2-t öljyt

kawa87
Pyörä:
Kawasaki KX 125 -06
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
21.12.2008 1:16

ViestiKirjoittanut kawa87 » 26.12.2008 20:43

tkylma kirjoitti:Kaasutin on yleensä syypää öljyiseen putkeen. Jos sekoitat vaikka 3% seoksen ja kaasutin on olosuhteisiin nähden hyvin säädetty ja putsari kunnossa, niin ei silloin putkestakaan juuri öljyä lennä. Mikäli kaasutin on "röpö-röpö -varmanpäälle" -säädöissä, niin roiskeita syntyy vähemmälläkin öljyllä.

Hyvin pitkälti voit olla oikeassa, en käy väittämään vastaan. :s
-Anssi Koljonen-
-040/8480207-
renze
Pyörä:
Husqvarna TE
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
8.6.2004 19:38

ViestiKirjoittanut renze » 29.12.2008 0:00

Piikkinen husqvarna endurokäytössä. Mitä öljyä suosittelette ja millä prosentilla?
Vaihtoehdot:
Motul 710
Motul 800
Castrol R2
Belray H1R
Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.6.2006 23:34

ViestiKirjoittanut Lahis » 29.12.2008 0:06

Paras lienee H1R. Seossuhde riippu kaasarin säädöistä mutta karkeasti 2-3%. Itellä 2,5% kesät ja 2,7% talvella.
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437
renze
Pyörä:
Husqvarna TE
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
8.6.2004 19:38

ViestiKirjoittanut renze » 29.12.2008 0:55

Parashan on varmaan tuo H1R mutta kannattaako sitä ostaa jos esim pärjäisin hiukan edullisemmalla vaihtoehdolla. Kun ei tuo pyörä hirveen kovalle kuritukselle oo joutunu mun harraste enskan kiemuroissa. Noi kaikki varmasti on tosi hyviä öljyjä eikö?
Oon tähän asti ajanu 2,5-3% seoksella ajopaikasta ja säästä riippuen ja käyttänyt Castrolin power1 racingiä joka on tuon R2:sen vastaava tuote ulkomailla. Mutta nyt kun öljy on loppumassa ja oon tilaamassa lisää niin mietin et vaihtelu vois virkistää. Viisastuis samalla hiukan et mikä on oikeasti hyvää öljyä. Eli uudestaan, mitä noista edellisessä viestissäni mainitsemista tuotteista suosittelette?
ville__
Pyörä:
manki
Paikkakunta:
tuusula/vantaa
Liittynyt:
7.12.2006 19:53

ViestiKirjoittanut ville__ » 29.12.2008 1:19

renze kirjoitti:Parashan on varmaan tuo H1R mutta kannattaako sitä ostaa jos esim pärjäisin hiukan edullisemmalla vaihtoehdolla. Kun ei tuo pyörä hirveen kovalle kuritukselle oo joutunu mun harraste enskan kiemuroissa. Noi kaikki varmasti on tosi hyviä öljyjä eikö?
Oon tähän asti ajanu 2,5-3% seoksella ajopaikasta ja säästä riippuen ja käyttänyt Castrolin power1 racingiä joka on tuon R2:sen vastaava tuote ulkomailla. Mutta nyt kun öljy on loppumassa ja oon tilaamassa lisää niin mietin et vaihtelu vois virkistää. Viisastuis samalla hiukan et mikä on oikeasti hyvää öljyä. Eli uudestaan, mitä noista edellisessä viestissäni mainitsemista tuotteista suosittelette?

joo parasta taitaa olla..
mulle sanoivat liikkeessä että eivät itsekkään käytä kisakäytössä ja suosittelivat jotain "halvempaa"
en muista tähän hätään tarkalleen mitä se oli mutta jotain belraytä kumminkin
mutta molemmat motulit toiminut mulla ainakin hyvin..(suosittelen)
nismo..
zundap_rider
Liittynyt:
15.1.2008 16:20

ViestiKirjoittanut zundap_rider » 29.12.2008 4:46

mulla menee pv:ssä Repsolin 2t racing öljy 2% ja samaa kawa kx:s 3%
Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.6.2006 23:34

ViestiKirjoittanut Lahis » 29.12.2008 22:26

renze kirjoitti:Parashan on varmaan tuo H1R mutta kannattaako sitä ostaa jos esim pärjäisin hiukan edullisemmalla vaihtoehdolla. Kun ei tuo pyörä hirveen kovalle kuritukselle oo joutunu mun harraste enskan kiemuroissa. Noi kaikki varmasti on tosi hyviä öljyjä eikö?
Oon tähän asti ajanu 2,5-3% seoksella ajopaikasta ja säästä riippuen ja käyttänyt Castrolin power1 racingiä joka on tuon R2:sen vastaava tuote ulkomailla. Mutta nyt kun öljy on loppumassa ja oon tilaamassa lisää niin mietin et vaihtelu vois virkistää. Viisastuis samalla hiukan et mikä on oikeasti hyvää öljyä. Eli uudestaan, mitä noista edellisessä viestissäni mainitsemista tuotteista suosittelette?


Kaikki ne on hyviä mitä mainitsit. Kysyit vaan että mitä suosittelette näistä vaihtoehdoista, ja totta kai sitä parasta suositellaan jos ei puhuta mitään minkä hintaluokan öljyä sen pitäis olla. :D
Ite oon ajellut Motorexin Cross Powerilla, Teboilin 2t Bikellä, Silkolenen Comp2 Pro:lla, Castrol R2:lla ja tällä hetkellä menossa Repsolin Competicionia. Kaikki hyviä öljyjä ja samoilla prosenteilla olen ajanut. Cross Power ja Comp2 Pro ovat räkineet putken päästä eniten hitaassa enskailussa. Teboilin tuote vastaavasti vähiten. Tästä voisi päätellä vaikka sen, että "racing" öljyt on tehty niin vaativiin olosuhteisiin, että tavallisella sunnuntaienskailijan vauhdilla ja kyseisillä kaasarin säädöillä kaikki öljy ei pala ja osa tulee sitten pois putkesta. Syitä nyt on varmasti monia muitakin tuohon räkimiseen... mutta tämä tästä.
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437
lomperi
Pyörä:
Ktm Exc 200 -08
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
6.4.2007 10:10

ViestiKirjoittanut lomperi » 30.12.2008 12:18

ville__ kirjoitti:
renze kirjoitti:Parashan on varmaan tuo H1R mutta kannattaako sitä ostaa jos esim pärjäisin hiukan edullisemmalla vaihtoehdolla. Kun ei tuo pyörä hirveen kovalle kuritukselle oo joutunu mun harraste enskan kiemuroissa. Noi kaikki varmasti on tosi hyviä öljyjä eikö?
Oon tähän asti ajanu 2,5-3% seoksella ajopaikasta ja säästä riippuen ja käyttänyt Castrolin power1 racingiä joka on tuon R2:sen vastaava tuote ulkomailla. Mutta nyt kun öljy on loppumassa ja oon tilaamassa lisää niin mietin et vaihtelu vois virkistää. Viisastuis samalla hiukan et mikä on oikeasti hyvää öljyä. Eli uudestaan, mitä noista edellisessä viestissäni mainitsemista tuotteista suosittelette?

joo parasta taitaa olla..
mulle sanoivat liikkeessä että eivät itsekkään käytä kisakäytössä ja suosittelivat jotain "halvempaa"
en muista tähän hätään tarkalleen mitä se oli mutta jotain belraytä kumminkin
mutta molemmat motulit toiminut mulla ainakin hyvin..(suosittelen)


ville__ tarkoitat varmaan Belray si7 maksaa 17-18e/litra itse käytän tuota ja on hyvää litkua :)
JAMPO90
Pyörä:
Enään ei pyöriä <3
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
17.7.2005 12:24

ViestiKirjoittanut JAMPO90 » 30.12.2008 13:20

Ite nyt käytän Cross Poweria, Teboilin 2-t Bikea ja Castrol tts:ää.
Ekan kerran pelkäsin tuota Teboilin litkua kun Ktm:ssä käytin kun muut öljyt loppuivat mutta hyvin toimi :D Ostin myös Hyvinkään Ah-Promotorista tuota Belrayn Si-7 öljyä kun suosittelivat sitä ja oli tyrkyttämässä sitä mansikan tuoksusta öljyä mut en ostanut.
Normaali ihminen elää vältellen tiukkoja tilanteita.

Mototista tuttu ex. jannez1

Mitä sä ujostelet siellä nurkassa <3
Rautane
Pyörä:
CR250R -02
Paikkakunta:
Sodankylä, Oulu
Liittynyt:
16.9.2005 20:49

ViestiKirjoittanut Rautane » 4.3.2009 16:28

Onkos kellään kokemuksia tuommosesta Elfin täyssynteettisestä moottorikelkkaöljystä pyörähommissa? Oli tarjouksessa 4 litraa 19e, luulis tuota rossipyöräänki uskaltavan kaataa?
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 4.3.2009 17:47

Kyllähän se pelittää, muutenhan tuo on pitkälti samaa tavaraa kuin muut, mutta siihen on lisätty vain kylmäjuoksevuusominaisuus. Metässä menee varmasti hyvin, mutta jos lähdet jäälle nykimään kaasuvaijerin oikein tiukalle, niin joku kisasempi litku varmaankin olisi parempi.

Itsehän ostin tuossa taannoin laatikollisen valovolinen kelkkaöljyä (synt) 3/litra, normaalisti jotain 8-9e. Myivät halvalla pois kun ei ollut etelässä kelkoille lunta. Kyllähän tuota on tullut polteltua varsinkin näin talvisaikaan.
Rautane
Pyörä:
CR250R -02
Paikkakunta:
Sodankylä, Oulu
Liittynyt:
16.9.2005 20:49

ViestiKirjoittanut Rautane » 4.3.2009 19:38

Jees, nyt tuli toinenkin juttu mieleen, eli näin yks päivä Rautiassa Iponen täyssynteettistä 2t-vehkeitten vaihelootaöljyä, tais olla 12e/litra. Ei ole itelle ainakaan mikään tuttu merkki, kelkkojen ketjukoteloöljynä tuota myytiin, mutta purkin kyljen mukaan oli kytkinlisäaineet mukana. Omasta mielestä aika halpaa, jos vertaa muihin lootaöljyihin.
Kokemuksia?
Juppede
Pyörä:
ei olee
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
16.6.2005 23:20

ViestiKirjoittanut Juppede » 4.3.2009 21:40

Kärkkäiseltä saa Castrollin mtx alle 10€ ;)
feedom
Liittynyt:
7.5.2007 18:10

ViestiKirjoittanut feedom » 7.3.2009 11:31

Ite oon ajanut vuoden Teboil 2t bikellä pyöränä 250exc ja veli käyttänyt 85 Kawassa samaa. Suhde 2,5%. Toimii hiton hyvin ja ainoastaan talvella räkii joskus tippoja putken päästä muttei edes valuta yhtään. :P
Tikki-
Pyörä:
™ SMR 125
Paikkakunta:
Pälkäne
Liittynyt:
6.12.2006 13:14

ViestiKirjoittanut Tikki- » 7.3.2009 18:32

Itel yleensä tos kawas motulin 800 2-2.5% . nyt kun ajan jäällä kaasupohjas niin käytän motorexin kelkkaöljyllä yli 4%. jarrusatula, takalokari ja vanne on vähän mustia :D
VILKASE TEEÄMMÄÄ <3

Krossivarusteita myynnissä!