Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

KTM SX 125

Pyörä:
Kawasaki KX450F 2013
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
13.12.2005 14:16
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut TeKaMOTO » 14.9.2016 10:34

Onnea uudelle pyörän omistajalle! Mäntä oman maun mukaan 10- 40h ja oljyt vaihtaisin 5h välein.
TeKaMOTO@Youtube
Pyörä:
Rieju mrt 2016
Liittynyt:
1.10.2017 9:23
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut Rieskaboi » 7.9.2018 13:35

Ajattelin ostaa ktm sx 125 ja ajella sillä kylillä. Onko järkeä käyttää sitä kuin exc kun ei ole ihan varaa kemmukorttiin ja kilvelliseen kotariin??
Pyörä:
KTM
Liittynyt:
15.10.2015 0:24
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut Muurari » 7.9.2018 14:27

Tulee halvemmaksi ajella säxällä kylillä ja maksella rapsut kuin ostaa 3k kalliimpi kilvellinen pyörä + tonnin kortti. Ja se kortti lähtee muutenkin kun kotarilla ajelee niin samapa tuo.
Liittynyt:
29.3.2018 21:58
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut Roxivm04 » 10.9.2018 11:17

Minkälaista huoltoa vaatii perus mökkimopona ollut sx 125,tarviiko sx huoltaa useammin kuin exc?
Säxän "vakio"putkihan on tt koska se on täysin kisa pyörä jos oikein olen ymmärtänyt?
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 18:28
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut JM82 » 19.9.2018 13:51

SX:än vakio pakoputki on "täysitehoinen" :P Ns. tehoputkilla moottorin tehoaluetta voidaan muokata haluttuun suuntaan.

Huollot:

Joka ajokerran jälkeen:
-Ilmansuodattimen pesu ja öljyäminen
-Pyörän pesu
-Ketjujen öljyäminen ja kiristys tarvittaessa
-Moottorin kiinnityspulttien, pinnojen yms. tärkeiden pulttien kireyden tarkistaminen

5 ajotunnin välein:
-Vaihteistoöljyn vaihto

20-30 ajotunnin välein:
-Mäntä ja männäntapin laakeri
-Kytkimen alumiiniset välilevyt (myös teräs- ja massalevyt tarvittaessa)
-Jarrupalat
-Ketjut ja rattaat
-Iskunvaimentimien huolto
-Linkkujen-, takahaarukan- ja ohjauslaakereiden rasvaus (tarvittaessa vaihto)

70-80 ajotunnin välein:
-Moottorin laakerointi
-kiertokanki
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Liittynyt:
12.10.2018 9:14
KTM 125 SX

ViestiKirjoittanut ktm125sx » 12.10.2018 9:23

Vähän varmaan tyhmä kysymys, mutta öljyt pitäs kotariin vaihtaa, enkä oo ennen kyseiseen pyörään vaihtanut. Kuinka paljon öljyä tarvii laittaa? Luin jostakin että 700-750ml, mutta en oo ihan satavarma että onko määrä ihan oikea. :D
Toinen kyssäri, onko väliä, että käyttääkö halvempaa 10w30-öljyä ja vaihtaa useammin, vai onko fiksumpaa laittaa kalliimpaa öljyä hieman harvemmin? :)
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 18:28
Re: KTM 125 SX

ViestiKirjoittanut JM82 » 12.10.2018 12:22

Oikea öljymäärä on 700ml. Kannattaa käyttää motocrosspyörän vaihteistoon tarkoittettua öljyä esim. Motorex Racing Gear Oil, Castrol MTX tai Motul Transoil. Väärillä öljyillä kytkin luistaa ja kytkinlevyjen käyttöikä lyhenee melkoisesti. Sopiva öljynvaihtoväli on 5 tuntia
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Liittynyt:
5.7.2017 10:22
Re: KTM 125 SX

ViestiKirjoittanut vantic » 12.10.2018 13:21

Vuosimallista 2016 ylöspäin on öljymäärä 800ml
Liittynyt:
12.10.2018 9:14
125 SX

ViestiKirjoittanut ktm125sx » 20.10.2018 14:44

[size=85][/size]Moro. Aattelin kysäistä täältä foorumilta, että minkälaista tuning/viritysosaa olis järkevää laittaa 125cc sx-kotariin? Tavoitteena olis saada 2014vm crossi näyttämään hieman uudemmalle ja hienommalle. Minkälaisiin yksityiskohtaan liittyviin osiin kannattaa laittaa rahaa, ja mistä ne kannattaisi hommata?

Kotarissa kiinni myös hgs putkisto, joka kaipaisi ehostusta. Putki vähän ruosteessa ja maalia kulunut poies, muttei isompaa kolhua. Onko ehdotuksia?

Kiitti jo etukäteen :)
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 18:28
Re: KTM SX 125

ViestiKirjoittanut JM82 » 22.10.2018 8:54

Bilteman nailonista tehty hioma-arkki ja WD40 on erittäin toimiva yhdistelmä pakoputken pintaruosteen poistoon. Vielä, kun joka pesun jälkeen suihkauttaa pakoputken pintaan WD40.stä, niin se pysyy pitkään ruosteettomana

https://www.biltema.fi/tyokalut/hionta/ ... 2000034929

Kuva
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw