KTM EXC 125

Henkka17
Paikkakunta:
seinäjoki
Liittynyt:
13.5.2005 0:53

ViestiKirjoittanut Henkka17 » 27.6.2005 17:49

Oretna kirjoitti:
SokeaSiSSi kirjoitti:Ku oon vähä katellu KTM että onkoha sellanen kannattava hankinta?


Erittäin epätodennäköistä, että olisi.
ei kannata ostaa ainakaan kadulle, muuten ok peli.
RxDriver
Liittynyt:
14.5.2004 21:03

ViestiKirjoittanut RxDriver » 27.6.2005 20:18

Henkka17 kirjoitti:
Oretna kirjoitti:
SokeaSiSSi kirjoitti:Ku oon vähä katellu KTM että onkoha sellanen kannattava hankinta?


Erittäin epätodennäköistä, että olisi.
ei kannata ostaa ainakaan kadulle, muuten ok peli.


Miks ei?! Vittu ktm:ää ei todellakaan kannata ostaa radalle ku koko aja pitää mennä kaasu pohjas ni se leipoo..
[31.7] Pari uutta kuvaa lisätty

Christian Pfeiffer - "It's not safe to ride slowly."
-Ap-
Pyörä:
Ninja 10R. KTM SX
Liittynyt:
21.5.2003 22:08

ViestiKirjoittanut -Ap- » 27.6.2005 20:46

Ennemmin se leipoo kadulla. Pojat ajaa kadulla ja huoltoväli miljoona kilometriä. Radalla kun ajetaan niin jokaisen käynnistyksen jälkeen tehdään melkeen perusteellinen huolto ja siihen se on suunniteltukkin. Kisapelit radalle ja katupelit kadulle.
matrix
Paikkakunta:
Mikkeli City
Liittynyt:
11.9.2003 14:35

ViestiKirjoittanut matrix » 27.6.2005 21:32

hyvin lähellä totuutta mitä -Prox- sanoi. huoltoa ne vaatii.

itelleni tuli nyt eka vika. vaihepoljin ei palauta ja jäi nyt 3-4 vaihteen välille. huomenna tutkailemaan mikä on vikana. veikkaan vaihteensiirtäjän palautusjousta. voi olla kans joku muu vaihteensiirtäjästä vialla. onko jollain ollut samaa vikaa?
emmä tiiä mitää, mä vaa ajan mopolla...
(LATE)
Paikkakunta:
järvenpää
Liittynyt:
24.5.2004 16:10
kk

ViestiKirjoittanut (LATE) » 27.6.2005 21:55

Näin se homma etenee.Tänää upposi rahaa sitten ensimmäiseen kunnon huoltoon.Tulin ulos racingbikestä tänään 400e köyhempänä ja liuta uusia osia mukana!
Fleshgear
Pyörä:
Rm & Exc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
25.11.2003 13:41

ViestiKirjoittanut Fleshgear » 27.6.2005 21:55

Samantapainen vika oli itselläni tossa toissapäivänä.. Mulla ei suostunut vain meneen kolmosta isompi vaihde päälle. Siitä se sitten kuitenkin hävisi, kun ajelin vähän aikaa kolmella vaihteella. Tosin välivapaa siihen väliin tuli, menee välillä alaspäin vaihtaessa päälle.
Juuei siisjoo.
matrix
Paikkakunta:
Mikkeli City
Liittynyt:
11.9.2003 14:35

ViestiKirjoittanut matrix » 27.6.2005 23:40

no huomenna availemaan konetta.. pitää nyt eka tutkia jos selviäis irroittamatta lohkoja toisistaan. jos sillä keinolla ei löydy mitään vikaa ni se on purettava motti osiin. no oppiipahan taas jotain uutta, en oo ikinä avannu kotarin konetta. lähinnä kiinnostaa tää hydraulinen kytkin, että miten se systeemi oikein menee siellä koneen sisällä ku siellä on se työntötanko ja muita hilppeitä. on sitä tullu purettua räsän, mankin, pevukan ja kelkan koneet, mut enemmän mun koneremppakokemukset rajoittuu noihin 9-16 litrasiin diesel koneisiin mitä joutuu laittelemaan kesä/iltatöissä.
emmä tiiä mitää, mä vaa ajan mopolla...
Fleshgear
Pyörä:
Rm & Exc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
25.11.2003 13:41

ViestiKirjoittanut Fleshgear » 28.6.2005 4:27

Eipä se sen ihmeellisempi ole, nestekäyttö siinä loppuu siihen kun se painaa sen tangon, mikä sitten irroittaa kytkimen.
Juuei siisjoo.
Henkka17
Paikkakunta:
seinäjoki
Liittynyt:
13.5.2005 0:53

ViestiKirjoittanut Henkka17 » 28.6.2005 16:35

RxDriver kirjoitti:
Henkka17 kirjoitti:
Oretna kirjoitti:
SokeaSiSSi kirjoitti:Ku oon vähä katellu KTM että onkoha sellanen kannattava hankinta?


Erittäin epätodennäköistä, että olisi.
ei kannata ostaa ainakaan kadulle, muuten ok peli.


Miks ei?! Vittu ktm:ää ei todellakaan kannata ostaa radalle ku koko aja pitää mennä kaasu pohjas ni se leipoo..
rxapina taas vauhdissa
Sokeri-Norsu
Liittynyt:
12.4.2005 20:44

ViestiKirjoittanut Sokeri-Norsu » 28.6.2005 17:57

No on tosiaan. Kyllähän se leipoo jos ilman öljyjä ajelee.
RxDriver
Liittynyt:
14.5.2004 21:03

ViestiKirjoittanut RxDriver » 28.6.2005 18:17

Henkka17 kirjoitti:
RxDriver kirjoitti:
Henkka17 kirjoitti:
Oretna kirjoitti:
SokeaSiSSi kirjoitti:Ku oon vähä katellu KTM että onkoha sellanen kannattava hankinta?


Erittäin epätodennäköistä, että olisi.
ei kannata ostaa ainakaan kadulle, muuten ok peli.


Miks ei?! Vittu ktm:ää ei todellakaan kannata ostaa radalle ku koko aja pitää mennä kaasu pohjas ni se leipoo..
rxapina taas vauhdissa


XDXDXDXD idiootti..
[31.7] Pari uutta kuvaa lisätty

Christian Pfeiffer - "It's not safe to ride slowly."
suomursu
Liittynyt:
2.12.2004 0:51

ViestiKirjoittanut suomursu » 28.6.2005 22:19

No on teillä jutut!
Ettekö nyt tosiaankaan voi vaan antaa olla jos vaikka joku vähän höpöjä puhuukin? Siis tarkoitan tätä todella, rauhoittukaa! Jonkin verran ihan hyvää asiaakin sekoittuu mokomaan täysin naiiviin kinasteluun, hoitakaa se sitten naamatusten jossain jos on ihan pakko. Aikuistukaa!

No, kuulolla on varmaankin joku, joka näistä jotain tietää, joten tässä pieni pähkinä: Kävimme tänään katsastamassa yhtä KTM:n piikkistä enskaa, johon oli laitettu Factory Racing (Doma) tehoputkisto. Doman vaimentimen lyhyys arveluttaa, vaikka äänet korvaan ovatkin maltilliset. Onko kenelläkään kokemusta tuosta vaimentimesta, meneekö se enduron äänimittauksesta läpi edes juuri uusituilla villoilla? Myyjän mukaan kyseessä on krossiputki, joka koeajossa havaitun tehoalueen perusteella on varmasti totta, mutta myyjä väitti myös putken läpäisseen enskan äänimittauksen. Miten on? Korvaan ääni kuulostaa kyllä olevan OK...mutta...äänimittaus ei täysin vastaa kuuloaistimusta.
Mopolla metsään ja työntämällä takasin!
Skotti
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
2.9.2003 20:32

ViestiKirjoittanut Skotti » 28.6.2005 22:44

Hyvinkäällä mittailtiin b-piikkien ääniä randomina. 101dB:llä pääsi läpi, josta siis miinustetaan 2dB mittarin takia ja 1dB kelin takia (alle 10C).
Tais olla pari tuoretta tämän tai edellisen vuotista kotaria doman putkistolla ja joku vakioputkellakin. Muistaakseni näille tuli tauluun sataa ja 99 desibeliä. Eli crossiin pääsi mukaan, mutta enskaan ei olis ihan riittäny. Siitä en sitte tiedä oliko villat kuinka öljyset. Nämä tais tulla kylmällä koneella mittaukseen, mutta melutaso on pienempi jos tuo testiin lämmitetyn pyörän.

Jos omistatte Nokian 5100-mallista luuria (se idiootinkestävä malli) tai joku kaveri omistaa, kannattaa kokeilla suuntaa antavaa mittausta. Kokeiltiin Hyvinkäällä ja tulos oli ihmeen tarkka. Sen kerran kun puhelimen mittari poikkes "aidosta" mittarista, oli heittämä korkeintaan 1dB. Mittaus siis 45 asteen kulmassa 50cm päästä äänenvaimentimen päästä ja muistaa miinustaa 2dB tuloksesta (ja jos alle 10 astetta lämmintä, niin vielä 1dB). Ja kierrosluku tais olla muistaakseni piikillä 7000rpm hujakoilla (korjatkaa jos oon väärässä).

(niin, sivukommenttina, että sx:n vakiovaimentimella hieman öljysillä villoilla saatiin 99dB-2dB=97dB. tämä siis mun omasta pelistä, kone lämpimänä ja lämpimällä kelillä.)
matrix
Paikkakunta:
Mikkeli City
Liittynyt:
11.9.2003 14:35

ViestiKirjoittanut matrix » 29.6.2005 0:36

vaihteensiirtäjän palautusjousihan sieltä oli poikki. onni onnettomuudessa että se lakkas toimimasta just iskän firman edessä eikä tarvinnu ajaa rikkinäisellä pärrällä kotiin. se jousen palanen ku ois vänkäytyny johonkin rakoon ni ois voinu tulla kivaa jälkeä. onneks uutta osaa ei tarvinnu kaukaa ettiä vaan kaverilla oli entisen sx:nsä vaihteensiirtäjä kotona, siitä sitten jousi irti ja taas päästiin pärräilemään.
emmä tiiä mitää, mä vaa ajan mopolla...
Erska
Liittynyt:
21.12.2002 15:25

ViestiKirjoittanut Erska » 29.6.2005 2:28

Kieltämättä oli sulla matrix ripeetä toimintaa.

Skotti,kiitos tiedosta,en ollut tietoinen että miten tuo homma toimii,tehdäänkö tuo samalla tavalla myös autojen db mittauksissa?