Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 6.4.2015 15:29

Mitäs urheilujuomaa porukka käyttää ajohommissa? Hartsporttia itse käyttänyt ennen mutta nyt tuntuu että on tullut täysi stoppi ja en saa sitä enää oikein alas...
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 6.4.2015 15:59

Mitenkäs nuo kilpanumerot, saako valita itte ja onko se kilpailukohtainen vai pidempiaikainen? Ja oletettavasti ilmoittautumiset tehdään paikanpäällä?
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut jot » 6.4.2015 21:41

Motocrossistako on kyse? Numerot pystyy varaamaan moottoriliiton sivujen kautta aina kauden ajaksi. Kisoihin ilmoittautuminen myös moottoriliiton sivujen kautta. Etit kisakalenterin ja sieltä päivämäärästä aukee kisan tiedot. Ilmoittautumiseen on linkki. Yleensä kaksi viikkoa ennen kisaa on viimeinen päivä ilmoittautua.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 6.4.2015 22:01

Juu siis sarjacrosseista oli kyse.
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 6.4.2015 23:00

Sarjacrosseissahan suositaan (ainakin Hyvinkäällä) liitolta numeron varanneita eli ne joilla on "liiton numero" saavat ajaa omalla numerollaan mikäli kahdella ajajalla on sama numerotoive ja siksi olen itsekin sen varannut vaikken vielä ole yhteenkään oikeaan kisaan osallistunut. Mitäänhän se varaaminen ei maksa.

Sarjacrosseissa vaan painelet kisapaikalle ja sanot että haluat ajamaan X luokkaan, maksat muutaman euron osallistumismaksun ja menet aikataulun mukaan harkkoihin ja puomille. Mitään ennakkoilmoittautumista ei sarjoissa siis ole.

mantsapoika kirjoitti:Mitäs urheilujuomaa porukka käyttää ajohommissa? Hartsporttia itse käyttänyt ennen mutta nyt tuntuu että on tullut täysi stoppi ja en saa sitä enää oikein alas...


Mulla on yleensä treenissä mukana ihan sama proteiinishakerisekotus ku salilla. Suunnilleen 1dl proteiinijauhetta, 1dl pitkäketjusta hiilaria ja teelusikallien kreatiinia. Sarjoissa vedän yleensä yhden tollasen erätauolla ja toisen palautusjuomana. Pitää hyvin myös nälän poissa sen aikaa, että ehtii pestä ja huoltaa pyörän.
TeKaMOTO@Youtube
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 6.4.2015 23:07

Tulipa muuten omakin kysymys vielä mieleen.

Olen ajatellut tänä vuonna osallistua CC-kisaan (ja EHKÄ MXH:n tai MXB:n kisaan) kertalisenssillä, mutta luin jostain, että kilpailemiseen tarvittaisiin jonkinlainen kerhon tarjoama "lisenssikoulutus". Olenko ymmärtänyt oikein? Ja mikä ihmeen lisenssikoulutus? Mitä se pitää sisällään?

Omalta kerholta varmasti saa lisää tietoa, mutta mun ajokausi pääsee kunnolla alkuun vasta kuukauden päästä kun palailen Jyväskylästä Hyvinkäälle kesähommiin, joten tarkemmat kyselyt ja mahdolliset kouluttelut tulee tehtyä vasta sitten.
TeKaMOTO@Youtube
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut jot » 7.4.2015 10:16

Juu siis kerhot yleensä järjestävät kyseisen tilaisuuden ja kannattaa sitä kysellä omalta moottorikerholta. Tämä koulutus on säännöissä "pakollinen" sitä ei kukaan tosin tarkasta. Siellä käydään läpi puomille tulosta ja aina kisasääntöihin ja liputuksiin. Lähinnä ensimmäistä kautta ajaville siis.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut OA243 » 10.4.2015 17:26

mantsapoika kirjoitti:Mitäs urheilujuomaa porukka käyttää ajohommissa? Hartsporttia itse käyttänyt ennen mutta nyt tuntuu että on tullut täysi stoppi ja en saa sitä enää oikein alas...


http://www.fast.fi/tuotteet/pro-carbs-vitargo/

Kehonrakennuspuolella on tota litkineet kun tarvinnut saada isoja määriä hiilaria alas. Kuulemma kovissa rääkeissä toimii että vois kuvitella ajohommissakin päteväks. Vähän kalliimpaahan toi on kun ihan perushiilari (mitä se hartsporttikin käsittääkseni on) mutta yhdellä ajokerralla nyt menee bensaankin jo moninkertanen määrä rahaa.
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 22.4.2015 12:24

No niin, ja viikonloppunahan se kotimainen rossikausikin sitten pärähtää käyntiin Vantaalla. Rapiat 300 osallistujaa MX-liigan avauksessa, joten siitä on hyvä lähteä eteenpäin.

Onko foorumilaisia edustettuna?
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
-MV-
Pyörä:
KTM 350 SX-F & Jawa 638
Paikkakunta:
Sorvan Kylä
Liittynyt:
10.8.2007 15:39
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut -MV- » 22.4.2015 13:16

MXH vähän kiinnostaisi esim Yyterissä ensi kuussa, muuta lisenssin korotus n.200e (tai kertalisenssi satasen luokkaa) + ilmottautuminen 50e + ponderivuokra 20e palauttaa maan pinnalle. Ajelen vain noita CC:tä.
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 22.4.2015 14:49

MXH-luokkaan näyttää olevan 20 ilmoittautunutta. Ihan kohtalainen startti uudelle luokalle, joka ilmeisesti hakee vielä muotoaan. Toivotaan, ettei moni noista ole väärässä luokassa... ;)
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 22.4.2015 19:10

-MV- kirjoitti:MXH vähän kiinnostaisi esim Yyterissä ensi kuussa, muuta lisenssin korotus n.200e (tai kertalisenssi satasen luokkaa) + ilmottautuminen 50e + ponderivuokra 20e palauttaa maan pinnalle. Ajelen vain noita CC:tä.


Täysin samoilla linjoilla! Kiinnostaisi vihdoin alottaa oikeissa kisoissa käyminen, mutta kukahan sen touhun maksais mulle? :D

Vantaa tosin jää ihan ryyppäämisen takia väliin...
TeKaMOTO@Youtube
M-Racer
Liittynyt:
28.9.2008 17:38
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut M-Racer » 22.4.2015 21:18

JayDaddy kirjoitti:No niin, ja viikonloppunahan se kotimainen rossikausikin sitten pärähtää käyntiin Vantaalla. Rapiat 300 osallistujaa MX-liigan avauksessa, joten siitä on hyvä lähteä eteenpäin.

Onko foorumilaisia edustettuna?

Piti ajaa siellä, mutta tuli yhdet kuvaukset sunnuntaille ja juuri peruutin osallistumisen. Nyt ketuttaa, seuraavat mahdolliset kisat varmaan Heinäkuussa... :itku:
Jan_ne89
Pyörä:
kx250F -13
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
27.8.2004 23:54
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut Jan_ne89 » 24.4.2015 8:49

mantsapoika kirjoitti:Mitäs urheilujuomaa porukka käyttää ajohommissa? Hartsporttia itse käyttänyt ennen mutta nyt tuntuu että on tullut täysi stoppi ja en saa sitä enää oikein alas...

Ihan normaali palautusjuoma toimii hyvin tossa. Mitään sokeripitosta ei kannata noiden erien välissä ottaa (esim suklaapatukka) koska sokeri oakkaantuu lihaksiin ja tekee olon veteläks.
Jos haluaa hifistellä niin tällanen naamariin ennen ajoa http://www.fitnesstukku.fi/5/fi/artiklar/octane-750-g
Ja on hyvän makunenkin !
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 24.4.2015 18:43

Juu ihan kiva että tulee noista juomista kokemuksia kun en juuri itse ole noita valmisteita käyttänyt. Aika pitkälle on mennyt ihan vedellä. Joskus oli sellaista jauhetta mitä sekoitin ihan normi mehuun tai veteen,ei muuttanut juuri mitenkään makua. Itsellä tökkää aika monet juomat ihan maun takia,vallankin tuo ennakko tankkaaminen kun olis aika tärkeää. Sen olen hoitanut nykyisin sekoittamalla himalajansuolaa pikkaisen määrän veteen