Gas Gas

-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43
Gas Gas

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 17.2.2008 13:57

Tein tälläisen keskustelun kun ei oikein kunnollista Gas Gas aihetta tällä foorumilla ole. Tänne tästä lähtien Gas Gas enduroihin ja krosseihin liittyvä keskustelu.

Auttakaas minua, Gas Gas käy laihalla enkä tiedä miksi, kaasaria on puhdistettu huolella, muttei ole auttanut. Voisiko vika olla kaasuttimen kohon neulaventtiilissä? Alkaa järki loppumaan sen kanssa ja loma kuluu hukkaan :S
VituiX-Man
Paikkakunta:
rautavaara
Liittynyt:
31.8.2003 11:33

ViestiKirjoittanut VituiX-Man » 17.2.2008 14:33

vuotaako imukaula?
DAVE
Pyörä:
GasGas EC 200
Paikkakunta:
S-Linna
Liittynyt:
17.4.2005 16:51

ViestiKirjoittanut DAVE » 17.2.2008 16:38

minkä kokosella suuttimella ajelet?
Mitä suurempi vika, sitä isompi leka.
Upside Down and inside out.
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 17.2.2008 18:50

Ei vuoda imukaula. Suuttimen kokoa en muista, mutta joka tapauksessa ennen se on toiminut samalla suuttimella ihan hyvin. Kone ei edes savuta kun sen käynnistää, eli laihalla on. Tein juuri koneremontin, jossa vaihdoin mm. kampiakselin laakerit ja stefat. Remontin jälkeen ajoin ehkä 5km pikkutietä kunnes vika tuli yhtäkkiä.
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57

ViestiKirjoittanut PKS » 17.2.2008 18:54

Laitoithan varmasti ne stefat perille asti? Jos saa ilmaa raakana vauhtipyörän puolelta?
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 17.2.2008 19:02

On ne paikoillaan kunnolla. Itse ajattelin jos kytkimen puoleinen stefa vuotaa bensat kytkimen puolelle....
Hiekka
Liittynyt:
11.4.2006 14:38

ViestiKirjoittanut Hiekka » 17.2.2008 20:59

-MarkusH kirjoitti:On ne paikoillaan kunnolla. Itse ajattelin jos kytkimen puoleinen stefa vuotaa bensat kytkimen puolelle....


Vai että stefat on paikoillaan kunnolla, no mites se kytkinpuolen stefa voi falskata jos se on kunnolla paikoillaan. Tarkastahan vielä... tiivisteet ok ? ja pälä pälä pälä ja lässyn lässyn... :D
elähän nyt...
Wyzyy
Pyörä:
Honda cbr 600
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
17.8.2005 16:15

ViestiKirjoittanut Wyzyy » 17.2.2008 21:18

Muuten onko kellään kokemusta tuosta uudesta gasgas:sin jälleenmyyjästä`?
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 17.2.2008 22:04

On sen verran että jos tilaa tavaraa mitä ei ole varastossa, siinä missä Cellenillä menee 3kk, niin Ahvalalla menee n. 2 viikkoa :wink:

Vai että stefat on paikoillaan kunnolla, no mites se kytkinpuolen stefa voi falskata jos se on kunnolla paikoillaan.


No kytkimenpuoleisesta stefasta en ole ihan varma. Jotenkin kuitenkin outoa, koska vika tuli yhtäkkiä, eikä mitenkään vähitellen. Vauhtipyörän puoleinen stefa on varmasti hyvin.
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 18.2.2008 20:31

Mistäs olet päätellyt että se käy laihalla?
oma 200nen ei kauheasti savuttele ja samat säädöt siellä on kesät talvet.. oiskohan 178/50 suuttimet, EG neula keskiasennossa
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 18.2.2008 23:02

Kone kuumenee normaalia enemmän, eikä siedä kaasua vaan moaa, niin mielestäni käy laihalla. Savua ei tosiaan tule näkyvästi yhtään. Pääsuutin 178 ja neulan asentoa en ole katsonut, joka tapauksessa samoilla säädöillä kone toimi ennen ihan hyvin. Kaasaria olen niin paljon puhallellut paineilmalla, etten oikein tiedä miten vika siinä voisi olla enää.

Alan epäilemään kampiakselin stefoja, ja sitä kytkimen puoleista. Alkaa olemaan vika vaihtoehdot vähissä. Ajattelin kyllä huomenna testata 125 Kx:n kaasarilla, josko se sillä toimisi :S
Wyzyy
Pyörä:
Honda cbr 600
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
17.8.2005 16:15

ViestiKirjoittanut Wyzyy » 19.2.2008 0:32

Vaihda tulppa, pistä isompi suutin, putsaa kaasari, tee siihen telttapatjasta peitto että saat koneen lämmöt johdettua sen ympärille ettei jäädy kaasaris. ja sitten vaan säätöjä ettiin. Ei kesä säädöt pelaa talvella ja toisin päin
TapuK
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.12.2002 13:32

ViestiKirjoittanut TapuK » 19.2.2008 7:34

-MarkusH kirjoitti:Remontin jälkeen ajoin ehkä 5km pikkutietä kunnes vika tuli yhtäkkiä.

Jos kerran pelitti aiemmin hyvin, niin stefavuoto on ilmeinen. Enkä korjaisi kaasarin "väärillä" säädöillä ilmavuotoja.
msjn
Liittynyt:
20.2.2008 13:09
Gasgas 300

ViestiKirjoittanut msjn » 20.2.2008 15:31

Mikähän se luukku sylinterin vesemmlla kyljellä on ja miten sen korotus lisää alavääntöä? Näkyi jossain nettikaupassa säädettäväkin "Luukku". Vaikuttaisko pakoaukon säätimeen?
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 20.2.2008 20:26

Kyllä se vika täytyy olla jommassa kummassa stefasssa, täytyy avata kone kunhan ehdin... Imuvuotoja ei ole ja vika tuli yhtäkkiä ajossa, joten ei kaasarin säädötkään hukassa ole pahasti ainakaan. Saakos stefat vaihdettua ilman että ottaa kampiakselin pois vai pystyykö vaihtamaan ihan paikallaan?