Jarrujen ilmaus

FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 29.4.2010 20:21

[/quote] jos toimi ennen sitä niin luultavasti on ilmaa.Aukasitko jarruletkun?silloin joudut vaihtamaan ne messinki tiivisteet nii alkaa pelittämään [/quote]

en avannut letkua ja sitä ennen toimi kyllä eli siellä on sitte vissii viellä ilmaa
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 2.5.2010 19:02

joo nyt menee ihmeelliseksi kun jarrua olen yrittänyt ilmata ja ei näytä tulevan yhtää ilmaa ja eikös tuon takajarrupolkimen pitäisi jäykistyä ja stopata melkein heti, mutta painuu pohjaan eikä jäykisty. Tuntuu että ei saa tarpeeksi painetta kun pumppaa jarrua ja kun avaa ilmausruuvin, niin sieltä tulee nestettä mutta ei ollenkaan paineella. vuotaako jostain va mitä meinaatte??
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 2.5.2010 20:00

Kokeilepa kiilata takajarrupoljin pohjaan yön ajaksi vaikka isolla ruuvimeisselillä. Tuo temppu on ainakin mulla toiminut, kun jarrujen ilmauksen kanssa on ollut ongelmia.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 2.5.2010 21:26

JM82 kirjoitti:Kokeilepa kiilata takajarrupoljin pohjaan yön ajaksi vaikka isolla ruuvimeisselillä. Tuo temppu on ainakin mulla toiminut, kun jarrujen ilmauksen kanssa on ollut ongelmia.


mihinkäs tämä perustuu eli millä tavalla se voisi vaikuttaa asiaan
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 2.5.2010 21:47

Tarkempaa taustalla olevaa tieteellistä teoriaa taustalla en tunne, mutta jotenkin ne ilmakuplat tuntuvat sieltä paremmin poistuvan, kun neste on paineessa...
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 2.5.2010 22:33

selvä kiitos. täytyypä kokeilla tuota
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 2.5.2010 22:37

kannattaa myös kokeilla et otat pääsylinterin irti ja annat yön ajan olla sen lattian tasossa nii nousee paremmin sinne nipalle se ilma.
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08

ViestiKirjoittanut FOX151 » 3.5.2010 17:46

joo ei auta mikään jarru painuu edelleen pohjaan saakka ja olen yrittäny ilmata väärinpäin mutta ilmaa ei tule yhtään. ja tuo mäntä tuntuu liikkuvan kyllä aika huonosti kun painaa jarrua ja luulen että jostakin se vuotaa paineet pihalle. mikä nyt neuvoksi alkaa ottaa päähän tälläinen pelleilly :x

E: nonni nyt alkoi pelittämään kun ilmaahan siellä viellä oli ja se auttoi kun otti pääsylinterin irti ja laittoi alataasoon. kiitoksia vinkeistä
ile-ko
Pyörä:
Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
26.7.2008 12:44

ViestiKirjoittanut ile-ko » 18.5.2010 19:37

Mulla kans takajarrun ilmaamisen kanssa ongelmia. Uudet palat laitoin ja koska piti jumittuneen männän takia käyttää koko takajarrusatulaa auki niin ilmauspuuhiinhan siinä joutui. Törmäsin myös samoihin ongelmiin mitä muilla eli näyttää ettei ilmaa tule enää mutta painetaso ei ole edelleenkään entisen veroinen. Voisi lie kokeilla tuota "letku ilmausnippaan ja poljinta ravistella" tyyliä.
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 19.5.2010 9:04

Paineen alla ilmakuplat puristuu kokoon, jo pienelläkin paineella hyvin pieniksi. Eli kun siellä systeemissä on isoja kuplia, ne ei halua pintajännityksen takia pilkkoontua ja eivät siksi lähde liikkeelle. Kun ne puristetaan pieniksi, pääsee ne paremmin liikkumaan. Alipaineella ne paisuu, joten systeemi toimii päin vastoin kun imetään ylävirtaan.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
k4ll3
Pyörä:
zip -02
Liittynyt:
3.5.2009 14:15

ViestiKirjoittanut k4ll3 » 30.5.2010 15:29

Voisiko joku laittaa suht yksityiskohtaset tiedot miten ilmaan CRZ:n takajarrun? Ku en oo pahemmin nuitten jarrujen kans värkkäilly :).
Tyramies
Pyörä:
BomberFudet<3 & Jincheng Knight
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.8.2008 0:36

ViestiKirjoittanut Tyramies » 30.5.2010 20:59

Tollasta samaa kyselen mitä tossa ylhäällä oli jollakin ongelmia paineen kanssa, eli ilmasin tota saatanan fude 110 takajarrua varmaan 2 tuntia ja pelkkää nestettä vaan kokoajan tulee. Sittenkun polkasee sen vitun jarrun pohjaan niin jarrusylinterissä mäntä kyllä liikkuu mutta ihan millin tai kaksi, mikä avuksi??

Joku sanoi että jotain tiivisteitä pitäisi katsoa tuolta, mut aika epätoivonen oon ku oon jo tänään puol päivää sen romun kans istunu tuol ja ilmannu ja sit lopuks viel uusil jarrupaloillakaan (edestä laitoin taakse) haluu saatana jarruttaa. Mitä tolle männälle tai koko systeemille tekis?
Tarvitsetko apua mopon kanssa? Osa-asennukset, vikadiagnostiikka ja tuning onnistuu meillä helposti! http://www.tomppa.fi <--- moposivut <---- mopohommia yli 6 vuoden kokemuksella.
trolololo5445
Liittynyt:
11.6.2008 16:04

ViestiKirjoittanut trolololo5445 » 12.8.2010 16:51

Mikä tossa roxin takajarrussa on vikana kun ennen toimi hyvin, mutta nyt yritin ilmata sitä. Tein ohjeiden mukaan eli jarru pohjaan, mutteri auki -> ilmaa ja nestettä valui ulos -> mutteri kiinni jonka jälkeen irrotin jarru kahvasta. Tein juuri tuolla tavallaa muutaman kerran ja nyt kun painan takajarrua kahva painuu pohjaan mutta mitään ei tapahdu, mikä tässä on vikana?? Jarrusta tulee nestettä kun kahvaa pumppaa ja säiliökin on täynnä dot4 jarrunestettä :s
Kiiiski
Pyörä:
bobber
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2007 22:53

ViestiKirjoittanut Kiiiski » 13.8.2010 20:00

lue koko topic läpi täällä on noita vinkkejä vähän enemmän kun tuo yksi minkä mainitsit
Crafik
Liittynyt:
25.5.2010 14:19

ViestiKirjoittanut Crafik » 20.8.2010 17:01

noh varmaan tähänkin vois jonkinnäköistä vastausta löytyä topicista jo mutta kerronpahan nyt onglemani:
Vielä vähän aika sitten takajarru jarrutti n. sekunnin jonka jälkeen poljin meni pohjaan eikä enää jarruttanut. nyt sitten ei ole enää minkäänlaista tuntoa jarrussa, olen koittanut ilmata, mutta nestettä ei tuu pihalle paljoa paskaakaan? säiliö on täynnä...

Miten muuten tarviiko ilmatessa periaatteessa olla sitä letkua ilmausruuvin päässä? onko se ainoastaan sen vuoksi hyvä olla siinä ettei nyt ruiski mihin sattuu sitä nestettä jne.

olisin kyllä kiitollinen jos joku osaisi neuvoa :s