Kymco Agility 2008, kosteus pääsee sähköjärjestelmään...?

golem
Liittynyt:
8.6.2011 0:56
Kymco Agility 2008, kosteus pääsee sähköjärjestelmään...?

ViestiKirjoittanut golem » 13.6.2017 17:49

Moponi ei lähtenyt eilen käyntiin sateiden jälkeen, ei edes polkemalla.

Muutama viikko sitten sateiden jälkeen ku yritin käynnistää nii tuli palaneen hajua ja vähän savuakin jostain, mahdollisesti ohjaustangon vasemmalta jossa on vilkkukytkimet jne.., mutta on se voinut tulla myös sieltä jostain edestä. Sammutin mopon. Myöhemmin yritin käynnistystä uudestaan, jolloin se käynnistyi ja on toiminut muutaman viikon ongelmitta.

Olen lähes varma, että sadevesi on aiheuttanut nämä ongelmat, kysymys kuuluu mitä asialle voisi tehdä?

1. Onko tämä joku Kymcon tyyppivika että tiettyyn paikkaan pääsee vettä ja jos pääsee niin minne?

2. Mitä asialle voi tehdä? Onko se niin että kosteutta väkisinkin pääsee katteiden alle teki mitä tahansa, mutta sähköt/piuhat on suunniteltu niin että se ei haitta, vai että kunnossa olevassa Kymcossa kosteus ei sinne pääse...? Onko järkeä yrittää jotenkin tiivistää vai aiheuttaako se sen että kosteus ei sitten vaan pääse enää ulos ja ongelmia on vieläkin enemmän?


Aiemman kolarin yhteydessä töötin piuha oli mennyt katki. Korjasin piuhan kolvaamalla. Voikohan olla että se kolvaus oli väärä tapa tehdä asia, ja nyt oireilee?


En ole vielä kattonut sulaketta, mutten ihmettelisi vaikka se olisi palanut.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 2008, kosteus pääsee sähköjärjestelmään...

ViestiKirjoittanut n3d » 13.6.2017 20:54

Mulla ei oo ainakaan agilityn sähköt kärsinyt kosteudesta vaikka oon pitänyt jokasään kulkineena sitä. Mittarin katekin poistettu niin vielä enemmän pääsee sateet etukatteen päältä sisään.

Kato että se kolvatun tööttijohdon tina ei koske metalliosiin missään vaiheessa. Se varmaan tykkäis poltella sulakkeita. Ja sulakkeet oon polttanu useempaan otteeseen, niin ne kannattaa tsekata aina jos tulee sähköjen kanssa ongelmia.

Ja siinä vilkkunappien allahan se tööttinappi on, niin jos se tuloo siitä se savu niin voisin uskoo että töötin kytkentä on se ongelma.

Suojaa töötin johto, vaiha sulakkeet ja sit vaa huoletonta ajoa. ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista