Pyörän Valinta

Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 5.4.2009 23:04

Näin on, vetomies menee kovaa vehkeellä ku vehkeellä...

SMKlle sellasta,että omassa pyörässäni vuotaa vasen etupumppu. Omaat kuitenkin kokemusta roimasti enemmän kuin itse, joten kysyisinkin, että onko kyseessä vain pelkkä etustefan huonokunto vai roskia välissä? Stefajen vaihdosta ei nimittäin ole paljoakaan aikaa ja rakotulkilla on yrittäny putsata, mutta ei auta. Tämän takia tämä aiheuttaakin roimasti harmaita hiuksia. Sellasta olen lukenut, että jos sen kiero tai liukupinnassa naarmuja niin sitä ei ikinä saa pitämään öljyjä sisällään. Onko totta? Mitenkä muuten vaikuttaa ajossa jos toisen etupumpun öljytaso on matalammalla kuin toisen?

E: niin ja karsalle, nämä koneet on tehty hyvin yksinkertaisiski, joten sitä ei kannata murehtia...
Jos ei toimi niin yleisesti syitä ei voi olla kauhean monta.
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26

ViestiKirjoittanut Saari^ » 5.4.2009 23:28

Guuna#243 kirjoitti:Näin on, vetomies menee kovaa vehkeellä ku vehkeellä...

SMKlle sellasta,että omassa pyörässäni vuotaa vasen etupumppu. Omaat kuitenkin kokemusta roimasti enemmän kuin itse, joten kysyisinkin, että onko kyseessä vain pelkkä etustefan huonokunto vai roskia välissä? Stefajen vaihdosta ei nimittäin ole paljoakaan aikaa ja rakotulkilla on yrittäny putsata, mutta ei auta. Tämän takia tämä aiheuttaakin roimasti harmaita hiuksia. Sellasta olen lukenut, että jos sen kiero tai liukupinnassa naarmuja niin sitä ei ikinä saa pitämään öljyjä sisällään. Onko totta? Mitenkä muuten vaikuttaa ajossa jos toisen etupumpun öljytaso on matalammalla kuin toisen?

E: niin ja karsalle, nämä koneet on tehty hyvin yksinkertaisiski, joten sitä ei kannata murehtia...
Jos ei toimi niin yleisesti syitä ei voi olla kauhean monta.

Itellä oli huollossa laitettu etupumput sumppuun 3-5mm ja meni stefa parissa tunnissa..
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 6.4.2009 9:16

En kyllä jaksais uskoa, että väärin kiristetty etuakseli vaikuttis stefoihin, ainakaan oleellisesti ja oletuksenahan on, että liukuholkit on kunnossa? Niitähän tuommonen asennusvirhe syö, mut tuntuu se keulakin sit karmeelta ajaa.

Guuna, mikähän mahtaa olla pyörä? Toiset on todella herkkiä pienellekin seisomiselle, alkaa vuotamaan ihan noin vaan. Naarmu liukuputkessa aiheuttaa kyllä vuotoa, eikä stefojen uusiminen auta. Kynsilakkaa voi naarmuun laittaa ja sillä pitää aina vähän aikaa, muuten ei auta kuin uusia liukuputki. Rakotulkilla puhdistelu on luultvasti hajottanut stefan, vaikka välissä olis ollu alunperin vaan roska. Yleensä ne pölysuojat kannattaa kyllä suht usein tiputtaa alas ja vaikka starttipilotilla pestä moskat pois sen ja stefan välistä, vähän silikonia perään ennen kasausta. Silikonia siksi, että eetteri vetää stefan pölyhuulen ihan kuivaksi.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
eetuli
Pyörä:
2xPv,2Xbaotian
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
16.11.2006 16:31

ViestiKirjoittanut eetuli » 6.4.2009 14:22

nii joo, pystyyköhän 170/65 ajmaan mitään neljäpuokkia vai onko pakko "tyytyä" 250?
Ostakaaa Husse!
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 6.4.2009 14:28

Pystyy toki.. mutta eriasia onkin se onko siinä mitn järkeä.. Hienoahan se on kavereille lesoilla kun on nelipuokki.. joka todellisuudessa vie kuskiaan kuin markan munkkia:)
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 6.4.2009 14:32

SMK) kirjoitti:En kyllä jaksais uskoa, että väärin kiristetty etuakseli vaikuttis stefoihin, ainakaan oleellisesti ja oletuksenahan on, että liukuholkit on kunnossa? Niitähän tuommonen asennusvirhe syö, mut tuntuu se keulakin sit karmeelta ajaa.

Guuna, mikähän mahtaa olla pyörä? Toiset on todella herkkiä pienellekin seisomiselle, alkaa vuotamaan ihan noin vaan. Naarmu liukuputkessa aiheuttaa kyllä vuotoa, eikä stefojen uusiminen auta. Kynsilakkaa voi naarmuun laittaa ja sillä pitää aina vähän aikaa, muuten ei auta kuin uusia liukuputki. Rakotulkilla puhdistelu on luultvasti hajottanut stefan, vaikka välissä olis ollu alunperin vaan roska. Yleensä ne pölysuojat kannattaa kyllä suht usein tiputtaa alas ja vaikka starttipilotilla pestä moskat pois sen ja stefan välistä, vähän silikonia perään ennen kasausta. Silikonia siksi, että eetteri vetää stefan pölyhuulen ihan kuivaksi.

Pyörähän on husqvarna wr 125 ja vm 04. Kiitoksia vinkeistä.
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
karsa
Pyörä:
Husqvarna Wr -09
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
5.4.2008 19:47

ViestiKirjoittanut karsa » 6.4.2009 18:20

.
Viimeksi muokannut karsa päivämäärä 18.5.2010 15:29, muokattu yhteensä 1 kerran
kozi
Pyörä:
KX250F
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
22.4.2006 15:38

ViestiKirjoittanut kozi » 6.4.2009 19:18

Eetuli, vois kotarin 400 EXC olla kovasana :roll:
Tukezi
Liittynyt:
23.6.2007 20:38

ViestiKirjoittanut Tukezi » 7.4.2009 0:15

Mitenkäs hondan pikkunelarit kestää harraste enduro käytössä? lähinnä kuinka monen tunnin välein joutuu koneen heittään levälleen? Vähän on kokemusta piikkisistä krossi pyöristä. Ei varmaankaan oo liian tehokas mettään aloittelijalle?
Omega89
Pyörä:
KTM 250 sx-f -08
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
3.10.2005 22:08

ViestiKirjoittanut Omega89 » 7.4.2009 21:50

Kiikkarissa olisi 250 kuutioinen nelari. Sen verran löytyy budjettia, että suht uutta olen etsimässä (06-08). Minkä merkkistä kannattaisi lähteä hakemaan? Hyvää olen kuullut niin Yamahasta kuin KTM:stä. Makuasiahan se on mistä tykkää, mutta jos saisi tietää ihmisten kokemuksia mm. moottorin luonteesta, kestävyydestä, varaosien hinnoista ja huoltojen helppoudesta. Alla tällä hetkellä KTM:n 450 exc (myynnissä), joka on ollut kiitettävän helppo huoltaa.
Viimeksi muokannut Omega89 päivämäärä 8.4.2009 15:15, muokattu yhteensä 1 kerran
norjanmies
Pyörä:
husaberg fe390 ja husaberg fs550e
Liittynyt:
3.8.2008 21:37

ViestiKirjoittanut norjanmies » 7.4.2009 22:08

olis tarkotus hommata tollanen 250yzf vm.06-08 onko jotain juttuja mitä pitäis tietää ja kokemuksia kestävyydestä? laatikosta menee rattaista miinus kulmat herkästi pitääköhän paikkansa?
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 8.4.2009 23:47

norjanmies kirjoitti:olis tarkotus hommata tollanen 250yzf vm.06-08 onko jotain juttuja mitä pitäis tietää ja kokemuksia kestävyydestä? laatikosta menee rattaista miinus kulmat herkästi pitääköhän paikkansa?

minun tuttava piirissä ei ainakaan vielä ole ilmennyt mitään ongelmia nuitten laatikoissa..
oulun radalla ehkä yleisin näky kyseinen pyörä eikä ole mitään shaissee vielä korviin kantautunut.
06 oli ilmeisesti uutena jotain ongelmaa venttiileissä tuli takaisinkutsuja..
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 9.4.2009 9:46

Mutta jos se -06 YZ250F on ihan suomipyörä, ei mitään ongelmia pitäisi sen suhteen olla. Harmaatuoduissa peleissä voi tosin ne alkupeiräset venat olla vieläkin paikallaan.
Jyr1
Liittynyt:
2.1.2009 14:48

ViestiKirjoittanut Jyr1 » 9.4.2009 17:45

ei ois kellää kokemuksii TM mx 144 tän vuotisesta pyörästä?Millane ajaa verrattuna muihi 125 2-tahti rosseihi?Teho varmaa samaaluokkaa kaikis ?
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 10.4.2009 10:43

Jyr1 kirjoitti:ei ois kellää kokemuksii TM mx 144 tän vuotisesta pyörästä?Millane ajaa verrattuna muihi 125 2-tahti rosseihi?Teho varmaa samaaluokkaa kaikis ?


Vääntää alhaalta asti ihan eri tavalla kuin 125cc. Huipputehoissa ei tuntuis olevan kauheasti eroa näin persdynolla?

Alle 90kg kuskille tosin kannattaa vaihtaa pykälää kevyemmät jouset eteen ja taakse.