Re: Jarrujen ilmaus
Lähetetty: 22.12.2013 10:09
Ilmaruuvi pitää saada takaisin kiinni ennenkuin kahva on pohjassa, jolloin estetään uuden ilman meneminen järjestelmään. Tämä on hidas tyyli koska nestettä tulee tosi vähän kerrallaan johtuen juuri tuosta salamaakin nopeammasta ilmaruuvin sulkemisesta. Nopeampi tapa on työntää ruiskulla nestettä ilmaruuvista sisään ja tarkkailla säiliöstä milloin neste on kuplatonta. Tässä tavassa pitää ruisku tietenkin olla jollain letkulla ilmaruuviin ja neste ruiskussa taas ilmatonta, muutenhan sinne työnnetään valmiiksi ilmakuplia sekaan. Sitten on vielä yksi konsti jota itse käytän laiskana ihmisenä, ota kahva säiliöineen irti tangosta ja asettele se niin jollain roikkumaan, että ilma poistuu letkusta säiliöön ja anna ajan tehdä tehtävänsä. Yleensä yö riittää. Vielä jos viitsii varmistaa että ilmaruuvi on satulassa ylinnä saa ilmat vielä sieltäkin pois, tämä yleensä vaatii satulan irroittamisen.