iskarien säätäminen

marcus32
Liittynyt:
6.10.2008 17:02
iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut marcus32 » 28.10.2008 21:02

ei pistänyt silmiin moista aihetta niin ajattelin kysäistä...olisiko kellän mitään nyrkkisääntöä mistä aloittaa säätämään...kauheat hypyt ei kuulu mun ajotyyliin mutta olishan se kiva olla säädöt kohdallaan ettei ihan päälleen alas tulla...itellä nyt kaikki puolessa välissä..ei kova muttei pehmeinkään...
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 28.10.2008 21:05

eiköhän niitä aleta säätämän siltä osaalueelta mihin ei ole tyytyväinen(esim.meno- ja paluuvaimennus). Mikä nuissa sinun iskareissa sitten on häikkänä?
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 28.10.2008 21:07

kysytään nyt itsekkin kun kerran tällänenkin on kyhätty :) mulla olis takajousen huolto edessä. eli onko vaikea homma tehdä ite vai pitääkö viedä liikkeeseen huollettavaksi. pitäisi se itse jousikin vaihtaa, mutta sehän tarvii ihan omat työkalunsa, vai? :|
Hamu
Liittynyt:
20.10.2008 22:13

ViestiKirjoittanut Hamu » 28.10.2008 21:08

Yks ainakin on että kun istut pyörän päälle ajovarusteet päällä perä painuu taka-akselista takalokariin mitattuna n.10cm
YZ250F -03
Hamu
Liittynyt:
20.10.2008 22:13

ViestiKirjoittanut Hamu » 28.10.2008 21:10

WannaB Bomber kirjoitti:kysytään nyt itsekkin kun kerran tällänenkin on kyhätty :) mulla olis takajousen huolto edessä. eli onko vaikea homma tehdä ite vai pitääkö viedä liikkeeseen huollettavaksi. pitäisi se itse jousikin vaihtaa, mutta sehän tarvii ihan omat työkalunsa, vai? :|

Sen jousen kyllä vaihtaa itekki, mutta jos meinaa alkaa iskarin huoltoon niin kannattaa jättää se sellaiselle joka todellakin tietää mitä on tekemässä. Eli kannattaa viedä se alan liikkeeseen.
YZ250F -03
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 28.10.2008 21:15

nokun nyt olis mielenkiintoa ja motivaatioo lähtee itekkin sitä huoltaan, mutta onko se kuinka vaikeeta. onko se nyt muka niin että se PITÄÄ viedä sinne huoltoon, säästäis samalla rahaakin, vai säästänkö ihan väärässä asiassa?
Hamu
Liittynyt:
20.10.2008 22:13

ViestiKirjoittanut Hamu » 28.10.2008 21:20

WannaB Bomber kirjoitti:nokun nyt olis mielenkiintoa ja motivaatioo lähtee itekkin sitä huoltaan, mutta onko se kuinka vaikeeta. onko se nyt muka niin että se PITÄÄ viedä sinne huoltoon, säästäis samalla rahaakin, vai säästänkö ihan väärässä asiassa?

Luulen että säästät väärässä paikassa. Onhan se välillä iha mukavaa värkkäillä. En oo ite kyllä koskaa ite huoltanu kummankaan pään iskareita enkä aio tehdä sitä jatkossakaan.
YZ250F -03
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 28.10.2008 21:26

noinhan moni tekee. itse huolsin vähän aikaa sitten etupään ja siinä ei mitään vaikeeta ollut, niin ajattelin että onko takapäässä samanlainen homma. noh, täytyy katsoa mitä teen sille.
marcus32
Liittynyt:
6.10.2008 17:02

ViestiKirjoittanut marcus32 » 28.10.2008 21:28

joo sen verran suurinpiirtein se perä painuu kun päälle istun...tarvii vissiin vaan kokeilla kummalla säädöllä tuntuu paremmalta itelle..pehmeä vai kova vaimennus...
Skotti
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
2.9.2003 20:32

ViestiKirjoittanut Skotti » 28.10.2008 21:30

Löytyykö sulta nestemäistä typpeä tallista? Saatko sinne n.13bar paineen? Saatko iskarin ilmattua?
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 28.10.2008 21:32

WannaB Bomber kirjoitti:noinhan moni tekee. itse huolsin vähän aikaa sitten etupään ja siinä ei mitään vaikeeta ollut, niin ajattelin että onko takapäässä samanlainen homma. noh, täytyy katsoa mitä teen sille.
Noh, eka hankit vehkeet, sitten sua vituttaa kuinka paskaa puuhaa tää olikaan sekä ei raaskisi viedä enää huoltoon kun vehkeet on ostettu. Itte joskus myös selvitin tätä hommaa niin ei siinä loppupeleissä järkeä ollut, ainoo hyvä puoli että saa iskarin heti huollettua.
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 28.10.2008 21:39

hjuuuuu, jääpä sit väliin. tätä mää hainkin, että mitä laitteita se homma tarvii, tietämätön kun on. viempä iskarin keitaaseen, siellä niillä taitaa olla vähän enemmän asiantuntemusta ja jonkin näköset laitteetkin :)
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 28.10.2008 21:40

marcus32 kirjoitti:joo sen verran suurinpiirtein se perä painuu kun päälle istun...tarvii vissiin vaan kokeilla kummalla säädöllä tuntuu paremmalta itelle..pehmeä vai kova vaimennus...
Ja koita säätää takapäätä eka kohdalleen se kuitenkin vaikuttaa enemmän.
ranne putos..
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 28.10.2008 21:53

WannaB Bomber kirjoitti:hjuuuuu, jääpä sit väliin. tätä mää hainkin, että mitä laitteita se homma tarvii, tietämätön kun on. viempä iskarin keitaaseen, siellä niillä taitaa olla vähän enemmän asiantuntemusta ja jonkin näköset laitteetkin :)


Juu oma takaiskari kävi myös Keitaassa huollossa, pelkää plussaa. Timo osaa hommansa. Vielä kun kuski jaksais hakee ne "kliksut" kohdilleen. :D
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 28.10.2008 22:01

jep, niimpä. oon ajanut tämän vuoden vähän liian jäykällä jousella ja takakorkeet on tullut ehkä vähän liiankin tutuiksi. nyt on kyllä jo aika vaihtaa se vakio tilalle.

Offtopic: jes, saimpa vihdoinkin vaihdettua ton nickin, rupes jo HIEMAN ketuttaan :lol: