KTM EXC 300

Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Jymä » 25.2.2013 22:05

elr kirjoitti:Mites ku aloin purkamaa tota pyörää putsaust varten, toi kytkin ja sen letkun irrotus. Eikös sen voi vaan irrottaa siitä mötikästä sen letkun ja ku laittaa takas nii ilmaa niinku normaalin jarrun ja käyttää jarrunestettä?

Siinä kytkinnestesäiliön päällä lukee mitä litkua siellä tulisi käyttää. Luultavasti sullakin lukee "USE MINERAL OIL ONLY" elikkäs esim. keulaöljyä tai jos haluaa hifistellä niin Motorex hydraulic fluid 75 tai Magura Blood. Tuo kytkin on aika paskamainen ilmata, enkä suosittele nesteiden valuttamista, tai edes niiden vaihtoa ellei vanhat ole todellakin mennyt huonoksi tai jokin tiiviste on vaihtokunnossa. Keulaöljyllä siitä kytkimestä tulee hieman vielä jäykempi kuin alunperin.

Tuo ilmaus vissiin onnistuu parhaiten työntämällä uudet nesteet sisään lääkeruiskulla ilmausruuvista, kunnes kaikki nesteet ovat vaihtuneet yhdellä syötöllä, eikä nestesäiliöön tule enää ilmakuplia. Mulla tosin turpoili kyseisessä operaatiossa lääkeruiskusta tiivisteet ja siltikin tahtoi jäädä ilmaa jonnekin rakoon... :paha: Eli jos kytkin on pakko saada irti ja se on ihan kunnossa, niin ota mielummin koko paketti tangosta tai moottorin kyljestä (ja suojaa/tiivistä reikä). :seko:
elr
Pyörä:
tön :(
Paikkakunta:
Tois puol jokkee
Liittynyt:
4.4.2009 19:46
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut elr » 25.2.2013 22:24

Sitähän mä vähä arvelinkin :) Nii eli ruuvaa sen kolmion muotosen mötikän vaan motista irti?

Ei viitteis nostaa tota konetta pois silleen et siinä roikkuu mitään ylimäärästä hirveesti ku pitäis putsata koko kone paskasta jne liuottimilla kun on vähän saatanan likanen. Täytyy varmaa konetta putsata paikoillaan sitte ja ottaa se kytkinsylkkä tms irti koneesta myöhemmin ja just suojata kunnolla.
Jymä
Pyörä:
Husaberg FS 650e & FE 450e
Liittynyt:
9.5.2008 21:58
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Jymä » 25.2.2013 23:01

Joo. Sieltä voi tulla öljyä, joten kannattaa kallistaa pyörä toiseen suuntaan tai laskea öljyt pois. Ja vältä kytkinvivun painamista, kun tuo on irti. ;)
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 26.2.2013 13:19

Kyseisessä pelissähän on brembon kytkin johon siis kuuluu laittaa jarrunestettä, kannattaa luottaa siihen mitä kytkimen kannessa lukee, ei ohjekirjaan joka väittää toisin. Maguran kytkimiin menee niitä öljyjä tms.
Voin kertoa että vaihdoin tuohon kytkimeen nesteet (dot4) ja ilmaus onnistui siinä samalla ilman sen kummempia hässäköitä lääkeruiskulla alaruuvista. Ruisku tosin ei kestä joten nopea saa olla.
Mutta tosiaan helpointa on irrottaa koko kytkinsylinteri lohkosta.
elr
Pyörä:
tön :(
Paikkakunta:
Tois puol jokkee
Liittynyt:
4.4.2009 19:46
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut elr » 11.3.2013 17:21

Mites porukka on noitte laakereiden yms kans menetelly ku tarttis runko ja takahaarukka viedä hiekkapuhalluksee nii vetääkö niitte laakereiden suojaks vaa teipin ettei sinne mee hiekkaa ku ei oikee innostais ostella uusii laakereit swingii jne ku ne on vähän hinnakkaita? Tarvii varmaa myös runkonumero ja se tarra teipata ettei niit puhalleta pois.
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 15.3.2013 13:03

Rookiekysymystä taas pukkaa...

Eli vaihdoin tässä joku aika sitten ketjut ja rattaat topikin mukaiseen pyörään.

Eturattaan laitoin tommosen renthalin´15-piikkisen teräsrattaan ja taakse rattaaksi twentyn 52-piikkinen aluratas. Ja ketjuksi laitoin tommosen twentyn ketjun:
http://www.24mx.fi/motocross/p/ketju-tw ... ketjut/k6/
Huippulaadukas ja huippuedullinen Twenty Competition Gold 520 x-rengasketju. Tämä on tuhti Motocross ketju joka varmasti kestää kovatkin otteet!


Niin elikkä, siis saa kait näitä eri merkkejä sekoittaa keskenään? :roll: :lol:
Sitten pisti silmään, että tuo twentyn ketju oli huomattavasti järeämpää rakennetta kuin tuo pyörän alkuperäinen ketju. Ei manuska oikein mitään sano, että kuin vahvat ketjut pitäisi olla, mutta tuo mx24 sanois, että 520 menee 300:n kotariin.
Sen alkuperäisen ketjun merkkiä en tiedä, did niissä ketjulenkeissä luki kuitenkin. Eli kaippa tuo uusi twentyn ketju on tähän pyörään aivan passeli?! Kyselen ennalta ettei mitään katastrofia pääse tapahtumaan sillä en oikein noihin mx24 suosituksiin luota kun vakiorattaiksikin suositteli aivan mitä sattuu... 8o

Pitäs jäälle tässä kohta uskaltautua joten pikaisia varmennuksia asioihin kaivataan.
Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 15.3.2013 13:28

Eri merkkejä saa sekoittaa rattaissa ja ketjuissa keskenään ja nuo 520-jaot ovat oikeat härveliisi! "Järeysero" selittyy sillä, että nuo ostamasi ketjut ovat x-rengas ketjut, jotka ovat järeämmän ja vahvemman tuntuiset kuin alkuperäiset ketjut, jotka ovat "renkaattomat" eli perusketjut.
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut mikulov » 15.3.2013 13:55

elr kirjoitti:Mites porukka on noitte laakereiden yms kans menetelly ku tarttis runko ja takahaarukka viedä hiekkapuhalluksee nii vetääkö niitte laakereiden suojaks vaa teipin ettei sinne mee hiekkaa ku ei oikee innostais ostella uusii laakereit swingii jne ku ne on vähän hinnakkaita? Tarvii varmaa myös runkonumero ja se tarra teipata ettei niit puhalleta pois.

ensiksi, älä pilaa runkoa, tehokas hiekkapuhallus syö maalin lisäksi putkesta ainetta, eli ns. pintajännitys katoaa ja runko alkaa ratkeilemaan, olen nähnyt ja kokenut myös itse tapauksia. ,maalatessa suojaan esim. emäputken laakeripinnat systeemillä pitkä pultti, pari isoa prikkaa & mutteri, of course.., jos myyntikuntoon fiksaat niin tee kuitenkin järjen kanssa homma :) .
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 15.3.2013 14:45

Pattes798 kirjoitti:Eri merkkejä saa sekoittaa rattaissa ja ketjuissa keskenään ja nuo 520-jaot ovat oikeat härveliisi! "Järeysero" selittyy sillä, että nuo ostamasi ketjut ovat x-rengas ketjut, jotka ovat järeämmän ja vahvemman tuntuiset kuin alkuperäiset ketjut, jotka ovat "renkaattomat" eli perusketjut.


Vakioketjut on aikalailla parasta didiä mitä saa.
Did vt2 520 yleensä. Ja o/z/x renkaat ketjuissa ei tee niistä järeempiä vaan huoltoystävällisemmät ja pitkäikäisemmät.

Mahtuuko kolmisatasessa 15 piikkinen pyörimään? Kun piikissä ei mahdu kun 14. En ota kantaa.
Pöö
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 15.3.2013 14:53

Mmakkee kirjoitti:
Pattes798 kirjoitti:Eri merkkejä saa sekoittaa rattaissa ja ketjuissa keskenään ja nuo 520-jaot ovat oikeat härveliisi! "Järeysero" selittyy sillä, että nuo ostamasi ketjut ovat x-rengas ketjut, jotka ovat järeämmän ja vahvemman tuntuiset kuin alkuperäiset ketjut, jotka ovat "renkaattomat" eli perusketjut.


Vakioketjut on aikalailla parasta didiä mitä saa.
Did vt2 520 yleensä. Ja o/z/x renkaat ketjuissa ei tee niistä järeempiä vaan huoltoystävällisemmät ja pitkäikäisemmät.

Mahtuuko kolmisatasessa 15 piikkinen pyörimään? Kun piikissä ei mahdu kun 14. En ota kantaa.


Saatto se etunen olla 14-piikkinenkin.

Kyllä tuo twentyn x-rengasketju on muuten fyysisesti järeämpää tekoa kuin tuo pyörän alkuperäinen ketju, selvästi!
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut JM82 » 15.3.2013 15:14

Vakioketjut on aikalailla parasta didiä mitä saa.
Did vt2 520 yleensä. Ja o/z/x renkaat ketjuissa ei tee niistä järeempiä vaan huoltoystävällisemmät ja pitkäikäisemmät.


Ainakin omissa kotareissa ovat alkuperäisketjut olleet onnettomat rimpulat, jotka ovat venyneet jo reilun 10h ajon jälkeen käyttökelvottomiksi.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut OA243 » 15.3.2013 15:43

Faijan 450SX:ssä kans se alkuperäisketju lähes fillariketjun tuntuista.
NakkiSoturi
Liittynyt:
3.3.2013 15:20
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut NakkiSoturi » 15.3.2013 16:06

Enduro ja crossi peleissä eri ketjut vakiona.
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 22.3.2013 15:17

No niin. Tuli potkaistua pyörä käyntiin sitten viime lokakuun ensikertaa.
Muutama polkaisu ja pyörä käyntiin. Ei ois uskonut, että noin nätisti lähtee, kun koko talven ollut kylmässä autotallissa eikä kertaakaan lyöty käyntiin. Aluksi savutti niin stnsti ja ihmettelin sitä, mutta muistin, että tuli lorautettua teelusikallinen öljyä tulpan kautta sylinteriin, kun laitoin pyörän talviteloille. :)

Mutta mutta... Lämmittelin pyörää paikallaan tyhjäkäynnillä ja vähitellen kaasutellen sen 5-10 min kunnes syyläri oli selvästi lämmennyt. Lähdin siitä sitten ajamaan niin huomasin, että kun antoi pyörän olla tyhjäkäynnillä ja sitten avasi kaasua niin aivan pienen pieni "booaus" alkuun. Ei mitään tukehtumisen merkkejä, mutta kyllä sen havaitsi... Eli käykö pyörä nyt laihalla ja mitä pitää tehdä? Kestääkö tuolla tuommosena ajaa?

Vaihdoin ennen kokeilua pyörään isomman pääsuuttimen 175 niinkuin ohjekirja kertoo. Tyhjäkäyntisuutinta en ole vaihtanut, enkä tiedä edes ihan varmasti minkä kokoinen se on. Moto24 kaveri meinas, että ei se tuolla 175 pääsuuttimella leivo kiinni...
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 22.3.2013 16:50

Vanhat bensat. Uudet sopat tankkiin ni alkaa pelaamaan.