KTM 250 EXC 2t/4t

allue
Pyörä:
Yamaha yzf250 -08, Yamaha neo's
Paikkakunta:
tuusula
Liittynyt:
1.3.2007 15:18

ViestiKirjoittanut allue » 8.3.2010 21:53

JL- kirjoitti:Millaset huoltovälit 250cc ja 300cc 2-tahtisessa EXC:ssä on normaalissa harraste- ja katuajelussa?

Lähinnä kiinnostas että millä tuntimäärillä mäntä kannattaa vaihtaa, ja koska alakertaremppaa? (kiertari + laakerit ym.)

Paljonko tankillisella pääsette suunnilleen?


Männällä potkii varmaan sen 80h aika heittämällä, alakerran remppaa sitten joskus kahden tai kolmensadan tunnin kohilla.
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 8.3.2010 22:00

Noilla tuntimäärillä piikkistä tullu huollettua. Tässä siis sama tahti?
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 8.3.2010 22:45

JL- kirjoitti:Juu kulutus tottakai riippuu täysin kaasukädestä ja muista jutuista, mutta kuhan aattelin jotain suuntaa kysyä, et mitä teillä itellä kuluttaa. Mutta sulta ihan hyvä vastaus jo.

Vielä ku noista huoltoväleistä joku kertoilis :P

Vähemmän 250 vie ku piikkine.
TimoZeus
Pyörä:
1190
Paikkakunta:
Lahti > Nastola > Ruuhijärvi
Liittynyt:
19.5.2006 16:23

ViestiKirjoittanut TimoZeus » 9.3.2010 16:03

Isoveljellä 300 exc '09 ja se ainaki vie aika reilustikki enemmän bensaa vähänki kovemmalla kaasukädellä ku mitä toi mun piikki vei, mummoilemalla voi ehkä viedä jopa vähemmän ku vetää niin paljon paremmin alhaalta :)
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 9.3.2010 17:02

Mulla 250 RM vei jonkinverran enemmän bensaa kuin piikki, kun vaihdoin 450 nelariin ajattelin että bensasyönti ainakin vähenee. Ja paskat, perstuntumalta vie saman kuin se 250 2t.
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 9.3.2010 17:32

Nelareissa kiihdytyspumppu lisää kyllä kulutusta huomattavasti varsinkin enskaa ajaessa, kun ajotyyli on kaasua, kaasu pois, kaasua jne. Tasakaasulla ajettaessahan nelari veisi paljon vähemmän ainetta.
JL-
Pyörä:
KTM 300 EXC
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
8.10.2006 9:38

ViestiKirjoittanut JL- » 9.3.2010 17:48

Noni kulutus on selvillä, kiitokset kaikille. Vielä noista 250/300 2t huolloista muutkin vois kertoo, onko siis huoltotahti sama kuin piikkisessä enskassa?
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 9.3.2010 18:18

JL- kirjoitti:Noni kulutus on selvillä, kiitokset kaikille. Vielä noista 250/300 2t huolloista muutkin vois kertoo, onko siis huoltotahti sama kuin piikkisessä enskassa?

ei olee
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
feedom
Liittynyt:
7.5.2007 18:10

ViestiKirjoittanut feedom » 10.3.2010 23:03

En tiiä mut mäntää kannattaa jossai harraste enskassa/katuajossa katella vasta siellä 100h-150h välillä riippuen ajosta. Tietääkseni joitain laakereita täytyy uusia useammin kuin piikissä, mutta mäntä kestää pidempään? Itsellä ajettu nyt 111h enskaa eikä oo tehty vielä mitään.

Mutta kaiken kaikkiaan aika kestäviä pelejä on kun ajaa oikein.

Niin ja tosta kulutuksesta, kyllä itellä syö enskassa helvetisti bensaa. Joka ajokerralla menee se puoli tankkia eli 4l, ja ajoa tulee semmonen tunti. Ukon 250-4t Hondalla pääsee varmaan puolella siitä mitä toi vie. :) Mutta toisaalta, onhan sitä bensaa vielä toistaikseksi ihan tosta huoltsikalta saanut. ;)

Voin kuitenkin suositella pyörää, vääntö on mahtava ja voimaa sekä keveyttä löytyy. Motarilla voi olla vähän ikävä ajettava.
h0m3r
Pyörä:
Porkkana
Paikkakunta:
Oulun eteläinen
Liittynyt:
30.11.2009 11:51

ViestiKirjoittanut h0m3r » 11.3.2010 0:23

Tuli noista väännöistä mieleen, että miten vetoa piisaa auratulla tiellä talvella enskapiikillä 5 vaihteella? Omassa ei ainakaan ole pelkoa tuossa vaiheessa että ranteet enää venähtäisi. Takana on 48 piikkinen kiekko ja punainen jousi säätimessä. Mites muilla?
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 11.3.2010 5:39

feedom kirjoitti:Mutta kaiken kaikkiaan aika kestäviä pelejä on kun ajaa oikein.


Huoltaa oikein
TeKaMOTO@Youtube
feedom
Liittynyt:
7.5.2007 18:10

ViestiKirjoittanut feedom » 11.3.2010 17:50

toki se kans. mut jotkut ketkä ajavat noilla piikeilläkin kadulla niin saattavat vetää hirveellä moottorijarrulla eikä kaasua pumpata motarilla ja sit ihmetellään miks levis. tuo mettä ajohan on sitten asia erikseen.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 12.3.2010 1:51

Ei ne piikit paljoo yli sataa kule vaikka olis kova pakkaantunu luminen tien pinta ja menee vitoselal saman kuin kutosellakin. Pikkunelarilla voi saada enskapiikeillä sen liki 130km/h (serko ollu ennätys 127km/h ja siis vakio, jammu kulki sen kesällä vakiona) ja hammas-pari takaa pois voi tuoda karvan lisää, sit alkaa jo meneen 5:lla saman kuin 6:lla.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
a.juusela
Pyörä:
525 XC
Paikkakunta:
HELSINKI AITO TAAGI MEININKI!
Liittynyt:
1.6.2007 23:40

ViestiKirjoittanut a.juusela » 12.3.2010 18:52

Moro.

Ongelmana on etten saa vesipumpun stefaa millään pitämään. Koneen kyljestä valuu hieman öljyä joka häiritsee hieman. Stefan olen vaihtanut jo uuteen, mutta sama vuoto jatkuu. voiko olla että itse akseli aiheuttaa tämän vuodon vaikka akseli kin on naarmuton kiiltävä. pyörä rfs mootorilla oleva ktm 525.
Myydään. Mäntiä ktm http://www.motot.net/talli/osat/id10782/

Myydään. http://www.motot.net/talli/osat/id10783/
h0m3r
Pyörä:
Porkkana
Paikkakunta:
Oulun eteläinen
Liittynyt:
30.11.2009 11:51

ViestiKirjoittanut h0m3r » 13.3.2010 16:25

Kaverin kanssa tuossa kävimmä vähän enskailemassa kun kerran komia kelikin oli, niin panin merkille että todella nopeissa täyskaasu avauksissa ja isommalle vaihdettaessa tuntuu hetken että pyörä tukehtuu ennen ku lähtee vetämään. Mikähän lie...liian pieni pääsuutin? :roll: