Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

KTM 250 EXC 2t/4t

Liittynyt:
28.4.2015 1:51
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut rakettireijo » 29.4.2015 3:39

rakettireijo kirjoitti:terve. kertauksen vuoksi.
kilvellistä enduroa mieli tekis, jos jotain hinta kiinnostaa niin noin 4000e on budjetti

2t ilmeisesti tän ketjun perusteella köyhälle parempi vaikkakin 4t antaa "parempaa" kyytiä.
2t on huoltovapaampi ja helpommin huollettava? öljyjä vahettaa 7h välei ja mäntää 100h?

4/5 osaa ajosta tapahtuis maantiel ja joskus aina pikku enduro pätkää, joten kellään kokemusta ns välimallin renkaista. niistä jossa sellaset ns leveämmät ja tiheemmim ne nappulat jotka ei oo täysi enduro eikä supermoto renkaat. että niilläkö hyvä sekä asfaltil että maastossa mennä?

ja repiikö 250 2t olkapäät sijoiltaa?

aikasemmin teininä itellä ollu piikkinen exc.

aika sekava teksti, yrittäkää ymmärtää... :roll:


mitenkä paljon on PALJON ajettu pyörä enduro/maantiekäytössä? olettaen että on hyvin huollettu
Liittynyt:
8.8.2011 19:37
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Murska » 29.4.2015 7:38

Riippuu vähän pyörästä/moottorista, jossain 200-300h kohdalla voi joutua jo konetta availemaan. Tosisilla koneilla voi huristella jopa 500-600h ennen remontin tarvetta. Kisakoneiden kanssa ei voi ennustaa kauanko ne kestää, on paljon kiinni siitä miten niitä käytetään ja huolletaan.

Välillä on tullut vastaan 300h ajettuja pyöriä joista joutuu käytännössä vaihtaa kaikki kulutusosat, täydellinen koneremppa, iskarit/laakerit/jarrut/ketjut jne. Toinen ääripää on ollut lähes 600h ajettu harraste enska joka on ollut myös katukäytössä, huollettu ja korjattu säännöllisesti ja käytön jälkiä lukuunottamatta on teknisesti hyvässä kunnossa.

Se, onko pyörä ollut kisakäytössä, harraste enskassa vai katukäytössä, ei kerro pyörän kunnosta yhtään mitään.

Monet kisapyörät on päältä rupisessa kunnossa mutta tekniiikkaan on satsattu, kisavehkeiden kanssa ei leikitä luotettavuudella vaan ne pidetään kunnossa. Siksi kisapyörä on aika järkevä valinta koska ne on yleensä teknisesti parhaassa kunnossa, vaikka käytön jälkiä löytyy.

Harraste enskat on sitten tapauskohtaisia, toiset huoltaa niitä kuin kisapyöriä, toisille ne on haarrastepyöriä ja kun alkaa kuulua kilinään niin mopo myyntiin ja toinen alle. Kun löytää harraste enskan joka on ollut aurinkoa tarkemmalla kaverilla niin sellaiset pyörät ei uusille häpeä, näitäkin tulee välillä vastaan.

Katukäyttö kuuluu samaan kategoriaan harrastepyörän kanssa. Niissä yleensä hinkataan enemmän ylkonäköä kuin tekniikkaa, joskus on tullut vastaan päältä hieno mutta teknisesti mätiä pyöriä vastaan. Toki näissäkin on niitä joita on huollettu ja pidetty hyvässä kunnossa.

Yhteenveto. Tunnit/kilsat ei ole ratkaisevassa asemassa kisaenskojen kohdalla vaan se miten pyörää on pidetty ja huollettu.
Liittynyt:
28.4.2015 1:51
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut rakettireijo » 1.5.2015 20:53

kyllä nyt näyttää siltä et tuleva pyörä ei ole 250 2t..huoltojen perusteella tulee nyt kyllä kallistuttua ktm 690 enduro R. täytyy käydä foorumeilta lukemassa enemmän kyseisestä pyöräst
Liittynyt:
12.3.2015 0:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut linus93 » 3.5.2015 18:38

Miten ootte ottanut eturattaan stefan pois? Ja miten helpointa vaihtaa pukkaa öljyt pihalle. Kiitos hyvistä neuvoista.. ;)
Liittynyt:
29.10.2011 15:19
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 3.5.2015 18:46

Väännä vaikka pari pientä ruuvia siihen stefaan jos ei muuten lähde pois
Liittynyt:
12.3.2015 0:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut linus93 » 3.5.2015 19:47

Ja sitte nakuttelen uuden sinne sitte o rengas ja välimetallikappale ja ratas meneekö noin yksinkertaisesti? Pamahti ketjut poikki niin rupes vuotaa sen jälkeen...
Liittynyt:
29.10.2011 15:19
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 5.5.2015 19:54

Näinhän se menee,väkivaltaa välttäen viimeiseen asti! Ja laita se kotarin oma stefa eikä mitään tarvike stefaa,ei ole kallis. Itse laitoin joskus kun vuoti pari kertaa pienellä ajalla myös sen uuden holkin
Liittynyt:
12.3.2015 0:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut linus93 » 5.5.2015 22:05

Katoin että alkuperäis sarja maksaa sen ~25e että pistänpä tilauksen tulemaan sieltä motokeitaalta... Kiitos vastauksesta :)
Liittynyt:
21.5.2015 18:37
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Suviranta » 21.5.2015 18:48

Tuli hommattua -97 KTM 250 exc... Ostan/lainaan käyttöohjekirja jne kirjat ko. pyörään. p. 0440-676760
Pyörä:
Ktm exc 200 -04, exc 250 -14
Liittynyt:
14.4.2009 17:51
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Sappu » 16.6.2015 19:04

Osaako joku sanoa mitä ktm:n valmistaja ilmottaa 250 exc:n(2t) maahantuontitehoksi, tai millä kw määrillä näitä on rekisteröity liikennekäyttöön?
Kyseessä 2014 vm.
Liittynyt:
13.11.2009 20:22
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut MTS80 » 18.6.2015 18:20

5.3kw :eek:
Liittynyt:
12.3.2015 0:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut linus93 » 23.7.2015 20:32

Tuota niin aattelin tehä tässä koneremontin ktm 250cc sx 2t -06 crossiin niin aattelin kysästä neuvoa on eka kerta ku alakerran meen avaan niin saisko neuvoja mitä kaikkea vaihtaa ja uusia että kestäisi taas kauan ja jos sais neuvoa/linkkiä osiin mitä ostaa kiitos jos viitsitte neuvoa =)
Liittynyt:
12.3.2015 0:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut linus93 » 25.7.2015 22:05

Apuvaaaa???????
Liittynyt:
8.8.2011 19:37
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Murska » 26.7.2015 6:31

Jos ei ole tietoa mitä sille on tehty niin vaihda sinne kaikki. Koneeseen uusi mäntä, uudet laakerit ja uusi kampura, tai kampuraan uusi kiertokanki. Samalla kannattaa vaihtaa vaihteiston laakerit. Tämän jälkeen sulla on kunnossa oleva kone jonka kanssa ajelee pitkään pelkällä männänvaihdolla.
Liittynyt:
29.10.2011 15:19
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 26.7.2015 14:24

Suosittelisin kanssa ettet tee sitä ensimmäistä remonttia yksin,voi olla että säästät sen remontin hinnan jatkossa. Ainakin sellainen kaveri jolla on oikeasti kokemusta noista mukaan,nämä youtuubissa oppineet pitäisi kieltää lailla! Kaikki laakerit sinne alakertaan kannattaa vaihtaa jos sen koneen halkaisee ja kiertokanki remppa kans jos ei tiedä tunneista. Sitten ajatkin aika pitkään ilman suurempia huolia koneen puolesta vaikka jonkun satasen remppa toki kustantaa mutta aina halvempi tehdä noi rempat ehjään koneeseen kun se että sieltä hajoaa jotain. Laakerit kannattaa ostaa sitten kaikki alkuperäisenä eikä minkään laakerikaupan kautta,tulee yleisesti ottaen halvemmaksi ja on ainakin oikeat