Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

weeto269
Liittynyt:
5.7.2009 3:09
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut weeto269 » 7.9.2013 7:17

http://www.tyovalot.fi/product/427/amma ... urospecial

Itse ajattelin tuommosen hommata tälle vuodelle. Kehuttu todella paljon.
Tuossa se hyvä juttu, että sen voi kytkeä suoraan pyörän omiin sähköihin. Ei tarvitse mennä muuttaan sähköjä DC:hen
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 7.9.2013 8:13

weeto269 kirjoitti:http://www.tyovalot.fi/product/427/ammattilaadun-60w-5400-lm-led-tyovalo-endurospecial

Itse ajattelin tuommosen hommata tälle vuodelle. Kehuttu todella paljon.
Tuossa se hyvä juttu, että sen voi kytkeä suoraan pyörän omiin sähköihin. Ei tarvitse mennä muuttaan sähköjä DC:hen
muuten varmaan hyvä mutta toi valokeila on aika leveä. Mulla oli joskus pyörässä xenon valo mutta en tykännyt koska ajaessa valo pomppii mihin sattuu,kypärävalo on endurohommissa kyllä mielestäni ainut vaihtoehto. Siirtymä valona esim.päitsille tollanen olis kyllä varmaan hyvä
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut -Zone- » 7.9.2013 10:51

DeLeTeD kirjoitti:Eli leditkin toimii hyvin vaihtojännitteellä?

Siis hehkulanka toimii vaihtojännitteellä, mutta ledit ei. Tosin ei se mikään este ole kun jos pistät esim jonkun yleismallisen 12v MP regulaattorin niin niissä on tänäpäivänä kaikissa samaan rakennettuna myöskin tasasuuntaaja. Ton linkin pistin lähinnä esimerkkinä kun nykyään kaikki tuntuu hehkuttavan xenonien perään, että kyllä ledeilläkin näkee.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
weeto269
Liittynyt:
5.7.2009 3:09
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut weeto269 » 7.9.2013 19:19

mantsapoika kirjoitti:
weeto269 kirjoitti:---


Tallin pohjilta löytyy jo valmiiksi 2x ledi lamppuja päähän. Näillä pitäs sitten kauemma tiirailla. Tosin niille vois tälle talvelle rakentaa, jonku teline systeemin.

Katsotaan sitten minkälaista viritys systeemiä sitä tälle vuodelle saadaan. Olis tietenki aina mukava kuulla/nähdä muidenkin valo projekteja ja kuvia.
vilble_
Pyörä:
KTM EXC 125
Paikkakunta:
Sjoki
Liittynyt:
24.4.2009 15:14
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut vilble_ » 8.9.2013 18:02

http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/ ... -18922-73/

Tuollasia oon suunnitellu talveksi exc laittaa nii mitä pitäs käytännössä tehdä että saa toimimaan? Kun magneetolta tulee vaihtovirtaa ja ledi tarttee tasavirtaa? Pitäiskö jotain tasasuuntaajaa laittaa väliin vai akku kehitellä?
Pyörä KTM 125 EXC -05
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 8.9.2013 20:31

villexp kirjoitti:http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/led_minityoevalo_10w-p-18922-73/

Tuollasia oon suunnitellu talveksi exc laittaa nii mitä pitäs käytännössä tehdä että saa toimimaan? Kun magneetolta tulee vaihtovirtaa ja ledi tarttee tasavirtaa? Pitäiskö jotain tasasuuntaajaa laittaa väliin vai akku kehitellä?
Pyörä KTM 125 EXC -05
koita vaikka jollain akulla eka,oon sitä mieltä ettei noilla nää ajaa kunnolla.
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 9.9.2013 6:52

Kiinnostavaa keskustelua ! Tuo weeton linkkaama valo kyllä näyttää aika hyvältä, mun puolesta valokuvio saakin olla leveä. Ehkäpä juuri tuollaisen tilaan keulaan, pulttaan lokariin kiinni.
Ja sitten jos ja kun viellä innostuu niin tuo Zonen linkkaama ledi systeemi päähän, ehkä vähän fyysisesti kevyemmillä ledeillä.

Ootteko järestään laittanu akulla aina nuo kypärä valot vai esim. puolasta jollain tupakansytytin liittimellä? Jonkunlainen semi pätevä tappokatkaisin systeemihän johdoissa täytää olla kaatuessa..
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut -Zone- » 9.9.2013 13:18

En tiedä muista, mutta itse käyttäisin kypärävalon kanssa litium tai NiMH akkuja vyölaukussa. Kaatuessakin parempi kuin yrittää pimeessä puolisokkona kytkeä johtoja takas pyörään yms.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 9.9.2013 13:42

DeLeTeD kirjoitti:Kiinnostavaa keskustelua ! Tuo weeton linkkaama valo kyllä näyttää aika hyvältä, mun puolesta valokuvio saakin olla leveä. Ehkäpä juuri tuollaisen tilaan keulaan, pulttaan lokariin kiinni.
Ja sitten jos ja kun viellä innostuu niin tuo Zonen linkkaama ledi systeemi päähän, ehkä vähän fyysisesti kevyemmillä ledeillä.

Ootteko järestään laittanu akulla aina nuo kypärä valot vai esim. puolasta jollain tupakansytytin liittimellä? Jonkunlainen semi pätevä tappokatkaisin systeemihän johdoissa täytää olla kaatuessa..
Älä pulttaa lokariin,joko ohjaustankoon tai sit valomaskin paikalle. Kanssa joskus tein noita valovirityksiä mutta sitten kun ostin kaverilta xenon otsalampun niin tulin siihen tulokseen että olis kannattanut tehdä se heti alkujaan. Mulla on tossa jammussa kohtuullisen hyvä omakin valo mutta sammutan sen kun tuntuu että se häiritsee kun se valo pomppii pitkin puunlatvoja. Olen koittanut kerran ledi otsalamppua missä piti olla hyvin valoa mutta tuntui siltä että syvyyttä ei pystynyt hahmottamaan niin hyvin kun xenonilla. Lumi aikaan varmaan toimii mutta syksypimeille ottaisin edelleen xenonin
TJII
Pyörä:
TM en 250 4t
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
1.12.2010 16:32
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut TJII » 26.9.2013 11:46

Omat pyörät myyty ja tallin perukoita voisi tyhjennellä, löytyisi lisävalon tarpeessa oleville 2x IKH 10w led valoa rakenneltavaksi http://www.ikh.fi/ST08010_TYOVALO_LED_10W_FLOOD, vuosi sitten ostettu jolloin hinta 99 kappale, käytetty max 5 tuntia, johtosarjat alkuperäisessä kunnossa, alkuperäiset laatikot löytyy. 70e/ pari? Kysy kuvia tarvittaessa, yv.
Osien ruiskumaalausta ammattitaidolla. YV!
soherrys
Pyörä:
Rm-z 250 2013
Liittynyt:
30.9.2013 22:19
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut soherrys » 30.9.2013 22:24

Pitäisi omaan peliin myös värkkäillä valot talveksi..
Onko kukaan tutkinu riittääkö ruiskupyörässä virtaa jos sähkön varastaa vaikka bensapumpulta!? En meinaa mistään löytää tietoa mistä kyseiseen peliin saisi valot.

Ajelen suzuki rm-z 250 2013 pyörällä
imafinland
Pyörä:
FZR
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.12.2010 18:08
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut imafinland » 1.10.2013 11:33

soherrys kirjoitti:Pitäisi omaan peliin myös värkkäillä valot talveksi..
Onko kukaan tutkinu riittääkö ruiskupyörässä virtaa jos sähkön varastaa vaikka bensapumpulta!? En meinaa mistään löytää tietoa mistä kyseiseen peliin saisi valot.

Ajelen suzuki rm-z 250 2013 pyörällä

Valopuolan ostamalla saat kaikkein varmiten ja parhaite ettei esim ruisku kärsi sitte ku ei tiiä kestääkö se sitten alivirtaa...
Seo hyvä kun sen maalaa!
soherrys
Pyörä:
Rm-z 250 2013
Liittynyt:
30.9.2013 22:19
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut soherrys » 1.10.2013 15:45

imafinland kirjoitti:
soherrys kirjoitti:Pitäisi omaan peliin myös värkkäillä valot talveksi..
Onko kukaan tutkinu riittääkö ruiskupyörässä virtaa jos sähkön varastaa vaikka bensapumpulta!? En meinaa mistään löytää tietoa mistä kyseiseen peliin saisi valot.

Ajelen suzuki rm-z 250 2013 pyörällä

Valopuolan ostamalla saat kaikkein varmiten ja parhaite ettei esim ruisku kärsi sitte ku ei tiiä kestääkö se sitten alivirtaa...



Niin vähän arvelinkin,että ei ehkä kannata kokeilla edes.

Osaako joku sano mistä tuohon vuosimalliin puolan voisi löytää? Koittanut etsiä,mutta löytyy vain vanhempiin (esim. 05-06)
imafinland
Pyörä:
FZR
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.12.2010 18:08
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut imafinland » 1.10.2013 22:50

soherrys kirjoitti:(esim. 05-06)

Luin jostai että siel ois valmiina -11 mallista eteepäi?! kato onko sähköissä kaks keltasta johtoa jotka ei jatku 8o
Seo hyvä kun sen maalaa!
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 2.10.2013 16:52

imafinland kirjoitti:
soherrys kirjoitti:(esim. 05-06)

Luin jostai että siel ois valmiina -11 mallista eteepäi?! kato onko sähköissä kaks keltasta johtoa jotka ei jatku 8o
ei ole tarvinnut noihin ruiskupyöriin valoja rakentaa vielä mutta joku viisas on kertonut että virtaa tulis niistä hyvin tehdä valoja...tiedä sit tuleeko suikasta. Kannattaisi vaikka Silvan/Suominen motorsporttiin soittaa ja kysyä kun ne niitä varustelee enskapyöriksi