Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

pecu_83
Pyörä:
Suzuki RM 125
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
28.5.2008 10:18
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut pecu_83 » 29.11.2012 22:18

-Zone- kirjoitti:Pistetääs taas vinkkinä tämäkin, vaikka onhan se tässä topicissa joskus jo ollutkin http://www.elisanet.fi/hietala/led/40W% ... %20led.htm


Joo onhan rakentelu kivaa, mutta pelkästeen noi osat tulee kalliimmaks kuin vastaavantehoisen valmiin paketin tilaaminen missä on akut ja laturikin mukana, niin eipä itse tekemällä ainakaan säästä ;)

Kaveri osti juuri tuon: http://www.lightmalls.com/3600-lumen-3t ... -light-kit

Mulla on toisena valona Trustfire TR-3T6 eli samat ledit kuin tuossa yllä olevassa linkissä. Sitä verrattiin kaverin kypärä-xenoniin (35W) niin valoteho on käytännössä sama. Itse ajattelin laittaa jossain vaiheessa pyörän maskiin teholedit ja kattelin että saan tarvittavat osat halvemmalla kun tilaan koko lampun ja puran sen kuin että tilaisin vain tarvitsemani osat :D
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 3.12.2012 19:19

Tilasin taskulamput.fi :stä kypärävalon eilen ja kaksi 10W led työvaloa. Työvalot ois tarkotus laittaa etuvilkkujen paikalle ja ajattelin virran varastaa suoraan ajovalolta. Huomenna pitäis tulla postiin noi niin pääsee asentelemaan ja saatte sitte kuvaa miten näkee!

Eli tommonen kypärävalo: http://www.taskulamput.fi/tuote/kyparav ... lmet_1400/
Kaverin mukaan näkee todella hyvin joten pakko oli itsekin tilata :P

Noita löytyy huoltoautosta sisävaloina ja kyllä on kirkkaita joten toivotaan että olis hyvät siinä vilkkujen paikalla :P
http://www.taskulamput.fi/tuote/led_tyo ... 10w_levea/
Pöö
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut -Zone- » 6.12.2012 18:30

pecu_83 kirjoitti:Joo onhan rakentelu kivaa, mutta pelkästeen noi osat tulee kalliimmaks kuin vastaavantehoisen valmiin paketin tilaaminen missä on akut ja laturikin mukana, niin eipä itse tekemällä ainakaan säästä ;)

Pointtihan on soveltaminen. Joiltain kun sattuu löytymään omastakin nurkista monen näköistä. Ei vaan aina tule miettineeksi, miten niitä soveltaisi yhdessä. Yhdelläkin tuollaisella teholedillä näkee jo fillarikäytössä mukavasti ja sopivia heijastinpintoja on muitakin kuin pelkästään nuo esimerkissä olevat. Niitäkään ei aina ole välttämätöntä projektia varten ostaa. Niistä omista nurkista löytyy välillä hyödynnettävää.

Itsellä olisi pari kappaletta vanhoja solifer-merkkisiä "kanamunalamppuja" jotka ajattelin modata ledikäyttöiseksi ja akuilla toimiviksi. http://imageshack.us/photo/my-images/16 ... mput1.jpg/
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Seppoman
Liittynyt:
28.10.2009 20:19
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut Seppoman » 8.12.2012 17:44

Oon kysyny tätä jo muutaman kerran, mutta vastausta ei ole tullut, joten kysytäänpä uudelleen :)

Eli husqvarna wr -01 250:ssä on jännitteensäätimen johto irti (siis yksijohtoinen). Mihinhän tämä tulee kiinni :eek: .? Valot pitäs saada toimimaan.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut -Zone- » 8.12.2012 18:59

Seppoman kirjoitti:Eli husqvarna wr -01 250:ssä on jännitteensäätimen johto irti (siis yksijohtoinen). Mihinhän tämä tulee kiinni :eek: .? Valot pitäs saada toimimaan.

Kokeilin piruttaan googlata asiaa. Yhdellä hussefoorumilla sanoivat, että sähköt olisi samat 2001 -> 2004 vuosimalleissa. Tuolta saat ladattua manuaalin http://www.mattvirus.net/husky/2001/MAN ... -360_2001/ (Kytkentäkaavio näkyi olleen osassa M, kun pikaseen vilasin)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
J00ntte
Pyörä:
Derbi terra 125, Kawasaki 65cc kawasaki kx 250 -05
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
10.5.2011 21:24
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut J00ntte » 19.12.2012 23:11

Tuleeko kenelläkään mieleen paikkaa, mistä valopuolaa tollaseen kawasaki 250cc 2t -05 pyörään sais hommattua? Tai jos joku on halukas myymään kyseistä palikkaa? :)
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut jukke96 » 20.12.2012 0:47

Tänään törmäsin muistaakseni duellin sivuilla ainaki hondan valopuolaan :)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut -Zone- » 20.12.2012 4:46

J00ntte kirjoitti:Tuleeko kenelläkään mieleen paikkaa, mistä valopuolaa tollaseen kawasaki 250cc 2t -05 pyörään sais hommattua? Tai jos joku on halukas myymään kyseistä palikkaa? :)

Pelkkää valopuolaa ei taida erikseen edes saada, vaan menee koko käämi uusiksi. Käsittääkseni tuo sopii alkaen 89 mallisista eteenpäin http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... .php?p=224
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
J00ntte
Pyörä:
Derbi terra 125, Kawasaki 65cc kawasaki kx 250 -05
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
10.5.2011 21:24
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut J00ntte » 20.12.2012 15:22

-Zone- kirjoitti:
J00ntte kirjoitti:Tuleeko kenelläkään mieleen paikkaa, mistä valopuolaa tollaseen kawasaki 250cc 2t -05 pyörään sais hommattua? Tai jos joku on halukas myymään kyseistä palikkaa? :)

Pelkkää valopuolaa ei taida erikseen edes saada, vaan menee koko käämi uusiksi. Käsittääkseni tuo sopii alkaen 89 mallisista eteenpäin http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... .php?p=224


Isot kiitokset! :)
Moottori16
Pyörä:
Suzuki rm 250
Liittynyt:
23.10.2009 18:30
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut Moottori16 » 30.5.2013 22:27

Kertokaas tyhmälle mitä tarvitsee crossipyörään vaihtaa, että saa valot toimimaan. Pyörä olis 2 tahtinen 250 alkuperäisesti ainakin ilman akkua.
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 31.5.2013 11:22

Virtapää, ja letkua valoille?
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 31.5.2013 11:23

Virtapää, ja letkua valoille?
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 2.9.2013 7:10

Moi, nostetaanhan valo topicci näin syksyn pimeillä tunneilla taas pintaansa. Elikkä mulla olis vähän kysyttävää tietäviltä, haluaisin laittaa tuohon SX:ään valot. Magneetossa valmiiksi kaikki orkkis kilkkeet, joten.

Onko mahdollista saaha pyörään valot vain ostamalla pelkkä staattori/valopuola? Eikä mitään muuta tarvita?

Koska kylänmies taas kertoi, että pitäisi ostaa myös isompi EXC:een vauhtipyörä jotta staattori mahtuisi alle, ja samalla siis sitten myös isompi magneeton koppa, onko tämä totta? Koko paskan hinta nousisi aika roimasti.

Asiallisia vastauksia Kiitos! :)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut -Zone- » 2.9.2013 10:52

DeLeTeD kirjoitti:Eikä mitään muuta tarvita?

Sulake ja virtakatkaisija olisi hyvä olla vielä + vaihtokatkaisija jos haluat pitkät ja lyhyet. Jos pyörästä vaan laturi (eli se valopuola) löytyy, niin noiden lisäksi muuta ei tarvita. Valot kun toimii mainiosti vaihtojännitteelläkin. Ajeleehan tosin kyllä jotkut ihan akkuporakoneen akuillakin. Se on aika halpa systeemi vaikka nyt lataileen pyörän varastopaikassa tietty joutuukin. Hyvänä puolena ovat melko pieniä ja suht helppoja kiinnittää pyörään, eikä asennusasennolla ole merkitystä. Siinä kannattaa käyttää mahdollisimman paljon ledivaloja (takavalo, vilkut jne..). Ja itseasiassa kyllä ledivaloillakin näkee jos tarve on ;) - http://www.elisanet.fi/hietala/led/40W% ... %20led.htm
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Re: Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 7.9.2013 6:30

Oijoi, kiitos kattavasta vastauksesta!

Näyttää aika lupaavalta tuo LED-kyhäys jonka linkitit!
Valotehoa todellakin tarvis, aattelin että tilaan nyt staattorin ja sitten koitan kyhäillä jonkun tuollaisen tehokkaan LED lamppu systeemin mutta kuitenkin niin, että virta tulee puolasta eikä akuista..

Eli leditkin toimii hyvin vaihtojännitteellä? 12V regulaattori pitäisi kai hommata ettei polttimot pala.
Kytkimet pitää hakea jostain naapuri kaupasta. Ledit voisi yrittää upotella maskin sisään, maksaa vaan turhia noi kalliit & tehottomat valomaskit..

Sitten viellä haaveilen SX:än punakilpittämisesti.
Harmi vaan, että papereita ei ole ja maahantuojakaan ei löytänyt maahantuonti todistusta kun liike josta pyörä on ostettu oli jo ostettaessakin konkurssipesäke.