Ajopaikat

Wannabe
Pyörä:
kawa
Paikkakunta:
tku
Liittynyt:
8.7.2005 15:00

ViestiKirjoittanut Wannabe » 19.10.2009 12:29

JayDaddy kirjoitti:
Wannabe kirjoitti:Mitäs ideoita sulla ois siihen?


Pistäisin sen talvee varten sellaseen kuosiin että siitä pääsis dragsterilla ajaan yli, ei välttämättä lanaamaan mutta ainakin sen verran rullaileen ettei tarvis sitä höttöhankea ajaa monttukoneella sieltä väleistä pois.

Neljä ekaa pattia puolet matalemmiks, tällä hetkellä ne on turhan korkeita. 2. ja 3. patti yhteen jollon siihen tulee semmonen "step-on-step-off". Siitä neljännestä patista vois ottaa vaikka radan oikeen reunan pois, jolloin sen pystyis vetään sieltä ekasta patista sen pöydän alamäkeen. Sitten 5. ja 6. patti laitettais myös yhteen, ja toi alkupäästä jäänyt maa kasattais tähän samaan. Tästä tehtäis sellanen korkea, mutta lyhyt pöytä, sellanen pyörän mittanen. Sitä oppis herkästi vihaamaan. Tai vaihtoehtoisesti tehtäis matala ja sen verran pitkä pöytä, että se alamäki ois selkeesti jo siellä kurvissa. Tietysti tohon "4. patin" ja ton pöydän väliin pitäis laittaa vähän lisää tilaa, ettei se ois heti naamassa.

Ilmeisesti ne kuitenkin suunnittelee että siitä tehtäis semmonen kun se joskus oli, että ihan vaan lainetta mikä voidaan ajaa sitten perälevyllä läpi.


Joo, voishan tollainen toimia, Meinasitko et siitä 2-3-pattien päältä vois vetää step-offin neljännen yli?

Tosiaan ei näillä taidoilla oo uskaltanu koittaa näitä korkeita patteja lainkaan (paitsi siitä toiseks vimpasta viimeisen päälle) :) Pari vuotta sitten ne oli sillein matalemmat et uskalsi ajaakin. Oli aika lailla helpommat, tosin ei kaikkien tarviikaan joka paikasta päästä jos ei rahkeet riitä, mut on toi rullailukin ainakin jossain sarjoissa vähän goonia :)
vilble_
Pyörä:
KTM EXC 125
Paikkakunta:
Sjoki
Liittynyt:
24.4.2009 15:14
kurjenneva

ViestiKirjoittanut vilble_ » 19.10.2009 13:00

samuli91 kirjoitti:
WP Jousi kirjoitti:Onko kukaan näistä eteläpohjanmaan kuskeista käyny ajaa nurmon martikkalan montulla? Nurmon kirkon lähellä sijaitsee se rata. Eli ei ole virallinen rata ja sitä mietin et saako sielä edes ajaa?


Ite oon Kurjennevalla käyny. Tosin vaan kerran mut tosi hieno paikka. Enduroreitti, vähän pienemmille tarkotettu rata sekä kunnon kokonen rossirata löytyy :)



Kuka on ny puhunu kurjennevasta? MArtikkalan monttu ja kurjenneva on ihan eri asia. JA kuka on käyny ajaa kurjennevalla? Mun mielestä tosi hyvä paikka kun rata on hyvä (minun mielestä) ja enskareitti on mun mielesta ihan ok ajaa kasikympill
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 19.10.2009 13:06

Wannabe kirjoitti:Joo, voishan tollainen toimia, Meinasitko et siitä 2-3-pattien päältä vois vetää step-offin neljännen yli?


Juuri näin, eli siitä pöydän päältä siihen neljännen alamäkeen. Siitä tekis vielä sen verran helpon että ei tarvis mitään jäätävä bunny hoppia suorittaa, vaan ihan perus kaasulla pääsis jo sinne. Olis vähän mielekkäämpää.

Wannabe kirjoitti:Tosiaan ei näillä taidoilla oo uskaltanu koittaa näitä korkeita patteja lainkaan (paitsi siitä toiseks vimpasta viimeisen päälle) :) Pari vuotta sitten ne oli sillein matalemmat et uskalsi ajaakin. Oli aika lailla helpommat, tosin ei kaikkien tarviikaan joka paikasta päästä jos ei rahkeet riitä, mut on toi rullailukin ainakin jossain sarjoissa vähän goonia :)


Mä en oo vielä kertaakaan nauttinu noista Uruksen pateista. Radan p#skin kohta, vaikka teoriassa pitäis olla hienoin (kun ei ne muutkaan paikat kovin kaksisia ole...) Niitä on huono hyppiä, mutta vielä huonompi rullata. Turhan korkeita, ajaa ne sitten miten tahansa.
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
Wannabe
Pyörä:
kawa
Paikkakunta:
tku
Liittynyt:
8.7.2005 15:00

ViestiKirjoittanut Wannabe » 19.10.2009 14:32

JayDaddy kirjoitti:Mä en oo vielä kertaakaan nauttinu noista Uruksen pateista. Radan p#skin kohta, vaikka teoriassa pitäis olla hienoin (kun ei ne muutkaan paikat kovin kaksisia ole...) Niitä on huono hyppiä, mutta vielä huonompi rullata. Turhan korkeita, ajaa ne sitten miten tahansa.


Joo, silloin kun rata ajettiin viime vuonna väärinpäin hetken aikaa, niin tuntui et ne patit oli jotenkin helpommat, ensinäkin kaks ekaa oli käytännössä ihan tasaisia ja ne seuraavat neljä pystyi aika nätisti tuplaamaan vähän kokemattomampikin kuski.

Ei liity tähän, mut se maalipöydän jälkeinen pikkupöytäki on vähän sellainen ettei meinaa millään päästä nätisti, vajaaksi tai tasaiselle, ja sit ei viitti koittaa lainkaan :)
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 19.10.2009 15:35

Wannabe kirjoitti:Ei liity tähän, mut se maalipöydän jälkeinen pikkupöytäki on vähän sellainen ettei meinaa millään päästä nätisti, vajaaksi tai tasaiselle, ja sit ei viitti koittaa lainkaan :)


Oli aika ihana fiilis kun kokeilin yli sitä kun ärsytti se kun takarengas aina nappas vähän kulmalle niin siitä joku kolme metriä alastulon yli tasaselle ja siinä on se loiva mutka niin ei rajottimelle viittiny antaa kaasua, löi aika hyvin käsille. Mutta ei se nyt tarttis muuta kun nokkaa muotoilis vähän jyrkemmäks, senhän tekis vaikka lapiolla.
ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05

ViestiKirjoittanut ilexxx » 19.10.2009 16:00

Paremminki alastulosta loivempi ja pidempi ehkäpä. :)
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 19.10.2009 18:34

WP Jousi kirjoitti:
samuli91 kirjoitti:
WP Jousi kirjoitti:Onko kukaan näistä eteläpohjanmaan kuskeista käyny ajaa nurmon martikkalan montulla? Nurmon kirkon lähellä sijaitsee se rata. Eli ei ole virallinen rata ja sitä mietin et saako sielä edes ajaa?


Ite oon Kurjennevalla käyny. Tosin vaan kerran mut tosi hieno paikka. Enduroreitti, vähän pienemmille tarkotettu rata sekä kunnon kokonen rossirata löytyy :)



Kuka on ny puhunu kurjennevasta? MArtikkalan monttu ja kurjenneva on ihan eri asia. JA kuka on käyny ajaa kurjennevalla? Mun mielestä tosi hyvä paikka kun rata on hyvä (minun mielestä) ja enskareitti on mun mielesta ihan ok ajaa kasikympill


En mä nyt niitä samaksi missään vaiheessa väittänykkään :roll: Mutta kun tuossa otit puheeksi "eteläpohjanmaan kuskit.." Enskareitti on tosiaan ihan kelpo. Kosteena päivänä vaan liukas kuin mikä mutta kaippa se kuuluu asiaan :D
YZi
Pyörä:
CRF250R-13, GSX1300R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.7.2003 0:07

ViestiKirjoittanut YZi » 19.10.2009 22:42

JayDaddy kirjoitti:

Mä en oo vielä kertaakaan nauttinu noista Uruksen pateista. Radan p#skin kohta, vaikka teoriassa pitäis olla hienoin (kun ei ne muutkaan paikat kovin kaksisia ole...) Niitä on huono hyppiä, mutta vielä huonompi rullata. Turhan korkeita, ajaa ne sitten miten tahansa.


Joo, samaa mieltä. Onhan se aika typerän näköstä pomppia noissa pateissa, ku muuten vetää kaikista hypyistä yli. :D Puhun siis vaan itestäni.
Ellei niihin saada jotain parannusta ni lanatkoon tasaseks mun puolesta.
-Red Injection-
YZi
Pyörä:
CRF250R-13, GSX1300R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.7.2003 0:07

ViestiKirjoittanut YZi » 19.10.2009 22:48

Wannabe kirjoitti:

Ei liity tähän, mut se maalipöydän jälkeinen pikkupöytäki on vähän sellainen ettei meinaa millään päästä nätisti, vajaaksi tai tasaiselle, ja sit ei viitti koittaa lainkaan :)


Siin on kyl tosi lyhyt alastulo, meinaa mennä väkisin tasasel.
-Red Injection-
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 21.10.2009 14:35

Tänään on joku hiton iltakoulu niin piti päästä aamulla ajamaan, mikään muu ei ollut kunnossa/auki/ järkevän matkan päässä, joten päätettiin lähtee crossihalliin. Jäi kyllä tosi positiivinen fiilis siitä paikasta, pyörä oli vähän liian iso itelle taittaa niihin tiukimpiin mutkiin, joten mutka-ajo oli aika kehnoa, mutta tykkäsin kyllä tosta supercross tyylisestä radasta. Siellä oli hyvä pattisuora ja rytmisuorilla pääsi tuplaamaan nätisti. Ja hieno kun pääsi kokeilemaan vähän erilaisia tekniikoita kun ulkoradoilla. ("seat bouncella" tuplaaminen mutkasta lähtiessä ym) Vielä kun säädettiin kotariin se sadekelin sytytyskäyrä, niin sellanen nykiminen hitaissa paikoissa loppu, alhaalta ja keskeltä tuli vielä tasasemmin tehoa ja ylhäällä oli kaikki teho tallella, enskakokeilukin olis varmaan menny vähän paremmin tolla sytystyskäyrällä. :D
warr1
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
6.1.2007 21:41

ViestiKirjoittanut warr1 » 23.10.2009 9:07

Millasessa kunnossa Hyvinkään rata on? Jos menis huomenna sinne ajelee!

Lavanko oli aika pirun mutanen jo, mutta ehkä Hyvinkää kestää vettä paremmin?
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 23.10.2009 20:24

Kävin eilen ja tänään Hyvinkäällä, eilen se oli suorastaan loistava vuodenaikaan nähden oli juuri lanattu, ja tänään pe se oli taas lanattu! Mutta yöllä pikkasen tuli vettä joten mutaa siellä täällä mutta muuten oikein hyvä.
YZi
Pyörä:
CRF250R-13, GSX1300R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.7.2003 0:07

ViestiKirjoittanut YZi » 24.10.2009 23:11

Urkkari oli tänään sanotaanko kaksjakosessa kunnossa. Plussaa oli se et ei ollu kuraa, ottaen ajankohdan huomioon ja miinusta taas se, et oli röykkyä ja hyppyreiden nokat oli aikas omalaatusessa kunnossa.
Ei meinannu millään löytyä kunnon linjoja, mut ihan hauskaa oli. :)
-Red Injection-
opa_
Pyörä:
KTM SX-F 450 08
Paikkakunta:
TAMPERE
Liittynyt:
19.9.2002 23:43

ViestiKirjoittanut opa_ » 25.10.2009 17:07

Osaako joku sanoa millaisessa kunnossa tuo Ylöjärven hallin rata nykyään on?

Suunnittelin hankkivani ensi keväänä oman pyörän, jolla pääsisi ajamaan ja nyt tulikin mieleen että jos kävisi tuolla ottamassa tuntumaa pari kertaa vuokrapyörällä. Ajokokemusta on jonkin verran erilaisilla pyörillä, mutta varsinaisella crossiradalla en ole ajanut.

Tarkoitus olisi siis kokeilla pari kertaa vuokrapyörällä onko homma niin mukavaa miltä näyttää ja jos on, niin hankkia sitten keväällä oma pyörä.

Mitenkähän tuo rata soveltuu tälläiseen harjoitteluun ja mikä pyörä tuonne kannattaisi ottaa? Sivujen mukaan löytyy 125cc 2T, 250cc 4T ja 450cc 4T.
lolko
Pyörä:
ktm sx 125
Liittynyt:
31.7.2009 17:35

ViestiKirjoittanut lolko » 25.10.2009 17:59

mitenkäs muuten tuon lavangon kanta onks se hyvässä vai huonossa kunnossa ku kaveri väitti että ois vähä huonossa kunnossa ja samalla tässä kysäisisin ylöjärven motocross hallista että onkos siellä paljon väkeä esim.lauantaina tai sunnuntaina...