Ilmanputsariöljyt ja oikeaoppinen puhdistus/öljyäminen?

TseiTsei
Pyörä:
Jopo
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
18.7.2006 10:53

ViestiKirjoittanut TseiTsei » 26.9.2009 14:13

Joo, vois sitä käydä ostamassa. Ilmeisesti paras kikka öljytä, että kaataa sitä öljyä sopivan määrän johonkin muovipussiin, laittaa putsarin sinne ja huljuttelee jonka jälkeen puristelee liiat pois ?
"Taivas on paikka, jossa yhdistyvät saksalainen tekniikka, brittiläinen huumori ja ranskalainen keittiö..helvetti taas, jossa yhdistyvät ranskalainen tekniikka, brittiläinen keittiö ja saksalainen huumori.."
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 26.9.2009 14:44

Lopuks vielä pienet taputtelut, ettei jää kuivahkoja kohtia sinne missä putsari puristellessa on ollu taitteella.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
TseiTsei
Pyörä:
Jopo
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
18.7.2006 10:53

ViestiKirjoittanut TseiTsei » 30.9.2009 23:59

Tuli nyt ostettua litra tuota Motorexin öljyä, niin mikä olisi säästeliäin tapa levittää se tuohon putsarille? Joku joskus ehdotti että laittaa öljyt Fairy pulloon ja siitä ruikkii, mutta leviääkö se tarpeeksi hyvin ?
1dl varmaan on riittoisa yhdelle öljyämiskerralle ?
"Taivas on paikka, jossa yhdistyvät saksalainen tekniikka, brittiläinen huumori ja ranskalainen keittiö..helvetti taas, jossa yhdistyvät ranskalainen tekniikka, brittiläinen keittiö ja saksalainen huumori.."
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 1.10.2009 9:13

1dl riittää helposti.ite oon laittanu sen öljyn johonkin suht isoon kippoon jossa on kansi ja dipannu putsaria sinne ja sitten kumihanskoilla puristellut liiat öljyt pois takasin sinne kippoon.
Palis Moderaattori
Pyörä:
Husqvarna te300 2017
Paikkakunta:
Vihtijärvi
Liittynyt:
1.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Palis » 1.10.2009 11:17

niinvarmaanjoo1 kirjoitti:1dl riittää helposti.ite oon laittanu sen öljyn johonkin suht isoon kippoon jossa on kansi ja dipannu putsaria sinne ja sitten kumihanskoilla puristellut liiat öljyt pois takasin sinne kippoon.



Tää on ainoo oikea tapa öljytä, jos haluu putsariin oikeen määrän ölee ja mahdollisimman vähän hukkaan.
Muovipussi on kyl aika räpeltämistä, toisekseen menee hukkaan jonkinverta ja vaikea saada tasasta.

Itel oli twinairin pesukippo(iso saavi mis ritilä pohjal), samaan sarjaan öle kippo ja sit öljytyt putsarit kannellisen ison boksin sisäs.
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 1.10.2009 16:30

Minkä hintaluokan kippo tuo twinairi on ?
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 1.10.2009 22:18

Sillä ei oo mitään väliä mikä kippo se on! Kunhan on kansi, jolla sen saa TIIVIISTI suljettua.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
TseiTsei
Pyörä:
Jopo
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
18.7.2006 10:53

ViestiKirjoittanut TseiTsei » 1.10.2009 23:33

Pari desiä tuntu olevan suht. riittoisa kotarin putsarille. Putsari sellaseen pieneen sankkoon, 2dl ööliä päälle, kansi päälle ja vähän ravistelin. Kovin tasasesti ei vielä tuolla tavoin levinny toi öljy mutta puristeleminen auttoi. Ei ainakaan niin liisteriltä tunnu tuo Motorexin öljy, kun Bellrayn sprayöljy. Luulisi olevan helpompi puhdistaa. ;)

Biltemalta tuli myös tänään ostettua 5l ilmansuodattimen puhdistusainetta @ 14,99e. Vihdoinkin löysin oikean litkun, jolla lähti nuo Bellrayn liisterit irti putsarista. Tärpätille tosin tuo koko aine haisi, mutta kyljessä luki ainakin että ei vahingoita liimasaumauksia. :D
"Taivas on paikka, jossa yhdistyvät saksalainen tekniikka, brittiläinen huumori ja ranskalainen keittiö..helvetti taas, jossa yhdistyvät ranskalainen tekniikka, brittiläinen keittiö ja saksalainen huumori.."
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 2.10.2009 8:33

Vähän niinku tärpätille kenties?
-> Saattais olla samankaltasta litkua kun toi Finn-Elox'n raakaliuotin. Mulla onkin yks tolla spraytökötillä tärvelty putsari, pitääpä koittaa mitä sille tapahtuu tossa pesurissa. Mulla siis käytössä tommonen itse suunniteltu paineilmakäyttönen osienpesukone, jossa liemenä kyseinen raakaliuotin. Hyvin kyllä lähtee lohkot ja kaikki puhtosiks ->tota biltsun ainettahan voit koittaa semmoseenkin (tota raakaliuotinta ei vähttäismyyntiin ole).
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 2.10.2009 15:33

SMK) kirjoitti:Sillä ei oo mitään väliä mikä kippo se on! Kunhan on kansi, jolla sen saa TIIVIISTI suljettua.

No ei olekkaan , voi helvetti sun kanssas taas :D haastat riitaa iha joka asiasta :P
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 2.10.2009 21:04

Aha. Sulla taitaa olla riidan haastamisen väriset lasit päässä kun tossakin semmosta näit. Kantsii varmaan ummistaa vaan silmänsä mun jutuille, kun tuommoselta näyttää. Olipahan vaan toteamus siksi että putsariöljyt (ainakaan mun koittamista mikään) ei liuota edes jäätelökippoa ja semmoset ei maksa mitään.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 2.10.2009 23:06

Olenko sanonut jotain väärin kun aina kun avaan suuni niin alat väittää jotain siihen päälle ?
Kuhan satuin nyt kysymään että mistä hommasit kyseisen kipon ja paljon maksoi ? En tarkoittanut etten itse käyttäis samaa jäätelöpurkkia kuin sinäkin.. Satun meinaan käyttämää Rainbowin trio jäätelö purkkia..
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 3.10.2009 0:29

J!gs@w# kirjoitti:
SMK) kirjoitti:Sillä ei oo mitään väliä mikä kippo se on! Kunhan on kansi, jolla sen saa TIIVIISTI suljettua.

No ei olekkaan , voi helvetti sun kanssas taas :D haastat riitaa iha joka asiasta :P

Niin no, eiks toi nyt oo kiukuttelua?
Enkä mää tiiä mitään noista jädeistä, meillä vaan muu perhe niitä syö ja sit ne kipot päätyy mun iskarihuoltoihin (etupääs, on just niin passeli koko pistää pumppu pystyyn tukee vasten ja toisesta päästä liuttimet sisään). Sen oon vaan huomannu et toi jädekippo kestää vähän kaikkee suht hyvin ja on vieläpä tiivis +++ ja pinoutuu kivasti et ei tuu paljoo jätettä vaikkei viittis pessäkään edellisen rempan jälkeen (joskus tulee semmosta kuraa et menee pesuun emmeitäkin jo enempi kuin TÄYDEN kipon arvosta).
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
kawa87
Pyörä:
Kawasaki KX 125 -06
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
21.12.2008 1:16

ViestiKirjoittanut kawa87 » 16.1.2010 23:19

Mistäs saa No-Toilia halvimmalla/olette ostaneet? :roll: :D
-Anssi Koljonen-
-040/8480207-
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 17.1.2010 1:37

No soittelet lähimpiin liikkeisiin ja kysyt onko niillä Duell'n edustus. Duell'n sivuilta ihan turha kattoo, listaa ei ainakaan 6kk:een oo päivitetty tai ties milloin, monta liikettä puuttuu mitkä myyny jo iät ja ajat. Ja noi on 7,5e/pll, tuttu kauppias tietty tinkaa pikkasen kun ostat muutakin samalla.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413