Sivu 3, 52:sta

ViestiLähetetty: 23.1.2010 17:24
Kirjoittanut lerppa
renox kirjoitti:sellasta kyselisin että mistä mahtais tohon KTM:n (250cc 4tahti -06vm) löytyä "huoltokirjaa"??

Ja onkos jollain jotain perus vikoja heittää heti tiskiin?? Vaihdoin tommoseen ja tunneista ei nyt tietenkään ihan varmuutta ole mutta liikkeessä sanos että noin 65h ja toinen mäntä menossa..

Mites tommosen huolto sitten? Männän vaihto mimmosel välil? Entä alakertaan uutta roipetta? Venttiilien säätöä yms..
jälleen kuulostaa tosi pieneltä tuntimäärältä 4v vanhaan pyörään

ViestiLähetetty: 23.1.2010 18:40
Kirjoittanut Microman_12
lerppa kirjoitti:
renox kirjoitti:sellasta kyselisin että mistä mahtais tohon KTM:n (250cc 4tahti -06vm) löytyä "huoltokirjaa"??

Ja onkos jollain jotain perus vikoja heittää heti tiskiin?? Vaihdoin tommoseen ja tunneista ei nyt tietenkään ihan varmuutta ole mutta liikkeessä sanos että noin 65h ja toinen mäntä menossa..

Mites tommosen huolto sitten? Männän vaihto mimmosel välil? Entä alakertaan uutta roipetta? Venttiilien säätöä yms..
jälleen kuulostaa tosi pieneltä tuntimäärältä 4v vanhaan pyörään



Jos torrentin imutus onnistuu, löytyi seuraavanlainen linkki
http://thepiratebay.org/torrent/5117044/Ktm_Repair_manual_2005-2010_250_4_stroke_english

Ktm Exc 400 2004 / 2005 välinen malli ero ?!

ViestiLähetetty: 23.1.2010 18:57
Kirjoittanut Dinkke
Eli nyt hiukan karkaa aiheesta, muttakun täällä näyttäs näitä kotkotin äijiä pyörivän niin kysytään nyt sitten täältä, ;)

Eli tarkotus olisi tilailla kesäksi vähän kate/tarra satsia motoon, ja kysymys kuuluukin että, mitähän eroa mahtaa olla katteiden sopivuudella vuoden 2004-2005 kotareilla vai passaako niihin samat katteet/tarrat?

Ja Merkki ja mallihan ovat Ktm Exc 400cc -04 ja siihen olisi tarkotus katteet tilata, mutta ei tahdo oikein -04 malliin löytyä niin hyvin kuin -05 joten onko ongelma helposti ratkaistu ja tilaamaan -05 katesarjaa vai onko vain jatkettava oman vuotisen katteiden etsimista?!?! :s

Kiitos jo paljon etukäteen ;)

ViestiLähetetty: 23.1.2010 19:49
Kirjoittanut h0m3r
05 mallissa tulee timangin muatonen myrskylyhty keulille. Muuta en tähän hättään kekkase.

ViestiLähetetty: 23.1.2010 21:44
Kirjoittanut renox
Microman_12 kirjoitti:
lerppa kirjoitti:
renox kirjoitti:sellasta kyselisin että mistä mahtais tohon KTM:n (250cc 4tahti -06vm) löytyä "huoltokirjaa"??

Ja onkos jollain jotain perus vikoja heittää heti tiskiin?? Vaihdoin tommoseen ja tunneista ei nyt tietenkään ihan varmuutta ole mutta liikkeessä sanos että noin 65h ja toinen mäntä menossa..

Mites tommosen huolto sitten? Männän vaihto mimmosel välil? Entä alakertaan uutta roipetta? Venttiilien säätöä yms..
jälleen kuulostaa tosi pieneltä tuntimäärältä 4v vanhaan pyörään



Jos torrentin imutus onnistuu, löytyi seuraavanlainen linkki
http://thepiratebay.org/torrent/5117044/Ktm_Repair_manual_2005-2010_250_4_stroke_english



kiitoksia tosta torrentista! lähti lataukseen.. Mutta vielä tosta venttiilien säätelyistä yms "perushuolloista", että mimmonen homma tommoseen nelariin on tehdä esim männän vaihto, auton jakopää remppoi tullu tehtyy ja muutenki noitten romujen kans tullu pelattuu :D Ja öljy tilavuus kans kiinnostais tietää.. Kaitpa ne huomen selvii ku saa ton torrentin auki : D

ViestiLähetetty: 24.1.2010 1:48
Kirjoittanut mudface
renox kirjoitti:Ja öljy tilavuus kans kiinnostais tietää.. Kaitpa ne huomen selvii ku saa ton torrentin auki : D

Öljytilavuus ja perushuoltojen väli ajotunteina on kerrottu Owner's Manualissa, joka on tullut pyörän mukana ensiomistajalle ja löytyy myös pdf-muodossa KTM:n sivuilta.

ViestiLähetetty: 24.1.2010 2:28
Kirjoittanut Microman_12
Öljy tilavuus kirjojen mukaan pikkasen yli litra, mutta 1 Litra riittää.
Sinuna vaihtaisin tuon männän heti uuteen, jos vähänkin epöilyttää tunnit...lopulta männän vaihto voi tulla aikakalliiksi ;)
Männän vaihto kotariin on erittäin helppo, alakerran saa lukittua oikeaan kohtaan eikä virheitä oikein millään voi tehdä, ellei sitten oikeasti tiedä missä asennossa esim. nokat pitää olla.

80tunnin kohdilla pitäs vaihtaa alakerranlaakerit, kiertokanki, mäntä, tarkistaa venttiilit ja venojen välykset.

Itelläni 125tuntia ajettu 250 sx-f vaihdoin siihen kaiken mikä oli vähänkin kulunut, mm öljypumput, kiertokanken, alakerranlaakerit, männän ja kaikki tiivisteet mitä koneessa on.
hintaa itsetehtynä tuli n. 700€, mutta laakereita ym laitoin isolla kädellä, eikä kaikkea olisi tarvinnut välttämättä vaihtaa.

ViestiLähetetty: 28.1.2010 10:24
Kirjoittanut renox
Microman_12 kirjoitti:Öljy tilavuus kirjojen mukaan pikkasen yli litra, mutta 1 Litra riittää.
Sinuna vaihtaisin tuon männän heti uuteen, jos vähänkin epöilyttää tunnit...lopulta männän vaihto voi tulla aikakalliiksi ;)
Männän vaihto kotariin on erittäin helppo, alakerran saa lukittua oikeaan kohtaan eikä virheitä oikein millään voi tehdä, ellei sitten oikeasti tiedä missä asennossa esim. nokat pitää olla.

80tunnin kohdilla pitäs vaihtaa alakerranlaakerit, kiertokanki, mäntä, tarkistaa venttiilit ja venojen välykset.

Itelläni 125tuntia ajettu 250 sx-f vaihdoin siihen kaiken mikä oli vähänkin kulunut, mm öljypumput, kiertokanken, alakerranlaakerit, männän ja kaikki tiivisteet mitä koneessa on.
hintaa itsetehtynä tuli n. 700€, mutta laakereita ym laitoin isolla kädellä, eikä kaikkea olisi tarvinnut välttämättä vaihtaa.


selväpeli.. Jos ens viikolla tilailis männän, mistä sait 700€uroon noi osat? Kävin kotarin alkuperästä mäntää kysymässä ni makso jakoketjun kanssa noin 300€.. http://shop.thumpertalk.com ootko tuolta mitään tilaillu?

ViestiLähetetty: 28.1.2010 11:56
Kirjoittanut Tomppo92
renox kirjoitti:
Microman_12 kirjoitti:Öljy tilavuus kirjojen mukaan pikkasen yli litra, mutta 1 Litra riittää.
Sinuna vaihtaisin tuon männän heti uuteen, jos vähänkin epöilyttää tunnit...lopulta männän vaihto voi tulla aikakalliiksi ;)
Männän vaihto kotariin on erittäin helppo, alakerran saa lukittua oikeaan kohtaan eikä virheitä oikein millään voi tehdä, ellei sitten oikeasti tiedä missä asennossa esim. nokat pitää olla.

80tunnin kohdilla pitäs vaihtaa alakerranlaakerit, kiertokanki, mäntä, tarkistaa venttiilit ja venojen välykset.

Itelläni 125tuntia ajettu 250 sx-f vaihdoin siihen kaiken mikä oli vähänkin kulunut, mm öljypumput, kiertokanken, alakerranlaakerit, männän ja kaikki tiivisteet mitä koneessa on.
hintaa itsetehtynä tuli n. 700€, mutta laakereita ym laitoin isolla kädellä, eikä kaikkea olisi tarvinnut välttämättä vaihtaa.


selväpeli.. Jos ens viikolla tilailis männän, mistä sait 700€uroon noi osat? Kävin kotarin alkuperästä mäntää kysymässä ni makso jakoketjun kanssa noin 300€.. http://shop.thumpertalk.com ootko tuolta mitään tilaillu?

Kattele tolta sivulta: http://www.motokeidas.com/shop/
Tuolla tuo haku toimii niin että etit varaosanumeron ja syötät sen hakukenttään niin tulee juuri oikea osa. Itse katselisin räjäytyskuvien avulla noita jos jossain on KTM:n räjäytyskuvia jossa vieressä varaosanumerot. Itse olen tilannut tuolta omaan mopoon(450cc) osia ja hyvin on tulleet. ;)

ViestiLähetetty: 28.1.2010 13:12
Kirjoittanut Mikes
Tomppo92 kirjoitti:
renox kirjoitti:
Microman_12 kirjoitti:Öljy tilavuus kirjojen mukaan pikkasen yli litra, mutta 1 Litra riittää.
Sinuna vaihtaisin tuon männän heti uuteen, jos vähänkin epöilyttää tunnit...lopulta männän vaihto voi tulla aikakalliiksi ;)
Männän vaihto kotariin on erittäin helppo, alakerran saa lukittua oikeaan kohtaan eikä virheitä oikein millään voi tehdä, ellei sitten oikeasti tiedä missä asennossa esim. nokat pitää olla.

80tunnin kohdilla pitäs vaihtaa alakerranlaakerit, kiertokanki, mäntä, tarkistaa venttiilit ja venojen välykset.

Itelläni 125tuntia ajettu 250 sx-f vaihdoin siihen kaiken mikä oli vähänkin kulunut, mm öljypumput, kiertokanken, alakerranlaakerit, männän ja kaikki tiivisteet mitä koneessa on.
hintaa itsetehtynä tuli n. 700€, mutta laakereita ym laitoin isolla kädellä, eikä kaikkea olisi tarvinnut välttämättä vaihtaa.


selväpeli.. Jos ens viikolla tilailis männän, mistä sait 700€uroon noi osat? Kävin kotarin alkuperästä mäntää kysymässä ni makso jakoketjun kanssa noin 300€.. http://shop.thumpertalk.com ootko tuolta mitään tilaillu?

Kattele tolta sivulta: http://www.motokeidas.com/shop/
Tuolla tuo haku toimii niin että etit varaosanumeron ja syötät sen hakukenttään niin tulee juuri oikea osa. Itse katselisin räjäytyskuvien avulla noita jos jossain on KTM:n räjäytyskuvia jossa vieressä varaosanumerot. Itse olen tilannut tuolta omaan mopoon(450cc) osia ja hyvin on tulleet. ;)


Ite tilannu muutaman kerran moottorin osat tuolta thumpertalkista ja ongelmitta tullu perille. Thumpertalkissahan osat tilataan räjäytyskuvien perusteella eli systeemi on todella simppeli, ei tartte ettiä niitä varaosanumeroita muualta.

ViestiLähetetty: 28.1.2010 20:44
Kirjoittanut Microman_12
renox kirjoitti:
selväpeli.. Jos ens viikolla tilailis männän, mistä sait 700€uroon noi osat? Kävin kotarin alkuperästä mäntää kysymässä ni makso jakoketjun kanssa noin 300€.. http://shop.thumpertalk.com ootko tuolta mitään tilaillu?



Kaikki tavarat ostin suomesta, alkuun oli tarkoitus tilailla jenkeistä, mutta eipä olis sen halvemmaks tullu, joten suomen kauppiaita kannatin.

Kallein yksittäinen osa oli kiertokanki, jolla hintaa viittavaille pirusti, joten se oli etittävä joku muu kuin orkkis KTM, eli PROX kanki on nyt paikallaan.

Runkolaakerit maksaa kaikilla saman ja monet muut yksittäiset osat, laakereita kannattaa kysellä ihan normi laakerikaupasta, sillä säästää hieman.
Itse sain n. 30 pinnaa KTM osista pois ja moni kauppias laskee kohtuu alennukset, kun enemmän ostaa kerralla.
Siispä tarjouksia kyselemään, ekaks tee lista mitä tarviit.

laita yv:tä osista mitä tarviit niin voin kysellä osia, kun kysyminen ei mitään maksa ;)

ViestiLähetetty: 29.1.2010 0:01
Kirjoittanut renox
joo tarvii kysellä, ite oon ottanu kyl aina tuolt motoracingcompanyst, mut tie sit mikä on halvin..

Semmost viel tost nelarist kyselisin et onks porukal mittää kikkaa siihen ku takarenkaan piikit nakertaa änkän koht puhki? Pistin sinne änkän kiinnikkeitten väliin jo 4cm RST putken pätkät et änkkä tulis vähä ulommas mut ei kauheesti enää mahu ku sit tulee takamuovi vastaan..

EDIT: eilen ku oltiin ajamassa rupes venttiilikannen välistä tulemaan öljyä, mitäs siihen kekseis? jotain tiiviste siliconii??

ViestiLähetetty: 9.2.2010 17:28
Kirjoittanut Achti
Kukkaruukusta moottorisahaan, onkohan mahdollista laittaa tollasta crossi exctä valkokilpiseks jos siihen laittas valot ja vilkut? vai onko se suomen lainsäädännöllä mahdoton homma?

ViestiLähetetty: 9.2.2010 18:51
Kirjoittanut Guuna#243
Achti kirjoitti:Kukkaruukusta moottorisahaan, onkohan mahdollista laittaa tollasta crossi exctä valkokilpiseks jos siihen laittas valot ja vilkut? vai onko se suomen lainsäädännöllä mahdoton homma?

Ei ole olemassa crossi exctä.

ViestiLähetetty: 9.2.2010 19:02
Kirjoittanut Achti
no persana, oiskohan tuo sit sx? Galleriassa on muutama kuva jos joku viitsisi tehdä tunnistus työtä... :)
Mutta oli malli nyt mikä hyvänsä, niin onkohan se mahdollista...?