Talvisäädöt

YZi
Pyörä:
CRF250R-13, GSX1300R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.7.2003 0:07

ViestiKirjoittanut YZi » 10.1.2010 0:36

durnt kirjoitti:Tuossa jo sivuja selailin ja huomasin, ettei nelariin tarvitse ilmeisesti suuttimia samanlailla vaihdella kuin 2-T:hen talvella. Joten seosruuvia(ko) tässä käännellään talvisäätöjen löytymiseksi?.. Tenttua tankissa, syyläreistä vuorattu 50% molemmista pahvilla ja kaasari piilossa routamaton (=ohut retkimaton palanen) sisässä. Nyt laitoin pyörän käyntiin, ja kävi ryypyllä hyvin, mutta ilman ryyppyä ontu ainakun antoi kaasua ja paukahteli reilusti. Toki ulkona onkin -25*c, ja ajokelit varmaan max. -10*c-15*c kun sinne vielä vapaaehtoisesti lähtee ajamaan. Joten tulisiko talvea varten muokata jotain vielä ? Nelitahdeissa ei kai vuorata alkukäyrää? Ja sitten, paljonko keskimäärin tuupataan painetta IRC:n enduropiikkirenkaisiin, ajan hiekkapohjaisella rossiradalla, 0.7- 1.0bar?


Ellei ole käyntiinlähtö- tai muita ongelmia, ni suuttimia ei välttämättä tarvi vaihtaa.
Jos on, niin tyhjäkäynti- ja pääsuutin pykälää isommaks, seosruuvia enemmän auki ja noi toimenpiteet mitä oot jo tehny ni pitäis toimia.
Noilla pakkasilla ryyppyä täytyykin pitää päällä aika kauan ennen kun pelittää.
Noissa painelukemissa varmaan liikutaan tavallisella sisärenkaalla ja ei vuorata alkukäyrää.
-Red Injection-
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 10.1.2010 13:53

Mihinkäs tuo starter jet vaikuttaa? Nimensä mukaisesti käynnistämiseenkö?
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 10.1.2010 15:25

Riku Rassi kirjoitti:Mihinkäs tuo starter jet vaikuttaa? Nimensä mukaisesti käynnistämiseenkö?

Oiskohan ryyppysuutin..
durnt
Pyörä:
KX250F
Liittynyt:
11.11.2006 15:50

ViestiKirjoittanut durnt » 10.1.2010 15:28

YZi kirjoitti:
durnt kirjoitti:Tuossa jo sivuja selailin ja huomasin, ettei nelariin tarvitse ilmeisesti suuttimia samanlailla vaihdella kuin 2-T:hen talvella. Joten seosruuvia(ko) tässä käännellään talvisäätöjen löytymiseksi?.. Tenttua tankissa, syyläreistä vuorattu 50% molemmista pahvilla ja kaasari piilossa routamaton (=ohut retkimaton palanen) sisässä. Nyt laitoin pyörän käyntiin, ja kävi ryypyllä hyvin, mutta ilman ryyppyä ontu ainakun antoi kaasua ja paukahteli reilusti. Toki ulkona onkin -25*c, ja ajokelit varmaan max. -10*c-15*c kun sinne vielä vapaaehtoisesti lähtee ajamaan. Joten tulisiko talvea varten muokata jotain vielä ? Nelitahdeissa ei kai vuorata alkukäyrää? Ja sitten, paljonko keskimäärin tuupataan painetta IRC:n enduropiikkirenkaisiin, ajan hiekkapohjaisella rossiradalla, 0.7- 1.0bar?


Ellei ole käyntiinlähtö- tai muita ongelmia, ni suuttimia ei välttämättä tarvi vaihtaa.
Jos on, niin tyhjäkäynti- ja pääsuutin pykälää isommaks, seosruuvia enemmän auki ja noi toimenpiteet mitä oot jo tehny ni pitäis toimia.
Noilla pakkasilla ryyppyä täytyykin pitää päällä aika kauan ennen kun pelittää.
Noissa painelukemissa varmaan liikutaan tavallisella sisärenkaalla ja ei vuorata alkukäyrää.



Kiitos, näillä on hyvä alotella.
kawa87
Pyörä:
Kawasaki KX 125 -06
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
21.12.2008 1:16

ViestiKirjoittanut kawa87 » 16.1.2010 19:12

[quote="kawa87"]Kawasaki kx 125 -06
ohjekirjan talvisäädöt laskelmieni mukaan kun ollaan merenpinnan korkeudessa ja -10C :lol:
Eli vakiot
ilmaruuvi 1-1/2 auki talvi kierros kiinni[quote="kawa87"]

Tämä jäi mietityttämään?
Ruuvi oli 3/4 kierrosta auki joten jätin sen nyt siihen :s
Suuttimet vaihdoin 470 42.5 ja talvineulan :P
Tuntuhan tuo toimivan mitä pääsin kesärenkailla hieman kokeilemaan :lol:
-Anssi Koljonen-
-040/8480207-
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 16.1.2010 20:01

Tämä jäi mietityttämään?
Ruuvi oli 3/4 kierrosta auki joten jätin sen nyt siihen :s
Suuttimet vaihdoin 470 42.5 ja talvineulan :P
Tuntuhan tuo toimivan mitä pääsin kesärenkailla hieman kokeilemaan :lol:[/quote]

Ihmettelin samaa,mut mitä vähemmän se saa ilmaa,sitä enemmän ainetta.Jos joku tietää paremmin,niin
kertokoon ja jos se kerta pelaa niin silloin on hyvä.
mxer450
Liittynyt:
1.10.2009 20:37

ViestiKirjoittanut mxer450 » 18.1.2010 18:26

Mikä mahtaa olla kun ktm 125 ei käy tyhjäkäyntiä ja käy tosi rikkaalla vaikka on laihemmat suuttimet ja neulat ja käynnistyy tosi huonosti ja enää ei edes lähde käyntiin?
kawa87
Pyörä:
Kawasaki KX 125 -06
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
21.12.2008 1:16

ViestiKirjoittanut kawa87 » 18.1.2010 23:08

mxer450 kirjoitti:Mikä mahtaa olla kun ktm 125 ei käy tyhjäkäyntiä ja käy tosi rikkaalla vaikka on laihemmat suuttimet ja neulat ja käynnistyy tosi huonosti ja enää ei edes lähde käyntiin?

Mites kipinä jos ei kerran käynnisty ;)
-Anssi Koljonen-
-040/8480207-
kawa87
Pyörä:
Kawasaki KX 125 -06
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
21.12.2008 1:16

ViestiKirjoittanut kawa87 » 18.1.2010 23:14

kawa87 kirjoitti:
kawa87 kirjoitti:Tuntuhan tuo toimivan mitä pääsin kesärenkailla hieman kokeilemaan :lol:

Veti niin perkeleesti eilen radalla, takasuoralla nosti keulaa kun käänsi kahvaa, oikein säikähdin :nolo: :lol:
Vanha pyörä kun ei sitä tehnyt :D
-Anssi Koljonen-
-040/8480207-
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 18.1.2010 23:58

Veti niin perkeleesti eilen radalla, takasuoralla nosti keulaa kun käänsi kahvaa, oikein säikähdin :nolo: :lol:
Vanha pyörä kun ei sitä tehnyt :D[/quote]

hyvähyvä ;)
kostaja-
Pyörä:
RM250 -05
Liittynyt:
19.2.2006 20:22

ViestiKirjoittanut kostaja- » 19.1.2010 10:22

"veti niin perkeleesti" -hieno homma, varsinkin kun vielä piikistä kyse! :D
kawa87
Pyörä:
Kawasaki KX 125 -06
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
21.12.2008 1:16

ViestiKirjoittanut kawa87 » 19.1.2010 18:49

kostaja- kirjoitti:"veti niin perkeleesti" -hieno homma, varsinkin kun vielä piikistä kyse! :D

No omasta mielestä joo, kun vanha oli -87 ja nyt -06 :D
Kauheen paljoa en ole vielä kerennyt ajaa/harrastaa motocrossia ;)
-Anssi Koljonen-
-040/8480207-
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 19.1.2010 21:19

kawa87 kirjoitti:
kostaja- kirjoitti:"veti niin perkeleesti" -hieno homma, varsinkin kun vielä piikistä kyse! :D

No omasta mielestä joo, kun vanha oli -87 ja nyt -06 :D
Kauheen paljoa en ole vielä kerennyt ajaa/harrastaa motocrossia ;)



No onhan siinä suuri ero 87-06..Varmasti vetää hyvin
timpax41
Pyörä:
Honda cr 250r-04
Liittynyt:
17.9.2009 20:11

ViestiKirjoittanut timpax41 » 3.2.2010 1:04

No niin.Nyt kysyisin,et jos tarvii seosruuvi olla yli 3kierrosta auki,et toimii,niin kertooko se jostain väärästä suuttimesta vai onko se ihan normaalia.Vaihdoin 45.sesta 50 seen tyhjikseen?
CR250
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut CR250 » 8.2.2010 20:34

mxer450 kirjoitti:Mikä mahtaa olla kun ktm 125 ei käy tyhjäkäyntiä ja käy tosi rikkaalla vaikka on laihemmat suuttimet ja neulat ja käynnistyy tosi huonosti ja enää ei edes lähde käyntiin?


Ookko katsonut missä jemelissä ilmanputsari on?

Omassa ruoskassa ilmeni eilen muutaman ratakierroksen jälkeen alakierroksilla "törinää", tyhjäkäyntiä ei saanut kohdilleen, eikä käymään sitten pätkän vertaa ja vaihdoin tulpankin samaan syssyyn (oli sitten kostea ja musta) vaikka käyntiin läksi kuin palmun alta. Yritin vielä muutaman kierroksen ja käynti vain huononee koko ajan, joten pyörä kyytiin ja kotia vit...... purkamaan.

Radalla ei kehdannut alkaa "asennusnäytöstä" pitämään, mutta kotona penkki poijes ja vika selkis. Puuterilunta oli suodatin täynnä... Ei tullut mieleenkään parin kolmen penkkaan pölläytyksen jälkeen ja muutaman ajetun kierroksen jälkeen, että lunta olisi mennyt putsariin noin paljon.

Kun lumikin on ainoastaan tuota hienoa ja pölisevää pakkaslunta, niin varmasti on paikat tukossa kuin kesällä pölisevällä radalla kurvaillessa.