Husqvarna tc/te 450

Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 24.2.2016 13:07

ÖÖöö, aika paljon kasvanut lyhessä ajassa, mutta eikö noissa oli sillain, kun se lähtee syömään sitä, niin se syö äkkiä.
Mulla tulisi muuta mieleen kuin laittaa uusi pala sinne, ennen kuin on liian iso väli, minusta jos laittaa uuden palan ja se pysyy oikeassa välityksessä, niin minusta en tekisi mitään...Mutta jos ei pysy, niin sitten on jotain vialla, minusta.
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 24.2.2016 17:18

Joo no ajattelin kans että vaihdan sen vasemnan etu joka vähä iso ja en muihin koskekkaa koska ne oli ok! Onks tietoo mikä paksunen toi pala on koska nytten pitää sitten saada vähä isompi palanen sinne välii

Js eikös se mennyt niin että niiden kahden pisteen piti olla linjassr sen viivan kanssa kun tarkisti ne venat, että en nyt vaa väärin kattonu
Iloinen pyörän omistaja!:)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 24.2.2016 18:07

Joo, juuri niin, että ne nokkapyörissä olevan pisteet kannen tasan, itse vielä laitan männän yläkuolokohtaan, se ratas mikä on siinä keskellä, niiin ne kaksi pistettä tasan sen loven kanssa, niin mäntä on yläkuolokohdassa ja ne nokkapyörissä olevat pisteet kannen kanssa tasan. Jotkut sanoo, että ei ole väliä onko mäntä yläkuolokohdassa vai ei, jos ne nokka-akselit on oikeassa kohdassa, mutta itse olen tottunut laittaa se oikein.

Noista palasäädöistä, minä olen ymmärtänyt kun se väli kasvaa isommaksi(siis se palasäädön palan/keinuvivun), niin sen palan pitäisi olla paksumpi, että se "keinuvipun" väli pienenee venttiiliä kohti.
Tuosta en ole ihan varma, mutta näin minä käsittäisin
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 24.2.2016 21:48

Kun venat kuluvat, välys pienenee. Jos välys on kasvanut, niin on tapahtunut jotain hämärää (todennäköisimmin mittauksessa( esim. nokat eri kohdassa (yleensä tosin pitää olla aika paljon, että vaikuttaisi), kone eri lämpöinen)).
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 25.2.2016 1:47

Okei kiitos tiedosta! eli tainnu mulle sitten käydä jokin virhe vaan ja venat oliski ok?. pyörään kuitenki öljyt 500-700km ja siihen filtteri joka toinen kerta ja putsariki huolettu.

EDIT: Kävin vielt kerran läpi noin venat ja tuli sellasii arvoja exhaust 0,25-0,20mm ja 0,20-0,15mm intake 0,15-0,10 ja 0,15-0,10.

Noi numerot tarkottaa sillei, että eka numero koko ei mahtunut ja toinen tarkottaa, että mahtui, jos ymmärrätte :lol:



Kuva ja eikös noin pitänyt olla kun mitataa(yläkuoliasento)

Kuva
Iloinen pyörän omistaja!:)
Abelzini
Pyörä:
on
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
5.5.2009 16:43
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Abelzini » 27.2.2016 0:45

Millä pääsee eroon random stumppailusta TE 450 2008 mallin kanssa?
Manuaalissa luki kyseiseen ongelmaan olevat ratkaisut järjestyksessä:
1. Uusi tulppa
2. Uusi ECU
3. Suuttimet tukossa
4. Matala tyhjäkäynti

Tulpan oon uusinu ja tyhjäkäynti on kyllä sopiva, muistaakseni pyörii siinä 1200 hujakoilla.
Uutta ECU:a en ole vielä valmis ostamaan, kun niin harvoin stumppaa. Mutta ongelma onkin, että ainakun kun pyörä stumppaa, niin tosi vaivalloinen lähtemään sen jälkeen käyntiin, kun yleensä ei mitään ongelmaa.
Mitähän tässä osaisi vielä lähteä tutkimaan, vai onko jollain muulla ollut samaa ongelmaa ja sitten ratkennut?
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 27.2.2016 11:39

o d e kirjoitti:EDIT: Kävin vielt kerran läpi noin venat ja tuli sellasii arvoja exhaust 0,25-0,20mm ja 0,20-0,15mm intake 0,15-0,10 ja 0,15-0,10.

Noi numerot tarkottaa sillei, että eka numero koko ei mahtunut ja toinen tarkottaa, että mahtui, jos ymmärrätte :lol:

Kyllä tuli ymmärrettyä ja tuo oli hyvin selitetty, kun vielä kerroit, juuri noin kun laittaa yläkuolo kohtaa, niin on aina varma..Kaikki muut on arvossa, noin minkäkin mittaan, mutta tuo yksi on siinä maks rajassa. Mä en sano mitään tässä kohtaa, kun tää on vielä mullekkin uusi asia ja kun omassa on vielä sallituissa rajoissa..



Abelzini kirjoitti:Mitähän tässä osaisi vielä lähteä tutkimaan, vai onko jollain muulla ollut samaa ongelmaa ja sitten ratkennut?

Mitä on tullut luettua ja tuolla ulkomaisissa foorumeilla..Tietysti jos joku täällä tietää paremmin, niin se parempi tietysti.

Tuo stumppaaminen johtuu siitä ruiskusta, että se vakio kartta on vähän huono,
aika useassa vakio hussessa on pieniä käynnistys ongelmia vakiona.
Sillä vakio ibeat järjestelmällä jos siinä on, niin pääsi muuttamaan karttoja, siellä on ainakin 3 eri vaihtoehtoa, mutta voisi auttaa jos on laihalla tai rikkaalla tuossa tilanteessa kun ei käynnisty. Myös se suutin voi olla kulunut, onhan tuo 2008 malli jo paljon käytetty.
Tietysti yksi vaihtoehto on että powercommander kiinni ja dynoon säädättää, niin loppuu tuo "ongelma" ja kokeile jos nostat sen tyhjäkäynnin siihen 1800 kierrosta..
Sulle ei ole mitään powercommanderia??
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Abelzini
Pyörä:
on
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
5.5.2009 16:43
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Abelzini » 28.2.2016 20:39

Aivan uutta ja hyvää tietoa, kiitos näistä!
Varmaan tuo suuttimen puhdistus/vaihto on keväällä edessä, powercommanderia ei löydy, ja tuskin lähiaikoihin tuleekaan. :D
Ibeat järjestelmä? Mikäs se semmonen järjestelmä on, itselläni ei tullut mukana/löydy pyörästä?
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 29.2.2016 11:15

Kyl, ainakin kun auton suuttimia testauttanut/pessyt, niin ei kallista, mutta tuskin uusi suutinkaan on kallis tuohon.

Joo, kysyin sen takia että on powercommanderia, se olisi sitten ratkaissut tuon, ehkä.

Se ibeat on pyörän järjestelmä, niin kuin autoissa on se oma järjestelmä, mistä pääsee näkemään vikakoodeja, tunnit, kierroksia vissiin jne.
iBeat is Mikuni's software interface for the fuel injection systems on our bikes

En ymmärrä miksi sitä ei ole myyty pyörien mukana kun niihin tuli ruiskut. Mä kyselin 5 vuotta sitten että mitä maksaa maahantuojalla, niin 600€ oli silloin, koska se on valtuutettujen huoltopaikkojen ohjelma tai pitäisi olla, ainakin mp-racing on se tai pitäisi olla.

Mutta jenkeistä sen saa http://semcodesigns.com/Products.html
Se on tosi kätevä työkalu, jos on paljon ongelmia tai haluaa tutkia.
Olen löytänyt netistä sen järjestelmän, en ole varma toimiiko se, puuttuu se pyörä/läppärin johto+läppäri, mutta jos haluat kokeilla, niin tässä on juttua
http://www.cafehusky.com/threads/the-ibeat-thread.44621/
Taitaa kaikissa Husseissa olla sama järjestelmä, tuossa näät miten se toimii ja mitä sillä voi tehdä, sillä ei voi tehdä paljoa..
Tuossa jos haluat lukea ohjeita
https://www.dropbox.com/s/2kvk2rztd7bx6uc/iBeat_OperationManual-English.pdf?dl=0
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Abelzini
Pyörä:
on
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
5.5.2009 16:43
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Abelzini » 1.3.2016 11:51

Okei, taas aivan uutta tietoa mulle!
On tuo Ibeat pikkasen turhan suolanen hinta mulle, vaikka ei tarvitsisi ostaa kuin tuo johto kerta se ohjelmisto löytyy jo netistä. Puolet tuohon hintaan lisää niin saisi säädettävän powercommanderin. :)
Melkeen joutuu laittaa semmonen ostoon jos ei ala temppuilu loppumaan ton suuttimen puhdistuksen jälkeen. (Powercommanderi siis.)
Mitenkäs toi Huskin ruisku muuten alkaa purkaantumaan? Pitääkö paljonkin purkaa että pääsee suuttimeen käsiksi?
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 1.3.2016 17:57

Ja se powercommander ainakin mun kokemuksen mukaan on paaaljon parempi, koska on laajempi säätö mahdollisuus kuin vakiossa.

Itse joskus mielenkiinnosta otin suuttimen auki, eli tankki pois, sitten starttaa sen suuttimen tyhjäksi tai käyttää, että saa bensan paineen pois, sitten ottaa ruisku pois, joutuu varmaan löysää takahäkkiä, helpottaa, eli löysää takahäkin ylä kiinnitystä ja avaa alakiinnityksen auki, sitten ruiskun klemmarit imu kurkusta auki, tietysti ilmanputsarin puolelta, vaijerin näkee kun ottaa sen kannen pois, sitä ei ole pakko ottaa pois. Ne suuttimen ruuvit kandee avata vähän siinä vaiheessa kun se on pöyrässä kiinni, on sitten kovaa kiinni ja itse laitoin sinistä tai vihreetä kierreliimaa suuttin kiskon kiinnikkeeseen

Tuossa on vielä korjaus opas jossa luultavasti näkyy
http://docs.wavenetworks.us/manuals//2010%20TC-TE-TXC-SMR%20310-450-510.pdf
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 31.3.2016 1:45

Onks jollain ollu samanlaista ongelmaa että toi vaihdevipu tuhoaa kenkii reikkiä hankaamalla tai vastaava kun vaihtaa. En tiedä onko se vaihde vipu jotenki väärin siinä(ei pitäis) vai mitä

Yhtiin vansseihi teki reiän ja iha crossi kenkää kuluttaa pintaa / väriä pois
Iloinen pyörän omistaja!:)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 31.3.2016 8:45

Mulla ainakin smr vaihdekeppi kuluttaa myös..Yksi kikka on hioo se pinta sileeksi toiselta puolelta tai laitattaa joku kumi siihen ympärille.

Broidi näytti joskus että kevyesti vaihtaa, niin jää jälki vaan, ei uskoisi että on niinkin yksinkertainen juttu
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 31.3.2016 11:22

Mulla oli tossa viime kesänä siinä sellainen kumipala, mutta ne tahto vähä irtoo liian helposti. Parantuiskoha jos vaihtaisi tota poljinta koska 3v piikillä aikoinaaan eikä tainnu olla samanlaisii ongelmii
Iloinen pyörän omistaja!:)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 31.3.2016 13:31

Varmaa, jollain liimalla myös voi koittaa
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään