KTM 250 EXC 2t/4t

OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut OA243 » 17.3.2014 9:19

Murska Arska kirjoitti: Ilmeisesti vanhemmat koneet on hieman kestävämpiä ja uudemmat tehokkaampia?


Vanhemmat (varsinkin jotkut -05) koneet on ajettu aivan loppuun, uudemmat on varmasti huomattavasti kestävämpiä. En tiedä millaisia noi kotarin vanhemmat pikkunelarit on mutta kyllä noissa kehitystä on valtavasti tapahtunut vuodesta -05 myös luotettavuuden osalta. Mahdollisimman uutta peliä vaan alle, varsinkin kun pikkunelarista kyse. Ja silti jos ei remonteista ole varmuutta niin pyörää osiks oston jälkeen.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Murska » 17.3.2014 10:05

Tyrkyllä olisi 39h ajettu 2006 missä on vanhempi kone ja 69h ajettu uudempi RC4 moottorilla oleva pyörä.

Mites tollanen RC4 kone, jostain ulkomaan sivulta luin että männänrenkaat on kulutustavaraa ainakin alkusarjan moottoreissa ja jotkut on vaihtaneet titaaniset venttiilit teräksisiin kestävyyden takia. Mitäs muuta on hyvä tietää RC4 moottorista?
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 17.3.2014 15:21

Vuoden 2006 pyörä jolla ajettu 39 tuntia? Mahtaa olla jo kaikki liikkuvat osat ruostuneet kiinni toisiinsa.

RFS-koneella olevat pyörät ovat yläkertaa lukuunottamatta aika lailla samoja kuin 520/525, joten luulisi kestävän pikkunelarin väännön. Vastapainona ne ovat sitten aika tehottomia, varsinkin jos jossain metsäteillä pitäisi ajella, plus järkyn painavia.
Kolmiovoileipä
Liittynyt:
18.12.2011 16:03
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Kolmiovoileipä » 17.3.2014 16:29

Tiiä siitä, että kuuluko tänne topicciin mutta kysyn kumminkin: Onko täällä kellään kokemuksia tosta freeride 250r:stä? Vaikuttaa pirun hauskalta pyörältä, vaikka onkin pieni tankki ja isot pojat väittävät että on luuska. Kuitenkin aika kevyt pyörä yms. niin kiinnostuin tuosta, niin onko kukaan ajellu tolla tai sillä 350? :lol:
"Se mikä ei näy, nii sitä ei oo"
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 17.3.2014 17:09

No kyllähä tuo jollehi 250 2 tahille auttamatta suoralla jää, mutta eihän tuo ookkaa ratapeli? :)
Tiukassa maastossa ja jossain kivikon nousussa tuohan on omaa luokkaansa...

Kanttii tieteski miettiä millasissa paikoissa meinaat ajella, että onko tuo sitte sopivampi/hauskempi/kätevämpi siihen.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Murska » 17.3.2014 20:13

Anssi_L kirjoitti:Vastapainona ne ovat sitten aika tehottomia, varsinkin jos jossain metsäteillä pitäisi ajella, plus järkyn painavia.


En ole hankkimassa kisaenskaa kisakäyttöön vaan pyörä tulee kunto/seikkailu käyttöön, siihen kelpaa 10 kiloa painavampikin pyörä. Tiedän ettei noilla vehkeillä ranteet veny mutta se ei ole tarkoituskaan, jos noissa touhuissa olen pärjännyt laina WR250R:llä niin tuskin vanhakoppainen RFS painavampi ja tehottomampi ole?
h3rmo
Pyörä:
350exc 13
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
8.9.2010 12:58
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut h3rmo » 26.3.2014 9:45

Meneekö 350EXC-F:ään eteen SX-mallinen etunumerokilpi heittämällä? Jos laittais sarjakrosseja varten.. ja taakse SX-lokari.

E: Ja löyty. http://www.ktmforum.co.uk/off-road-enduro/188672-sx-front-number-plate-exc.html
Potnapekka
Pyörä:
250 EXC
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
23.10.2006 17:21
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Potnapekka » 24.6.2014 21:14

Olis ylimääräisenä musta takalokari joka sopii ainakin 250 exc´08, laittakaa viestiä, halvalla lähtee.

Mitä putkea jengi on laittanut em. pyörään? Vajaatahtinen kyseessä siis. Ite ajatellut fmf gnarlya laittaa tilaukseen kun tuli vakioputkeen lommoa mettäs.
jee
<Töpseli>
Pyörä:
Dööbi senda SM 125cc,peevee vm89!
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
20.7.2008 20:53
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut <Töpseli> » 10.10.2014 0:37

Kysynpä täältä, kun toi gs topikki taiaa olla suht hiljais elossa ja joku täältä kumminki tietää.
Pyörä siis ktm gs 250 2t vuosmallia 1990. Ongelma pakoaukonsäätimen kanssa. Jätänkö kasaus vaiheessa sen pa-säätimen läpän alas eli pakoaukko pieneksi ?
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut paapeli » 16.10.2014 15:04

Jätät.
Sappu
Pyörä:
Ktm exc 200 -04, exc 250 -14
Liittynyt:
14.4.2009 18:51
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Sappu » 15.12.2014 19:24

Millä seossuhteella porukka on ajanu kaks puolikkaal?
Kaks satkussa käytin 2%, mutta oon kuullu et nyt pitäis 2,5% käyttää isommal pyöräl.
ja mitä öljyä koneeseen, 10w-50?
Ja kestääkö startti endurossa, meinaa näyttäis olevan melko alttiina kiville, kun on vielä se suojakin muovia?
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut CR250 » 27.12.2014 0:14

Motorex CrossPower 2,5% seoksella on tullut ajeltua ja lootan puolella 10/30W Motorexin liejut. Hyvin on toiminut....
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut paapeli » 29.12.2014 10:43

Eikö manuaalissa lue öljyn määrä? Vanhempiin näyttää muistaakseni jopa 1:60.
Eli alle 2%.
Jonski
Pyörä:
FanticMotor
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
8.3.2005 20:30
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Jonski » 2.1.2015 16:39

Sappu onko minkä tuntunen tuo puolikas kakssatkun jälkeen?
Flame86
Pyörä:
GSF 1200s -01
Liittynyt:
14.6.2013 15:38
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Flame86 » 3.1.2015 10:37

<Töpseli> kirjoitti:Kysynpä täältä, kun toi gs topikki taiaa olla suht hiljais elossa ja joku täältä kumminki tietää.
Pyörä siis ktm gs 250 2t vuosmallia 1990. Ongelma pakoaukonsäätimen kanssa. Jätänkö kasaus vaiheessa sen pa-säätimen läpän alas eli pakoaukko pieneksi ?


Tohon on KTM:llä säätöpalikka, jolla säädetään oikeaan kohtaan. Saa vielä tilattuakin. Voi toimia jännästi jos ei oo laitettu oikeeseen kohtaan. Lisäks siel on varmaan koko vivustokin nivelistään ihan väljä ni toimii muutenkin miten sattuu :D

edit: säätöpalikka löytyy siis 545 koneeseen. en tiiä löytyykö vielä uudempaan 546 kun mainitsemassasi vuosimallissa voi olla molempia koneita. Kaikki riippuu siitä kummalla puolen ketju on.