Gas Gas

zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 22.2.2010 16:05

33du kirjoitti:Jos maahantuonti on vähäistä, niin ei siinä maahantuojakaan pysty ottamaan niitä 200h vuodessa ajettuja pyöriä melkein myyntihinnallaan takaisin kuten porkkanalla tehdään! Tosiasiahan on että KTM voi olla millaises kunnossa vaan niin se huolitaan takaisin ja uuteen joutuu maksamaan pari tonnia väliä, tosin vain kyseisen merkin putiikeissa


tämä totta,MUTTA näillä pienemmillä merkeillä pitäisi maahantuojan olla jotenkin sanotaanko rakkaudesta lajiin tyylillä pyörittää sitä hommaa.nämä pienemmät pyörämerkit eivät ole yhtään sen huonompia kuin muutkaan,mutta suomessa sen maahantuonti ei ole mikään kultakaivos,varsinkin jos maahantuoja on vielä hieman erikoinen,ja vain maksimaalista voittoa tavoitteleva henkilö/henkilöt!
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 22.2.2010 17:25

Jollakin sen pienenki merkin maahantuojan pitäis elää. Vähä o nihkeetä rakkautta pureskella.
huss_
Pyörä:
Tm 250 Smr
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
30.9.2008 20:38

ViestiKirjoittanut huss_ » 22.2.2010 17:36

Miten nuo 250cc ja 300cc Gassu eroo toisistaan huoltojen osalta, vai erooko ollenkaa? Ku toisaalta tekis mieli laittaa isompi 2-tahtinen enska/smoto tulevan kesän jälkeen. Eli tulisi suurin osa katu-ajoa, mutta kyllähän se metässäki ois kiva käyä pyörähtämässä. Eli miten on huollot, jos ajaa suurimman osan kadulla?

E: Ja tietenkin odotan asiallisia vastauksia, en mitää; mee vittu googleta.
Ex: Honda Monkey, Yamaha Dt -07, PitPro Standard 150 -08, Husqvarna Sm HE -09, Tm Smr 250 -04
Messico
Pyörä:
husq 450SMR
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
21.11.2006 15:28

ViestiKirjoittanut Messico » 22.2.2010 18:51

Kolmesatasessa tietty pitemmät huoltovälit koska enempi kuutioita ja pienempi viritystaso vrt. puolikas. Eipä tartte mäntää ihan vähään aikaan vaihdella (150h --> ??) ja mutta kunhan muistat putsaria pestä ja lootaöljyjä vaihdella sekalaisessa ajossa 10-20h välein, riippuen tietysti missä suhteessa ajat kadulla / metässä ja ajatko enduroa vai crossia.
huss_
Pyörä:
Tm 250 Smr
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
30.9.2008 20:38

ViestiKirjoittanut huss_ » 22.2.2010 19:08

Messico kirjoitti:Kolmesatasessa tietty pitemmät huoltovälit koska enempi kuutioita ja pienempi viritystaso vrt. puolikas. Eipä tartte mäntää ihan vähään aikaan vaihdella (150h --> ??) ja mutta kunhan muistat putsaria pestä ja lootaöljyjä vaihdella sekalaisessa ajossa 10-20h välein, riippuen tietysti missä suhteessa ajat kadulla / metässä ja ajatko enduroa vai crossia.

Ok, ei mitenkää pahat huoltovälit. Öljyt kyllä vaihtuu, ku Hussessaki siinä 1000km välein vaihan, ja putsarin pesen vähintään joka öljynvaiholla. Ja tähän ei varmaan kuitenkaa kovin paljon maksa mäntäsetti ? Millo suunnilleen tulee konerempat eteen?
Ex: Honda Monkey, Yamaha Dt -07, PitPro Standard 150 -08, Husqvarna Sm HE -09, Tm Smr 250 -04
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 22.2.2010 20:30

huss_ kirjoitti:Miten nuo 250cc ja 300cc Gassu eroo toisistaan huoltojen osalta, vai erooko ollenkaa? Ku toisaalta tekis mieli laittaa isompi 2-tahtinen enska/smoto tulevan kesän jälkeen. Eli tulisi suurin osa katu-ajoa, mutta kyllähän se metässäki ois kiva käyä pyörähtämässä. Eli miten on huollot, jos ajaa suurimman osan kadulla?

E: Ja tietenkin odotan asiallisia vastauksia, en mitää; mee vittu googleta.
melkein tekisi mieli suositella nelaria jos tiellä ajelet...
ranne putos..
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 22.2.2010 20:55

Oretna kirjoitti:Jollakin sen pienenki merkin maahantuojan pitäis elää. Vähä o nihkeetä rakkautta pureskella.


tottahan tämä on,tiedän.en tunne gasgassin nykyistä maahantuojaa enkä ole itse koskaan gassia omistanut,joten en halua heidän toimintaa kommentoida.
mutta noin yleisesti jos on pienempi maahantuoja niin suomen kokoisessa myynnissä pitäisi yrittää saada se merkki jotenkin nosteeseen.eihän se helppoa ole kun katsoo kisoja niin aika oranssia on,ainakin enduron puolella.motocrossissa on aika hyvin muutakin kuin oranssia.
gassihan oli 2000-luvun alussa enduron puolella hyvin esillä,sit ainakin piikeissä oli paljon sylinteriongelmia 05-06? muistaakseni?nyt merkki on häipynyt enduron puolelta lähes kokonaan,samoin tm.
se uusi noste pitäisi tehdä myös siitä tuloista tinkien,ja saada joku vetomies merkin puikkoihin.halpa ratkaisu se ei olisi,mutta vaihtoehdot muulla tavalla ovat aika pienet.

pyörien hinnat mahdollisimman kilpailukykyiseksi,koska jos itse ei yhtään hinnasta ole valmis neuvottelemaan,ostaja ostaa melkein sen oranssin tai japsin.veikkaan että yksi ostaja viidestäkymmenestä ostaa jonkun muun merkin pyörän kuin muilla on,välittämättä osien helposta saatavuudesta yms...ihan vaan siksi että haluaa kokeilla jotakin muuta?tämä on sit vaan omaa spekulointia!
mielelläni näkisin kisoissa myös teeämmää gassia bemaria shercoo ynnä muita hieman enemmän...
huss_
Pyörä:
Tm 250 Smr
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
30.9.2008 20:38

ViestiKirjoittanut huss_ » 22.2.2010 21:15

lerppa kirjoitti:
huss_ kirjoitti:Miten nuo 250cc ja 300cc Gassu eroo toisistaan huoltojen osalta, vai erooko ollenkaa? Ku toisaalta tekis mieli laittaa isompi 2-tahtinen enska/smoto tulevan kesän jälkeen. Eli tulisi suurin osa katu-ajoa, mutta kyllähän se metässäki ois kiva käyä pyörähtämässä. Eli miten on huollot, jos ajaa suurimman osan kadulla?

E: Ja tietenkin odotan asiallisia vastauksia, en mitää; mee vittu googleta.
melkein tekisi mieli suositella nelaria jos tiellä ajelet...

Ei mitää nelareita.
Ex: Honda Monkey, Yamaha Dt -07, PitPro Standard 150 -08, Husqvarna Sm HE -09, Tm Smr 250 -04
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 22.2.2010 21:50

huss_ kirjoitti:
lerppa kirjoitti:
huss_ kirjoitti:Miten nuo 250cc ja 300cc Gassu eroo toisistaan huoltojen osalta, vai erooko ollenkaa? Ku toisaalta tekis mieli laittaa isompi 2-tahtinen enska/smoto tulevan kesän jälkeen. Eli tulisi suurin osa katu-ajoa, mutta kyllähän se metässäki ois kiva käyä pyörähtämässä. Eli miten on huollot, jos ajaa suurimman osan kadulla?

E: Ja tietenkin odotan asiallisia vastauksia, en mitää; mee vittu googleta.
melkein tekisi mieli suositella nelaria jos tiellä ajelet...

Ei mitää nelareita.



250 ja 300 käytännössä sama laitos, eroa vain sylinterin ja männän osalta halkaisijassa..

Mäntäsetti on jotain 150-200e riippuen vähän ostopaikasta, öljyä laatikkoon menee 9dl ja enskassa vaihtelin noin 10tunnin välein..

Mitä tulee uuteen maahantuojaan niin kyllähän tuolla on yritystä, kisapaikoilla on pyöriä näytillä, nettimotossa mainostaa ja toisinaan ihan hyviä tarjouksiakin heittää.. kisapaikoilla lupaili olevan osiakin myynnissä, en sitten tiedä onko toteutunut
apeasi
Liittynyt:
19.2.2010 19:14

ViestiKirjoittanut apeasi » 22.2.2010 22:34

Tossa kattelin kalkun sivulta noita pyörämerkkejä ja katsoin esim. nummisten kisan pyörä merkit ja kyllä pisti silmään kun otin 03 vuoden kisan GAS 24, suzuki 4, vuosi 09 GAS 6, suzuki 18, vuosi 10 Gas 4 suzuki 13, kyllä tämä jo kertoo miten maahantuoja on kilpatoiminnassa mukana. Trial miehet panostaa omaan lajiin. Kun gassin edustus oli vielä cellellä (Ström) niin kyllä pyöriä vielä oli kisoissa, enduromiehet panostaa enduroon.
zeizei125
Liittynyt:
14.4.2008 14:25

ViestiKirjoittanut zeizei125 » 23.2.2010 0:08

apeasi kirjoitti:Tossa kattelin kalkun sivulta noita pyörämerkkejä ja katsoin esim. nummisten kisan pyörä merkit ja kyllä pisti silmään kun otin 03 vuoden kisan GAS 24, suzuki 4, vuosi 09 GAS 6, suzuki 18, vuosi 10 Gas 4 suzuki 13, kyllä tämä jo kertoo miten maahantuoja on kilpatoiminnassa mukana. Trial miehet panostaa omaan lajiin. Kun gassin edustus oli vielä cellellä (Ström) niin kyllä pyöriä vielä oli kisoissa, enduromiehet panostaa enduroon.


juurikin näinhän se oli silloin.
en tiedä mikä kaiken sit muutti?eikös cellen jälkeen ollu joku toinen yrittäjä,ennen nykyistä?

mites muuten se ahvala tätä hommaa nykyään hoitaa?
gassilla ei taida nykyään olla crossimalleja enään valikoimassa :roll:
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 23.2.2010 11:34

Strömin Cellen jälkeen tuli Houghbergin Calle kauppiaaks ja putiikin nimenä säilyi CellenMC, sen jälkeen siirtyi ahvalalle.. aikapitkällehän tuo on tainnut vähentyä tehtaan panostuksen vähentyessä tänne perähikiälle..

Krossimalleja ei oo ollut enään vuosiin, CrossCountry mallit tuli tänävuonna eli enska josta puuttuu valot jne.

Nyt näyttäs olevan tuollainen erikoismalli saatavilla, jos harrastaisin vielä niin en empis yhtään laittaa heti tilaukseen:)

http://www.supertrial.com/ARdokumentit/ ... mbotin.htm
hess
Pyörä:
Gas Gas EC 200
Liittynyt:
1.8.2008 7:48

ViestiKirjoittanut hess » 23.2.2010 14:11

Ahvalan kanssa mitä olen asioinut, niin homma on pelannut loistavasti. Sähköpostiin on tullut vastaus aina vuorokauden sisällä lähettämisestä ja osat ovat olleet keskimäärin kolmenpäivän sisällä paikallisessa postissa tilaamisesta. Nythän taisivat vuoden alusta ruveta myös jotain kanta-asiakas systeemiä kehittelemään, johon liittymällä saisi jotain alennuksia ja tarjouksia suoraan tai jtn...
apeasi
Liittynyt:
19.2.2010 19:14

ViestiKirjoittanut apeasi » 3.3.2010 21:14

Edelleenkin olisin halukas kuulemaan mitä veroja/kuluja olette joutuneet valtiolle pulittamaan jotta saatte savuttaa valtion teillä härvelillänne. Karvanoppa nimimerkillä varmaankin kokemusta asiasta. Itsellä Gas Gas 300EC six days -09, mitähän tämän kilpiin laitto voisi maksaa? KANNATTAAKO
Karvan0ppa
Pyörä:
GG SM300
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
21.4.2004 17:08

ViestiKirjoittanut Karvan0ppa » 2.4.2010 15:19

Villi veikkaus että noin tuoreessa verot on 700-900e luokkaa, siihen päälle vielä rekisteröintikatsastus ~190e niin ollaan aikalailla siinä tonnin tuntumassa.