Läheltä piti -tilanteet

H&K
Pyörä:
70cc KTM Replica
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
24.5.2008 20:47

ViestiKirjoittanut H&K » 5.7.2009 0:59

syntax kirjoitti:Täs joku aika sitten meinas mopo joutua kahden auton väliin "prässiin". Oli ruuhka-aika, ja ajeltii siinä kaverin kanssa kakspäällä mopolla. Pysähdyttiin siinä sitten yli 200 metrin pituisen jonon hännille, ja odoteltiin että liikennevalot vaihtuis vihreeks. Siinä sitten heti oikealla ennen tätä jonon aiheuttavaa liikennevaloristeystä oli änkeemässä dösä jonon läpi. Edessä oleva autoilija päätti antaa tälle dösälle tietä, ja iski pakin silmään vilkaisematta peileihinsä. Tässä vaiheessa takana oleva jono oli ties jo kuinka pitkä, eikä mun takana olevaan autoon ollut matkaa kuin öbaut metri, ja kaiken kukkuraksi mopoa oli mahdoton lykätä taaksepäin jyrkän ylämäen takia. Siinä sitten rääkkää huudatin, ja eihän se mitään kuullut. Siinä sitä sitten mentiin.

Viime tingassa autoilija sitten huomasi mitä oli tapahtumassa, mun takana olleeseen autoon jäi ehkä pari senttiä... Tuli siinä jonkinlainen musta viiru takapuskuriin, onneks ei sen vakavampaa.



Vaarallisia tilanteita. hyvä et autoilija kumminki huomas,eikä käyny pahemmin.
Motorsport24
Pyörä:
Keeway f-act focus 07
Liittynyt:
4.2.2009 9:03

ViestiKirjoittanut Motorsport24 » 7.7.2009 1:25

No oli tuossa melko lähellä oleva tilanne, kun tuolla kaupungilla äsken juoksi jänis tuosta ihan vierestä ylittäen tien vain muutaman sentin päästä minusta, nämähän jänikset juoksevat melko kovaa. Käsittääkseni n. 60km/h. Ei kulje yhtään autoja tuolla näihin aikoihin, siksi jäniksetkin uskaltavat kulkea vapaasti, oli itseasissa tuolla kävelykadulla jänis niin kuin olisi ollut maailmanomistaja. Tuli jopa videokuvaakin saatua tästä pystykorvasta. No siitä sitten jatkoin isommalle tielle, niin kuinka ollakaan, kissa hyppää sieltä ojasta ja taas on vain muutaman sentin päästä eturenkaasta. Näköjäänkin eläimillä on valta öisin tuolla. Olisin mennyt silittämään tuota jänistä(vaikka oli hyvin tiedossa jo että juoksee karkuun, kai siinä vähän testasin kuinka pelokkaita nuo ovat), mutta juoksi todella nopeasti pois, ei tuo kyllä edes pelännyt moottorin ääntä, vasta kun jätin mopon parkkiin(vieressä kaupan parkkipaikka) ja menin kuvaamaan lähemmäksi, niin sitten se vasta lähti juoksemaan. Tämmöinen yö minulla tänään, melko hauskoja tilanteita tuli vastaan.
Derpula
Pyörä:
Xtreme SM '09 (Derbi)
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
17.4.2009 17:36

ViestiKirjoittanut Derpula » 7.7.2009 11:40

Eilen tuli kyl aika törkeesti autoilija eteen.. olin tuolla Lielahdessa ajelemassa ja ennen sitä Plantagenin risteystä. Noh, Plantagenista tuleekin sitten sellanen farmari-Audi, mieskuski puikoissa katsoi molemmille puolille ja huomasi kyllä minutkin. Itse ajoin about 50km/h, mutta sitten en tiedä mitä Audikuski ajatteli mutta vetipä suoraan eteeni kun itselläni etuajo-oikeus. Taisi luulla että "ei se mopo tänne ehdi vetäsenpäs väliin" - No siinä sitten etujarru ja töötti pohjassa väistöliike vasemman kaistan kautta kun Audi oli jo tukkinut oikean kaistan kokonaan.

Ottaa aina vaan päähän kun luullaa mopoja joksikin polkupyöriksi. :paha:
Teboil
Pyörä:
ex Beta RR 50 Motard -09
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
21.5.2009 11:32

ViestiKirjoittanut Teboil » 7.7.2009 12:49

Toiset ihmiset ovat kyllä kummia: Jos ajaa 40 alueella 50, autot tulevat ohi.

Kun on ympyrässä, kemmu räsä tulee ohi VASEMMALTA puolelta melkein päin ja kääntyy juuri edestä oikealle... Mikä kettu meitä Porilaisia oikein vaivaa?
buubaa
Pyörä:
Peugeot XPS Enduro 70cc -05
Liittynyt:
21.9.2008 19:13

ViestiKirjoittanut buubaa » 7.7.2009 14:48

-
Viimeksi muokannut buubaa päivämäärä 7.7.2009 14:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Roxi myynnis http://www..com/yamaha/aerox/889453 !
Sebu--
Pyörä:
Suzuki GSF 400 bandit
Paikkakunta:
hki
Liittynyt:
12.9.2008 18:02

ViestiKirjoittanut Sebu-- » 7.7.2009 14:51

buubaa kirjoitti:Jooh, toissapäivänä kun oli vielä virit kiinni ja ajoin 40 alueel 60kmh ja kattelin peilistä että yamaha ybr:rrä on silti lähössä ohi :) Kiihdytin sitte johki 85kmh just kun se oli lähössä ohi mut ei sitte tullukkaa..


Läheltä piti, ettei iso pyörä päässyt ohi!!!111

...?
buubaa
Pyörä:
Peugeot XPS Enduro 70cc -05
Liittynyt:
21.9.2008 19:13

ViestiKirjoittanut buubaa » 7.7.2009 14:54

Sebu-- kirjoitti:
buubaa kirjoitti:Jooh, toissapäivänä kun oli vielä virit kiinni ja ajoin 40 alueel 60kmh ja kattelin peilistä että yamaha ybr:rrä on silti lähössä ohi :) Kiihdytin sitte johki 85kmh just kun se oli lähössä ohi mut ei sitte tullukkaa..


Läheltä piti, ettei iso pyörä päässyt ohi!!!111

...?


Ohoh, väärä topic :nolo:
Roxi myynnis http://www..com/yamaha/aerox/889453 !
sami435
Liittynyt:
20.10.2008 20:09

ViestiKirjoittanut sami435 » 12.7.2009 2:31

...
Viimeksi muokannut sami435 päivämäärä 25.9.2016 2:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Zummer
Liittynyt:
17.6.2009 21:58

ViestiKirjoittanut Zummer » 15.7.2009 4:20

Vaihettiin kaverin mopoon vaihteistoöljyjä niin sen kissa meinas juua ne vanhat öljyt. (ne oli väliaikaisesti muoviastiassa) Saatiin just viimehetkellä säikytettyä se pois sieltä!
"Tehari vai kuriton vakioputki?"

Oraakkeli: "Jälkimmäinen, useimmissa tapauksissa."
proppu
Pyörä:
HVA WRE
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
2.5.2009 16:17

ViestiKirjoittanut proppu » 15.7.2009 11:04

Zummer kirjoitti:Vaihettiin kaverin mopoon vaihteistoöljyjä niin sen kissa meinas juua ne vanhat öljyt. (ne oli väliaikaisesti muoviastiassa) Saatiin just viimehetkellä säikytettyä se pois sieltä!

Veikkaan et se kissa ois tajunnu viimeistään ekalla lipasulla että ei kannata. :D
seX-Race
Pyörä:
Derbi Senda R X-Race
Paikkakunta:
Nurmes
Liittynyt:
9.3.2008 19:15

ViestiKirjoittanut seX-Race » 15.7.2009 11:58

Ite meinasin tossa jo joku aika sitten pamauttaa rekan eteen. Ajelen soratiellä ja siinä on sitten kaartuva alamäki, yleensä tietä ajan suht kovaa (+-70km/h@40km/h alueella hihihi) ja sitten se mutka menee vähän pitkäks siinä ja tilannetta helpotti se, kun rekka ajaa vastaan. Siinä sitten yritän saada käännettyä ja jarrutettua mutta eihän tuo minun lähes sliksi takarengas pidä ollenkaan soratiellä, ja olihan siinä tilanteessa sitten vaikea kääntyäkkään. No onneksi sitten sain hiljennettyä vauhdin ja rekka pysähtyikin. Oli muuten viimenen kerta kun sitä mäkeä pitkin kovaa ajan, sen verran säikähdin että joko tässä sairaalareissu tulee... Noh, onneksi selvisin pelkällä säikähdyksellä.

Ja myös minunkin kohdalleni on sattunut noita tilanteita, kun autoilija päättää tunkea eteen kolmion takaa. Kerran liikenneympyrässä kiilasi niin pahasti eteen, että piti jarruttaa etusilla ja siinä sitten menin vielä samaan aikaan kääntämään tankoa niin kylelleenhän siinä mentiin. Onneksi mopolle tai itelleni ei sattunut mitään.
Derbi Senda R X-Race vm 2004
http://www.motot.net/galleria/70455
Curious
Liittynyt:
21.4.2009 22:06

ViestiKirjoittanut Curious » 15.7.2009 13:25

Tänään tuossa 5min sitten tuli yksi tilanne, tosin ei ollut kuitenkaan NIIN LÄHELLÄ. Vasemmalta tuli auto ja itse tulin mutkan takaa, niin ei se auto tietenkään tajunnut, kun tulin niin nopeasti(rajoitusten mukaan 40km/h). No itse näin auton ennen kuin kuski näki minut, joten hiljensin ja sitten se autoilijakin huomasi minut, oli melkein lähdössä jo ajamaan, kun auto oli puoliksi samalla kaistalla. Suosittelen hiljentämään, etenkin jos tulet jostakin kulmasta, mistä autoilija ei sinua näe, vaikka olisitkin etuoikeutettu.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 26.7.2009 21:13

Tänää olin kääntymässä vasemmalla, ja vilkku päällä, justiinsa olin lähössä kääntymään, kun joku hiton mersukuski vetää vasemmalta ohi (olin ryhmittyny aivan keskiviivalle). Mersu meinas pamauttaa eka mun nokkaan, ja sitte meinas vetää kunnon nokkakolarin vastaantulevan auton kanssa. Ei siinä muuta, kuin vastaantulevilta tööttiseremonia, ja minulta keskaria. Oliski törmänny, niin olis tullu isot laskut, ja todistajia vaikka muille jakaa.

Alueella oli siis 60km/h rajoitus
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Laajisxd
Pyörä:
450exc 250kinkki
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
13.2.2007 17:50

ViestiKirjoittanut Laajisxd » 27.7.2009 0:09

Tänää oli Salomiitissä vaaratilanteita ihan riittävästi... Eräskin kemmukyykky (luultavasti GPR) lähti ohittamaan koko letkaa, ja vastaan tulee auto, auto joutui pysähtymään :roll: .
Tepitin Eläkeläinen
Pyörä:
Honda Monkey -91
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
18.4.2008 15:03

ViestiKirjoittanut Tepitin » 27.7.2009 2:18

HoNNddA kirjoitti:Tänää oli Salomiitissä vaaratilanteita ihan riittävästi... Eräskin kemmukyykky (luultavasti GPR) lähti ohittamaan koko letkaa, ja vastaan tulee auto, auto joutui pysähtymään :roll: .

"Mulla onkin iskän maksama piikki, kattokaa kuin lujaa kulkee"
Näitä reikäpäitä riittää, myös mopojen ja autojen keskuudessa.
Kennolle tallentuneet

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista