Rojekti mopo vai valmis

Vmkk
Liittynyt:
16.7.2020 13:37
Rojekti mopo vai valmis

ViestiKirjoittanut Vmkk » 16.7.2020 13:58

Elikkäs otsikko saattaa kertoa jonkun verran mitä kyselen, mutta laitan tarkemmin tähän.
Eli olen hankkimassa mopoa itselleni, on vain kokemusta skootterista minulla ja sitäkin tyttönä laittanu vain vähäsen. Mie olen miettinyt että hakinko ajokunnossa olevan mopon vai teenko itse rojektina.
Se että, jos hankin ajokunnossa olevan nii pääsen heti melkeinpä ajamaan. Mun ei siis tarttisko vaa jotain pientä laittoa laittaa siihen.
Taas jos hankkisin rojektiksi, niin voisin laittaa sitä nyt talven tässä ja apuakin saisin. Mie kuitenkin itse tykkää kans laitella.
Se on vaa suuri kysymys mulle, että miten teen sen. Se että kuitenkin helpompi ois ostaa ajokunnossa oleva, mut silti en tiiä :D

Ois kiva kuulla teidän mielipide asiaan ja kuulla minkämerkkistä mopoa teil on ollut ekoina mopoina :D
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Rojekti mopo vai valmis

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 16.7.2020 14:07

Jos ei ole huutavaa tarvetta saada kulkuvälinettä ajoon ja jos todella pitää mopon laittamisesta, niin ehdottomasti projektina ostaa. 8)

Itselleni mopon laittaminen juuri sellaiseksi kuin itse haluaa on yhtä suuri nautinto kuin ajaminen. Ellei jopa suurempi. :D Nimimerkillä projekti juuri menossa. :)
Vmkk
Liittynyt:
16.7.2020 13:37
Re: Rojekti mopo vai valmis

ViestiKirjoittanut Vmkk » 16.7.2020 14:12

fn3ba kirjoitti:Jos ei ole huutavaa tarvetta saada kulkuvälinettä ajoon ja jos todella pitää mopon laittamisesta, niin ehdottomasti projektina ostaa. 8)

Itselleni mopon laittaminen juuri sellaiseksi kuin itse haluaa on yhtä suuri nautinto kuin ajaminen. Ellei jopa suurempi. :D Nimimerkillä projekti juuri menossa. :)


Ei olee huutavaa tarvetta ajamiseen viel ole, koska kortinkin saan vasta ensi helmikuussa.

Tuota mie mietinkin, että sie tuo mullekki nautintoa kun saa itse laittaa oman näköiseksi.

Oos sulla minkälainen rojekti menossa? :D
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Rojekti mopo vai valmis

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 16.7.2020 14:17

Toi on tommonen uudenmallin(2019) Derbi, jota kasailen pikkuhiljaa just sellasista osista, kuin haluan. Esim. parempaa alustaa, high-end tekniikkaa yms. :)
Vmkk
Liittynyt:
16.7.2020 13:37
Re: Rojekti mopo vai valmis

ViestiKirjoittanut Vmkk » 16.7.2020 14:20

fn3ba kirjoitti:Toi on tommonen uudenmallin(2019) Derbi, jota kasailen pikkuhiljaa just sellasista osista, kuin haluan. Esim. parempaa alustaa, high-end tekniikkaa yms. :)



Hienoa! Tullee varmaan hyvä :D
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Rojekti mopo vai valmis

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 16.7.2020 14:34

Joo eiköhän. :D

Mites ootko jo miettinyt minkä merkkistä/mallista oisit hommaamassa?
Vmkk
Liittynyt:
16.7.2020 13:37
Re: Rojekti mopo vai valmis

ViestiKirjoittanut Vmkk » 16.7.2020 14:44

fn3ba kirjoitti:Joo eiköhän. :D

Mites ootko jo miettinyt minkä merkkistä/mallista oisit hommaamassa?


Oon miettiny derbiä, vaikka sitä haukutaan tai sitte yamaha. En tiiä viel..
kasikymppitapsa
Pyörä:
semiminttikisaderbi
Liittynyt:
5.1.2008 21:50
Re: Rojekti mopo vai valmis

ViestiKirjoittanut kasikymppitapsa » 16.7.2020 14:51

Jees. Kummatkin hyviä vaihtoehtoja. 8)

Ja noita Derbi on paska ja se leipoo-puheita ei kannata kuunnella. Se on ihan siitä kiinni miten mopoa on pidetty, merkistä riippumatta. Jos moposta ei pidä huolta eikä huolla sitä, niin tottakai siitä tulee pommi.
Vmkk
Liittynyt:
16.7.2020 13:37
Re: Rojekti mopo vai valmis

ViestiKirjoittanut Vmkk » 16.7.2020 15:18

fn3ba kirjoitti:Jees. Kummatkin hyviä vaihtoehtoja. 8)

Ja noita Derbi on paska ja se leipoo-puheita ei kannata kuunnella. Se on ihan siitä kiinni miten mopoa on pidetty, merkistä riippumatta. Jos moposta ei pidä huolta eikä huolla sitä, niin tottakai siitä tulee pommi.


No totta tuo kyllä mitä sanoit
Riejuilija
Liittynyt:
24.1.2020 10:46
Re: Rojekti mopo vai valmis

ViestiKirjoittanut Riejuilija » 9.8.2020 21:05

ajokunnossa oleva on yleensä todellisuudessa myös rojektin tarpeessa....
rojektin voi saada halvalla...ja on sitten kunnossa kun rojekti ohi.

Mopojen osat on aika edullisia, jos pystyy ite huoltamaan....liikkeeseen ei kannata viedä rojekti korjaukseen...tulee kalliimmaksi kuin uusi.

Mutta laakerit muutaman euron samoin stefat. Jarrupalat muutamia euroja jne...
Esim Uudet pyörän laakerit, jarrupalat, öljyt, suodattimet yms on alle 30eur.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista