Pyörän Valinta

Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 5.4.2009 0:19

Kiitos SMK) syventävästä vastauksesta=) Olen itse sitä mieltä, että kylärässiin ja snagarin kiertoon on tehty omatkin pyörät. Ne on niitä kadulle tarkotettuja, niillä voi ajella vähän huollettomammin. Eikä tarvitse miettiä niistä huolloista niin paljon kun esim. kun ostat Enduro pyörän kylärässimiseen(Yllätys).......
Kiitos,anteeks,näkemiin
Viimeksi muokannut Domi #312 päivämäärä 5.4.2009 0:39, muokattu yhteensä 1 kerran
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 5.4.2009 0:37

Ittekkin kyllä käännyn ison nelarin puoleen. En nyt muista tuliko maininneeks budjetin, mutta Aprilia RXV/SXV olis kyllä tommoseen homman nappi peli, ei tulis meinaa jokamutkas vastaan ;)
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!
SnaG
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
25.10.2005 18:44

ViestiKirjoittanut SnaG » 5.4.2009 8:31

SMK) kirjoitti:snägärin ympäri paskaringin ajosta.

Ei mun ympärillä saa ajaa :|

Asiaan: Mitens nämä 500-> nelarit sit pyörii maastossa. Oha ne isompia kuin jokin 250. Eniten tarkoittelin näitä KTM:än pyöriä
Allekirjoitus on heikoille
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 5.4.2009 9:40

no puut tullee ainakin äkäsesti vastaan :)
Ranpo
Paikkakunta:
Lahti.
Liittynyt:
1.11.2007 23:06

ViestiKirjoittanut Ranpo » 5.4.2009 13:13

SnaG kirjoitti:
SMK) kirjoitti:snägärin ympäri paskaringin ajosta.

Ei mun ympärillä saa ajaa :|


Ei juma, ku rupes vähän naurattaa :lol:

PKS kirjoitti:no puut tullee ainakin äkäsesti vastaan :)


Tunnelma sekin kun törmää. :)

Entäs mitenkäs tuommoinen Yamaha WR450f näpähtelee maastossa? Jos nyt mettänä toimii perus-suomalainen havumettä. :)

Ja Jay_|P, tämä taitaa olla sellanen offroad puoli. Eli täällä ei varmaan mistään tiksimunkeista puhuta. Ei muuta, piste
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 5.4.2009 15:38

eetuli kirjoitti:Kilometrejä tulisi melko paljon ja ne koostuisivat pääosin juuri kylillä pärräämisestä ja poluilta vähän vähemmän. Heittäkääs jotai pyörää mitä kannattais alkaa kattelee, hinta max n. 7000e Eli siis jonkun verran käytetty irtoaa tuohon hintaan

Joo, sori tästä. Itse vaan näin asian näin: Kaveri kysyy enskapyörää ja hänen galleriasta tuli katottua, että edellinen pyörä ollut supermoto. Ja kaveri sanoo että jatkossakin tämän enskapyörän kilometrit tulisi koostumaan PÄÄosin kylillä pärräämisestä. Niin miten sirkku nyt sun sanomas, "Nyt puhutana kuitenkin moottoriurheilusta, eikä kylillä rässimisistä js snägärin ympäri paskaringin ajosta. "? Itse näin asian kyllä juuri toisinpäin. Se pyörä tulisi siihen kyläralliin, ja kaikella todennäkösyydellä se säädettäisiin juurikin tielle sopivaksi ja sillä kuinka optimaaliset säädöt pyörässä sitten mettäajossa on, se on yks hailee. Ei se muuta sitä mitä sanoin, kyllä smk ihan oikees siinä mitä sanokin. Mutta tässä taitaa olla kyse nyt suurimmaks osaks ihan siittä katupyörästä joka on enskamallinen ja enskarenkail jotta voi sit harvoin käydä siellä mettässä pari kiveä kääntään. Ja hei, täällä kyllä liikkuu vähän väliä enemmänkin muitakin kuin offroad-porukkaa, joten se siitä truu-offroadfoorumi höpötyksistä.
eetuli
Pyörä:
2xPv,2Xbaotian
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
16.11.2006 16:31

ViestiKirjoittanut eetuli » 5.4.2009 17:25

Jay_|P kirjoitti:
eetuli kirjoitti:Kilometrejä tulisi melko paljon ja ne koostuisivat pääosin juuri kylillä pärräämisestä ja poluilta vähän vähemmän. Heittäkääs jotai pyörää mitä kannattais alkaa kattelee, hinta max n. 7000e Eli siis jonkun verran käytetty irtoaa tuohon hintaan

Joo, sori tästä. Itse vaan näin asian näin: Kaveri kysyy enskapyörää ja hänen galleriasta tuli katottua, että edellinen pyörä ollut supermoto. Ja kaveri sanoo että jatkossakin tämän enskapyörän kilometrit tulisi koostumaan PÄÄosin kylillä pärräämisestä. Niin miten sirkku nyt sun sanomas, "Nyt puhutana kuitenkin moottoriurheilusta, eikä kylillä rässimisistä js snägärin ympäri paskaringin ajosta. "? Itse näin asian kyllä juuri toisinpäin. Se pyörä tulisi siihen kyläralliin, ja kaikella todennäkösyydellä se säädettäisiin juurikin tielle sopivaksi ja sillä kuinka optimaaliset säädöt pyörässä sitten mettäajossa on, se on yks hailee. Ei se muuta sitä mitä sanoin, kyllä smk ihan oikees siinä mitä sanokin. Mutta tässä taitaa olla kyse nyt suurimmaks osaks ihan siittä katupyörästä joka on enskamallinen ja enskarenkail jotta voi sit harvoin käydä siellä mettässä pari kiveä kääntään. Ja hei, täällä kyllä liikkuu vähän väliä enemmänkin muitakin kuin offroad-porukkaa, joten se siitä truu-offroadfoorumi höpötyksistä.


Noi sun mainitsemat katusäädöt ja väittämä että pyörä tulisi kyläralliin meni nyt pielee, koska pyörä tulee enskan ajoon, koska tietääkseni mainitsemani pyörät ovat tarkoitettu enduron ajoon. Jos haluaisin vain nakkkaria kiertää niiin valitsisin varmaan jonkun katupyörän ja painuisin vittuun täältä kyselemästä? ja tuo mainitsemani kadulla pörisyttely on enemminkin siirtymistä ajopaikoille. Ja tuosta nykyisestä smotostani niin mistä voit tietää mitä muita pyöriä minulla on ollut, et varmaan mistään?
Ostakaaa Husse!
karsa
Pyörä:
Husqvarna Wr -09
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
5.4.2008 19:47

ViestiKirjoittanut karsa » 5.4.2009 18:27

.
Viimeksi muokannut karsa päivämäärä 18.5.2010 15:28, muokattu yhteensä 1 kerran
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.4.2009 18:43

No iso nelari on pirun paljon raskaampi ajaa mitä kiharaisempaa tai kivisempää polkua ajat. Eli mitä enemmän taistelet konetta vastaan, ei vaan eteen-taakse vaan myös sivulta-sivulle. Aina kun kallistat pyörää, taistelet tavallaan konetta vastaan, aina kun joudut kropalla korjaamaan suuntaa, jne. Sen takia pyöriviltä osiltaan kevyt kone, kevyt mopoa ja painopiste kaikkinensa mahdollisimman alhaalla on aina etu. Mutta jos se mielihyvä tulee kylillä keulittelusta, ei oo paljon muuta järkivaihtoehtoa kuin isompikoneinen nelari. Enskaväki vaan olis ihan kiitollinen ettet siinä tapauksessa ostais enskaa ensinkään.

WR450F on hieman katuenduromainen, niin painava ja niin kankea, että tarttis kuskina olla aika jässikkä ettei haittais. Eurooppalaiset on selvästi kevyempiä ja kisapyuöriä läpeensä. Pikkunelareista jampin voi ostaakin ja miksei myös HM, mutta uudet jampit on eri pyöriä kuin kisaversiot ja HM-Hondan koneenlaittojen väli on aika lyhyt vs. eurot. Missään nimessä älä osta sellaisia merkkejä kuin VOR, CCM, Canondale, ovat joko olleet jo kauan konkassa tai osia ei ainakaan saa, siis ei todellakaan saa. Gassin 450 oli eka ruisku markkinoilla (-03->) ja niiden kanssa oli ongelmia, eikä maahantuojaltakaan tullut apua tai tukea. Mun mielipide on, että ruiskua ei kannata ottaa, ellei siihen ole saatavana sitten oikeesti apua kun pelit alkaa kiukutella, koska kuluvia osia niissäkin on ja tarvii osata vaihtaa oikea osa, kun se aika tulee. Itse ostin viime syksynä Shercon puolikkaan ja se on ollut ainakin tähän asti ihan täydellinen pyörä. Hiukan se ruisku mua tuttavapiirin gassi-kammo-kokemusten pohjalta hirvitti, mutta kun maahantuojalla on omaa kokemusta jo 400h samasta järjestelmästä niin päätin koittaa...
Tohon hintaluokkaan sulle jää varmaan just mahdollinen gassi, jonka tosin tietääkseni saa muutettua toimimana ihan hyvin Keihinin FCR:lläkin. Sit joku WR-F, Temmit, Husaberit, Husset, Kotarit. Hussessa varaosahinnat välilä vähän huimaa ja saatavuuskin on joskus heikohko, Temmin maahantuoja on grrrrr vaikka siihen onkin osien saatavuus paras kaikista, Husabergin ja Kotarin välille en osaa oikein eroa tehdä. Itse ottasin mieluummin Husabergin ihan siksi kun se on originaali, mut molemmissa on se mielipiteitä jakava takajousitus (ei mulle).
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 5.4.2009 18:59

eetuli kirjoitti:
Jay_|P kirjoitti:
eetuli kirjoitti:Kilometrejä tulisi melko paljon ja ne koostuisivat pääosin juuri kylillä pärräämisestä ja poluilta vähän vähemmän. Heittäkääs jotai pyörää mitä kannattais alkaa kattelee, hinta max n. 7000e Eli siis jonkun verran käytetty irtoaa tuohon hintaan

Joo, sori tästä. Itse vaan näin asian näin: Kaveri kysyy enskapyörää ja hänen galleriasta tuli katottua, että edellinen pyörä ollut supermoto. Ja kaveri sanoo että jatkossakin tämän enskapyörän kilometrit tulisi koostumaan PÄÄosin kylillä pärräämisestä. Niin miten sirkku nyt sun sanomas, "Nyt puhutana kuitenkin moottoriurheilusta, eikä kylillä rässimisistä js snägärin ympäri paskaringin ajosta. "? Itse näin asian kyllä juuri toisinpäin. Se pyörä tulisi siihen kyläralliin, ja kaikella todennäkösyydellä se säädettäisiin juurikin tielle sopivaksi ja sillä kuinka optimaaliset säädöt pyörässä sitten mettäajossa on, se on yks hailee. Ei se muuta sitä mitä sanoin, kyllä smk ihan oikees siinä mitä sanokin. Mutta tässä taitaa olla kyse nyt suurimmaks osaks ihan siittä katupyörästä joka on enskamallinen ja enskarenkail jotta voi sit harvoin käydä siellä mettässä pari kiveä kääntään. Ja hei, täällä kyllä liikkuu vähän väliä enemmänkin muitakin kuin offroad-porukkaa, joten se siitä truu-offroadfoorumi höpötyksistä.


Noi sun mainitsemat katusäädöt ja väittämä että pyörä tulisi kyläralliin meni nyt pielee, koska pyörä tulee enskan ajoon, koska tietääkseni mainitsemani pyörät ovat tarkoitettu enduron ajoon. Jos haluaisin vain nakkkaria kiertää niiin valitsisin varmaan jonkun katupyörän ja painuisin vittuun täältä kyselemästä? ja tuo mainitsemani kadulla pörisyttely on enemminkin siirtymistä ajopaikoille. Ja tuosta nykyisestä smotostani niin mistä voit tietää mitä muita pyöriä minulla on ollut, et varmaan mistään?
Älä nyt ota itseesi, en minä mitään sellasta tässä hakenut ollenkaan. En tiedäkkään aikasempia pyöriäsi, eikä kiinnostakkaan. Itsehän sanoit että kilometrit tulisi pääasiassa kylärallista? Suhteuta se itelles jotenkin että kuinka paljon ajat enemmän tiellä kuin mettäs, sinähän sen tiedät jos joku. Päätä sen mukaan kannattaako ostaa täysveri enska vai enskaan jotenkin sopiva katuenduro. Ei muuta, kiitos ja anteeks.
bepe
Liittynyt:
23.6.2007 20:09

