Tee se itse

Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Retroilija » 29.7.2014 3:44

Tulipas tehtyä kinuskiin uus penkki. Reikäsen ja kiiltävän vinyylin niitit poies, penkin etuosaan kontaktiliimalla pari vaahtomuovista leikattua kolmiota sivuille ja eteen puoliympyrä, sitten helvetisti muokkaamista partaterällä ja santapaperilla. Lopuks Etolasta hankittu pakkasen- ja auringonkestävä tekonahka niiteillä päälle.
Oli aivan saatanasti työtä, haavoja ja kiroilua, mutta nyt on nätti penkki ja paljon mukavampi kun lisäpehmusteet tukee persettä enemmän ja pistää enemmän painoa ranteille.
Kuva
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut .Juho » 1.8.2014 19:41

Mitä ainetta kannattais käyttää katteen ja uretaanivaahdon "väliaineena", kun olisin aikeissa tehdä uudet katteet?

Siis samanlaiset, kuin alkuperäiset, mutta lasikuidusta.. nykyiset on täynnä halkeamia, patentteja yms., niin ajattelin, että on järkevintä tehdä itse uudet, kuin ostaa uudet kalliit katteet. Käytettynä ei löydy yhtään DRD '05-'10 katteita. :roll:

Hiilikuitu taitaa olla aika kallista, ettei siitä tekeminen ole millään tavalla järkevää.. etenkin kun jos epäonnistuu, niin rahaa palaa todella nopeasti.
hopper91
Pyörä:
raiskattu gilera ja luotto hopper
Liittynyt:
31.12.2013 17:15
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut hopper91 » 14.8.2014 12:17

En tiiä tuliko oikeelle osastolle mut kummiski. Millä kannattaa leikata derbin takakatteet?millä tulee paras jälki ja katteet on tarkoitus maalata sen jälkeen. :D
-rampe-
Pyörä:
Suzuki Pv -86, Golf GTI mk3
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
20.5.2012 0:15
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut -rampe- » 15.8.2014 0:10

Vaikka rautasahalla ja sen jälkeen viilalla ja hiekkapaperilla vielä siistii reunat
Tossut henkeen, vereen, jalkaan ja alle
Patemies
Pyörä:
70cc speedfight2, ihan ite nikkaroin
Liittynyt:
27.10.2014 23:47
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Patemies » 4.11.2014 16:33

Tiiättekös miten teen koropalan derbi senda racing sm kun se iskari menee takahaarukan läpi ja on semmosillanivelillä kiinni. kulmaa ei voi muuttaa koska se reikä on just sopivan kokonen ja jos laittaa palaa siihen alle alkaa luultavasti huojumaan?

toinen ratkaisu on iskarin yläpäähän tuleva metalli pala. kattoo sitte onko se putken pätkä vai mikä... :roll: :lol:
Jos pelkää epäonnistumista ja ei yritä, ei voi myöskään onnistua.
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Vireboy » 4.11.2014 18:08

En tiiä miten derbissä mutta yamaha wr:ässä ainaki saa korotettua sitä alakolmiota kääntämällä jotenki :D
Aecel
Liittynyt:
21.7.2014 16:55
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Aecel » 4.11.2014 21:52

Patemies, katsos nämä:
http://www.motot.net/talli/osat/id41264/
Vakiolla ajavat pääsevät taivaaseen, viritetyillä minne vaan
Patemies
Pyörä:
70cc speedfight2, ihan ite nikkaroin
Liittynyt:
27.10.2014 23:47
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Patemies » 5.11.2014 9:55

nyt tajusin miten tuo toimii.
Kiitos
Jos pelkää epäonnistumista ja ei yritä, ei voi myöskään onnistua.
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut sasumeil » 18.11.2014 19:53

Tuli rakenneltua hiekkapuhalluskaappi kaverin kanssa! :) Vähän siinä on parantelemista mutta halpa se oli. Rahaa meni tasan pyöreä 0 euroa. Kaikki tarvikkeet löyty jommankumman kotoa, tai jostain kyselemällä. Lähinnä siis "jätepuusta" tehty.

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva

Koepuhallukset nyt tehty, ja melko tyytyväisiä ollaan. Pleksi suojattuna kontaktimuovilla kesti hyvin, vuoto oli melko vähäistä, ja sekin vain kannesta. Tyhjennys yms toimi hienosti. Ongelmaa oli valaistuksen puutos, joten parempaa valoa ostoslistalle, sekä suurimpana ongelmana tuli hiekan pöllyäminen.


Oisko kellään ideoita mitenkä tuota hiekan pöllyämistä kaapissa voisi vähentää? omat kokemukset mokomiin kaappeihin ja itsepuhaltamiseen rajoittuu yhteen kertaan ja siitäkin on aikaa :lol: Ajateltiin joku ritilä värkätä noitten kakkosnelosten väliin jotta osat eivät olisi hiekassa, olisikohan siitä apua?

Itse puhaltaminen onnistui jotenkuten. 270/50l kompura jakso hetken puhaltaa ja sitten taas täyteltiin. Isommat puhallukset työpaikalla, tosin tuo kaappi sinne pitää saada. Saatana että tuli tehtyä liian iso, ei mahdu autoihin :D Millä muuten olette putsanneet osat puhaltamisen jälkeen, paineilmalla, vedellä? tuntuu pölyä kertyvän niin ettei tiedä mitä puhaltaa.

Kaikennäköiset vinkit otetaan vastaan!
Tsekkaa pv proju!
tomiiso
Pyörä:
Polini xp4 160ccYX, Ex: Aprilia RX -04, Skytari manki -10
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
29.7.2011 22:49
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut tomiiso » 18.11.2014 20:22

sasumeil kirjoitti:Tuli rakenneltua hiekkapuhalluskaappi kaverin kanssa! :) Lähinnä siis "jätepuusta" tehty.


JÄTEPUUSTA?!?! Haista sinä nyt jo :lol: Ihan hyvää puuta ne kaikki oli, osa nyt vähä kosteita, vanerit varsinki ku ulkona mutta noi kakkosneloset ja 2x2 ihan kuivia oli.

Mutta tohon pöllyämiseen en ite keksi muuta ku tollasen hienon pölyn imemiseen sopiva imuri, mutta eihän sellanen sovi meiän budjettiin :roll:
Polini 160YX, "The Beast"
"Kaks tahtiset henkeen ja vereen, alle tonniset nelarit roskiin ja mereen!!"
hopper91
Pyörä:
raiskattu gilera ja luotto hopper
Liittynyt:
31.12.2013 17:15
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut hopper91 » 23.12.2014 23:22

kellään kokemusta et miten toimis mopossa tommonen primer pumppu? lähteekö paremmin käyntiin jne...mopo tosiaan derbi ja vaihettas alipainehanan tilalle normi hana et toimii :lol:
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut Retroilija » 23.12.2014 23:24

Mun tietääkseni niillä vaan ruutataan putkisto täyteen alipainepumpulla toimivissa järjestelmissä. Ei tarvetta painovoimatoimisella.
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 30.12.2014 0:16

Tuli tossa iltapuhteena verhoiltua Derbin penkki, kun alkuperäinen päällinen oli niin järkyttävässä kunnossa ja lisäksi ruma (punavalkoiset muoviset sivut). Valmis musta päällinen olisi maksanut Mopo-Sportissa 37,90€, joten tein itse.

Keinonahka 50 x 140 cm: 9,95€
Niittipistooli: 5,99€
Niitit 1000 kpl: 1,99€

Yht.: 17,95€

Kuva

Kuva

Vanhat niitit pois, päällinen irti ja uusi tilalle. Oli pientä ongelmaa saada nahka taipumaan penkin "kuoppaan" kun verhoilin koko penkin yhdellä palalla. Protip: nahka parilla niitillä kiinni, lämmitystä, niitit irti, uudestaan tiukemmalle, lämpöä... monta kertaa.

Hyvä siitä lopulta tuli, ja rahaakin säästyi ;)
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
dattiis
Liittynyt:
29.6.2012 18:39
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut dattiis » 1.1.2015 5:40

Pitääkin omaankin kokeilla, on nimittäin niin kauhea repeämä ettei mitään järkeä :D
kusbe
Pyörä:
Yamaha DT 50 R -2002
Liittynyt:
27.5.2014 22:57
Re: Tee se itse

ViestiKirjoittanut kusbe » 10.2.2015 23:27

Kuva
kuka arvaa, miten tuo pääty on tehty? :D
Tämmöisen äänenvaimentimen väsäsin, mutta vielä olisi viimeistelyä vailla. Minkälaisella värityksellä varustan tämän? Päädystä ei saa mitenkään sileää ja kiiltävää, niin olen harkinnut päädyn päällystämistä esim. carbonteipillä tai kuumankestomustalla. Ulkokuori luonnollisesti jäänee tuon väriseksi, mahdollisesti vielä kiillotankin sitä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista