Sivu 4, 185:sta

ViestiLähetetty: 29.3.2009 18:42
Kirjoittanut öräwä
Mitäs mieltä ootte 250exc-f 2008 kotarista ?
Tuollaista olen katellut punakilpiseksi " suomienska / puunkierto" pyöräksi.
Onko tuollasessa tyyppivikoja ja kuinka kalliiksi ylläpito tulisi verraten 250 2t peliin ?
Sitten jos vielä saisi tietoa huollon tarpeesta ja yleisestä kestävyydestä, niin olisin enemmänku kiitollinen ! :)

ViestiLähetetty: 29.3.2009 20:42
Kirjoittanut bonk
VrPm kirjoitti:
bonk kirjoitti:Joo kiitos hyvistä ohjeista!
Soitin eilen tuosta pyörästä ja vaikutti kyllä puheiden perusteella huolletulta ja muutenkin ihan hyvältä peliltä. Sain myös lisäkuvia ja siistiltä näytti kone(ulospäin näytti myös tiivisteet aika uusilta) ja muutkin osat. Mäntäremppaa ainakin on hetki sitten tehty. USD-keulalla tarkoitin että varmaan vuosimalli pitää aikalailla kutinsa kun on jo usd-keula.
Pyörä on ilmeisesti seissyt jonkin aikaa niin olisiko jotain huoltoja tästä syystä syytä tehdä?
Onkos kyseiseen pyörään tehty alakertaan remonttia? Ei ole mukava jos heti muutaman ajotunnin jälkeen alakerta napsahtaa.


Ei oo kyllä valitettavasti tietoo tosta alakerrasta mutta pyörä tuli ostettua ja tänään muutama tunti huristeltiin ja ainakin vielä pelitti oikein hyvin. Kiitoksia hyvistä vinkeistä!

ViestiLähetetty: 30.3.2009 22:09
Kirjoittanut kozi
Öräwä, pirun suosittuhan tuo kotari on, joten luulisi sen kestäväkin olevan. Ajossa tuommoista olen yhden enskakiekan verran kokeillut ja pirun näppärä peli tuntui olevan, vähän tuntui stumppaavan helposti, mutta tyhjäkäynnin säädöllä sekin varmaan hoituisi. Juuri sen verran meni eteenpäin mitä kaasua painoi, ja hyvin kääntyi mutkiin. Helppo ja kevyt peli.

ViestiLähetetty: 31.3.2009 8:37
Kirjoittanut jappis
öräwä kirjoitti:Mitäs mieltä ootte 250exc-f 2008 kotarista ?
Tuollaista olen katellut punakilpiseksi " suomienska / puunkierto" pyöräksi.
Onko tuollasessa tyyppivikoja ja kuinka kalliiksi ylläpito tulisi verraten 250 2t peliin ?
Sitten jos vielä saisi tietoa huollon tarpeesta ja yleisestä kestävyydestä, niin olisin enemmänku kiitollinen ! :)

ootko ajatellut 300exc:tä? tuplaat ajotunnit ja puolitat huoltokulut tohon nelariin verrattuna! ja pirun hyvä pyörä ajaa!!

ViestiLähetetty: 31.3.2009 13:37
Kirjoittanut SMK)
No kaverilla oli tuommonen 3-satku pitkään ja ei se kyllä mitenkään edullinen pitää ollu. Putkia meni ja sit kun se koneen avas ja laitto niin osat oli aika kalliita. Ja vaikkei noita bensakuluja tuukaan ekana huomioineeks, niinkun niitä ruvettiin laskeen, huomattiin et niistäkin tulee aika merkittävä erä. En ihan varmaks muista paljonko sillä meni, mutta koskaan se tankki ei yli 50km riittäny ennen ressua. Verrattiin vaan Skaihin, joka vei kyllä minimaalisen vähän, mutta kyllä tommonen miltei tuplaten haukkaa kisanelariin verrattunakin.

ViestiLähetetty: 31.3.2009 16:53
Kirjoittanut öräwä
Ei tuo 300exc taida sekään huono vaihtoehto olla.
Tuntuukohan se repivän joka suuntaan piikin jälkeen ? Piikki pysyy lapasessa jo hyvin, tehoero vaan hiukan hirvittää 125cc 2t - 300cc 2t

ViestiLähetetty: 31.3.2009 17:02
Kirjoittanut PKS
300cc taitaa olla aika pehmeän luontonen kone, ei tule teho ulos kerralla vaan vääntää hyvin

ViestiLähetetty: 31.3.2009 21:02
Kirjoittanut jappis
öräwä kirjoitti:Ei tuo 300exc taida sekään huono vaihtoehto olla.
Tuntuukohan se repivän joka suuntaan piikin jälkeen ? Piikki pysyy lapasessa jo hyvin, tehoero vaan hiukan hirvittää 125cc 2t - 300cc 2t

helpompi kone ajaa kuin piikkinen!!! onhan sielä sitä tehoa vähän enemmän ,mut ei ole se tehopiikki kiusaamassa vaan teho tulee tasaisesti läpi kierrosalueen. jos pystyt piikkillä vetää miten sillä kuuluu niin varmasti pystyt ihan hyvin ajamaan myös tolla kolmesatkul...

ViestiLähetetty: 31.3.2009 23:12
Kirjoittanut SMK)
Helpoin vajaatahtinen mitä mä oon koittanu, on ollu -05 300cc Gassi. Mut se, kuten -04'kin, tärisi ihan sairaasti, häiritsevästi ihan metsässäkin. Johonkin Päitsille en lähtis semmosella ikinä.
Kotarin 2-satkusta on ittelläkin kokemusta ja iaka lailla sekin tärisi, vaikka oli varmaa, että kaikki on kunnossa.

ViestiLähetetty: 1.4.2009 16:58
Kirjoittanut öräwä
Viikonloppuna kahtomaan ja kokeilemaan 250exc-f, 2008 / 2000km ja 1kk takuu jos kauppoihin päästään.

ViestiLähetetty: 1.4.2009 23:15
Kirjoittanut SMK)
Etenkään isojen nelareiden kohdalla en ymmärrä tätä KTM-hypeä, nehän on ihan paskoja ajaa vs. niin monet muut. Pikkunelareissakin on kaasuun vastaaminen persiistä ja mm. Jamppi monin verroin parempi, sekä mikä vaan ruutta. Kaiken lisäks se PDS on persiistä, vaikka siihen olis tottunu ja oppinu sen metkuilla ajaan, tottuu parissa viikossa siihen mikä keksittin jo 70-luvulla - kuinka autuaaks tekeviä linkut takajousituksessa onkaan.

ViestiLähetetty: 2.4.2009 7:50
Kirjoittanut Sokeri-Norsu
-09 400EXC on varsin hieno laite ajaa. Moottori on just sopiva, ei liian terävä mutta sitkeyttä löytyy. Ajettavuudeltaan pyörä on melkein kuin saman merkin pikkunelari. Onhan se PDS aika erilainen verrattuna linkulliseen takajousitukseen.

ViestiLähetetty: 2.4.2009 16:55
Kirjoittanut OA243
Enpä ole tota takaiskaria edes pahemmin pohtinut. Viittisikö joku selventää mitä se nyt meinaa? Tiedän siis sen että muissa merkeissä on linkulliset takaiskarit, mutta sitä en tiedä mitä se tarkottaa. :D Ihan hyvältä tuo kotarinkin takajousitus tuntuu. Yhdellä linkullisella Yammulla olen ajanut, en siinä ainakaan mitään isompaa eroa huomannut. Tossa omassa pyörässähän se takajousitus on toteutettu aika jännästi, kun vaimennin on kallistettu ihan eteen, ja se on toispuoleisesti sijoitettu sinne runkoon.

ViestiLähetetty: 2.4.2009 18:59
Kirjoittanut lerppa
Vaikuttaakohan toi linkkuhomma enemmän pienikokoisiin ajajiin?Meinaa itse en todellakaan linkkuja kaipaa,ennemmin ajelisin linkuttomalla ja joku muukin on sanonut samaa

ViestiLähetetty: 2.4.2009 20:04
Kirjoittanut SMK)
Kyllä vaikuttaa, koska tuo kotarin rakenne aiheuttaa sen, ettei jousitukseen saada samalla tavoin progressiivisuutta ja siten ei voida tehdä pinnasta yhtä pehmeätä ja silti yhtä epäherkästi pohjaavaa. Tämä taas aiheuttaa sen, että etenkin kivikossa tmv. ajettaessa pintaherkkyyden alueella liikuttaessa pitää painoa viedä enemmän taakse (joka on toki loogistakin, jotta etupää kulkisi mahdollisimman kevyesti ja loivana), jotta takapää olisi pehmeämpi. Eli mitä pienempi ja kevyempi kuski, sen hankalampi yhtälö, mitä vähemmän aktiivinen ajotyyli, sitä hankalampi yhtälö.