Kiinailmiöt

Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Hsippe » 29.10.2015 10:37

Ei kai noita kisamalleja moni ole päässyt testaamaan kun yhtään ei ole vielä Suomessa.

Toi 300R vastannee kokolailla vuoden 2010 Husqvarna TE310:sta joka taas oli/on ylikoko pytyllä varustettu (se isolohkoinen/vanhakoneinen) TE250 (08-->09).
Tuon ikäluokan Husse tietenkin häviää painossa ja kierrosherkkyydessä uusille kisapeleille mutta mahtaako tuo tavallista harrastajaa niin haitata kun vastapainoksi kone on sitkeävetoinen ja helppo ajaa, Noissa on myös vielä reilu öljytilavuus ja muutenkin reilusti mitoittu kone kun samoilla lohkoilla tehtiin koko sarja 250:stä ---> 510:een.

Ennakkotietojen mukaan noissa olis ihan hyvät komponentit (=kokolailla samat kuin Hussessa vuonna 10-11) eli KYB:in iskarit molemmissa päissä, Excelin vanteet, Mikunin ruisku, Brembon jarrut jne jne. Kone ja muukin peli olis kasattu Italiassa mutta varmaankin ainakin joitain osia on halpuutettu hankkimalla ne Kiinasta. Esim 650 katuenskan kytkimen pääsylkky näyttää ihan Maguralta mutta Maguran logoa siitä ei löydy eli lienee Kiinalainen.

Joka tapauksessa kiiinnostava uusio merkki / mallisto jota täytyy käydä testaamassa kunhan maahantuojalle (MP-Racing) saapuvat.
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Jarez » 30.10.2015 11:00

Jotain mainintaa oli erillisestä moottori ja vaihteistoöljy puolesta tuon "uuden" moottorin tiimoilta, mikä omasta mielestä iso + Harrastelialle noi komponentit on varmasti pätevät. Ruisku myös iso + kun noiden kaasarien kanssa on saanu ihan tarpeeks vuosien mittaan räplätä.

Kyttäilen kevään koeajokiertuetta ja hintaa viimeistään mp messujen nurkilla :)
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Toni I » 20.11.2015 11:41

Kinkki omisteisen SWM uutuuksia ;)

Puolikas crossi
Kuva

340 enska
Kuva

4t piikki
Kuva
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Jarez » 26.11.2015 22:32

Koeajopäiviä odotellessa :) Jos enskassa kiksi kans niin iso +
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Toni I » 29.12.2017 16:56

Herätellään vanhaa treadiä henkiin. ;)

Tässä viimeisimpiä kiina uutuuksia jos jotain kiinnostaa? Ei toistaiseksi maahantuojia Suomessa.

Kuva
Ensimmäinen 85cc 2-tahti crossi. Spec:85cc, 25heppaa (Ktm SX85 klooni)

Kuva
Ensimmäinen iso 2-tahti crossi kiinasta. Spec: 224cc, n.40-heppaa(Yamaha DT230 klooni moottori)

Kuva
Hussen 450cc klooni, saa myös 250cc ja kuvista poiketen myös ruiskuna :)

Kuva
Kotarin klooni samoilla specseillä kuin Husse.

Kuva
Honda klooni

Kuva
Kawasaki klooni
kurseikko
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
7.4.2008 20:30
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut kurseikko » 31.12.2017 22:59

Tonille kiitos kuvista
Onko tietoa tekeekö kukaan kiinalainen ruiskumalin hondasta kopiota eli crf 450 2009-2016 ja saisko tollaista kilpiin euroopassa tahi suomessa

Nuo isot kaksitahtiset kiinnostais myös
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Toni I » 1.1.2018 0:11

Noita uudempia CRF klooneja löytyy ainakin neljältä viideltä eri valmistajalta. Yksikään ei taida olla EEC hyväksytty. Koneet näissä on Zongshenin NC sarjaa(250-450cc), joka on käytössä mm. Fanticilla. Ei kopio Hondan koneesta.

Kuva

Vanhempaa "korimallia" saa Asiawingiltä EEC/COC hyväksyttynä. Wingi ei tosin enään nykyään ole muoveiltaan kopio Hondasta

Kuva

Tässä muutama kuva lisää 2t mallista

Kuva
Kuva
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut JM82 » 5.1.2018 13:45

Mielenkiintoisen näköisiä nuo 2T pyörät. Voisin kuvitella, että tuollaisella yksinkertaisella kevyellä 2T moottorilla varustutetulla pyörällä voisi olla kysyntää harrastusta aloittavien kuskien keskuudessa, jos vaan hinta on kohdillaan.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Toni I » 8.1.2018 17:56

Villi veikkauseni on 2t pelistä, että hinta tulisi asettumaan sinne 3000-3500€ väliin. Sillä hinnalla niitä näkyy olevan myynnissä suuressa naapuri maassamme.

Samalta tehtaalta saa myös laadukasta reilun 2000€ ilmajäähy peliä ;)

Kuva
Hitain
Pyörä:
Suzuki RM 250
Paikkakunta:
TRE
Liittynyt:
29.1.2005 22:08
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Hitain » 16.3.2018 22:08

Nehän näyttää ihan siisteiltä.
https://youtu.be/XBaCEZbG3c8
Radal eka radal vika
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Toni I » 20.3.2018 21:27

Veli venäläinen rummuttaa kovasti tätä :)
https://m.vk.com/club_gr1_gr7

Huhtikuussa alkaa saman tehtaan tuotoksen myynti jenkeissä GPX/pisterpro merkillä.
https://m.facebook.com/pitster1

Tein vähän tiedusteluja tehtaalle. Venäläiset myy näitä melko pienellä katteella..... 8o
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Toni I » 22.3.2018 19:30

Nyt olisi myös uutta trialia Kiinasta tarjolla. Koneena muokattu perinteinen CB kone 8)

Kuva
Kuva
Sunnuntaicrossailija
Paikkakunta:
Paraguay
Liittynyt:
17.8.2018 17:19
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Sunnuntaicrossailija » 17.8.2018 17:31

Hommasin uuden Zongshen 250cc XB-31:n muutama viikko sitten. Nyt kilometrejä takana noin 800km ja öljyt vaihdettu pariin otteeseen.

Muutoin kovin tyytyväinen olen mutta pakoputken paukkuminen arveluttaa. Tehnyt alusta asti moottorijarrutuksissa. Onko vain näin että uudessa vehkeessä venttiilinvälysten heti oltava säätämässä (mitä en ennen ole tehnyt) vai huoletta kovaa ajoa vaan?

Kerran alkoi tulvimaan kaasari ajon jälkeen johon auttoi hanan sulkeminen ja tyhjäksi käyttäminen. En tiedä liekö tällä edes merkitystä. Ei booaa / röpötä.
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Toni I » 31.8.2018 13:54

Myyty