KTM GS-Keskustelua :)

pevyy
Liittynyt:
13.4.2009 19:30

ViestiKirjoittanut pevyy » 18.1.2011 17:15

Passaako ktm gs 125cc vm93 mäntä 92vuosimalliseen gs:ssään?
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40

ViestiKirjoittanut paapeli » 19.1.2011 13:50

pevyy kirjoitti:Missä vikana kun mäntä on muutaman tunnin päästä tuossa kunnossa?---->http://www.motot.net/galleria/kuva35850/


Tiellä ajaminen, laihalle menee varsinkin kun muutoinkin tarvisi olla rikkaammalla talvella.
cr125r
Liittynyt:
8.9.2009 10:26

ViestiKirjoittanut cr125r » 23.1.2011 16:58

moni kirjoittaa onhan ktm kuitenkin ktm... itsellä oli viime kesän vähille ajeluille kilvissä oleva 250cc vm86, en pitänyt minään erityisen hyvänä. ensimäinen mikä oli niin hirveän korkea vehje, vaikka itselläkin puituutta 180cm huitteilla. toinen mikä oli niin osat hakusessa ja tolkuttoman hintasia.
no nyt on 10 vuotta uudempi cr honda enskaks rakenettuna alla... paljon mieluisampi vekoti.

ja toinen kummastuttava asia on että täällä jokunen oli projektista usemman satkun, itse kauppasin koko viime kesän kuosissa oleva pyörää tonnilla, kone tehty viime talvena täysin sylinterin putkitusta myöten.
myydessä moottorilla ajettu 9h ja kuitit tallessa, vielä toinen pyörä ilman konetta matkaan.
pommikone
Pyörä:
Kameliderbi, KTM GS, Peugeot SV
Paikkakunta:
E-Tampere
Liittynyt:
11.5.2006 15:16

ViestiKirjoittanut pommikone » 27.1.2011 22:07

TapuK kirjoitti:
pommikone kirjoitti:Morjesta!
Tuli tänään ostettua tollanen KTM GS vuosimallia 89 kahdellasadalla eurolla. Ei oo ihan kasassa, kytkin on irti yms, sylinteri täytyy kiristää, letkut sun muut laittaa kiinni jne.. Niin ja katteista puuttuu suuri osa.
Eli, tiedättekö mistä tuohon laitteeseen saisi katteita, onko jollain myydä käytettynä? Lähinnä ne tankkiin kiinni tulevat ilmanohjaimet haluaisin, tarkemmin sanottuna oikeanpuoleisen. Takakatteetkaan eivät haittaisi. Toinen mitä tuosta laitteesta puuttuu on kytkinjouset. Mistäs ne saisi? Lisäksi jarrulevyt ovat aivan ruosteessa, pitäisi varmaan vaihtaa. Ja mihin vuosimalliin asti moottorin osat käyvät ristiin? Kiitos!

Minulla on muistaakseni jossain välikatolla tallessa aikalailla kaikki gs:n muoviosat. Jos kiinnostaa niin voin tsekata ne nyt kun menen viikoksi käymään kotipuolessa.
Saattais kiinnostaa, tosin nyt palaa rahaa ihan kiitettävästi kun pitäs kyseiseen vehkeeseen koneremppa pyöräyttää..
Kameliderbillä voittoon!
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/52832

Saa tarjota Peugeotin skoottereihin viriosia ja KTM GS 125 osia!
Sportivee
Liittynyt:
5.1.2007 18:24

ViestiKirjoittanut Sportivee » 19.2.2011 17:23

Käsiini ajautui 250cc ktm:män moottori. Vuosimallin pitäisi olla -88, mistä tunnistan onko moottori 250gs vai 250mx mallista? Moottorin edellinen omistaja muisteli että on mx mutta kun googletin männästä löytyvällä tyypillä 8025d100 niin löytyy wössnerin mäntä 250gs malliin. Ongelmana on että pitäis löytää mäntä tuohon kun on leikannut, pytty on ilmeisesti kovapinnoitettu? Pytyssä ei pahoja jälkiä mutta männästä on jäänyt tavaraa pytyn seinämiin, voiko tuota hoonata kevyesti? Ja mistä tuohon saa männän?

Jos jotakin kiinnostaa ko. ktm:män moottori niin voin myös myydä, eli täydellinen kone sähköineen, kaasari (dellorto 38mm) ja syyläri.
Honda CBR 600 -03
Sportivee
Liittynyt:
5.1.2007 18:24

ViestiKirjoittanut Sportivee » 19.2.2011 20:45

Samalla numerolla löytyi mäntä : http://www.motocross-x.com/?p=productsList&iCategory=99
On tosin melko kallis, jos joltakin löytyy 250cc 85-88 käytetty mäntä 67.44 koossa niin voin ostaa pois...
Joku varmasti ihmettelee että miksi käytetty mäntä, ei ole kuin pelkkä moottori enkä vielä tiedä löytyykö tuolle järkevää käyttöä haluaisin vaan saada käynti kuntoon...
Honda CBR 600 -03
mudface
Pyörä:
KTM GS 125 -88
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
22.6.2006 1:05

ViestiKirjoittanut mudface » 20.2.2011 1:52

Sportivee kirjoitti:Pytyssä ei pahoja jälkiä mutta männästä on jäänyt tavaraa pytyn seinämiin, voiko tuota hoonata kevyesti?

Laimealla suolahapolla pitäisi lähteä.
Sportivee
Liittynyt:
5.1.2007 18:24

ViestiKirjoittanut Sportivee » 20.2.2011 3:03

mudface kirjoitti:
Sportivee kirjoitti:Pytyssä ei pahoja jälkiä mutta männästä on jäänyt tavaraa pytyn seinämiin, voiko tuota hoonata kevyesti?

Laimealla suolahapolla pitäisi lähteä.


Apteekista saa varmaan suolahappoa? Mutta onko se apteekista saatava tavara tarpeeksi vahvaa?
Honda CBR 600 -03
mudface
Pyörä:
KTM GS 125 -88
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
22.6.2006 1:05

ViestiKirjoittanut mudface » 20.2.2011 16:33

Sportivee kirjoitti:Apteekista saa varmaan suolahappoa? Mutta onko se apteekista saatava tavara tarpeeksi vahvaa?

23.10.2010 21:22 topicissa Männät SMK) kirjoitti:Et vissiin oo hapotellu ennen? Mun mielestä se maksimikonsetraatio oli alle 40% mitä edes saa, loppu kiteytyy pohjalle. Mä oon joskus lk 10v. sitten ostanu apteekista litran pullon ja vahvempaa ei edes saanu. Sillä määrällä putsaa tyyliin 1000 pyttyä... mut ei noi ärhäkkyydessä ihan hevillä yllätä, mä ainakin oon aian toivonu et nopeemmin nopeemmin.
Ja sit ohje mitä kannattaa noudattaa, jos haluaa hegissä pysyä: reippaasti vaan ulkoilmaan suolahapon kanssa, vapautuu nimittäin hermokaasua! Ihan johonkin vaikka limupullon korkkiin sitä, pullo kiinni, topsy-puikoilla sit sivellään pyttyä/al-jämiä ja vesivati vieressä, huutele välillä, kuivaa vaikka talouspaperilla ja taas liottelee. Siitä nimittäin ei näe miten se sulaa, samaa harmaata möhnää tulee pystystä kuin männän jämistäkin.
Sportivee
Liittynyt:
5.1.2007 18:24

ViestiKirjoittanut Sportivee » 20.2.2011 20:06

Kiitoksia vinkistä, pitää käydä huomenna apteekissa.
Nyt on galleriassa parit kuvat moottorista, jos joku tunnistaa mitä vuosimallia ja mistä mallista on niin kertokaa.
Lohkossa oli stanssi: 6-544*10026*
Honda CBR 600 -03
TJII
Pyörä:
TM en 250 4t
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
1.12.2010 16:32

ViestiKirjoittanut TJII » 21.2.2011 12:33

Sportivee kirjoitti:Kiitoksia vinkistä, pitää käydä huomenna apteekissa.
Nyt on galleriassa parit kuvat moottorista, jos joku tunnistaa mitä vuosimallia ja mistä mallista on niin kertokaa.
Lohkossa oli stanssi: 6-544*10026*


Mistään en mitään tiedä, mutta jos arvata saan niin lohko on vuodelta 86, 54=250cc. Jos pyörässä on valovehkeet, niin luultavammin pyörä on GS.

-TJ
Osien ruiskumaalausta ammattitaidolla. YV!
pevyy
Liittynyt:
13.4.2009 19:30

ViestiKirjoittanut pevyy » 23.2.2011 18:25

Tietäiskö kukaan että millanen kaasutin alkuperäsenä ktm gs 125 92 on? ku mulla on mikunin tm 38, eikä saa millään säätöihin? sitten muuten oisko kellään myydä ehjää sylinteriä kyseiseen pyörään? ku itellä on pinnote kulunu melkein loppuun.
TJII
Pyörä:
TM en 250 4t
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
1.12.2010 16:32

ViestiKirjoittanut TJII » 23.2.2011 22:21

pevyy kirjoitti:Tietäiskö kukaan että millanen kaasutin alkuperäsenä ktm gs 125 92 on? ku mulla on mikunin tm 38, eikä saa millään säätöihin? sitten muuten oisko kellään myydä ehjää sylinteriä kyseiseen pyörään? ku itellä on pinnote kulunu melkein loppuun.



Jos nyt oikein muistan niin pyörässä on ollut alunperin Dellorto PHSB37. Onko pyöräsi kilpipeli? Jos ei, niin lähesty privalla; voisi olla kaupan isompi kattila em. mopoon.
Osien ruiskumaalausta ammattitaidolla. YV!
pevyy
Liittynyt:
13.4.2009 19:30

ViestiKirjoittanut pevyy » 24.2.2011 17:17

Joo on kilipipeli. mikä pääsuutin kannattas pistää kun nyt on 260?
TJII
Pyörä:
TM en 250 4t
Paikkakunta:
Pirkanmaa
Liittynyt:
1.12.2010 16:32

ViestiKirjoittanut TJII » 24.2.2011 18:10

pevyy kirjoitti:Joo on kilipipeli. mikä pääsuutin kannattas pistää kun nyt on 260?


Tähän on melko vaikea antaa oikeaa vastausta näppäimistön takaa varsinkin, jos pyörässäsi ei ole originaali kaasari kiinni. Hae läjä isompia/pienempiä suuttimia riippuen käykö rikkaalla vai laihalla, ja lähde kokeilemaan. Ei ne suuttimet kaiketi niinpaljo maksa etteikö niitä voisi useampia ostaa, onpahan sitten varaa valita kelien mukaan. Kyllä ne toimivat säädöt sieltä loppuviimein löytyvät, kunhan kaikki muut perusasiat ovat kunnossa, ja paikat varmasti tiiviit ettei haukkaa ilmaa yms.

-TJ
Osien ruiskumaalausta ammattitaidolla. YV!