Nolot tilanteet

Blacklake
Pyörä:
KTM 690 SMC -16
Paikkakunta:
Evijärvi
Liittynyt:
26.9.2012 15:59
Re: Nolot tilanteet

ViestiKirjoittanut Blacklake » 4.2.2013 18:52

Välivapaita on itellekki kertyny välillä, muttei niitä oikein paljoa Gileralla oo löytyny. Yleensä tulee ne huomattua tarpeeks ajoissa, sitte vaa antaa kierrosten laskea vähäsen ja vaihe silmään, ei siinä mitään noloa oo :D

Se on vaan hienoa ku välillä ei mee vapaalta 1.:lle, vaan kolahtaa mutta pysyy vapaalla. Hienoa ku oot risteyksessä, vapaa silmässä odottelet että pääset lähtemään. Siitä sitte vähän kytkintä, "vaihteelle", kaasu pohjaan ja kytkin pois.. "niiiIIIIIIIIIIIIIIIIIIINNNNN".. Uudestaan poljinta alaspäin niin löytyyjän se ykkönen, sekin perkeleenmoisella kolahduksella :D
Sähköpostiosoite
Liittynyt:
24.3.2013 1:08
Re: Nolot tilanteet

ViestiKirjoittanut Sähköpostiosoite » 26.6.2013 12:22

1. Hondan kytkin... Tietäjät tietää (sehän on säädöissä mutta joku siellä kytkinlätkän alla on väljä :nörtti: )
2. Manuaalinen bensahana, kerkee ajaa parisataa metriä ennen ku sammuu koska kiinni :nolo: Joka kerta ku sammuu kesken ajon niin ekana ajatuksissa "leipo" :D
3. Tänään loppu bensa matkalla töihin :lol:
Derbi DrD R/SM
aamojj_
Pyörä:
Rieju MRT '12
Liittynyt:
4.1.2013 9:22
Re: Nolot tilanteet

ViestiKirjoittanut aamojj_ » 26.6.2013 21:39

Noh, jos nyt tämän tänne kehtaisi kirjoittaa, nolottaa vieläkin nimittäin sen verran...

Olin juuri saanut kortin ja riejusta loppui bensa. Siispä tien sivuun, varatankki käyttöön ja matka jatkui lähimmälle bensa-asemalle asti. Olin tankkaamassa mopoa ensimmäistä kertaa kunnon asemalta, ennen olin ihan kanisterista bensiiniä tankkiin kaadellut... Nesteelle päästyäni aloin avaamaan bensatankin korkkia. Riejussa korkki on melko tiukassa, ja siinä ei sitten ollut ajatukset ihan kasassa, rupesin vääntämään korkkia "auki" väärään suuntaan. Olin avannut korkkia jo varmaan 5 minuuttia :lol: kun aivan sattumoisin ohikulkumatkalla ollut faija huomasi jotenkin, että olin siellä hädässä :nolo: Se sai korkin lopulta auki ja kerkesin jo huokaista helpotuksesta.
Tankkasin, maksoin ja lähdin kotia kohti ajelemaan. Lasini olivat olleet kypärän leukasuojuksen päällä, ja kun tielle päästyäni nykäisin lasit silmilleni, huomasin kauhukseni niiden olevan aivan vesihöyryssä. Kotiin oli matkaa onneksi vain puolisen kilometriä, sen ajelin edellä menevän auton takavalojen ohjaamana, välillä nyin laseja pois ja kurkin sieltä niiden välistä. Kotiin kääntyessäni huomasin vielä, että vilkku oli siinä lasihötäkässä jäänyt päälle :D
Ilta oli silloin melko pimeä ja aivan höyryssä olleiden lasien läpi ei käytännössä nähnyt yhtään mitään paitsi kaikki valonlähteet isoina "läiskinä". Sen puoli kilsaa kyllä kuumotteli ihan mukavasti...

Tästä tapauksesta siis jo kauan aikaa, ja olen varma ettei tule toistumaan :)

Ja tuohon välivapaajuttuun, niitäkin on omalle kohdalle sattunut enemmän kuin riittävästi, koska minarelli. 5 ja 6 väliin vää varmaan 1/5 hyvin nopeista vaihdoista. Yleensä vaihtelen viimeisen vaihteen hiukan huolellisemmin..

Ja ainiin semmoinenkin tapaus on sattunut että liikennevaloissa jäi 6-vaihde silmään ja kiva kun 4-ruuhkassa mopo sammuu jonon miltei etummaiseksi... Kuumotteli siinäkin kelailla moottori sammuksissa takkuavia vaihteita vapaalle autoilijoiden odottaessa :D Tuli muuten varmaan oma 0-50km/h ennätys tehtyä sen jälkeen kiihdyttäessä ja keulakin nousi ilmaan räjähtävässä startissa :D
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Nolot tilanteet

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 26.6.2013 22:03

Koititko edes pyyhkiä niitä laseja? :D Tuttu tunne kun olin kaverilla syksyllä ja katoin ulos, "jaahas siellä tulee lunta". Ei kun visiiri huurus kotia kohti smotoilla tosi liukasta tietä. Visiiriä ei voinu avata kun lunta/räntää tuli silmiin. Siihen loppu mun ajelut siltä vuodelta. :lol:
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
aamojj_
Pyörä:
Rieju MRT '12
Liittynyt:
4.1.2013 9:22
Re: Nolot tilanteet

ViestiKirjoittanut aamojj_ » 27.6.2013 21:02

Joo siis ne lasit oli sisäpuolelta huurussa kun hengityksen kosteus oli suht viileällä ilmalla niihin tiivistynyt eikä pyyhkiminen auttanut, sehän siinä oli pahinta :lol: Ja tosiaan mukava niitä yrittää raottaa yhdellä kädellä ja kurkistella sieltä välistä että josko se pelastava risteys sieltä saapuisi :D
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: Nolot tilanteet

ViestiKirjoittanut AceFin » 27.6.2013 21:05

Pakko kysyä, että mikset vaan ottanut laseja pois silmiltä?
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
aamojj_
Pyörä:
Rieju MRT '12
Liittynyt:
4.1.2013 9:22
Re: Nolot tilanteet

ViestiKirjoittanut aamojj_ » 27.6.2013 21:10

Ei sitä siinä vaiheessa tajunnut ja foxin lasit ovat sen verran pehmeät/joustavat että tarvii kaksi kättä että ne saa pois ellei revi kokonaan sieltä hihnasta takaa... :s
Mutta kuten sanottua, tuli tilanne tuolloin hyvin yllättäen ja silloin oli ajamisessa tarpeeksi haastetta, ei kerinnyt alkaa sellaista miettimään :lol:
Ja kyllähän minä niitä siitä koitin raottaa ja olisin varmaan poiskin ottanut jos olisivat lähteneet, mutta ne vain antoivat periksi :D
jawa123
Liittynyt:
25.4.2011 21:00
Re: Nolot tilanteet

ViestiKirjoittanut jawa123 » 29.6.2013 16:07

Pari kuukautta sitten olin just saanu smotot alle (sitä ennen lähes vuoden ajellu enskoilla, ja nyt on smototki jo myyty) ajeltii kaverin kanssa lähikoulun pihaan kun siellä oli muutama muu kaveri. Tie oli ihan hiekotussorassa talven jäljiltä ja kaveri vetää siinä mun edessä viimesen kurvin hienosti sivuluisussa ja ajattelen tietenki että teenpä perässä. Noh tuli otettua vähän liikaa kulmaa sivulle päin ja hetken päästä makasin selällään maassa mopo jalkojen päällä ja huusin tyynesti 5m päässä seisoskeleville kavereille että "kumpi veti hienommin?" Ja kuulemma mun tyyli oli parempi :D
Koogelmoogel
Liittynyt:
14.2.2014 13:51
Re: Nolot tilanteet

ViestiKirjoittanut Koogelmoogel » 14.2.2014 13:56

haha :D

Nyt pientä harkintaa viestien kirjoittelun suhteen, tämä kuuluu kategoriaan nollapostaus joka ei edistä keskustelua millään tavalla.
Vauhtiviivatarra
Ilmatäytteinen mainos
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Nolot tilanteet

ViestiKirjoittanut Vireboy » 14.2.2014 18:50

Itellä ei ihme kyllä tuu mieleen noloa tilannett :eek: mut ne on kyllä noloja kun joku kaveri ei osaa ajaa ja vetää millon minkäkinlaisen kytkinpommin liikkeellelähtiessä :lol:
tezarii
Pyörä:
Yamaha Tzr 50 -06, Masai db 50 -08
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
18.5.2013 12:22
Re: Nolot tilanteet

ViestiKirjoittanut tezarii » 14.2.2014 23:59

Ekaa kertaa kun olin mopoa ajamassa niin en osannut kytkintä käyttää lainkaan, mutta jotenkin pääsin liikkeelle :D Sitten kun tulin isomman tien risteykseen niin en päässyt siitä mitenkää liikkeelle ja autoja kasaantui taakse, voin sanoa että nolotti :nolo: Talutin mopon sivuun pyörätielle ja kun pääsin lähtemään menin kaverin luokse niin se opetti :D Enkä meinannut mitenkään oppia kytkimen käyttöä :eek: Nyt ihmettelen miten se oli niin vaikeaa 8o

Ja joskus kun oli kiire kotiin kun oltiin lähdössä lomalle niin mopo sammui ja kirosin että taasko ne kannentiivisteet meni... Kerkesin jo soittamaan isälle että tulee hakemaan. Työntelin mopoa n.500m ja kaupan pihassa katoin että perhana jos laittais varatankin :D
Santzu
Liittynyt:
5.10.2012 21:20
Re: Nolot tilanteet

ViestiKirjoittanut Santzu » 15.2.2014 0:37

Silloin kun rajotinta en ollut kunnolla säätänyt niin paukuttelin taajamassa 40 km/h ja rajotin paukutti kokoajan. Tämä siis tapahtui mankilla jossa oli pörinäputki.
Driver7
Pyörä:
Gilera SMT -06, MH Furia 70cc
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
24.9.2012 16:09
Re: Nolot tilanteet

ViestiKirjoittanut Driver7 » 15.2.2014 17:28

tezarii kirjoitti:Ekaa kertaa kun olin mopoa ajamassa niin en osannut kytkintä käyttää lainkaan, mutta jotenkin pääsin liikkeelle :D Sitten kun tulin isomman tien risteykseen niin en päässyt siitä mitenkää liikkeelle ja autoja kasaantui taakse, voin sanoa että nolotti :nolo: Talutin mopon sivuun pyörätielle ja kun pääsin lähtemään menin kaverin luokse niin se opetti :D Enkä meinannut mitenkään oppia kytkimen käyttöä :eek: Nyt ihmettelen miten se oli niin vaikeaa 8o

Itelläkin oli kytkimen käyttö vaikeaa alkuaikoina. Mopoa testatessa sammutin heti ekalla yrittämällä ja tokalla kerralla pääsin liikkeelle pienen kytkinpommin avustuksella.

Parilla ekalla viikolla oli vieläkin vaikeuksia kytkimen kanssa ja monta kertaa sammutin, eikä kiinnostanut paljoa ajaa/harjotella. Tuli vissii joku pieni pelko siihen sammumiseen, enkä sen takia kauheesti ajanut alussa. Nopeesti sen kuitenkin oppi kun tajusi antaa lisää kaasua ja parissa päivässä oli jo luistattaminen hallussa :lol:
ARZ
Pyörä:
Honda CR500, Yamaha dt 85cc, Minarelli am6 Rivi2 150cc
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
6.12.2011 23:17
Re: Nolot tilanteet

ViestiKirjoittanut ARZ » 16.2.2014 9:22

Ajoin pariviikkoa ilman kytkinvaijeria nii olihan se hiukan "noloa" lähteä liikennevaloista/risteyksestä hieman potkien vauhtia jaloilla eka ennenku lyö vaihteen :D ja noihin välivapaisiin on jo tottunu ja ihan refleksillä vaihde takas sisää :) ps. 60tkm ajanu täl detsil jo :3
Honda CR500
DerpiMaisteri
Pyörä:
Derbi Senda Sm DRD Racing Limited Edition 2008
Paikkakunta:
Muhos
Liittynyt:
9.9.2012 11:27
Re: Nolot tilanteet

ViestiKirjoittanut DerpiMaisteri » 18.2.2014 0:00

Jos sitä itekki kertois jotaki.. Olin kaverin kyydissä menossa terpillä kouluu. Just ku lähetiin liikkeelle risteyksestä nii eiköhä kaveri vejä kytkinpommilla keulan ilmaa :D Mut onneks en tippunu kyyistä :lol:
''Valitettavasti me ollaan jo eellä''

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista