Ohittaminen

Ohitatko autoja jotka ajavat liikennesääntöjen mukaisesti

655 26%
1348 54%
473 19%
Ääniä yhteensä : 2476
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 16.7.2010 21:57

Mikä mopoilijoita vituttaa siinä jos joku a) Ohittaa teidät tai b) ajaa rajoitusten mukaan, eikö mikään kelpaa?
Minua ei tuossa ohittamisessa muu haittaa, kun se, jos se auto on joku tommonen "hieman" ruuvailtu. Kun semmosen perässä ajaa, on kaikki paikat nokea täynnä.
eikä itseä haittaa jos joku vähän paremmilla ahdoilla oleva vanha nokileka lähettelee
Ei se haittaa. Se savu siinä on hienoa, mutta se haittaa jos se tulee ohittamalla ohi, ja sitten menee siihen eteen.
Eräällä mutkapätkällä sylkäsi edessä painellut e30 koppanen bemmi sylki öljyt putkesta, niin, että hävis itseltä näkyvyys hetkeksi, samaan ei ole vielä mikään edessä ollut 2t peli pystynyt
Kaverini laittoi wartburggiin vähän tuhdimpaa sekotusta, ja siitä kanssa tuli komea savu. Oli komea olla risteyksessä kun tyhjäkäynnillä se alkaa käryttämään, ja sitä sinistä kaikki paikat täynnä :lol:
Etuajooikeus
Pyörä:
Derbi X-Race
Paikkakunta:
Kirkkonummi
Liittynyt:
28.2.2010 22:16

ViestiKirjoittanut Etuajooikeus » 17.7.2010 18:16

Eilen kävi vähän outo tilanne.. Oltiin illall kavereiden kanssa mopoilemas keskustas ja sit liikenneympyrän jälkee mentii vähä hiljasemmalle kadulle ja meidän edes ajo sitte vaa yks punanen auto. Se sitte körötteli jotai 30kmh siinä tiellä nii sit lähin ohittaa sitä autolijaa sellase hidastustöyssyn jälkee ja menin siitä sitte 2 päällä ohitte, laitoin sitte vilkun päälle ja palasin takas omalle kaistalle sen auton eteen nii se alkaa raiskaa tööttii jonka jälkee se lähtee ohittaa mua kauheel kiihdytyksel nii et moottori huuta ja meni jotai 80kmh jossai 40 kympin alueel. Sit se tulee mun eteen ja lyö jarrut kiinni ja hidastelee siin meidän edes, meidän porukka käänty sit meidän kaverin pihaa nii se autoilija tekee u-käännöksen ja tulee sit siihe tarkkailee meitä ku ollaan siin pihas ja lähti menee. Venattii siin vähä aikaa et se kaveri tulis nii se autoilija ajo sit edestakas siin talon edes... Mentii sit talon takaa toiselle tielle ku ei viititty mennä sen auton vierest ku se oli jotenki sekasi se kuski...
Rusinakki
Pyörä:
Rieju Mrt Pro, Peugeot Squab
Paikkakunta:
Siikajoki
Liittynyt:
4.4.2008 22:08

ViestiKirjoittanut Rusinakki » 17.7.2010 23:15

Etuajooikeus kirjoitti:Tekstiä

Tuohan on ihan normaalia kun illalla ajelee kaupungissa.
Kerrankin joku amisgolffi hidasteli 40@60 ja ajattelin että turha mennä ohi kun kuitenki jotain niillä mielessä. No sitten vilkutti ja oli hidastamassa risteykseen joten lähdin ohi, mutta tämähän rupeaakin vilkuttamaan toiseen suuntaan ja tööttää pitkään.

Toinen juttu on kun risteyksestä käänty auto mun perään kun ajoin jotain 70. Ajattelin että se on menossa ihan normaalisti ohi joten hidastin, mutta ei lähtenyt ohi. Ajelin sitten noin 10km kotiin päin ja auto jatkaa hiillostamista. Pitkällä suoralla auto tulee rinnalle ja kun jarrutan niin sekin jarruttaa. Näytin kuskille peukkua ja ajelin vielä 5 km kunnes auto kääntyi.
Mayer
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
29.6.2010 13:16

ViestiKirjoittanut Mayer » 18.7.2010 13:37

Rusinakki kirjoitti:Toinen juttu on kun risteyksestä käänty auto mun perään kun ajoin jotain 70. Ajattelin että se on menossa ihan normaalisti ohi joten hidastin, mutta ei lähtenyt ohi. Ajelin sitten noin 10km kotiin päin ja auto jatkaa hiillostamista. Pitkällä suoralla auto tulee rinnalle ja kun jarrutan niin sekin jarruttaa. Näytin kuskille peukkua ja ajelin vielä 5 km kunnes auto kääntyi.


Toi on kans noitten autoilijoiden periaatekysymys. Sillon joskus kun sain räxän ahhh, ajelin uutuudenhimossa 80km/h mittariin (maybe 70?) 40 alueella.. Peiliin ilmestyy jotain..OHO, mikäs muukaan kun mese perässä ja ohi 8o . Eikö edes 70@40 riitä? Musta se on aina periaatekysymys että moposta on päästävä ohi, vaikka kaksinkertasella rajotuksella. Jopa isommat moottoripyörät on tollasissa tilanteissa ihan kiltisti pysyny perässä, ilman suurempaa tarvetta ohittaa.. tottuneet itse ajelemaan pienemmillä? ;)
Pampula
Pyörä:
Aerox
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
30.6.2009 0:44

ViestiKirjoittanut Pampula » 20.7.2010 19:18

Ite taas hidastin hieman ja ajoin oikeassa laidassa, kun huomasin että amikset taas perseessä kiinni, että saavat ohittaa. No ihmettelin miksei mee ohi niin rupesivat perkele paukuttaa kuulapyssyillä ikkunasta selkään.. -.- No oli pakko kääntää ite sitä kaasukahvaa..
ConneX
Pyörä:
Honda Zb50
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
3.9.2009 14:49

ViestiKirjoittanut ConneX » 20.7.2010 19:33

Pampula kirjoitti:Ite taas hidastin hieman ja ajoin oikeassa laidassa, kun huomasin että amikset taas perseessä kiinni, että saavat ohittaa. No ihmettelin miksei mee ohi niin rupesivat perkele paukuttaa kuulapyssyillä ikkunasta selkään.. -.- No oli pakko kääntää ite sitä kaasukahvaa..

:DDDDDD
72cc Honda ZB50
Janiih
Pyörä:
Derbi DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
17.9.2009 20:46

ViestiKirjoittanut Janiih » 20.7.2010 22:35

Pampula kirjoitti:Ite taas hidastin hieman ja ajoin oikeassa laidassa, kun huomasin että amikset taas perseessä kiinni, että saavat ohittaa. No ihmettelin miksei mee ohi niin rupesivat perkele paukuttaa kuulapyssyillä ikkunasta selkään.. -.- No oli pakko kääntää ite sitä kaasukahvaa..


Oisit ottanu amisten rekkarin ylös ja soittanu poliiseille että sua uhkailtiin autosta aseella :D ois tullu kunnon poliisioperaatio siitäki sitte :D:DDD
Ostetaan jännitesäädin jossa mukana vilkkurele Derbi DRD PRO:hon! Jos löytyy niin pistä YV
-JeSu-
Liittynyt:
24.8.2006 18:51

ViestiKirjoittanut -JeSu- » 21.7.2010 1:40

Janiih kirjoitti:Oisit ottanu amisten rekkarin ylös ja soittanu poliiseille että sua uhkailtiin autosta aseella :D ois tullu kunnon poliisioperaatio siitäki sitte :D:DDD


Me ammuttiin joskus paikallisia mopopoikia G36C -sähköaseella auton ikkunasta ja loppuillasta poliisit pysäytti ja etti autosta asetta taskulampun kera :D
Slerpa_
Pyörä:
Supersport, Automaatti pappa ja Suzuki RM 125 -78
Liittynyt:
21.6.2008 20:41

ViestiKirjoittanut Slerpa_ » 21.7.2010 17:26

Hienosti tehty. Taas tuli airsoftaajille paskaa niskaan, ja entisenä airsoftaajana voin sanoa, että se on todella paskamaista kun sinne luvalliselle pelipaikalle, missä on kunnon softaajia, tulee joku valittamaan siitä kun häntä joku idiootti jonne oli ampunut tiellä.
M-65
Pyörä:
Kick Ten Minutes
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
4.4.2009 21:08

ViestiKirjoittanut M-65 » 23.7.2010 20:36

Pasikiainen kirjoitti:Mulla on ollut tapana, että päästän ne saatanan volvo-herrat kiireissään ohi. Ajavat ihan perseessä kiinni, mukavampi päästää ohi.

Eilen juuri ajeltiin kaverin kans lievää ylinopeutta (70@60) ja eikö sieltä takaa tuut töötäten juuri tommonen volvokuski, ja kaiken huippu oli se että se alko ajelemaan sitä 60 siin meen edessä :lol:
--kim--
Pyörä:
Gilera sc 125 '08
Liittynyt:
20.6.2008 19:22

ViestiKirjoittanut --kim-- » 26.7.2010 12:29

Ohitin auton 80 alueella : OO On tuo Derbi tykki peli... 8) Oli semmonen mummeli kuskina, ajo vajaata 50 koko ajan :D
Virheilmoitus
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
19.3.2008 21:16

ViestiKirjoittanut Virheilmoitus » 26.7.2010 14:35

Mopolla ihan turha ohitella kun ei tehot riitä sit mihinkään. Taas meinas vaaratilanne tulla kun auto ajoi 65@80 alueella, lähdin ohi ja mopon väännöillä ei niistä vauhdeista enään paljoa kiihdytellä kun takaa lähti auto kans ohi ja edestä tuli auto niin piti päästä siitä alta pois mahd nopeasti ettei takaa tuleva auto törmää edestä tulevaan..
420
SuZuKi!1!
Pyörä:
Yamaha DT50R, Suzuki Street Magic
Liittynyt:
11.9.2009 17:20

ViestiKirjoittanut SuZuKi!1! » 28.7.2010 21:21

Yhden mopon olen onnistunut ohittamaan vakiolla... :D Kyseessä tukkoinen pappatunturi!11

E: Olen myös huomannut tuon, että osa autoilijoista haluaa ohi vaikka ajaa hieman yli nopeusrajoituksen.
Toinen asia joka ei tänne liitykkään on se että kaikki autoilijat eivät käytä vilkkua nähdessään mopon... Näin olen ainakin itse kokenut... jos käyttävät laittavat vilkun päälle metrin ennen kääntymistä. :x
sempron
Pyörä:
Keeway x-ray
Liittynyt:
29.6.2009 14:46

ViestiKirjoittanut sempron » 28.7.2010 21:34

Hmmh... välillä meinaa mennä hermo tollasiin 60v urpoihin. Ekaks päivällä lähettiin uimaan ja kivisellä hiekkatiellä sitten saatiin mentyä bmw perään. Veli alko ohittaa mopollaan (kuriton power-up rieju) ja sit pisti bmw-kuski kaasun pohjaan (Ei onneksi lennä kiviä siinä kovin paljoa :paha: ). Kunnes tuli hieman parempi tienpätkä jolla päättikin ajaa sitten 20kmh 400m matkan, siinä lähti veli ohi ja ite jäin ootteleen millon painaa kaasua, mutta körötteli sitten sitä 20kmh (ellei hiljempaa).

Toinen samana päivänä ajelen 70kmh edessä menee mersun keltanen paku. Itse en huomannut jarruvalojen toimivan kun yhtäkkiä paku olikin PALJON lähempänä ja oli hilkulla etten perään rysäyttänyt.

Kaiken kruunasi 500m jälkeen kun ajelen taas 70@40 ja parkkipaikalta lähtee toyotalla just mun eteen. Näki että olin tulossa ja olin lähellä. *******ko siihen väliin pitää ylittää tie.

******** sitten tollasia riittää. Muuten kumma ettei itseäni ole paljoa ohiteltu 40 ja 60 alueilla juuri koskaan pakkopäästämopopojastaohi-tyylillä
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 28.7.2010 22:51

--kim-- kirjoitti:Ohitin auton 80 alueella : OO On tuo Derbi tykki peli... 8) Oli semmonen mummeli kuskina, ajo vajaata 50 koko ajan :D

tuo oli kyllä mopo-aikoina ihan parasta :D
Skipidiveinau

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista