Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Miten parantaisit foorumia? Sivu 4: piikkialueet kuntoon!

Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 2:00
Re: Miten parantaisit foorumia?

ViestiKirjoittanut Sami » 24.2.2014 19:12

Ideoidaanpa piikkialueiden rakenne kuntoon! Ehdota siis mikä olisi mielestäsi paras rakenne nykyisen tilalle.

Otetaan pohjalle yksi ehdotus, mitä mieltä olette tästä neljään alueeseen jaottelusta:

-Yleistekniikka (sisältää kaiken ei-mallikohtaisen tekniikan, niin 2t kuin 4t)
-Mallikohtainen keskustelu (sisältää myös mallikohtaisen tekniikan ja virityksen)
-Projektit
-Yleiskeskustelu (kaikki muu keskustelu)
Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 11:43
Re: Miten parantaisit foorumia? Sivu 4: piikkialueet kuntoon

ViestiKirjoittanut jonicc » 24.2.2014 19:53

Vaikuttaa ainakin hyvältä. Tosin voisiko 2t ja 4t yleistekniikat laittaa tuonne yleiskeskustelupuolelle jotenkin sillein, että se pysyisi kokoajan ylhäällä/omassa palkissa?
Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 18:45
Re: Miten parantaisit foorumia? Sivu 4: piikkialueet kuntoon

ViestiKirjoittanut AceFin » 24.2.2014 23:12

Samin idea kuulostaa toimivalta, tähän hätään en nyt itse ainakaan keksi parempaa.
EXC 525 || Youtube-kanava || Osta hyvä skootteri
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
VIP
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 13:52
Re: Miten parantaisit foorumia?

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 24.2.2014 23:32

Sami kirjoitti:Ideoidaanpa piikkialueiden rakenne kuntoon!

Eikö tohon voisi ottaa mallin yksinkertaisesti mopopuolelta, yleiskeskustelu päällimmäiseksi ja siihen alaosioksi projektit, sitten yleistekniikka + mahd. alaosiot ja lopuksi mallikohtainen keskustelu.
Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 2:00
Re: Miten parantaisit foorumia?

ViestiKirjoittanut Sami » 25.2.2014 7:57

Rossoneri kirjoitti:Eikö tohon voisi ottaa mallin yksinkertaisesti mopopuolelta, yleiskeskustelu päällimmäiseksi ja siihen alaosioksi projektit, sitten yleistekniikka + mahd. alaosiot ja lopuksi mallikohtainen keskustelu.

Tämä vaikuttaa selkeämmältä järjestykseltä. Mutta miksi projektit yleiskeskustelun alaosioksi, eikö se olisi enemmänkin mallikohtaista keskustelua? Ehdotin sitä samanlaiseksi ylätason alueeksi kuin muitakin alueita siksi että se on suosittu ja tällä pienellä muutoksella saataisi piikkipuolen aluehierarkia yksitasoiseksi (mutta selkeyttääkö yksitasoisuus mitään?).
VIP
Pyörä:
748
Liittynyt:
5.7.2006 13:52
Re: Miten parantaisit foorumia? Sivu 4: piikkialueet kuntoon

ViestiKirjoittanut Rossoneri » 25.2.2014 14:39

No toi oli suora kopio mopoalueen jaosta, siellähän projektit on yleiskeskustelun alla. Parhaiten projektiosio mun mielestä sopis tekniikan alaosioksi tai ehkä ihan omaksi osiokseen. Kaksitaso pärjää selkeydessä ihan hyvin yksitasolle, kunhan pääalueet on järkevässä järjestyksessä sekä alaosiot ripoteltu järkeviin paikkoihin.

-Yleiskeskustelu
-alaosiot (ajovarusteet?)
-Yleistekniikka
-alaosiot (ne projektit?)
-Mallikohtainen yleiskeskustelu
-alaosiot (mallikohtainen tekniikka?)

Jotain tuonsuuntaista, oliko tässä muuten tarkotus luopua 2t & 4t erottelusta tekniikkapuolella?
Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 2:00
Re: Miten parantaisit foorumia? Sivu 4: piikkialueet kuntoon

ViestiKirjoittanut Sami » 25.2.2014 14:47

Rossoneri kirjoitti:oliko tässä muuten tarkotus luopua 2t & 4t erottelusta tekniikkapuolella?

Kyllä, jos se koetaan hyväksi ratkaisuksi käyttäjien keskuudessa. Nehän sisältävät käytännössä mallikohtaisia tekniikkatopiceja, jotka voitaisi sisällyttää mallikohtaiseen keskusteluun (joka ei siis rajoittuisi yleiskeskusteluun tai tekniikkaan, vaan sisältäisi kaiken mallikohtaisen).
Pyörä:
Honda XRV 750 Africa Twin -91
Paikkakunta:
Lieksa
Liittynyt:
19.5.2009 19:57
Re: Miten parantaisit foorumia? Sivu 4: piikkialueet kuntoon

ViestiKirjoittanut CR250 » 28.3.2014 23:03

Voisi miettiä "Niksi" nurkkaa merkki - mallikohtaisesti...

Esim. samat kysymykset heilahtaa eri huolto-/korjausasioihin, joten pyörän keksiminen uudelleen on typerää ja samasta aiheesta ei tarvitsisi generoida uutta 20. viestin ketjua.
VIP
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 16:10
Re: Miten parantaisit foorumia? Sivu 4: piikkialueet kuntoon

ViestiKirjoittanut mustavi » 12.4.2014 18:54

Sami kirjoitti:Kyllä, jos se koetaan hyväksi ratkaisuksi käyttäjien keskuudessa


Kannattaisin alaosien 2t+4t-tekniikka poistamista tekniikkakeskustelusta, jolloin 2t-mallien ketjut vois kulkea tekniikka-pääsivulla yleistekniikan seassa. EN poistais sitä kokonaan, eli sekottais 2t-tekniikkajuttuja mallikohtaiseen, selkeyssyistä, ja koska 2t-tekniikka palvelee kait vähän syvällisemmin harrastavaa porukkaa (oma kohderyhmänsä). 4t-mallitekniikan sen sijaan vois varmaankin siirtää mallikohtaisen yleiskeskustelun puolelle, kun niissä ei ole samalla tavoin laitettavaa ku 2t:ssa. Taantuvissa nelarimalleissahan myös tekniikka-asiat on hiljaisella hyväksynnällä ja aika luontevasti käsitelty jo mallikeskustelussa, ei tuo tarvitsis vaan ikään kuin virallistaa. Tulevaisuuttakin ajatellenkin muutos vois olla paikallaan, koska saastemääräysten takia uudet 2t-mallit alkaa käydä vähiin, eli nykykanta hiipuu hiljalleen tulevina vuosina ("old 2-strokes never die, they just keep on going faster", ettei ny kukaan 2t-ihminen vedä hernettä nenään). Mahdollisimman pieni muutos siis, kun eiks tämä nykyinen rakenne ole suosittu ja toimiva?

Jos haluttaisiin jotain 2t/4t-alaosien tilalle heittäisin ajatuksen "motodammen":ista eli finlandssvenska diskussionen:ista. Ruotsinkielinen keskusteluhan sopis aika luontevasti realpro-puolelle suht näkyvälle paikalle (okay, nimeä varmaan kannattais miettiä tarkemmin koska motukka + ankkalampi kuulostaa vähäniinku onnettomuden jälkitilanteelta). Ei aavistustakaan olisiko kiinnostusta riittävästi, tai saisko kenties jokusen käyttäjän riikin puoleltakin mukaan motottiin. Varmaanhan osa motottilaisista pystyy viäntämään ainakin sibbosvenskaa jos tarvii/haluaa, ja toisinpäin joillain Suomen seuduilla asiat selviää paljon helpommin ja mieluisammin på svenska.

Projektit säilyttäisin taas nykyisellä paikallaan. On luontevaa, olettaen että yleis-, mallikohtainen- ja projektikeskustelut ovat vilkkaimmat alueet, ettei kasvavan mobiililaitteiden käyttäjäkunnan tarvitsis pomppia x valikon kautta. Ainakaan Noksun lankunpätkä ei zoomaamatta aina ymmärrä mitä pientä linkkiä halusinkaan oikeesti painaa - pieni harmi, mutta harmistus kuitenki. Mopopuolen kaltaista hajaannusta merkkikohtaisiin alueisiin ei varmaankaan tarvitsisi piikkipuolella, juurikin jotta valikot pysyisivät selkeinä ja litteinä.
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 13:30
Re: Miten parantaisit foorumia? Sivu 4: piikkialueet kuntoon

ViestiKirjoittanut sampul1 » 2.5.2014 10:05

CR250 kirjoitti:Voisi miettiä "Niksi" nurkkaa merkki - mallikohtaisesti...

Esim. samat kysymykset heilahtaa eri huolto-/korjausasioihin, joten pyörän keksiminen uudelleen on typerää ja samasta aiheesta ei tarvitsisi generoida uutta 20. viestin ketjua.

Tietopankki? Sinne tarvittais lisää kirjottajia, mutta itsellä ei ole nouhauta tarpeeks. :D Teoriatietoa kaikesta on muttei käytännön tekotaitoa. :D
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Liittynyt:
13.9.2012 20:23
Re: Miten parantaisit foorumia? Sivu 4: piikkialueet kuntoon

ViestiKirjoittanut pysynmatrixissa » 2.5.2014 12:34

Minunkin mielestä tietopankkia voisi yrittää laajentaa ja saada artikkelit parempaan järjestykseen. Itse en kehtaa todennäköisesti väärää tietoa mennä kirjoittamaan enkä viitsi mennä sinne sotkemaan järjestystä huonommaksi, mutta kuitenkin tietopankkia aina välillä katselen ja siellä on todella hyödyllistä tietoa, sitä ei vain meinaa löytää. Puhun siis mopo- ja skootteripuolesta.

Poikkesinpa hienosti tästä piikkipuolen keskustelusta, oli pakko osallistua tämän verran.
Liittynyt:
13.6.2014 18:50
Re: Miten parantaisit foorumia? Sivu 4: piikkialueet kuntoon

ViestiKirjoittanut RY6 » 31.7.2014 23:22

Työkalu ja työmetodien puoli puuttuu kokonaan.Ainakaan minä en ole sellaista täältä löytänyt.Löysin hyvän ja halvan työkalun variaattorin kiinnipitämiseen.Haluaisin kertoa muillekin minkä, mistä ostin ym.Tai kysyä esim. mitä viiloja ja mistä ostaa valurauta sylinterin viilaamiseen.Nyt ei ole paikkaa jos haluaa tietää vain jostain työkaluista.
Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 18:13
Re: Miten parantaisit foorumia? Sivu 4: piikkialueet kuntoon

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 1.8.2014 1:14

Periaatteessa ihan hyvä idea, mutta itse kannattaisin aluetta myös erilaisille huolto- ja viritysoppaille (tätä varten tosin on tietopankki, jota harva tuntuu nykyään käyttävän / käyttäjien interaktio puuttuu lähes kokonaan). Eli käyttäjät pystyisivät kommentoimaan / kysymään ohjeista helpommin, kuin tekemällä uuden tarpeettoman threadin foorumille ("seurasin tietopankin ohjetta, mutta en löytänyt ruuvia numero 5 jne.."). Työkaluthreadit voisi sitten myös heittää samalle alueelle (esim. "Suositeltavia työkaluja / -tapoja sylinterin viilaukseen")? Toisaalta nämä kaikki kuuluvat myös nykyisiin viilaus- ja variaattoritopicceihin yms. joten tarvetta toiselle alueelle ei ehkä olisi.

^ylläoleva on sitten kirjoitettu puoliunessa, koitan muistaa vielä aamulla tarkistaa mitä olen tänne selitellyt. :lol:
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
4.11.2014 8:33
Re: Miten parantaisit foorumia? Sivu 4: piikkialueet kuntoon

ViestiKirjoittanut Muikhu » 13.1.2015 17:33

Uskoisin etten ole ainoa joka näitä projekteja seuraa puhelimella varsin aktiivisesti joten tuumailin olisi mukava saada puhelinystävällisempi šelaustyyli mahdolliseksi? Tai vaikka motot.net sovellus android puhelimille? Itsellähän ei tosiaan näistä nettitouhuista ole kuin peukalo kämmenen keskellä :lol:
~Ei sillä väliä millä vaan miten~
Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 18:45
Re: Miten parantaisit foorumia? Sivu 4: piikkialueet kuntoon

ViestiKirjoittanut AceFin » 13.1.2015 18:58

Kokeilepa sellasta sovellusta kuin Tapatalk. Todella kätevä tapa selata foorumeita, tosin viimeinen päivitys oli monen mielestä askel taaksepäin.
EXC 525 || Youtube-kanava || Osta hyvä skootteri
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
cron