Kiillotus

Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 13.3.2014 16:11

Liikaa vahaa? Tekee joskus noin kun vaha sulaa kappaleeseen ja jäähtyy.
JiiiKoo
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
31.10.2010 15:58
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut JiiiKoo » 13.3.2014 21:49

Alussa se pelaa jonku 5cmx5cm alueen mut sen jälkeen alkaa tarttumaan kiinni.
Riptide
Pyörä:
Yamaha Aerox
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
14.11.2011 19:30
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Riptide » 21.4.2014 12:00

Vanteet hiottu 240-2000 asti, nyt pitäs saada kiiltämään, mutta kaikilla eri metodeilla tulee yhtä ''hyvä'' jälki. Kaipaan peili effektiä, 8) Mutta vaikka koneella vedän, tai käsin ikinä en saa sitä peilaamaan oikeen kunnolla, Miten on nähnyt muiden roxien vanteita. kokeiltu ainakin 20 eri kiillotusvahaa, aineita, laikkoja. Ahdistaa kun muuten näyttelykuntoinen roxi vailla kunnon kiiltäviä vanteita. Valehtelematta 20tuntia ainakin käyttäny eri tekniikoihin ja rahaa palannut reilu 150euroa tarvikkeisiin. En vaan tajuu mitä teen väärin.. Valehtelematta vanteisiin käytetty reilu 50tuntia alkaa usko jo horjua.. Tässä ammattimiesten vinkkejä kaipailisin.. mm, joku joka on joskus roxin vanteet kiillottanut osas vähä kertoo millasta laikkaa ja aineita käytit ja miten. Muidenkin mielipiteet ovat tervettulleita ja toivottuja! :D
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 21.4.2014 12:27

Vanteisiin menee helposti monta kymmentä tuntia, pahoja muotoja yms.

Hio huolellisesti vielä sillä 1200 paprulla ja sen jälkeen 1500 ja 2000. Maalikaupoista löytyy vielä 3000 ja 4000 jos nyt hifistellä haluaa.

Tämän jälkeen hienolla vahalla ja lumppulaikalla, karkea jättää pahemmat naarmut kuin 1200 paperi. Saa jynssätä aika kauan jos ei halua kovempaa laikkaa käyttää, mutta ei ainakaan voi epäonnistua / tehdä isompia skraaduja kuin mitä vanteissa jo on.

Itse joskus hioin änkän 2000 paperille asti, oli jo ihan peilikiilto, mutta menin vielä pilaamaan sen liian karkealla vahalla ja homman joutui aloittamaan siitä 1200 paprusta uudelleen. :roll:

Yleensä 2000 paperin jälkeen käsin Metal Polishilla saa kyllä alumiinin peilaamaan nätisti. Koneella tuppaa palamaan kiinni jos käyttää liikaa tahnaa.
Riptide
Pyörä:
Yamaha Aerox
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
14.11.2011 19:30
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Riptide » 21.4.2014 22:04

Voisko olla syy liian karhea kiillotus vaha? Kun vedin 1200 1500 2000 ja harmaa vaha ja punainen perään ja polishi, jos se harmaa oli liian karhkea ja pilaa aina kiillon? No en tiedä, pitää huomenna vetää noi paperit läpi ja punasella vahalla ja kattoo miltä näyttää.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 21.4.2014 22:19

Testaa 2000 jälkeen suoraan Polishia, jos ei miellytä niin hienompi vaha ja polish sen jälkeen. Itselläni on jotain vanhoja vahoja ja punainen jättää kyllä karkeammat skraadut kuin valkoinen/harmaa, sulla voi toki olla ihan eri vahat mutta suosittelen katsomaan tarkasti kumpi niistä on karkeampi.
Riptide
Pyörä:
Yamaha Aerox
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
14.11.2011 19:30
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Riptide » 21.4.2014 22:25

Nojoo eipä tosta oikeen tietoa ole kumpi on kumpi :D Motonetin jonku parinkympin paketissa ne tuli, veikkaan vaan että punanen loppu ja harmaa esikiillotukseen koska silmämääräsesti harmaassa on muruja ja punanen on hienompaa.
'80 Trial
Pyörä:
1980 Tunturi Trial
Paikkakunta:
Vantaa.
Liittynyt:
17.3.2011 21:36
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut '80 Trial » 24.4.2014 21:15

Mun mielestä paras kiillotusmönjä alumiinille on Mothersin tavara. Omani ostin US Partsista, mutta luulis tuota saavan muualtakin. Jo tuolla pelkästään saa aika mukavanoloista jälkeä.

Kuva

Tuossa esimerkkinä mun kiillottamat vanteet (Tosin autoon, mutta eipä sillä nyt tässä ole väliä).
Kuva
"I Step On A Gas And Motor Running Wild - I Can't Imagine For A Better Sound"
mirqeee
Liittynyt:
1.4.2013 21:41
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut mirqeee » 25.4.2014 15:49

Onko jotain ainetta joka suojaisi kiilotettuja osia? Olen yhden Technigasin putken kiilottanut, mutta kun ajelin hetken aikaa niin aluksi rupesi sinertämään ja lopuksi rupesi tummumaan. Elikkäs tuli ihan kuparin värinen koko putkesta... Eli saisiko jotain ainetta joka pitäisi putken kiiltävänä?
Säxäpoju
Pyörä:
Aprilia Sx 50 -09
Liittynyt:
12.4.2014 21:09
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Säxäpoju » 18.5.2014 15:22

Joo elikkä kyselisin että miten kiillottaa Aprilia Sx -09 mopon vakio putki. Meinaa olla pintaa haalistunut ja tummunut.
Juhis-Rx
Pyörä:
Kawasaki KDX 125
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
19.2.2013 16:38
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Juhis-Rx » 18.5.2014 17:50

Ite kiillottelin aprilian putken aika-ajoin vaan metalpolshilla trasselilla ja hyvä tuli. Toki vähän työlästä, mutta sen arvoista :lol:
http://www.youtube.com/channel/UCM0yNeW6i9NwZZFOwSW2f0Q
Software
Pyörä:
DRD Xtreme -12
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.2.2013 23:25
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Software » 5.10.2014 19:26

Eli olisi tarkoituksena kiillottaa moposta vähän osia. Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin ensin hion vesihiomapaperilla osat naarmuttomiksi. Eli kaupasta hiomapaperit kolmestasadasta kahteentuhanteen? Hionnan jälkeen metal polishia päälle ja sitte hinkataan pinta kirkkaaksi? :roll:
jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut jonicc » 5.10.2014 19:45

Noinhan se menee. Riippuen osasta ja pinnasta voi aloittaa myös 600 paperilla. Siitä sitten aina hienompaan ja kaikki välivaiheet huolellisesti.
Toinen vaihtoehto on hakea esim motonetistä kiillotussetti. ja sitten porakoneella ja laikalla kiilloitella.
Jammu1234432
Liittynyt:
4.6.2012 23:25
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Jammu1234432 » 29.11.2014 13:03

Mites on, aattelin mopodetsistä kiillottaa swingistä sivut. Swingihän ei ole rosteria vaan perus rautaa, eli lähtee ruostumaan, mutta jos ekaks kiillottas peiliks ja sen jälkeen heittäs lakat niskaan?
Tottakai kiilto himmenee jonkun verran, mutta oiskohan kannattavaa? entä pysyykö se swingi sit kiiltävänä lakan alla? :D Kuva ois plussaa jos jollain ois joku kiillotettu osa joka on lakattu!
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Kiillotus

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 29.11.2014 13:58

Ei ehkä kannata. Lakka kellastaa ja himmentää kiillon eikä välttämättä tartu kiiltävään pintaan kunnolla jolloin seurauksena on ruostuminen. Itse jos kiillottaisin swingin suojaisin varmaan jollain vahalla ja vaikka viikottain / aina kun näkee olevan märkä tai likainen pyyhkisin liat ja kävisin läpi metalpolishilla.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista