Mopoa 15-vuotiaalle

huss_
Pyörä:
Tm 250 Smr
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
30.9.2008 20:38
Mopoa 15-vuotiaalle

ViestiKirjoittanut huss_ » 29.6.2018 0:36

Eli haussa on velipojalle uusi (siis oikeasti uusi) mopo. Tässä tutkiessani huomasin, että monet oman nuoruuteni merkit ovat lopettaneet mopojen myymisen (Yamaha, Peugeot, Mh) ja on tullut muutama uusi peluri markkinoille (Valenti, Drac). Sen verran on rajattu, että mopo ei tule olemaan Derbi/Gilera/Aprilia (koska ovat nykyään sairaan rumia, mitä tapahtui esim. Drd Pro:lle sulavine linjoineen?).

Tässä nyt on katseltu Fantic, Hm, Beta ja uutena tuttavuutena Valenti mopoja, mutta saatavuus esim. Valentin kohdalla on täysi kysymysmerkki. Usd keula ja hyvät jarrut pitää olla, eli budjetti siinä 3500-4500€ välillä. Kokemuksia, näkemyksiä, kommentteja?
Ex: Honda Monkey, Yamaha Dt -07, PitPro Standard 150 -08, Husqvarna Sm HE -09, Tm Smr 250 -04
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Mopoa 15-vuotiaalle

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 29.6.2018 8:46

Mä näkisin että mikä tahansa noista on pätevä valinta.
Koska koneet ja alustapalikat ovat samoja/hyvin lähellä toisiaan luulen että em. Pyörät ovat tasaväkisiä siinä suhteessa.

Sähköongelmia tuntuu ilmenevän paljon, merkissä kuin merkissä, joten tarkkailisin sähköosien saatavuutta ja arvostaisin pyörän hankinnassa huoltoverkostoa ja edelleen takuun pituutta ja säilymistä jolloin sen parikin vuotta saisi huoletta ajella.
huss_
Pyörä:
Tm 250 Smr
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
30.9.2008 20:38
Re: Mopoa 15-vuotiaalle

ViestiKirjoittanut huss_ » 29.6.2018 9:07

Malagutisti kirjoitti:Mä näkisin että mikä tahansa noista on pätevä valinta.
Koska koneet ja alustapalikat ovat samoja/hyvin lähellä toisiaan luulen että em. Pyörät ovat tasaväkisiä siinä suhteessa.

Sähköongelmia tuntuu ilmenevän paljon, merkissä kuin merkissä, joten tarkkailisin sähköosien saatavuutta ja arvostaisin pyörän hankinnassa huoltoverkostoa ja edelleen takuun pituutta ja säilymistä jolloin sen parikin vuotta saisi huoletta ajella.

Juu niin näkyy olevan aika lähellä toisiaan. Sähköviat kyllä hoituu, jos ei takuuseen, niin itse korjaten. Täällä Oulun seudulla vaan noiden merkkien edustus on aika heikkoa myynnin osalta. Kait tuo Motorman nyt myy Fanticin mopoja kun polkupyörät on ainakin heillä myynnissä. :lol: Enemmän paikallinen huoltamo ottaa sitten mopon asiakseen, kun ovat meidän menopelejä rassanneet kuntoon jo 15v ajan. Hommasivat Derbin ja Husqvarnan huolto-oikeuden aikanaan ihan meitä varten, joten eiköhän onnistu nykyäänkin.

Beta tuntuu olevan se jota kaikki täällä päin havittelee, mutta omassa "nuoruudessa" kuolattiin Hm:ää. Lähinnä ehkä siksi, että sitä ei vielä silloin Suomesta saanut. :D Noh, saa velipoika itse valita noista sitten vaikka ulkonäön perusteella, nin sattuu mieleinen.
Ex: Honda Monkey, Yamaha Dt -07, PitPro Standard 150 -08, Husqvarna Sm HE -09, Tm Smr 250 -04
Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Mopoa 15-vuotiaalle

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 29.6.2018 14:36

Ite kyllä ostaisin valentin jos sellanen sattuis löytymään. Tuttu um derbin kone (vissiin kestävimmillä osilla?) ja ei kyllä tule samallaista mopoa vastaan.
Toisena ehkä fantic jos veljes on pitempää sorttia. Penkki on korkeella joten ei tarvitte ajaa polvet suussa niinkuin muilla mopomalleilla.
huss_
Pyörä:
Tm 250 Smr
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
30.9.2008 20:38
Re: Mopoa 15-vuotiaalle

ViestiKirjoittanut huss_ » 29.6.2018 18:15

Tällänenjäbä kirjoitti:Ite kyllä ostaisin valentin jos sellanen sattuis löytymään. Tuttu um derbin kone (vissiin kestävimmillä osilla?) ja ei kyllä tule samallaista mopoa vastaan.
Toisena ehkä fantic jos veljes on pitempää sorttia. Penkki on korkeella joten ei tarvitte ajaa polvet suussa niinkuin muilla mopomalleilla.

Nakkilan pyörä ja mopo lienee ainoa paikka, josta Valentia voisi saada kun ee-speed on laittanut lapun luukulle? Kyllä tuo aika pitkä on, kohta menee 180cm rikki. Ihastui nyt Dracin Pro Limitediin, jossa näkyisi olevan ihan kohtuu laadukkaat osat myös. No, pitää lähteä ensi viikolla potkimaan renkaita, kun näkyy yksi olevan "hyllyssä".
Ex: Honda Monkey, Yamaha Dt -07, PitPro Standard 150 -08, Husqvarna Sm HE -09, Tm Smr 250 -04

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista