eddison84 kirjoitti:Mikä ihmeen idea on tämä, että uusia ketjuja ei voi luoda jotain tiettyä mallia hipovasta aiheesta?
Aivan idioottimainen toimintatapa nykyisellään. Noita kysymyksiä hukkuu vastaamattomana tuonne yleisketjuihin vaikka kuinka paljon tämän takia.
Foorumille tulee vuorokauden aikana ehkäpä satuja viestejä ja kymmeniä kysymyksiä. Jos jokaiselle kysymykselle tehtäisiin oma viestiketju, nekin hukkuisivat nopeasti uusien alle. Lisäksi muita asioita käsitteleviä keskusteluja olisi aiempaa hankalampi löytää.
eddison84 kirjoitti:Ottakaa nyt hyvät teinimodet mallia jostain autoforumeista, joissa sentään saa vastaukseksi kysymyksiinsä jotain järkevääkin sen sijaan, että aina on moderaattori itkemässä, ettei tämä ole forumin tapa, mene tuonne mallia koskevaan ketjuun kirjoittamaan kysymyksesi 100 000 muun jatkoksi!
http://fi.wikipedia.org/wiki/TeiniYllä olevaan määritelmään mahtunee moni moderaattoreista, mutta ei se auton omistaminen tai autofoorumeilla keskustelu automaattisesti onnelliseksi tee. Palautetta otamme mielellään vastaan koska foorumia halutaan jatkuvasti kehittää paremmaksi ja toimivammaksi. Tuolla asenteella ei kuitenkaan kannata odottaa kovinkaan rakentavaa keskustelua, ihan yhtä hyvin tähän voisi todeta että kannattaa sitten varmaan mennä sinne autofoorumeille keskustelemaan.
Useasti aiemman keskustelun aloitusviestistä selviää tarvittava tieto, jos sen vain malttaa lukea läpi.
eddison84 kirjoitti:Eli siis tämä siitä syystä, että kysymyksiä tulisi niin tuhottomasti?
Miksei luoda paremmin omia alueita, Viritys, Huolto, Ongelmat, Yleinen tekninen, Vihjeet.. Näillä alueilla sitten olisi merkkikohtaiset osiot, kun taas nyt esim. Aerox/Nitro-ketjussa on kaikki samassa kasassa: miten otan varin prikan pois, ei lähde käyntiin-ongelmat, missä on parkkivalo..... Täydellistä sillisalaattia, mistä vaikea ruotia asioita.
Toisena seikkana, on paljon mukavampi seurata forumia topikkien kuin yhden viestiketjun kautta, pääsee heti lukemaan itseä kiinnostavat asiat, kun selaa otsikoita.
Mopopuolen keskustelut on jo nyt eriytetty mopoihin ja skoottereihin, sekä yleiseen ja tekniikkakeskusteluun. Ongelmana on se, että jo nykyisillä alueilla tuntuu olevan vaikeaa löytää oikea puoli kysymykselle. Mopopuolelle tulee kysymyksiä skoottereista ja päinvastoin. Yleisen ja tekniikan sekoittamisesta ei kannattane edes mainita. Tarkoitus on, että tekniikka-alueella on kaikki keskustelu liittyen kuristustenpoistoon, teknisiin ongelmiin, virittämisen eri osa-alueille ja niin edelleen. Mallikohtaisiin ketjuihin sitten kaikki muu, mikä ei koske tekniikkaa. Esimerkiksi mainitsemastasi Aerox/Nitro-tapauksesta kuristusten poisto kuuluisi kuristuskyselyt-topikkiin(tekniikka), käynnistysvaikeudet tekniset ongelmat-topikkiin(tekniikka), parkkivalon sijainti tietämätön käyttäjä-topikkiin(tekniikka) tai sitten mahdollisesti mallikohtaiseen ketjuun. Yksi ongelma on myös tiedon etsintä, tai oikeammin käyttäjien rajallinen keskittymiskyky siihen. Motot.netissä on esimerkiksi oma
tietopankki, joka on wikipedian tapainen yleinen tietosanakirja. Tietopankin artikkeleista löytyisi vastaus ehkä noin 50% esitetyistä kysymyksistä ja todennäköisesti paljon nopeammin kuin lähettämällä kysymys foorumille, mutta kun ei vaan jaksa kuluttaa sitä muutamaa minuuttia hakeakseen vastauksen itse.