ViestiKirjoittanut bepe » 5.4.2009 19:42

Minkähän kokonen pyörä olisi itselle passeli pituutta 170-175 ja painoa 67kg. Itsellä ei sen kummempaa kokemusta ole rosseista. Pyörän ostobudjetti olisi n.2000€.
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 5.4.2009 19:50

tuohon budjettiin piikki paras vaihtoehto
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 5.4.2009 21:39

karsa kirjoitti:Mopopoika joka on polkupyöräenskaa(heheh :lol: ) harrastanut pienenikänsä, olisi innokas piikki-iän lähestyessä aloittamaan jonkinlaisen harraste enduron. Ei siis ole aikomuksena mikään kaupunkipörräys vaan ihan teemalla kiven kierto ja puiden väistely + tiesiirtymät olisi tarkoitus edetä. Ja itse kysymykseen: Ovatko kaikki piikkienskat samaa "scheissea" eri paketissa vai löytyykö todellisia eroja esimerkiksi osien hinnoissa/huolto kustannuksissa, niitä kuuluisia konkareiden suosituksia ja kokemuspohjaisia mielipiteitä esim.ktm exc ja husse wr eroista kaipaisin? osittaisella pappa betala meiningillä liikkeellä jtn uudehko käytetty kiikarissa. Tähän samaan syssyyn haluaisin saada näkemyksiä siitä että kuinka vaikeaa tuollaisen kohtuu korkean viritysasteen omaavan enskan huoltamisen omaksuminen on 16v jannulle jolla ei sen suurempaa kokemusta ole asiasta, ei kuitenkaan peukalokeskellä kämmentä? vai onko enskan ajamisen aloittaminen mahdollista jollain lussummalla pyörällä kuten hva wre? Kiitos jo etukäteen.

No Husse wr:rässä on kotariin verrattuna erillainen kone, ja alusta, esim. hussessa linkku, kotarissa linkuton pds. Hussen kone ennemän krossityylinen kone ei anna anteeks nii paljo ku kotarin.Noi uudet kotarin piikin koneet mistä on tehty vähän vääntävämpiä..Jos olet pidempi kuski nii husse sopii sillon ihan hyvin, itelle oli vähän liian "iso" joten kotari toimi itsellä siinä mielessä paremmin.. Mutta käy koe ajamassa kumpaakin ja tee sitten päätös.. Sillon saat parhaimman kuvan kumpi sopii paremmin sulle... ;) Koita ny jtn saada selvää tosta mun tekstistä :D
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.4.2009 22:15

Sori, en huomannu tota aikasemmin.
Sähän tunnut ikäsekses aika järkevältä sälliltä, kun ei kysellä ekana tehoja ja "kisaneska vaan" -asennekin on vähän harkinnassa.
Kyllä kisaenska teitty ainoo hyvä mettään on, mutta jampin DT:lläkin on b-piikitkin joskus voitettu, eli ei sekään mikään mahdoton ole. Ne ketkä metsään mielii, menee sinne vaikka pappatunskalla.
Jos vanhemmat osaa auttaa huolloissa ja työkalut on, tuskin on ongelma. Ja katuenska pari vuotta metsässä raiskattuna on paljon vakeempi myydä kuin vastaavaa kokenut kisaenska. Jos ne huollot oikeesti arveluttaa, niin sit toi DT-linja ennemmin.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 5.4.2009 22:23

SMK) kirjoitti:Sori, en huomannu tota aikasemmin.
Sähän tunnut ikäsekses aika järkevältä sälliltä, kun ei kysellä ekana tehoja ja "kisaneska vaan" -asennekin on vähän harkinnassa.
Kyllä kisaenska teitty ainoo hyvä mettään on, mutta jampin DT:lläkin on b-piikitkin joskus voitettu, eli ei sekään mikään mahdoton ole. Ne ketkä metsään mielii, menee sinne vaikka pappatunskalla.
Jos vanhemmat osaa auttaa huolloissa ja työkalut on, tuskin on ongelma. Ja katuenska pari vuotta metsässä raiskattuna on paljon vakeempi myydä kuin vastaavaa kokenut kisaenska. Jos ne huollot oikeesti arveluttaa, niin sit toi DT-linja ennemmin.

Jep, tossa iässä monelle on se ktm exc jumala! :) Mutta just tota jos isäntä pystyy auttamaan huoltohommissa, jos itellä ei oo vielä sitä tietoa/taitoa. Itekkilläkin ollu oppimista noitta pyörien kanssa, mutta isä on onneksi aina auttanut ja sitä kautta oppinut =)
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/