Ohjeet miten välttää sakot

derbimanne666
Liittynyt:
24.9.2020 12:45
Ohjeet miten välttää sakot

ViestiKirjoittanut derbimanne666 » 24.9.2020 12:53

Olen tässä lakia lueskellut hetken aikaa ja niemnomaan liikennelakia. Kävi ilmi että vain rekisterissä olevaa mopoa voi sakottaa. Mietinkin tässä, että jos tekisi sellaisen kilvenpidikkeen, mistä kilven voisi ottaa pois. Täten ollen aina kun kavereiden kanssa pysähdymme hetken ajeltuamme, otan kilven aina telineestä pois piiloon. Kun poliisit sitten ovat siihen muutaman kerran tulleet ja alkaneet testaamaan mopojen huippunopeuksia olen vain sanonut että moponi ei ole rekisterissä. Tästä poliisit vittuuntuvat. Heillä ei ole oikeutta sakottaa minua, koska eivät ole nähneet minun ajavan mopoa. Ajoon lähdettäessä kilpi takaisin niin vakuutukset sitten toimivat kolarin sattuessa. Jos poliisi näkee sinun ajavan niin se on sitten ihan normaali sakotus tilanne.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Ohjeet miten välttää sakot

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 24.9.2020 13:16

Tarkistavat runkonumeron perusteella onko oikeasti poistettu tieliikennekäytöstä, jolloin saat sakot lisäksi kilvettömyydestä ja virkamiehen vastustamisesta.
derbimanne666
Liittynyt:
24.9.2020 12:45
Re: Ohjeet miten välttää sakot

ViestiKirjoittanut derbimanne666 » 25.9.2020 23:56

jos runkonumerot viilaisi helevettiin? Yleensähän kun mopossa on kilpi poliisi näkee netistä että onko se rekisterissä vai ei. Periaatteessa se olisi laitonta ajaa, mutta harva poliisi rekisterin jälkeen vielä runkonumeron katsoo.
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Ohjeet miten välttää sakot

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 26.9.2020 12:24

Siis jos sulla ei ole kilpiä mopossa, niin poliisit etsivät moposta runkonumeron ja tekevät haun sillä. Jos mopossa ei ole runkonumeroa, niin voivat epäillä mopoa varastetuksi. Jos epäilevät mopoa varastetuksi, niin poliisit voivat takavarikoida mopon, kunnes pystyt todistamaan, että se on sun.

Ja muuten, kannattaa vähän miettiä minkälaisia "ohjeita" täällä netissä antaa.
vetko
Pyörä:
Yamaha DT125R, 2x Suzuki PV
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
9.3.2020 21:33
Re: Ohjeet miten välttää sakot

ViestiKirjoittanut vetko » 27.9.2020 2:28

Omasta mielstä aika älytöntä nähdä tollanen vaiva. Ei tartte ajaa viritetyllä mopolla jos pelkää poliiseja. Toisekseen voi antaa sakot siitä, että ajat rekisteröimättömällä ajoneuvolla yleisellä tiellä. Miksei vaan laita jotain nappirajoitinta tai aja vakiomopolla.
derbimintiks
Pyörä:
derbi vm koneel viilattu 70cc, 21dellu, vl6, scr rl70,vocan kytkin, 14/50 115km/h
Liittynyt:
18.11.2020 17:26
Re: Ohjeet miten välttää sakot

ViestiKirjoittanut derbimintiks » 5.1.2021 14:43

nappirajoittimen tajuaa nykypäivänä ehtiä :roll:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista