Suzuki RM-Z

everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut everton » 15.1.2015 22:30

Koneen käyttötunteja tietämättä, väittäisin olevan kyseiselle moottorille (ja muillekin ekoille ruiskepeleille) normaalia. Ongelma ruiskupyörissä on etenkin kylmällä moottorilla, ja varsinkin jos kylmänä antaa hanaa reilummin, ruisku painaa bensaa pyttyyn sellaisella paineella että osa pääsee männän ohi öljyyn. Minulla ollut 2kpl 450 09 rmz - sama juttu, myös muilta merkeiltä kuullut vastaavaa.

Lämmitä moottoria tarpeeksi ennen ajoa.
smulle
Pyörä:
tuoli
Liittynyt:
9.3.2007 20:19
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut smulle » 15.1.2015 23:01

-
Viimeksi muokannut smulle päivämäärä 9.6.2016 13:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Raimo Kuski
Liittynyt:
24.10.2008 12:17
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Raimo Kuski » 16.1.2015 6:56

Onkohan tosta joskus hajonnut kiertokangen alalaakeri? -09 mallissa oli tyyppivika. Kyseinen laakeri kun hajoaa niin tekee jäljet mm. Pyttyyn ja öljypumppuun. Itellä ollu -09 uudesta asti pyörällä ajettu reilu 150h. Öljyn vaihdan kahden ajokerran jälkeen, talvella jos ajaisin vaihtaisin joka kerran jälkeen. Öljynä käytän teboilin monitra 10-30.
smulle
Pyörä:
tuoli
Liittynyt:
9.3.2007 20:19
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut smulle » 16.1.2015 22:39

Ei tietoa onko joskus hajonnu, nyt ei klappia ainakaan ollu. Koneistamolla pyttyä käytin ja hoonissa pyöräytti. Sano koneistamolla että voihan sitä vanhalla männällä vielä kokkeilla mutta uutta mäntää ei kuulemma kannata tuhota tossa sylinterissä eli ensviikolla athenaa todnäk tillaan.
Raimo Kuski
Liittynyt:
24.10.2008 12:17
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Raimo Kuski » 17.1.2015 18:39

Laita sylkky pinnotukseen, selviät puolet halvemmalla. ;)
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut everton » 17.1.2015 19:02

Sinuna soittaisin Gustafsson racingiin Karkkilaan, sillä on suzukin osaa hyllyissä, suurella todennäköisyydellä löytyy varmaan käytettykin pytty. Sillä on muutenkin järki hinnat ja on järki jätkä.
smulle
Pyörä:
tuoli
Liittynyt:
9.3.2007 20:19
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut smulle » 19.1.2015 13:43

Pinnotusta mietin kanssa mutta kuulostaa kestävän ikuisuuksia että saa takasin, nii attelin että nopeempi ois uus pytty laittaa. Täytynee Gustafssonii soittaa, kiitoksia vinkeistä. Saa toki pinnotusfirmaa ehdotella tai välikäsihän ne ilmeisesti suomessa on.
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Hsippe » 19.1.2015 22:59

Ruotsista löytyis jopa vaihtopyttyjä:
http://www.blixtensracing.se/
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut sklitva » 20.1.2015 9:54

poetonaptec :in pinnoittamalla sylkyllä mittaris kohta 90h ja hyvin pelittää..parin viikon reissu ja hintaa 200-250e..
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Maekine » 2.2.2015 13:40

Mites kun näkyy välillä olevan myynnissä 4-6 kautta ajettuja nelipuolikkaita rmztoja, joiden tuntimääriksi ilmoitetaan luokkaa 80...100h niin voiko tuollainen lukema pitää millään paikkansa?

~10-25h yhdessä kaudessa kuulostaa kovin vähäiseltä.

Onko näissä tehtaalta tullessaan tuntimittari kiinni?
¤SuZuKi¤
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 2.2.2015 18:21

Tuntimittaria ei ole vakiona. Yleensä noissa vanhemmissa pyörissä tunnutaan tunnit ilmottavan esim edellisesta isosta konerempasta. Kyllä sen yleensä jo päälleppäin näkee onko todelliset tunnit mittarissa.
rescue73
Pyörä:
Rmz250k9, Gasgas TXT270, Ltr450k6
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
28.5.2012 21:58
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut rescue73 » 2.2.2015 18:28

Yleisesti ottaen ei pidä paikkaansa, vaan summittainen arvio. Ensimmäiseltä omistajalta
kun ostaa, niin mahdollista kyllä. Pyörästä näkee vähäisen käytön yleensä, ainakin kokeneempi kaveri. Tuntimittarit jälkiasennettuja.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Maekine » 2.2.2015 20:02

Kiitoksia teille.


Mites tuollasella 450 RMZ:lla ajelisi enduroa omaksi ilokseen?

Suurimmat erot endurolla ja crossillahan taisivat olla takarenkaan koko, jousituksen säädöt, sekä mahdolliset enskapyörän valot. Koneestahan myös pyritään tekemään endurossa luonteeltaan rauhallisempi ja muutenkin hitaampaan ajoon sopivampi.

Valottomuus ei mua haittaa, kun en aja pimeällä, painoa löytyy sen verran reilusti, n. 90kg+kamat, joten crossipyörän jousitus voisi toimia minulla jotenkin kohtuullisesti enskassakin..? Nopeita kierrosaikoja en tavoittele, enkä minkään sortin kisailuakaan, kokemusta kurapyöristä löytyy kohtalaisesti ja kokoakin on sen verran, että 450 rmz tuskin olisi huono vaihtoehto?
¤SuZuKi¤
Lexi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.9.2009 12:47
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Lexi » 3.2.2015 7:39

-08 kokemusta, eli ensimmäinen ruiskumalli. Kone on terävä ja agressiivinen, stumppaa todella helpolla enskailussa. Aloittelijalle raskas pyörä ja ampasee puuhun aika äkkiä pienestä ranteen virheliikkeestä. Mutta käynnistyy sitten ihan eri tavalla kaasaripeliin verrattuna, kyljelläänkäynti ei pyörää sammuta. Jäärataa ja supermotoa varten tuo tulikin hommattua.

Muutoksia pitäisi tehdä ruiskukarttaan ja vauhtipyörään mielestäni näin ekana. RMX (eli enduroversio) olisi out of the box pelinä parempi, siinä olisi vielä tuo taikanappikin. Tosin jos nyt vain huvikseen ajelee niin eiköhän siihen käy mikä tahansa missä on pari rengasta, moottori ja kiva väri.
Maekine
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Suzuki RM-Z

ViestiKirjoittanut Maekine » 3.2.2015 11:06

Sillä lähinnä itsekin isompaa rmztaa ajattelin, kun talvella tulis ajeltua jäällä ja tuntuu olevan aika kohtuullinen hankintahinnaltaan.

Pikkunelari vaatii enemmän huoltoa ja jäällä/soratiellä saisi olla enemmänkin potkua.

Tahterikin on vaihtoehto, mutta ruisku ja vähän pehmeämmät äänet houkuttelee enempi nelarin suuntaan.
¤SuZuKi¤