Läheltä piti -tilanteet

LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut LaneKit » 19.11.2011 18:52

Mutta ei ois oppinu varmaan totakaan, jos mitään ei olisi tehty, jatkanut vaan kusipäisten lasten lisääntymistä maailmalla. Ite olisin varmaan tyhjänny renkaan ni ois ollu kaverilla kusinen tilanne siinä, ettikööt kompuran.

Itelle meinas käyä legendaariset, katoin jonku muijan persettä ku ajoin keskustassa ja edellä oleva auto oliki kääntymässä, ku luulin et ajaa suoraa, pysähty vasemmalle kaistalle jakajan viereen odottamaan että pääsee kääntymään ja meinasin tulla perään, onneks tie ei ollu liukas, perä vähä nous ja pysähyin puol metriä auton perään :lol:
Viimeksi muokannut Shape päivämäärä 19.11.2011 19:00, muokattu yhteensä 2 kertaa
Syy: Motot.net ei ole mikään Ylilauta tai Riemurasia, joten "sarkastisia" rasistisia letkautuksia ei täällä tarvitse viljellä. Viesti moderoitu.
MB93
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut MB93 » 19.11.2011 22:24

Sami L kirjoitti:Esim. mankeja on 125cc versiona ja nehän voi tulla 100 @ 100 alueella, jos tällaisessa tilanteessa kuvittelee, että esim 30m päässä tuleva 2 pyöräinen on mopo niin huonoa jälkeä tulee.


Tämän voin 125cc mankin omistavana allekirjoittaa, paitsi tuon kohdan että ne muka kulkis satasta. Muutaman kerran tullu auto eteen sen takia kun katotaan että on mopo. Tosin nopeus mulla on ollu suht samaa mitä silloin aikoinaan mopomankillakin. Nykyään on oppinu jo laittamaan jalan jarrulle jo valmiiks kun näkee sivutieltä tulevan auton. Se en halua olla minä joka siinä kolarissa kärsii vaikkei se juridisesti olis mun vika ollutkaan. Mutta tätä en ymmärrä...

Tuomi_ kirjoitti:
Sami L kirjoitti:Noh, jätin ne pahoinpitelyaatteet muualle, ja kun tämä häippäsi kauppaan niin vetäisin aika komean lommon etuoveen, siinäpähän ihmettelee.


Hyvä, että et käsiksi käyny, ei kannata tuollaisten kusipäiden takia rikosrekisteriä hommata. Itse olisin varmaan myös jonkun lommon tehnyt, peilin potkinu yms..


Mä oikeasti toivon että sä jäät tosta kiinni. Helvetin lapsellista touhua, jos joku mopojonne kävis mun Eskorttiin vetämässä avaimella kyljenpituiset jäljet niin mä vetäisin mopojonnelle omilla "avaimillani" kans koko kyljen pituisen jäljen. An eye for an eye, eikös pojat...
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 19.11.2011 22:33

Nyt alkaa menemään jo niin mauttomaksi että annetaanpas tilanteen jäähtyä hetki.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 20.11.2011 21:46

Avattu topic uudelleen. Jatkossa sitten ei henkilökohtaisuuksiin menemisiä ja koitetaan muutenkin pitäytyä asialinjalla vaikka vaikeaa olisikin. Motivaattorina jaossa varoituksia ja porttikieltoja mikäli ei muutoin tunnu onnistuvan.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut aeroxman » 21.11.2011 0:49

Talven liukkaat huomattu omaltakin osalta. Autolla ajaessa joku nuori tyttö liukuu hidastetöyssyn jälkeen minua kohti kyljellään skootterillaan. Onneksi oli vauhtia pikkuisesti ja hyvin ehti jarruttaa. Tyttöä taisi enemmänkin hävettää itse kaatuminen entä itsensä tai mopon kunto, noh siitä se sitten jatko matkaa koulua kohti. Olkaahan todellakin varovaisia niillä mopoillanne, varsinkin ne pientareet on täysin mustaa jäätä.
WolFox-31-
Pyörä:
Skyteam Monkey Black Power
Liittynyt:
15.2.2011 22:54
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut WolFox-31- » 21.11.2011 1:27

Oma läheltä piti tilanne oli, kun töihin ajelin kesällä ja bussi oli ohittamassa. Pääsi juuri ohi kunnes iski vilkun, että kääntyy pysäkille no siinä sitten äkkiä jarrua ettei tuu päälle. Sais kyllä miettiä lähteekö ohittamaan jos pysäkki on noin 150 metrin päässä.
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut AGK » 7.12.2011 19:42

Noniin, jospa sitä tännehhi pääsis kirjottelemaan siinä altavastaajan paikalla.

Eli homman nimihän oli tämä, että:
Olin ajamassa normaalia 2-kaistaista tietä eteenpäin, neljän tien ristaus, jossa molemmilla käsillä on kolmiot.
Vastaantuleva auto iskee vilkun päälle minusta katsottuna oikealle kädelle, eli joutuu ylittämään risteävän ajolinjan, jolla minä ajan.
Noh, tämä kyseinen auto lähtee jonkun sekunnin -kaks vilkun jälkeen ylittämään ristausta, ja kaiketi tässä vaiheessa huomaa minut. Tekee aivan älyttömän isonväistöliikkeen (Nämä <2000 vuosimallin autoissa on vissiin hyvät ohjaustehostimet? :D), oli osua oikealta puolelta ohittavaan autoon (Joka siis autoilijasta päin katsottuna lähti ohittamaan oikealta, koska jatkaa matkaa) ja siinä samalla ohitti minut juurikin viiden-kymmenen sentin päästä. Hui helvetti siinä säikähdin. Mahto jalankulkijat ihmetellä, kun visiiri auki huudan ihan täysillä, että PERKELE. :lol:

Ei vissiin toi kaatuminen ole ihan herkkua visiiri auki? Kaikki paska lentää silmiin. Nim. kokemusta on, siitäkin. :) Vaankun minkäs teet, tahtoo huurtua, ja jos pidät visiiriä hieman raollaa, niin sitten otsa jäätyy.. Jos pidät visiiriä ihan auki, niin ei tunnu tuuli yhtään, koska mulla on tuo buff huivi silmien ja nenän välissä, eli käytännössä vaan silmät ja osa otsasta näkyy.

E: Ja niin, ajolinjan vaihto ei olisi onnistunut kauemmaksi, koska ei ole aurattu teitä, ja siinä on aika mahtava jääkynnys ylitettäväksi. Siinä yritin väistää autoa 20-30 sentin ajolinjalla. :lol:
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut joltsu » 8.12.2011 18:09

Itselle kävi tänään näin:
Ajoin ehkä 40km/h normaalia kaksikaistaista tietä. Alan kääntymään vasemmalle n. 90 asteen mutkaan ja samalla huomaan, että sieltä tulee auto. No laitan vilkun päälle ja alan hidastamaan vauhtia. Autokin laittaa vilkun päälle eli se kääntyy minua vastaan. Yleensä tässä kohtaa autot ajavat lähellä sisäreunaa ja eivät tule eteen, mutta tämä nuori kuskipa ei ollut niin viisas vaan koukkaa suoraan minun eteeni ja joudun väistämään oikealle. Autoilija meni nopeasti omalle kaistalleen minut huomatessaan, mutta olin jo kerennyt kääntää oikealle ja nyt sitten pitikin kääntyä lumisella tiellä tiukasti vasemmalle. Takajarru pohjassa yritän vähentää vauhtia ja käännän samalla. Tietenkin mopo alkaa liukumaan, mutta onneksi meno tyssässi pientareelle kiitos 5-10cm lumikasalle. No siitä vain jatkaan matkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut, mutta tietenkin naapuri oli juuri vieressä käyttämässä koiraansa :s On se kumman vaikeaa varsinkin niille nuorille kuskeille katsoa tuleeko ketään vielä kun tämä paikka oli melko avointa ja mutkasta näkee ainakin sata metriä sinne päin mistä tulin. Noh onneksi ei käynyt mitenkään pahemmin. Kaatumisia odotellessa :D
FXStar
Pyörä:
Yamaha WR125X -09, 4 pyörää (Honda Accord -98), Suzuki Street Magic -98, Yamaha DT50R -04 [EX]
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
10.4.2011 16:51
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut FXStar » 9.12.2011 8:12

Ajettii kaverin kans Prisman parkkihalliin nii eikö joku vajaa lähe peruuttamaan autolla kattomatta ja meinas hipoo meikää :s
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 9.12.2011 16:56

Anonyme kirjoitti:Ei vissiin toi kaatuminen ole ihan herkkua visiiri auki? Kaikki paska lentää silmiin. Nim. kokemusta on, siitäkin. :)

Mulla tuli kesällä kaks kertaa edelläajavan auton lasinpesunesteet silmiin ;)
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut AGK » 9.12.2011 17:09

Ja tuostakin on muutama läheltä piti -tilanne tullut, kun ne edelläajavan (Useimmiten amis)auton lasinpesunesteet tulee silmille, ja pitää alkaa jotenki varjelemaan päätään, silmäänhän ne osaki meni, teki mieli ajaa vastaantulevan kaistalle, koska autohan siitä olis syytteet saanut, mutta oma henki oli ny tälläkertaa tärkeämpi. :D
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 9.12.2011 17:15

Viimeksihän täällä alkoi ko. aiheesta jumalaton paskamyrsky.
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Jamppa^
Pyörä:
Derbi DRD Racing -05
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
23.8.2009 12:24
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Jamppa^ » 9.12.2011 17:39

Kyllä tässä on pari läheltä piti tilannetta sattunut. Esim autot kun lähtevät parkista, niin tulevat usein eteen niin,että törmäys ollut lähellä. Tuntuu, että suurin osa autoilijoista ja jalankulkijoista on siinä uskossa, että 2 pyöräinen pysähtyy liukkaallakin kelillä yhtä nopeasti/vaivattomasti kuin kuivalla asfaltilla. Tästä syystä joudunkin pitämään tavallista suurempaa turvaväliä, mutta ei oikein kauhean suurta turvaväliä joskus viitsi pitää, kun sitten kaikki takana tulevat autot änkeävät siihen väliin :roll:
Myynnissä Derbin kissansilmämaski! http://www.motot.net/talli/osat/id28473/
Ja Kawasaki Kx Äänenvaimennin!
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut HeGee` » 9.12.2011 19:09

Anonyme kirjoitti:Ja tuostakin on muutama läheltä piti -tilanne tullut, kun ne edelläajavan (Useimmiten amis)auton lasinpesunesteet tulee silmille, ja pitää alkaa jotenki varjelemaan päätään, silmäänhän ne osaki meni, teki mieli ajaa vastaantulevan kaistalle, koska autohan siitä olis syytteet saanut, mutta oma henki oli ny tälläkertaa tärkeämpi. :D

mistä syytteet olisi saanut? :nörtti:
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
SamPPaT
Paikkakunta:
The Laihia City
Liittynyt:
15.8.2011 21:26
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut SamPPaT » 9.12.2011 19:09

Eilen kyllä satto todellakin läheltä piti tilanne. Oltiin kavereiden kans ajelees kaveri ajo pv:llä edes ja minä tulin gileralla peräs ja toinen kaveri ajo mun mankilla. No koska oli liukasta niin kaikki tietenkin innostu sudittelemaan tiellä ja sitte se pv mies kaatu sillä mun eteen ja mä meinasin ohittaa sen toiselta puolen niin tietenkin se kuski liuku siihen eteen ja mun piti äkki tehä jotain painoin jarrun aivan pohja jolloin perä lähti luistaan. Ja sitte äkkiä käänsin sen ja ajoin ojaan jotta en ajaisi kaveri. Oli n. 10 cm pääs etten osunu kaveriin :s Seuraavat 10min meni se gilera ojasta pois saamiseen :lol:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista