KTM EXC 125

Palis Moderaattori
Pyörä:
Husqvarna te300 2017
Paikkakunta:
Vihtijärvi
Liittynyt:
1.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Palis » 29.8.2007 23:28

Jannice_91 kirjoitti:Olisin nyt melko varmasti ostamassa kotaria ensi kesänä, ja haluaisin tietää että kuinka usein täytyy öljyjä vaihdella ja paljonko kyseiset öljyt maksavat? Onko kotarissa paljon huollettavaa säännöllisin väliajoin? Ja yleisesti kuinka paljo tämmöisen kilpaenduron pitäminen tulee maksamaan?


Öljyt n.2-4tuntia (laatikko), paljon huollettavaa säännöllisin väliajoin on. Pitäminen on melko tyyristä, mäntä(joka 20-30tunti),ketjut ja rattaat, laatikkon ja kammen laakerit (joka 60-70tunti). Eli jos meinaat teillä rällätä ja kyselet hintaa, osta joku sinne tarkoitettu peli.
Ceriffi
Pyörä:
10 R
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
21.3.2005 16:19

ViestiKirjoittanut Ceriffi » 30.8.2007 1:30

Harrasteajossa voi kyllä kertoa noi tunnit kahella ellei jopa kolmella.
durnt
Pyörä:
KX250F
Liittynyt:
11.11.2006 15:50

ViestiKirjoittanut durnt » 30.8.2007 10:20

Samaa mieltä Ceriffin kanssa , kyllä niillä laatikko ölpillä 2t.ssä sen 8-10h ajaa ihan mennen tullen naurattaa vaan joku 2h heitto, tai ei siinä vaihtakoon vaikka 0,5 h välein jos ylimäärästä rahaa on. eikä sitä pyörää ole yhtään huonommin huollettu vaikka niillä ölpillä ajaisi 8h kun 2h, männällä exc.llä harraste enskaa ajat 60h ainakin, tiellä jos rajotinta vastaan paukutat niin varmasti vähemmän, petareissa epätodennäköistä että 60 kohalla alkaisi väljää olemaan. Itse vaihdan SX.ään petarin laakerit ja kankisarja yms. tarvittavat, joka toinen männän vaihto kerta. (n.80-100h).

Ja hieman myös tuota tulppa asiaa, vaikuttaa vähän siltä että porukka pätee vakaalla kädellä ennenkuin miettii, 5-6e B9ES tulppa toimii täysin harraste sekalaisessa ajossa kuhan katsoo että se käy rossin virtavehkeille. ES:ät käyvät yleisesti ainakin hyvin , paikoin paremmin kuin +13e maksavat "reisinki" tulpat, kyllähän tuo totta on että ei tulpalla 100h ajella, se on sen verran halpa ostos että ottaa varman päälle ja muutamankymmenen tunninvälein vaihtelee.
Palis Moderaattori
Pyörä:
Husqvarna te300 2017
Paikkakunta:
Vihtijärvi
Liittynyt:
1.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Palis » 30.8.2007 22:02

durnt kirjoitti:Samaa mieltä Ceriffin kanssa , kyllä niillä laatikko ölpillä 2t.ssä sen 8-10h ajaa ihan mennen tullen naurattaa vaan joku 2h heitto, tai ei siinä vaihtakoon vaikka 0,5 h välein jos ylimäärästä rahaa on. eikä sitä pyörää ole yhtään huonommin huollettu vaikka niillä ölpillä ajaisi 8h kun 2h, männällä exc.llä harraste enskaa ajat 60h ainakin, tiellä jos rajotinta vastaan paukutat niin varmasti vähemmän, petareissa epätodennäköistä että 60 kohalla alkaisi väljää olemaan. Itse vaihdan SX.ään petarin laakerit ja kankisarja yms. tarvittavat, joka toinen männän vaihto kerta. (n.80-100h).

Ja hieman myös tuota tulppa asiaa, vaikuttaa vähän siltä että porukka pätee vakaalla kädellä ennenkuin miettii, 5-6e B9ES tulppa toimii täysin harraste sekalaisessa ajossa kuhan katsoo että se käy rossin virtavehkeille. ES:ät käyvät yleisesti ainakin hyvin , paikoin paremmin kuin +13e maksavat "reisinki" tulpat, kyllähän tuo totta on että ei tulpalla 100h ajella, se on sen verran halpa ostos että ottaa varman päälle ja muutamankymmenen tunninvälein vaihtelee.


Ite en lähtis ajelemaan laatikko öleillä max.5tuntia. Hiiltyy ja paskottuu aika reilusti. Tietenkin jos ajaa täysin tyhjäkäynnillä puhtaassa ilmassa ilman pölyä jne ni kyllähän sitten tuo 60 tuntia menee. Männänrenkaita kun on 1, menee se vaihto kuntoon omassa ajossa about 10tunnissa, eli siis kuolettuu jne.

Mutta juu, kukin ajelee ja huoltaa tyylillään. Ite tykkään että pyörä on tikis.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 30.8.2007 22:17

No hei, ensinnäkin kotarin männät kestää ihan eri lailla kuin japsien. EXC:n mäntä on lisäksi 2-renkainen. Se, että tommosen europelin takomännällä A-kuskikin voi ajaa 100h kertoo jo paljon. Enska kuluttaa konetta suunnilleen viidenneksen siitä kuin krossi. Tietty hiekkakankailla ajelu on sitten jo lähempänä rossia. 2h välein lootaöljyn vaihto tossa tarkottas suunnilleen kirkkaan öljyn ulos laskemista. Etkä varmaan tarkota et enskassa kukaan A-kuski ei pidä pyöräänsä tikissä vaikkei kesken 6-7h kestävän kisan öljyjä vaihtelekaan. Semmosia ollu tänäkin vuonna jo kaks, eikä mitään huolloissa seisoskelua vaan ajoa 85-90% ajasta.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
jusux
Pyörä:
Husqvarna 250te & Honda Z50RR Monkey
Paikkakunta:
Muurame city
Liittynyt:
28.6.2006 23:18

ViestiKirjoittanut jusux » 2.9.2007 1:04

OLisin ostamas varmaa exc ni kiinostais vähän että miten paljon teillä normi ajossa kuluu rahaa viikossa (Öljyt bensat ym..)
p3ll3
Liittynyt:
17.12.2005 21:19

ViestiKirjoittanut p3ll3 » 2.9.2007 8:03

JusuX kirjoitti:OLisin ostamas varmaa exc ni kiinostais vähän että miten paljon teillä normi ajossa kuluu rahaa viikossa (Öljyt bensat ym..)


nii-i mieti sitä.
durnt
Pyörä:
KX250F
Liittynyt:
11.11.2006 15:50

ViestiKirjoittanut durnt » 2.9.2007 21:05

Jusux se riippuu paljonko ajaisit viikossa ja kaasukädestä, maastosta yms. paljon vaikuttavia seikkoja.
Ja p3ll3 voipi olla hilijaa ellei mitään asiallista sanottavaa löydy.
HoLe
Pyörä:
250sxf, sr50 factory & pv
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
28.7.2005 17:09

ViestiKirjoittanut HoLe » 2.9.2007 21:25

No ainakin mun mielestä toi oli aika tyhmä kysymys ja tuskin enduro kuskit tollasta miettii. Jos on 125 exc:tä kadulle hommaamassa niin on kyllä ihan väärä puoli, tuo on oikea topic katupompereille.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 2.9.2007 23:06

Vuoden budjetiks enskan ajossa voi laskee sataa ajotuntia kohden semmosen 1500e alkaen. Enempikin saa meneen jos käyttää esim. tiivistämättömiä ketjuja, laiminlyö huollot ja säästää öljyissä yms.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
plank
Paikkakunta:
Pekola city
Liittynyt:
27.12.2004 21:10

ViestiKirjoittanut plank » 2.9.2007 23:13

Niin tai on vaan epäonninen ja kaatuessa menee pyörästä lähes aina jotain kallista ja tykkää tarrojen liimailusta, niin kyllä menee rahaa...
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 3.9.2007 9:08

Jos nää otettaisiin huomioon niin mun budjetin sais kertoo tosta kahdella...huomaa muuten ison eron kun koppiakaan ei saa hajalle edes pudottamalla mopoa kivelle, siis SKyteam'stä, rahaa on jääny säästöön selvästi enempi tänä vuonna. Osat maskaa varsin vähän muutnekin. Oli pakko laskee kaikki kuitit ja muistiinopanot yhteen: Öljyineen kaikkineen menny reiluun 70h 350e ;-)
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
Jannice_91
Liittynyt:
12.3.2007 15:44

ViestiKirjoittanut Jannice_91 » 7.9.2007 22:31

Kui usein vaihteistoöljyt pitää vaihtaa tieliikennekäytössä????
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 7.9.2007 23:24

Eikös se ohjekirja sano jotain semmosta et 100l bensaa, ellen ihan väärin muista...eli 10 vai 15 tuntia tai 100l, kumpi ennen vastaan tulee.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
rajis
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
20.11.2005 1:30
hohhoh

ViestiKirjoittanut rajis » 11.9.2007 16:41

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.ph ... h%3DHae&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?page=2@sortCol=@ord=@id_bike_type=2@id_make=@id_model=@id_sub_type=22@pfrom=@pto=@yfrom=2000@yto=@efrom=125@eto=125@status=F@id_drive_type=@eng_type=2@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@id_town=@under_25=@show=inline@posted_by=@new=@update=@show_search=1

kulkee muuten aika lujaa :D:D:D:D