KTM 250 EXC 2t/4t

h0m3r
Pyörä:
Porkkana
Paikkakunta:
Oulun eteläinen
Liittynyt:
30.11.2009 11:51
KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut h0m3r » 30.11.2009 11:58

Moro.

Selailin tuossa keskusteluja aikani ja huomasin, että ko. pyörälle ei ole varsinaista ketjua. Ajattelin että olisi hyvä olla tällekin pelille olma paikkansa, kun kuitenkin aika yleinen peli. Itselläni on vuoden 2005 2-tahtinen. Loistava kampe kuntoiluun metsässä, sekä joskus crossiradalle poikkeamiseen. Tehoa piisaa, mutta sitä on helppo annostella.
Yksi pieni kysymyskin on askarruttanut mieltä. Onko kukaan ruuvaillut tuota kullan väristä ruuvia minkä taakse vaihdetaan kireämpää/löysempää jousta? Itselläni se on ruuvattuna muutaman kierroksen sisään, mutta olen jättänyt kuitenkin koskematta siihen. Liekkö tuolla kovinkin suuri merkitys?
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 30.11.2009 12:17

Eipä tosiana ole 250 exc aihetta mutta taitaa olla pelkkä KTM EXC topic, joskus olen myös tuohon piikkitopiciin höpissyt. Oma kotari ollut nyt melkein vuoden leiponeena + alapään laakerin vaihtoa vailla :)
h0m3r
Pyörä:
Porkkana
Paikkakunta:
Oulun eteläinen
Liittynyt:
30.11.2009 11:51

ViestiKirjoittanut h0m3r » 30.11.2009 15:50

Siispä inspiraatiota odotellessa :D
Mikä johti leipomiseen? Oma vai mekaaninen vika?
feedom
Liittynyt:
7.5.2007 18:10

ViestiKirjoittanut feedom » 30.11.2009 19:51

itseltä löytyy kanssa kyseinen pyörä, 06 vuosimallia. ihan tyytyväinen oon ollut, käy kun kello ja tosiaan vetoa löytyy mukavasti ja niin poispäin.. ja yllättävän hyvin tuottaa ilman akkua virtaa :)

joskus kävi muuten mielenkiintoinen vika kesällä, kaasari tulvi bensat pois vaikka ei oltu tehty yhtään mitään vehkeelle ja pyörä oli pystyssä. sitten pääs kumminkin ajamaan ja teki seuraavalla kerralla saman. sitten kaasari purkuun ja kaikki oli ok.. sitten tais vielä kerran tehdä mutta ei ole enää oikkuillut.

muita ongelmia ei oo kyllä ollut :)

niin ja h0m3r jäi vähän epäselvä mistä ruuvista oli kyse? tarkotatko iskarin säätöä oisko ollu sisäänmeno :D
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 30.11.2009 20:12

Nii kysehän on kai pakoaukonsäätimen säädöstä,ei muutakun kokeilet ei se siitä rikki mene.Ainakaan 300 ei mulla ollut mainittavaa merkitystä ajoon
ranne putos..
h0m3r
Pyörä:
Porkkana
Paikkakunta:
Oulun eteläinen
Liittynyt:
30.11.2009 11:51

ViestiKirjoittanut h0m3r » 30.11.2009 20:17

Tulvimista oli myös itselläni ongelmana tuossa kesemmällä. Puhidstin kaasarin, sekä tankin ja vieläpä säädin aavistuksen laihemmalle kun sotki tulppaa niin rajusti ja nyt kukkuu. Tarkoitin siis sitä ruuvia joka on sen kannen päällä missä alla piilee pakoaukon säätöjouset.
Kiinnostaa myös tietää minkälaisilla neula/suutin säädöillä toverit ajelevat? Itsellä tällä hetkellä suutin: 165, neula N3EG, ja sokka toiseksi ylimmässä.
Panin myös merkille, että ilmansuodatinkotelon alaosaan oli kertynyt jostain kumman syystä tilkka bensaa?!?! :eek:
feedom
Liittynyt:
7.5.2007 18:10

ViestiKirjoittanut feedom » 30.11.2009 23:19

voisi tarkistaa säädöt tässä joskus. en oo tehnyt pyörälle yhtään mitään, toimii kesät talvet samoilla säädöillä hyvin ei booaile eikä röpötä ollenkaan :)

edit: heti kun sitten mainitsin siitä kaasari asiasta niin teki tänään sitten tenän ja siirtymän jälkeen huomasin että kaasari tulvii... ihme kun ei pysynykkää oikein käynnissä. lähti sitte toimimaa vihdoinkin kun tarpeeks naputteli uimurikammioon jakarilla :nörtti:
robbani
Pyörä:
gas gas 125, Ktm exc 250
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
9.2.2009 19:07

ViestiKirjoittanut robbani » 6.12.2009 19:52

meneekö ktm 250 exc siis 2 tahtiin sx putki suoraan ja onko siitä mitään hyötyä??? mist noita vois löytyä?
durnt
Pyörä:
KX250F
Liittynyt:
11.11.2006 15:50

ViestiKirjoittanut durnt » 12.12.2009 2:29

robbani kirjoitti:meneekö ktm 250 exc siis 2 tahtiin sx putki suoraan ja onko siitä mitään hyötyä??? mist noita vois löytyä?


Muistaakseni menee, tarkista asia toki ennenkuin tilaat. http://www.kolumbus.fi/veikkolaakso/poisto.htm Tuolla näkyy olevan joku 250 ktm paisari, en tosin osaa sanoa onko tuo juuri rossin. Jaa, että onko siitä hyötyä? Itse käyttäsin nuokin eurot siihen pyörän huoltamiseen, kun en tahdo millään uskoa, että hönky loppuisi puolikkaasta.
robbani
Pyörä:
gas gas 125, Ktm exc 250
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
9.2.2009 19:07

ViestiKirjoittanut robbani » 29.12.2009 1:22

osaako joku sanoa paljonko pitää laittaa vaihteisto öljyä ktm 250 exc?
h0m3r
Pyörä:
Porkkana
Paikkakunta:
Oulun eteläinen
Liittynyt:
30.11.2009 11:51

ViestiKirjoittanut h0m3r » 29.12.2009 7:19

N. 7 desiä on suositus. Laitat pyörän pystyyn ja avaat öljynmäärän tarkistus ruuvin ja kaada öljyä koneeseen. 7 desin jälkeen alkaa valumaan reiästä yli.
mihko
Pyörä:
SMR 450
Paikkakunta:
kuhmalahti
Liittynyt:
20.12.2005 18:53

ViestiKirjoittanut mihko » 29.12.2009 13:48

Nyt olis kiikarissa tällänen -04 mallinen 2-t kotari, joten kertokaapas kyseisen pelin omistajat vähän pyörästä. Mitenkä huollot verrattuna vaikka piikkiseen? Männänvaihtoa ilmeisesti vähän harvemmin? Kuinkas alakertaremppaa? Öljynvaihtoa ilmeisesti ainakin yhtä usein kun piikilläkin?

Kiitos etukäteen! :)

Edit. Niin ja valkokilpistä oon siis hommaamassa, eli enemmän katuajoa tulee varmaankin olemaan.
robbani
Pyörä:
gas gas 125, Ktm exc 250
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
9.2.2009 19:07

ViestiKirjoittanut robbani » 30.12.2009 22:28

öljyt pitäis vaihtaa 5h välein, mäntä noin 80h ja alakerta remppaa silloin kun alkaa magneetto heilumaan eli laakerit alkaa olla jo kuluneet ja stefat alkaa vuotamaan. Eli jossain 150h kohdalla varmaan.
Achti
Paikkakunta:
Vammala
Liittynyt:
21.11.2003 23:40

ViestiKirjoittanut Achti » 3.1.2010 21:14

Ostin tollasen exc:n vm 90. Otin siittä pytyn pois siinä mielessä että männän siihen vaihdan. Oli pytyssä jonkin verran pykälää, mutta nyt vähän tekohengitän sitä ostamalla uuden männän ja hoonautan sen pytyn. Mutta kuiteskin, mahtaako pyttyjä saada suomesta jostain uutena...?
Ei riemulla rajaa kun Artou88 kans Raisulla ajaa.
-Virit käyttäjätiedoissa-
Janttura
Pyörä:
Zx9r Ninja
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
18.10.2006 9:31

ViestiKirjoittanut Janttura » 3.1.2010 21:39

Soita racingbikelle ja kysy, sieltä ainakin saisi ktm gs 125 vm 94-95 uuden sylinterin tehtaalta. että kyllä luulisin että löytyy, hintakin suolainen... Helpommalla pääsee ku pinnottaa uudestaan.
Ei riemulla rajaa ku raisulla ajaa....