KTM EXC 125

a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 23.9.2008 13:37

Tuo rekisteriin saaminen kannattaa tiedustella ennen pyörän ostoa katsastuskonttorilta JA maahantuojalta.

Muistelisin että piikissä verot on luokkaa ~1000€, koska veron määrä lasketaan tässä tapauksessa uuden pyörän mukaisesti.
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 23.9.2008 21:19

osta joku 00-03 niin ei tarvitse maksaa uudenpyörän veroa
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 24.9.2008 9:50

DeLeTeD kirjoitti:osta joku 00-03 niin ei tarvitse maksaa uudenpyörän veroa


Tarvii, jollei se ole ollut ennen kilvissä.
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 24.9.2008 14:55

ite vasta soittelin tullille ja kyselin tota mun kotarin kilpiin laittoa niin jotenki ne höpis että jos on vähän vanhempi pyörä niin ei tuu koko veroa, ja sit katoin jostaki tullin sivuilta ku vasta oli tuotu -00 250 exc suomeen ja rekisteröity niin vero siinä oli 370e tjsp
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 24.9.2008 16:24

Se tuontipyörä on ollut jossain toisessa maassa rekisterissä.
Omnic
Pyörä:
ZX-10R
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.3.2004 22:47

ViestiKirjoittanut Omnic » 28.9.2008 2:57

Eipä tuu vanhempiin uuden pyörän veroja, taino se riippuu niin monesta asiasta.
Ei oo ihan yksiselitteinen asia, riippuu niin monesta asiasta :roll:
Arki sulle liian vaativaa,soitat talkkarin lamppua vaihtamaan,
sun isäs sun autos takaa, pyyhkijän sulat viet huollossa vaihtaa.
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 28.9.2008 7:26

Jos pyörä on ollut punakilpisenä niin niistä voidaan määrittää ikä jonka mukaan lasketaan verot, tai tullaustodistuksesta jos sellainen on..
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 16.10.2008 17:16

Mulla on ollut punakilpinen vuodesta '00 asti.

Miten tuo takarenkaan laakerin lukkosokka/pala oikeen toimii ja irroitetaan? Meni just toiseltapuolelta laakeri paskaks ja ei tuu tuo levyjarrun puoleinen laakeri edes vittu 5kg lekalla ulos.. http://www.ktmworld.com/oem_part_images%5C00503100.gif elikkä kuvassa tuo osanumero #5

Siellä ilmeisesti tuo lukkopala mutta miten se otetaan irti ja pitääkö se ottaa jos haluaa laakerit vaihtaa vai tuleeko se voimalla ulos sieltä? ja missä tuo on edes kiinni vai onko tuo vaan siellä välissä? Tilasin tuon koko laakerisetin niin mulla on nuo kaikki tapit & holkit ja sokkakin ja pölysuojat, kun mene vanhasta tuo keskitappi poikki
Skotti
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
2.9.2003 20:32

ViestiKirjoittanut Skotti » 16.10.2008 17:20

Elä ny ainakaa hakkaa sitä. Siel on lukkoseekeri, tarttet seekeripihdit sen irrottamiseen. Onnistuu kyllä ihan tavallisillakin pihdeillä. Sen lukkoseekerin päissä on pienet reijät, sinne tunge pihdit ja puristat seekeriä yhteen, ja samalla kiskot sitä poispäin laakeripesästä.
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 16.10.2008 17:31

Joop mutta siltä puolelta mistä on laakeri jo irti niin on tuo laakeri välissä ennen tota lukkoseekeriä, toisella puolella on tuo tappi ja en oikein keksi miten sen tapin sais muka pois sieltä ku se on laakerissa kiinni ja ei oo mitään semmosta ulosvetäjää jolla sais ton tapin pois eli tappi kuvassa #7
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 16.10.2008 17:41

tappi #7 on se holkki jos en nyt ihan väärin lue tota. se pitäs melkein itestään irrota sieltä.
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 16.10.2008 17:49

Joo hittokun ei oo älyn lahjat menny tasan niitä jaettassa kun en vaan voinu ymmärtää että se on pölysuoja tuos toiselpuolel... sen vaan väänsin irti ja tuon #7 tapin sai taiteltua aika rennosti irti ja seekeripiheillä tuo sokka pois ja laakeri tuli heleposti irti... kiitoksia :D
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 16.10.2008 18:29

:lol: jeps
Dorqstain
Pyörä:
Pyörätön
Paikkakunta:
Piikkiö
Liittynyt:
8.12.2006 20:15

ViestiKirjoittanut Dorqstain » 20.10.2008 15:53

Anteeks et tuun tänne hyppimään eikä varsinaisesti edes liity 125 exc:hen mutta kirjotampa silti..

ELi ku tota oma dt:täni myymäs ni joku tarjos vaihdos 250 cc kotkan exc:tä mutta on vuosimallia 90 eli kannattaako edes noin vanhaa miettiä vai onko täys paska ? :D Ilmotuksen mukaan kyllä osia vaihdettu jne..

JA minkäs arvosia suunnillee tollaset härvelit vois olla ja ostaako kukaan noin vanhoja vaikka onki kilvissä.. eli lähinnä rahallisesti oisko arvokkaampi ku oma dt :D
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 20.10.2008 16:42

Dorqstain kirjoitti:Anteeks et tuun tänne hyppimään eikä varsinaisesti edes liity 125 exc:hen mutta kirjotampa silti..

ELi ku tota oma dt:täni myymäs ni joku tarjos vaihdos 250 cc kotkan exc:tä mutta on vuosimallia 90 eli kannattaako edes noin vanhaa miettiä vai onko täys paska ? :D Ilmotuksen mukaan kyllä osia vaihdettu jne..

JA minkäs arvosia suunnillee tollaset härvelit vois olla ja ostaako kukaan noin vanhoja vaikka onki kilvissä.. eli lähinnä rahallisesti oisko arvokkaampi ku oma dt :D
Jos et mikään keräilijä nii älä vaihda ja itse asiassa se ei ole exc vaan gs jos -90.Taitaa olla vielä motoplatin vika eikun virtavehkeillä
ranne putos..