KTM 250 EXC 2t/4t

linus93
Liittynyt:
12.3.2015 1:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut linus93 » 27.3.2015 21:18

No tulpat on aika mustia ollut ja putki kyllä valuttaa tai ampuu vähän mustaa karstaa. Vaihdoin juuri tulpan hatun ja tulpan ohjekirja mukaiseen racing tulppaan en keksi mikä olis ongelma...
HaRtsa88
Liittynyt:
4.6.2010 11:45
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut HaRtsa88 » 27.3.2015 22:15

No nuo mustat tulpat ja mustaa rapaa putkesta on selviä merkkejä siitä, että sun pyörä käy rikkaalla. Noi vakio säädöt on crossiin ja vielä varman päälle. Jos sinun on ajo on sellaista kevyttä höntsäilyä, niin voit varmaan vielä pienentää suuttimia.
Oletan siis että pyöräsi on muuten kunnossa. Kato vielä läpi noi evertonin mainitsemat jutut. Äänenvaimentimen huolella, että onhan reikäputki paikallaan/ehjä.
linus93
Liittynyt:
12.3.2015 1:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut linus93 » 27.3.2015 23:32

Alakerran remontti on tehty noin 50 tuntia sitten ja mäntä vaihdettu tuossa 25 tuntia sitten joten kaikki pitäisi olla kunnossa aiemmin oli 185 suutin sitten 172 ja silloin toimi täydellisesti mutta rikkoi tulpan ja nyttemmin 160 suutin ja röpöttää niin perkeleesti niin rupeaa keinot loppumaan mitä tehdä...
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut everton » 28.3.2015 20:09

Tarkasta ne läpät
linus93
Liittynyt:
12.3.2015 1:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut linus93 » 29.3.2015 20:38

Noniin katoin kaikki pakoaukon säädöt pako aukon läpät ja sitte porasin änkän auki niin syy löyty heti reikäputki poikki ja putki ihan tukossa ja reikä putki ei ollut kohdallaan kuin vaan änkän päästä ... =D kuvaa en osaa lisätä
linus93
Liittynyt:
12.3.2015 1:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut linus93 » 13.4.2015 23:14

terve taas tuota nytten kysyisin että mikäköhän mahtaa olla vikana (ktm sx 250cc 2t )
että kun vaihdan vaihdetta ylös päin niin ei meinaa mennä päälle millään vaihde poljin on niin sanotusti ``jumissa`` tekee tuota siis oikein kovassa kiihdytyksessä mutta kun tiputan kierroksia niin toimii normaalisti. joten mistä voisi johtua? koneessa on BELL RAY vaihteisto öljy 2 tahti koneille ja märkäkytkimille sopiva. kytkin levyt on kyllä aika lopussa mutta ei luista ainakaan vielä joten mikäköhän olisi vikana? kiitos jos viitsisitte neuvoa :)
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut JM82 » 14.4.2015 7:16

Olisikohan osassa 24 oleva laakeri rikki? Se ainakin aiheuttaa kuvatunlaisia oireita.

Kuva

Kyseinen osa löytyy kytkimen puoleisen moottorin sivuposken alta.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
linus93
Liittynyt:
12.3.2015 1:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut linus93 » 14.4.2015 8:24

Pitääkö koko kone halkasta auki että voin tarkistaa? :|
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut JM82 » 14.4.2015 8:55

Ei tarvitse halkaista moottoria. Oikeanpuoleisen sivuposken irroitus riittää
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
josko
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
19.10.2003 15:52
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut josko » 14.4.2015 12:39

Itellä oli samaa ongelmaa -11 ja -12 mallisissa. Ongelma korjaantu, kun viilasin osan 8 "koukkuja" vähän pyöröviilalla. Ajatuksena se, että nappaa kiinni paremmin tuohon osan 15 tappeihin. Samalla venytin jousta (osa 9), että painasi kovempaa tuota osaa 8.
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut everton » 14.4.2015 16:14

Samoilla linjoilla Joskon kanssa. On vähän niin kuin tyyppivika näissä, veto päällä vaikea saada isompaa pykälää.

Itsekin viilasin osaa nro.8 kolmesta eri pyörästä (-10, -11 ja 13) Se auttaa asiaan, mutta vaikea sanoa mikä on tarpeeksi viilausta ja mikä liian vähän.
weeto269
Liittynyt:
5.7.2009 3:09
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut weeto269 » 16.4.2015 12:04

Onko 250 ja 300 2t sama putki? Mahtaaks kotarin -14 mallin putki käydä hussen -14 malliin. Eikö ne aika samanlaisia vehkeitä ole. On kyllä aika kalliita ku 300e paikkeil :D Ei viitti iha joka vklp rutata
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut JM82 » 17.4.2015 7:52

josko kirjoitti:Itellä oli samaa ongelmaa -11 ja -12 mallisissa. Ongelma korjaantu, kun viilasin osan 8 "koukkuja" vähän pyöröviilalla. Ajatuksena se, että nappaa kiinni paremmin tuohon osan 15 tappeihin. Samalla venytin jousta (osa 9), että painasi kovempaa tuota osaa 8.


Tuossa video aiheesta:

http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
rakettireijo
Liittynyt:
28.4.2015 2:51
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut rakettireijo » 28.4.2015 19:22

terve. kertauksen vuoksi.
kilvellistä enduroa mieli tekis, jos jotain hinta kiinnostaa niin noin 4000e on budjetti

2t ilmeisesti tän ketjun perusteella köyhälle parempi vaikkakin 4t antaa "parempaa" kyytiä.
2t on huoltovapaampi ja helpommin huollettava? öljyjä vahettaa 7h välei ja mäntää 100h?

4/5 osaa ajosta tapahtuis maantiel ja joskus aina pikku enduro pätkää, joten kellään kokemusta ns välimallin renkaista. niistä jossa sellaset ns leveämmät ja tiheemmim ne nappulat jotka ei oo täysi enduro eikä supermoto renkaat. että niilläkö hyvä sekä asfaltil että maastossa mennä?

ja repiikö 250 2t olkapäät sijoiltaa?

aikasemmin teininä itellä ollu piikkinen exc.

aika sekava teksti, yrittäkää ymmärtää... :roll:
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Murska » 28.4.2015 20:40

Mulla on Pirelli MT16 alla sekalaisessa ajossa, toimii hyvin myös asfaltilla kun vähän malttaa rajumpaa ajoa, asfaltin ulkopuolella on paljon hauskempaa.

Bridgestone TW301/302, Misukka T63, Pirelli MT21 ja Sawa Rockrider on myös hyviä valintoja yleiskäyttöön.