Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

ViestiKirjoittanut Husky510 » 21.2.2013 17:48

OA243 kirjoitti:
Husky510 kirjoitti:Laatu mahtava, ainoa että tilaan uudet toisaalta, paremmat.


Täh?


Niin kun oli sarjan tekiän kanssa ongelmia, jos olisin saanut tietää aikasemmin että tätä kyseistä sarjaa ei olla vielä edes tehty, vaikka olin jo aikoja sitten maksanut sen. Niin sitä olisi voinut muokata sellaiseksi mitä nyt tulee.
Totta kai otan jo maksetun sarjan, tilaan toistaalta saman tyylisen sarjan.
Sarja crystal versio, tarra materiaali on Nitto No.597 B.

Edit, Laitoin galleriaan kuvia
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 1.4.2013 13:59

Varmaan moneen kertaan kyselty mutta,
Onko kellään kokemusta omien tarrojen painattamisesta ja kuinka on kestänyt crossikäytössä? Mitään liikettä suositella jolta kannattaisi kysyä tarjousta, tai liike joka yleensäkin painaa näitä kalvopäällysteisiä teippejä? Mitä tullut yleensä maksamaan, sanotaan nyt vaikka koko pyörän grafiikat, vähintään pelkät ilmanohjaimet.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 1.4.2013 15:36

www.decallab.lv
Pöö
-MV-
Pyörä:
KTM 350 SX-F & Jawa 638
Paikkakunta:
Sorvan Kylä
Liittynyt:
10.8.2007 15:39
Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

ViestiKirjoittanut -MV- » 1.4.2013 15:42

Tuolta tilasin syksyllä: http://www.moto-stylemx.com

Homma toimi vimosen päälle hyvin. Kirjeenvaihto käytiin sähköpostitse lontooksi, viikon verran meni logojen ja värikoodien lähettämisestä siihen että uniikit tarrat oli näpissä. Tilattiin kaksi samankaltaista satsia erimerkkisiin pyöriin. Istuvuus paikoilleen ei ihan 100%, mutta riittävän hyvä. Ja pysynyt on toistaiseksi parikymmentä tuntia. Ainoa miinus, että olisin halunnut KTM-tekstit tankin ilmanohjaimiin, mutta heillä ei ollut lisenssiä Kotarilta painattaa niitä. Kaikenmaailman muita logoja olisi saanut tarrat täyteen.

Lainaan itseäni tämän ketjun sivulta 61:

Kaksi tarjousta sain Suomesta, uniikit setit suunnitteluineen 300-350e/kpl ja noin 320e/kpl. Hollannista noin 250e/kpl ja tuo Slovakki-firma 140e/kpl.

Ja tommonen siitä sitte tuli... http://sdrv.ms/UC6wbR
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

ViestiKirjoittanut Husky510 » 1.4.2013 15:57

Joo itsekkin kyselin suomesta, yleisinvastaus oli onko kuvia yhtään isompana, halutaan tehdä homma helposti ja sitten ryöstää sika hintaa, siis jos vertaa muuhun eurooppaan.
Tuo http://www.decallab.lv, on kyllä halvin mihin itse olen törmännyt tällä hetkellä. Tuossa firmassa asiat ainakin toimii. Suosittelen kyllä
Laadusta itse en tiedä vielä mitään, mutta mitä prätkä messuilla kävi kattomassa, niin näytti laadukkailta.
Hintaa oli omalla custom sarjalla 150€ suomeen toimitettuna. Itsellä ei kyllä ollut täydellinen sarja, tai no kuvat millainen siitä tulisi, niin näyttä että olisi täydellinen.

Yhden kerkesin täältä tilaamaan ja maksoin noi 250€ silloin täysin customi sarja
http://www.terrorkorps.com/wilkesdesign/
Tuossa on niiden catalog
http://www.terrorkorps.com/wilkesdesign/utility/2013mxgraphicscatalog.pdf
Teipeistä sen verran, ei ole vielä kiinni. On paksua materiaala, luulen että kestää. On samaa materiaalia kuin husseen tehtaan oma teipit. Tuossa itsellä vain sattui hassusti, että oli vähän toimituksen kanssa ongelmia.

Perhana kun olisi rahaa tuollaiseen printteriin, niin rupeisi tekee itse :D ....
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
-MV-
Pyörä:
KTM 350 SX-F & Jawa 638
Paikkakunta:
Sorvan Kylä
Liittynyt:
10.8.2007 15:39
Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

ViestiKirjoittanut -MV- » 1.4.2013 17:31

Voithan hoitaa suunnittelut itse ja printtauttaa jossain painotalossa. Näinkin on tehty, hintaa tuppaa vaan vähän turhan paljon jäämään tarrasatsille / heikko tuntipalkka itselle, että siitä kunnon bisneksen saisi.

Tarvii vaan jostain kehitellä pyöräkohtaisten tarrasatsien mallit (saa esim vanhoista mittailemalla) ja eikun Photoshoppi laulamaan...
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

ViestiKirjoittanut Husky510 » 1.4.2013 21:18

2Skull kirjoitti:Voithan hoitaa suunnittelut itse ja printtauttaa jossain painotalossa. Näinkin on tehty, hintaa tuppaa vaan vähän turhan paljon jäämään tarrasatsille / heikko tuntipalkka itselle, että siitä kunnon bisneksen saisi.

Tarvii vaan jostain kehitellä pyöräkohtaisten tarrasatsien mallit (saa esim vanhoista mittailemalla) ja eikun Photoshoppi laulamaan...


Joo kyllä tottai kai ymmärrän sen korkean hinnan ja kun ajatellaa millaiseta markkina raosta puhutaan, siis suomessa ei ole kuin 550 000 pyörää josta vain murto osa ostaisi tarra srj.
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41
Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 1.4.2013 21:56

Jos nykyään aattelee tota suoraa myyntihintaa niin kyllä ne aikamonessa asiassa on jo kilpailtu aika minimeihin. Pitää keksiä joku tapa jolla saat siitä tuotanto tehokkaamman. Sivutoimena ei varmaan hullumpi idea, jos on sitä silmää suunnitella niitä.

Mikäs se ohjelma on missä oli valmiit pohjat olemassa mihinkä sai ite suunnitella, mullakin oli se demo versio aikoinaan ja vaikutti aika hyvältä. En tiedä miten se sitten toimi että pitikö ensin suunnitella itse ja sitten se lähetettiin automaattisesti johonkin firmaan joka oli tän ohjelman kehittäny ja ne sitte teki ne, vai saiko sieltä ite ne mallit oikeilla mitoilla että itse pystyi teettämään missä halusi.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

ViestiKirjoittanut Husky510 » 1.4.2013 22:12

ok. Joo näin yuotubessa sellaisen videon.
Siinä on pohija, värejä jne valmiina. Aika yksinkertainen, siinä ainakin suunnitelllan ensin itse ja lähetetään ja ne tekee sitten sen mukaan.
Tämän itse ainakin näin
http://www.youtube.com/watch?v=cZmv9DArhcI
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 1.4.2013 22:17

Vähän niinku tota itse suunnittelua tarkoitin alun perin kysysessäni.
Eli joo silmää todellakin löytyy, en olis hyvä jos en tietäis mihin pystyn ;)
Tarkoituksena oli siis piirtää vektorigrafiikkaohjelmalla (corel draw) ne designit juuri siihen muotoon kuin haluan ne painettavan tarrapohjalle. Eli firman ei tarvitse kuin painaa ne tietyssä skaalassa.
Tuntuu vähän urpolta ruveta suunnittelemaan esim tollaseen valmiiseen kawasakin pohjaan jotain hondan tarroja, joissa design kuitenkin muodostuu sen katteen linjojen mukaan ja näin ollen koko homma menettää ideansa. Esim toi italialainen sivusto opastaa pdf:ssään tekemään näin, japsipyörät samaan muottiin.
Täytynee tehdä piirros valmiiksi ja kysyä suoraan suomalaisilta painotaloilta millä hinnalla painavat pläntin, vaatimustaso kun tosiaan on vähän eri kuin mitä noi ulkomaalaiset mx grafiikkafirmat tarjoaa ohjelmineen ja pohjineen.
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24
Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

ViestiKirjoittanut wolvie » 1.4.2013 22:35

Aika harvat firmat ymmärtääkseni ottaa asiakkaan tekemiä piirustuksia vastaan. Näin ainakin oli kun edellisten kolmen kesän aikana yritin eri firmojen kanssa noita touhuta.

Jenkkilästä saa ostettua kaavoja about kaikkiin mahdollisiin crosseihin.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

ViestiKirjoittanut Husky510 » 1.4.2013 22:42

Kyllä kyllä. No onneki itsellä oli merkkin, malliin jne valmiina tarran toimittajalla. Jotain muutoksia tehtiin, osa oli valmiina niiden omasta takaa siis väritys, kuvionti jne.
No tuo eka tarra sarjan kun tilasin oli juuri se mitä tarvitsin ja ei ollut ongelmia kuvien koon takia. Mutta siinä oli vähän muuta ongelmaa, että nyt on tulossa oikeat.
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
motoriikka651
Pyörä:
kx450f
Liittynyt:
27.5.2004 15:33
Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

ViestiKirjoittanut motoriikka651 » 6.4.2013 22:09

Tietääkö joku suomesta jotain hyvää mestaa teetättää nimi/numero paitaan? Saa toki olla muualtaki ku suomesta mutta niin että mahdollisimman helposti käy lähettäminen ja jopa se paidan takasi tuleminenki.. :lol: MC-sportissa tähän asti teettäny eikä valittamista mutta haluisin jotain spessumpaa fonttia kun niitten kataloogista.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

ViestiKirjoittanut OA243 » 6.4.2013 23:09

Joku paikallinen kangaspaino? Vai ootko jo kysellyt?
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Tarrasarjat/ Muu jenkkifiilistely

ViestiKirjoittanut Husky510 » 9.4.2013 19:34

Tuolta tuli vihdoin ne uusi teippi sarja....http://decallab.lv/, tuli kyllä sellainen olo että pelleilee tuon toimituksen kanssa.
Vaikuttaa hyvältä, samaa paksua materiaalia kuin nuo Italialaiset. Pitää ottaa kuvia tuossa viikonloppuna, nyt vain odottaa niitä parempia kelejä että pyörän voi tuoda kotiin päin
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään