. Yks kätisenä tosin voi olla hieman työläämpää ;)

Re: Huolto & korjaus

ViestiLähetetty: 7.8.2012 23:24
Kirjoittanut leppape1
Mulla se laakeri liikui akselissa muutaman millin,sitten jymähti..katkaisin pienellä laikalla että sain pois eikä tarvinnut akselia irroittaa t-kappaleesta.