Läheltä piti -tilanteet

JontteH
Pyörä:
Derbi DRD Racing SM -10, Husqvarna SM 125 -08
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
5.9.2010 0:46
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut JontteH » 9.12.2011 19:15

Olkaa varovaisia täysillä parkkiksilla. Pitäkää silmät auki ja ennen kaikkea ajakaa hiljaa. En nyt tarkoita että näin aina olisi, mutta mielestäni useasti mopoilija/kevaristi itse auttaa vaaratilanteen syntymistä parkkipaikalla, kun ajaa liian kovaa ja huolettomasti. Autosta on mahdoton aina nähdä auton taakse ja sivuille niin hyvin kuin tilanne vaatisi, jos viereiset paikat ovat auton täyttämiä. Olen itsekkin nähnyt, kun kolmio perseessään kulkeva kevaristi lähtee kiihdyttämään onnellisesti parkkipaikalla sillä TT 2T kevarillla, ja parkista lähtee auto peruuttamaan pois. Kevaripoju tekee nopean väistöliikkeen ja välttää täpärästi kolahtamasta koslan perään. Tässä ei voinut syyttää autoilijaa. :|
[X] M 15.4.11 [X] A1-harkat 27.4.12 [X] A1 18.7.12 [X] kilvelle [X] lipalle [X] ympäri [X] sakot [X] kortin menetys
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut AGK » 9.12.2011 21:01

HeGee` kirjoitti:mistä syytteet olisi saanut? :nörtti:


Lähinnä hain tuossa sitä, että kun sieltä auto tuli vastaan. Mopo, jonka edessäajava auto on tavalla tai toisella sokaistunut, ajaa vastaantulevien kaistalle em. syystä ja auton nokkaan. Toivottavasti selvensi.
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut HeGee` » 9.12.2011 22:11

tuskinpa siellä on mitään ylimääräistä suutinta pissapojalle, joka ampuu takana ajavaa mopokuskia naamaan?

turvaväliä tarpeeks ja visiiri/lasit päähän
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
AGK
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme & Tiger.
Paikkakunta:
Jossain pohjoisessa.
Liittynyt:
1.9.2010 11:11
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut AGK » 9.12.2011 22:19

Joo ei siinä, turvaväliäkin oli, tuuli vaan sopivasti suoraa Idästä, auton menosuunnasta. :D

Mutta jätetään asia tälle tielle. - Ennenkuin topik on taas lukossa.. :roll:
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Läbä
Pyörä:
EX!! Peugeot Xp Street Evo 3 08/ Cagiva Mito 03 Fighter Proju
Paikkakunta:
Lempäälä/Ideapark
Liittynyt:
22.3.2011 23:08
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Läbä » 10.12.2011 15:41

Kyllä se lasinpesuenste lentää aika hyvin yli vaikka onkin turvaväli. Jos vauhtia on vaikka 60 ja auto alkaa pesemään ikkunoitaan siinä. Pissapojan tehtävähän on mennä koko lasin korkeudelta niin kyllä siinä vauhdissa osa menee helposti yli joko suoraan tai sen tuulilasin kautta. Ja kun vauhtia on tonkin verran niin se neste menee aika kauan vaakatasossa ennenku se laskeutuu maahan tai siihen visiiriin. Yleensä itteeni vituttaa tommonen mutta sitte tulee yleensä vaan naurettua ku kertoo kavereille. Yleensä tulee vaan pieneks heitoks että ainaki sait visiirin pestyä :D
Youtube Kanava Manki Keulaa, TSKM miitti ja muita videoita SUBSCRIBE
Seuraa Fighter Mito Projektia!
Cagiva osaa halvalla! TARJOA!
FXStar
Pyörä:
Yamaha WR125X -09, 4 pyörää (Honda Accord -98), Suzuki Street Magic -98, Yamaha DT50R -04 [EX]
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
10.4.2011 16:51
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut FXStar » 17.12.2011 0:36

Turvavälillä kyl tekee. Tänään ajettii tos kaverin kans n. 40km/h, minä ajoin perässä ja turvaväliä oli ihan hyvin. Kaveri vetää lipat eessä ni just sain vedettyä sivuun että ei kolissu itelläki :roll: Semmosta tänään.
Tuppuman
Pyörä:
MBK Nitro
Liittynyt:
10.3.2011 23:29
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Tuppuman » 18.12.2011 2:45

Tuli mieleen viime kesäinen juttu kun olin tuola kaupungilla. Ajoin kolmikaistaista tietä ja olin keskimmäisellä kaistalla sitten joku opél kuski päräyttää melkein kylkeen kun vaihtaa oikean puolimmaiselta kaistalta suoraan vasemmalla ja itse olen keskimmäisellä kaistalla ehdin juuri ja juuri jarruttaa, no sitten risteyksessä se oli siinä vasemmalla puolella naama virneessä ja raiskasi moottoriaan, joku nuori kolli joka oli saanu juuri kortin ja kun valot vaihtui vihreäksi niin tämäpä yritti näyttää mieheltä ja lähti vauhdilla risteyksestä, mutta heti lähdön jälkeen äänestä päätellen takavetoisesta omegasta meni kardaani- tai taka-akseli paskaksi ja siihen se tyssäsi, naama virneessä ja vilkuttaen ajoin ohitse ja kuskilla oli sellainen ilme, että oli parempi jatkaa matkaa :DDDD
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 18.12.2011 12:31

Ja sitten taas vähän niitä välejä ja pisteitä sinne väliin. Hirveetä luettavaa kun on vaan pari pilkkua välissä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut ramba__ » 18.12.2011 13:27

Eilen tuli joku manne keskustassa pitkän matkaa autolla väärää kaistaa pitkin. Tuli liikennevaloissa vastaan suoraan kohti, hidastin ja tööttäilin sille mutta ylihän se meinasi ajaa.. :eek: Lähellä oli :roll:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 18.12.2011 14:33

En löytäny kolaritopiccia joten:

Tossa kesällä ku tultiin miitistä pois niin ajettiin siinä valtatietä pitkin kotiin päi. Osa porukasta oli kääntyny levähdyspaikalle tien vasemmalle puolelle, ja minä viimeisenä ja mua ennen kaveri mbk:lla. Auto ohitti KELTAISELLA VIIVALLA meikän ja mua edellä menny mbk tyyppi käänty just sinne ja auto posotti about 100 km/h mbk:n takarenkaaseen :) Ja kuski t-paita päällä.. Mutta ei pahoja vahinkoja, ihottumaa yms.. Aika rajun näköstä kattoa koko tilanne ihan vierestä :D

https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=173759&lang=fi
Tuomi_
Pyörä:
lähti kokkolaan
Paikkakunta:
Kanta-Derp
Liittynyt:
25.9.2010 19:42
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Tuomi_ » 18.12.2011 14:54

Aika hyvä tuuri kävi, ettei tullu suoraan kylkeen. Siinä vaiheessa ei oltais selvitty pelkällä ihottumalla, jos olis selvinny ollenkaan. :s
Got SPL?
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 18.12.2011 15:07

Ja autoilija vielä väitti poliisille että ajoi noin 80 km/h :DD Ajoin ite noin 80 ja meni heittämällä ohi :lol: Sitähän me ihmeteltiin että kuinka ei käyny pahemmin :eek: Muutenki mulkku kuski, heti autosta noustuaan alkoi huutamaan kuinka kääntyi eteen.. itse ohitti keltasella viivalla :roll:
$@m!
Pyörä:
Derbi senda 125 sm, Derbi senda X-race sm (ex) ja Skygo manki 125
Paikkakunta:
Vähäkyrö city
Liittynyt:
13.10.2009 20:30
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut $@m! » 18.12.2011 18:18

Oho, aika hurjan kuulosta :eek: Itselläni olisi ainakin tuossa tilanteessa mennyt hermot täysin jos autoilija rupee huutamaan sen jälkeen ku on jyränny kaverin :paha:
"Älykkyys on sitä että selviää tilanteista joihin viisas ei joudu"

Manki proju-> viewtopic.php?f=72&t=82144
jjudso
Liittynyt:
15.2.2011 19:33
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut jjudso » 22.12.2011 1:04

.
Viimeksi muokannut jjudso päivämäärä 22.2.2012 2:25, muokattu yhteensä 1 kerran
Wozer
Pyörä:
kahen litran ohc turbokolmosen kautta nelosen puhaltimella
Liittynyt:
16.10.2011 18:38
Re: Läheltä piti -tilanteet

ViestiKirjoittanut Wozer » 22.12.2011 10:24

No hyvä sitten ettei käynyt pahemmin! :) Itsellä murtui joskus nilkka,kun kippasin mönkijällä kyljelleen ja mönkijä suoraan nilkan päälle.
Panosta muuten vähän sun viestiesi ulkoasuun.Tuossakaan tekstissä ei ole yhtään pistettä,pilkkuja sitäkin enemmän :D Paljon mukavampi lukea,kun on selkeästi kirjoitettua tekstiä! ;)
Laman ja energiansäästösyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu.Terv. Jumala

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista