Suzuki RM

shadowknight
Pyörä:
Yamaha Yz426F -01, Yamaha Yz250 -03
Paikkakunta:
Nivala
Liittynyt:
27.10.2006 16:31

ViestiKirjoittanut shadowknight » 22.11.2006 19:06

Micce kirjoitti:Kytkinakseli? Kumpaa tarkoitat, se mihin tulee kytkinvaijeri kiinni, vai se koneen sisällä oleva paksu akseli johon kytkinpaketti on pultattu?


Edit: Ja multa saattaa löytyä molemmat tarpeettomana.
Tämä viesti tulee vähän myöhään. Tarkotin sitä akselia joka on koneen sisällä. Eikä tosiaankaa tarvinnut levittää konetta. Riitti se, että ottaa kytkinlevyt irti, ja se tappi joka nostaa sitä kytkinlevyä. Sitten otin sen akselin ylä puoliskon ylös ja painoin meisselillä sinne reikään, ja sillä meisselillä sain sen akselin ala puoliskon. Nyt se akseli on hitsattu kiinni. Ja on kestänyt myös.
shadowknight
Pyörä:
Yamaha Yz426F -01, Yamaha Yz250 -03
Paikkakunta:
Nivala
Liittynyt:
27.10.2006 16:31

ViestiKirjoittanut shadowknight » 24.11.2006 14:25

Tässä nyt mietin sitä, että miten tossa Suzuki Rm säädetää tota tyhjäkäyntiä ja seosta. Kun siinä kaasarissa ei ole tyhjäkäynti ruuvia, eikä seos ruuviakaan.
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 24.11.2006 15:24

On siinä. Senkus jatkat ettimistä vaa.
TeKaMOTO@Youtube
Risord
Liittynyt:
5.5.2006 20:32

ViestiKirjoittanut Risord » 24.11.2006 15:26

Husky 55 kirjoitti:On siinä. Senkus jatkat ettimistä vaa.


Niin ne kaveritkin on sanonu kun joskus aikoinaan samaa ongelmaa valittaessani moposta mutta entä jos tällä herralla on joku halpis kaasari missä ei niitä ruuvveja oikeasti ole... niitäkin on ;) eli osta joku kunnollinen 38mm (vai mikä milli kokolienee) mikuni
Suoritettavan toimenpiteen mahdottomuus arvo on suoraanverrannollinen tarvittavien patenttien lukumäärään/radikaalisuuteen
TeKaMOTO
Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 15:16

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 24.11.2006 16:40

Risord kirjoitti:
Husky 55 kirjoitti:On siinä. Senkus jatkat ettimistä vaa.


Niin ne kaveritkin on sanonu kun joskus aikoinaan samaa ongelmaa valittaessani moposta mutta entä jos tällä herralla on joku halpis kaasari missä ei niitä ruuvveja oikeasti ole... niitäkin on ;) eli osta joku kunnollinen 38mm (vai mikä milli kokolienee) mikuni


No luulisin kyllä, että RäMässä on sentään kaasarissa säätömadollisuudet.
TeKaMOTO@Youtube
Risord
Liittynyt:
5.5.2006 20:32

ViestiKirjoittanut Risord » 24.11.2006 16:49

Husky 55 kirjoitti:
Risord kirjoitti:
Husky 55 kirjoitti:On siinä. Senkus jatkat ettimistä vaa.


Niin ne kaveritkin on sanonu kun joskus aikoinaan samaa ongelmaa valittaessani moposta mutta entä jos tällä herralla on joku halpis kaasari missä ei niitä ruuvveja oikeasti ole... niitäkin on ;) eli osta joku kunnollinen 38mm (vai mikä milli kokolienee) mikuni


No luulisin kyllä, että RäMässä on sentään kaasarissa säätömadollisuudet.


No eipä välttämättä oo vakio kaasari. edellinen omistaja (perinteisesti) ostanu vaan jonku mahollisimman halvan osan vanhan tilalle.
Suoritettavan toimenpiteen mahdottomuus arvo on suoraanverrannollinen tarvittavien patenttien lukumäärään/radikaalisuuteen
Peltsii|
Pyörä:
Yamaha R1 ja Husaberg FC 550
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.5.2004 9:25

ViestiKirjoittanut Peltsii| » 24.11.2006 16:51

No minkä merkkinen se on? Tos on kai keihin cvk?

Itellä oli ainaki keihin -99 piikissä
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 24.11.2006 17:17

shadowknight kirjoitti:Tässä nyt mietin sitä, että miten tossa Suzuki Rm säädetää tota tyhjäkäyntiä ja seosta. Kun siinä kaasarissa ei ole tyhjäkäynti ruuvia, eikä seos ruuviakaan.


Jossain Keihinin kaasari malleissa tyhjäkäynti säädetään ryyppynuppia pyörittämällä.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Qwerwer
Liittynyt:
23.9.2005 15:46

ViestiKirjoittanut Qwerwer » 25.11.2006 22:31

Mitenhän rm:ssä menee noi sytytyssähöt...

Kyseessä taitaa olla vm. 86 kone, ja magneetossa kiinni semmonen palikka jossa kaksi puolaa. (Kumpikin sytytyspuolia?).

Puolista lähtee kolme johtoa, punavalkoinen, punamusta ja mustavalkoinen. Sähöistä kun en käytännössä mitään älyä, niin mitenhän nämä pitäisi vetää? Väliin tarttee varmaan jonkun cdi-boksin.

Jos joku voisi antaa jotain vinkkejä mihin johdot menisivät, olisin kiitollinen. Tällä hetkellä ei tule minkäänlaista kipinää.

EDIT: 125cc, jos se ketään kiinnostaa tässä asiassa :D
EDIT2: <sarkasmi>Kiitos aktiivisista vastauksista :I</sarkasmi> Toi tarvitsikin jonkun hämärän mustan laatikon vielä puolien ja cdi-boksin väliin. Nyt toimii kuin unelma.
Kimi1984
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
28.8.2006 18:59
vianetsintä

ViestiKirjoittanut Kimi1984 » 30.11.2006 14:30

ostin justiinsa Suzuki RM 125 -91 ja nyt mietin et mistä johtuu jos vaihdelaatikkoon vuotaa syylarinestettä.on muutenki pieniä ongelmia kuten esim. ykkösvaihde ei halua välillä mennä päälle.
voisitte myöskin neuvoa mikä on paras vaihdelaatikkoöljy.
plank
Paikkakunta:
Pekola city
Liittynyt:
27.12.2004 21:10

ViestiKirjoittanut plank » 30.11.2006 14:43

vesipumpun stefat todennäkösesti menny. Ei oo paha homma. Shellin gear saver on hyvää ja castrolin vastaava. oikeestaan kaikki moottoripyöriin tarkotetut vaihteistoöljyt on ok, esim. castrol, shell, belray, elf, gro, motul yms.
Kimi1984
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
28.8.2006 18:59

ViestiKirjoittanut Kimi1984 » 30.11.2006 16:44

minkä kokonen se on?vaikee löytää huolto-oppaita jne. netist
wert
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 9:49

ViestiKirjoittanut wert » 30.11.2006 19:09

Soita lähimmälle suzuki-kauppiaalle. Kyllä selviää.
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
plank
Paikkakunta:
Pekola city
Liittynyt:
27.12.2004 21:10

ViestiKirjoittanut plank » 30.11.2006 19:42

Kimi1984 kirjoitti:minkä kokonen se on?vaikee löytää huolto-oppaita jne. netist


harvoin huolto-oppaissa lukee stefojen kokoja. meet kauppaan ja sanot, että ostaisin vuoden 1991 piikkiseen suzuki RM:ään vesipumpun stefat. Ei pitäis olla kalliit. Mutta jos halvemmalla haluat päästä nii stefat eka irti ja ne kädessä laakeri yms kauppaan ja ostat sen kokoset stefat, jos on ihan stanu kokoa. Tää jälkimmäinen on ehkä halvempi, mutta tulee pitempi ajotauko ja pyörä vähän aikaa leväällään ku ei heti voi sitten kasata. Ittellä kävi vanhan Hondan kaa ku linkkuihin stefoja kävin hakeen laakerikaupasta ni joutu tilaamaan ja meni monta viikkoo.
Kimi1984
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
28.8.2006 18:59

ViestiKirjoittanut Kimi1984 » 1.12.2006 0:14

justiinsa...hyvä.....ei ku kelasin vaa ku katoin netist nii niitä oli nii perkeleesti niit kokoja.....eikä selitystä......
pitää kokeilla.
kiitos neuvoista.