KTM EXC 300

mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 23.1.2013 18:31

reiskapena kirjoitti:Vissii tässäki aika kiree toi kytkin ? ainaki vanhassa Rm 250 oli meinaa ! Tottunu toho nelarin kevyeen kytkimeen :). Tää vois olla passeli peli kyl. Ei männän vaihtoja kovin usein tarvis tehä ku kummiski iha harrastaja tason ajoa mennään. Nii päitsin jälkeen tulee varmaa hyvin nettimotoon myyntiin pärrää. Aika rankka kisa seki et pärrät varmaa siin kunnos sen jälkeenki : /
Nestekykin toimii kyllä kevyesti
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut JM82 » 23.1.2013 20:43

Joo eipä kukaan oo haukkunut kotarin nestekytkintä raskaaksi. Oletko harkinnut 200EXC:tä? Kevyempi ajaa kuin kolmesatanen, mutta väännökkäämpi kuin piikki.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
reiskapena
Liittynyt:
29.10.2011 13:15
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut reiskapena » 23.1.2013 21:05

En oo katellu :o. Jotai tossa kolmesatkussa on ku jotenki vetää puoleensa :D. Kuinka helpoks noissa on tehty toi pyörän säätäminen ? sähköstartti vissii löytyy ?
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 23.1.2013 23:21

Kävin tota kaksatasta koeajamassa heti kakspuolikkaan jälkeen ja oli ihan miellyttävä peli joskin vääntöero oli huima ja vaikutti selvästi hitaissa paikoissa negatiivisesti. Isommalla tavallaan rullasi kevyemmin yli.

Pyörän säätäminen? Kaasarin säätö ei koskaan ole helppoa. Muut säädöt kuten pakoaukonsäätimen jousien vaihto todella simppeliä ja iskarit myös jos jotain klikkerien ja esijännitysten päälle ymmärtää. Yleisesti säätöjen kannalta käyttäjäystävällisempää pyörää saa hakea. Kaikki ratkaisut on todella simppeleitä kotareissa yleensäkin.
Sähköstartti löytyy vain exc-e malleista, joita on hyvin vähän liikkeellä suomessa kun tavallaan turhakehan se startti on jos ei mitään xtreme enskaa ruveta ajamaan.
reiskapena
Liittynyt:
29.10.2011 13:15
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut reiskapena » 23.1.2013 23:29

aa nyt sain siihenki vastauksen mitä se "e" siä tarkottaa mitä muutamia kattonu. Kyl se vaan taitaa olla nii et pitää päästä kokeileen sellasta. Se on hyvä et tääl sai ny jotai selvennystä tähä ongelmaan. Toisaalta voihan se niinki olla et pienempi riittäs mut tiedäppä sitä. Vähä on kyl sitä kaks tahtisen pärrän tuoksua ikävä :). Säkylän kuntoendurohan ois tossa kesällä edessä ni siinäki syy miks pitäs myöski hommaa vähä endurompaa pärrää alle.
Juupeli6
Pyörä:
Husaberg TE 125 -12 & 250 EXC-F -13
Liittynyt:
29.12.2012 21:38
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Juupeli6 » 24.1.2013 8:34

Kyllä ainakin kun nettimotoa kattelee niin ei ne välttämättä ilmoita malliksi mitään -e vaan suoraan exc, jos on startti. 12 malleihinhan tuli myös 200 ja 250 exc:hen startit ja 13 mallin piikissäkin on startti.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 24.1.2013 16:44

Juupeli6 kirjoitti:Kyllä ainakin kun nettimotoa kattelee niin ei ne välttämättä ilmoita malliksi mitään -e vaan suoraan exc, jos on startti. 12 malleihinhan tuli myös 200 ja 250 exc:hen startit ja 13 mallin piikissäkin on startti.


Ei oo piikissä starttia kyllä.
Vai onko mulla sekundakappale kun startti unohdettu laittaa? :lol:
Pöö
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 24.1.2013 17:46

Ja muistahan että noi husabergin 2-tahti vehkeet on käytänössä samoja pyöriä kotarin kanssa.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 24.1.2013 18:05

Näin on. Piikeissä ainakin erona vain, että husabergissä vanhanmallin kotarin kone, isompi tankki, nelikammiokeula ja takahäkki on muovia.
Pöö
Juupeli6
Pyörä:
Husaberg TE 125 -12 & 250 EXC-F -13
Liittynyt:
29.12.2012 21:38
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Juupeli6 » 24.1.2013 18:52

Mmakkee ainaki mulle sanottiin Järvempään Ykkös-mp:ssä että siinä piikissäkin on startti. Ellei sitten meinannut, että siihen saisi "lisäosana" sen asennettua.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 24.1.2013 19:16

Lisävaruste taitaa olla koska oman pyörän juuri Ykkös-MP:stä hain. Mulle ei muistaakseni manittu mitään siitä. Nyt selvisi samalla että miksi tuossa magneetonkopassa on tollanen puolikuun muotoinen kuikula.. Siihen tulee se startti sitte vissiin.

http://www.totalmotorcycle.com/motorcyc ... 25EXC2.jpg
Tosta näkee ton magneetonkopan kuikulan :D
Pöö
reiskapena
Liittynyt:
29.10.2011 13:15
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut reiskapena » 24.1.2013 21:23

jaaahas rmz tullaa huomen kattooo ! Eli jos kaikki menee nappiii ni tässähä voi alkaa oikei kunnolla kattooon ktm pärrii !
controlleR
Pyörä:
400 EXC supermoto
Paikkakunta:
Paltamo/Kajaani
Liittynyt:
19.4.2007 17:44
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut controlleR » 28.1.2013 20:39

Tässä kevättalvella on tarkoitus hommata kilvetön/punakilpi EXC enskarypemisiin, luultavimmin 250/300 2t. 200EXC ei myöskään täysin poissuljettu vaihtoehto ole.

Kysynkin nyt, että kuinka pitkä tuommonen 250/300exc on? Siis fyysinen pituus etupyörän etummaisesta nappulasta takapyörän takimmaiseen. Vuosimalleilla 2005 ja 2008 välillä.

Tässä suunnittelen, että mahtuuko Ramin lavalle peräti 2 mopoa..
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 30.1.2013 23:16

Morjesta!

Osaako joku sanoa millaiset huoltovälit tälläsessä kolmisatkussa exc:ssä on jos ajo on asfaltti rälläystä smotoilla (keulimista, endottamista, perus räppäilyä kylillä) Muuten rauhallista ajoa?

Millainen tällänen on ajaa "liikenne ajoa"? Onko paljon enemmän tehoa esim vrt. 250cc exc:hen?

Mitenkäs näissä tota mäntää pitäis vaihtaA? Entäs alakerta?

Onko eri vuosimalleissa suuria eroja? Esim "vanha katteinen" (04-08) tai "uus katteinen" (08-11)

Onko näillä ollut tapana kestää hyvin jos niitä huoltaa kans hyvin vai onko jotain tyyppi vikoja mihin ei voi ite vaikuttaa?

Niin ja jos jollain sattuu olemaan valkokilpi kolmisatku myynnissä niin olen erittäin kiinnostunut! (erityisesti moto vanteilla olevat!!!)
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
elr
Pyörä:
tön :(
Paikkakunta:
Tois puol jokkee
Liittynyt:
4.4.2009 19:46
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut elr » 25.2.2013 21:23

Mites ku aloin purkamaa tota pyörää putsaust varten, toi kytkin ja sen letkun irrotus. Eikös sen voi vaan irrottaa siitä mötikästä sen letkun ja ku laittaa takas nii ilmaa niinku normaalin jarrun ja käyttää jarrunestettä?